Rossi Ducatille 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja baritoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuleeko Rossille ensimmäinen MM-tason kausi että Rossi EI voittaisi yhtään GP:tä?
Aika paljon varmaan riippuu mm. siitä, kuinka Ducati tulee istumaan Tohtorin lapaseen, ja kuinka nopeasti mahdolliset sopivuusongelmat saadaan ratkaistua.

On ollut ihan vaan Stonerin omia mokia, ettei Ducatilla ole tänä vuonna jo voitettu kisoja, joten sikäli pyörä ei ole mikään susi. M1 oli paljon heikompi silloin, kun Rossi vaihtoi Jampulle, mutta toki voittamismahdollisuuksiin vaikuttaa myös se, minkätasoinen on vastus.
 
Rossin siirto Ducatille lisää ainakin omaa mielenkiintoani MotoGP -sarjaa kohtaan
thumbs-up.gif
!
 
Sen verran Ducati-lasien läpi katselin eilistä F1 kilpailua että mietin olisiko samanlainen katsojien reaktio mahdollinen kun Rossi voittaa Italiassa MotoGP kilpailun Ducatilla ?
 
Sen verran Ducati-lasien läpi katselin eilistä F1 kilpailua että mietin olisiko samanlainen katsojien reaktio mahdollinen kun Rossi voittaa Italiassa MotoGP kilpailun Ducatilla ?
ei kiinnosta vormulat pätkän vertaa niin en tiedä mitä siellon tapahtunu. mutta aivan varmasti on hillitön hulabaloo jos ducatilla kotikisan voittaa. herra ei kuulemma voi ees harkita italiassa asumista kun ei sais pienintäkään rauhaa, maan ykkös(?) julkkis. näin siis nyt. tohon yhtälöön kun lisää vielä sen made in italy pärrän niin huh huh

ens vuonna motogp katsojaluvut ennätystasolla?
 
Varmasti on Mugellossa ensi vuonna ihan tolkuton fiilis. Samoin Misanossa. Vielä jos erehtyy voittamaan.
 
Rossi saanut Yamahalta luvan testata Ducatia heti Valencian kisan jälkeen. Kierrosajat voivat olla mielenkiintoista luettavaa..
 
Rossi saanut Yamahalta luvan testata Ducatia heti Valencian kisan jälkeen. Kierrosajat voivat olla mielenkiintoista luettavaa..
jep jep, ja ainakin Italian lehdistö julistaa heti sen testipäivän jälkeen, oliko mitään järkeä vaihtaa tallipaikkaa, ja onko minkäänlaista saumaa mestariksi Ducatin puikoissa... aivan se ja sama, vaikka MM-pisteitä olisi jaossa seuraavan kerran 5 kuukauden päästä
biggrin.gif


Rossin 2011 mestaruushaaveita saattaa hiekottaa se, että tehtaat eivät juurikaan enää panosta 800cc pyöriin, vaan keskittävät efforttinsa 2012 aloittaviin tonnisiin. Eli kovin puhtaalta pöydältä lähtemisiä ei tähän Stonerin nykyiseen pyörään varmaan enää oikein pysty sitten tekemään (mutta eihän tuo onneksi aivan kehno peli taida olla, esim. Phillip Islandin tulosten perusteella!)

Lorenzo ja Pedrosa ovat vahvassa asemassa 2011, kun jatkavat tutulla pyörällä samassa tiimissä.
 
Lorenzo ja Pedrosa ovat vahvassa asemassa 2011, kun jatkavat tutulla pyörällä samassa tiimissä.
Ei kait oppipojilla ole saumoja suurta Mestaria vastaan?
ymmärtääkseni kaikki kuskit lähtevät 0 pisteestä liikkeelle kauden alussa, joten kyllä kai heillä saumat on. Tämän kauden perusteella voisi heittää, että Lorenzo onkin ´the man to beat´, eikä välttämättä Rossi.

Mutta hyvin hyvin paljon tulee riippumaan siitä kuinka Ducati ja Rossi sopivat toisilleen. Siitä ei vielä tiedä paljon mittään - eikä siitä kyllä tiedä vielä yhden Valencian testipäivän jälkeenkään välttämättä. Paitsi tietysti Italian lehdistö!! ai niin ja MCN varmaan tietää kanssa. Ja Nykyposti.

Eikä sovi toisaalta unohtaa, että Stonerilla ja esimerkiksi Spiesillä saattaa olla painava sanansa sanottavanaan mestaruuden suhteen. Myöskään Spies ei varsinaisesti vaihda pyörää, vaan hyppää samanlaisen mutta paremman pyörän sarviin. Ensi vuonna kun osaa radat, niin kyllä hänen takamustaan saa moni katsella ihan joka kisassa.
 
Stoner on ollut kyllä jäätävän kova viimekisoissa; mahtaakohan Hondan pilttuuseen ilmestyä väliseinä ensi kaudella aivan kuten Yamahalla nyt on ollut?

Voipi olla toi Stoner aikas kova luu helpommin käskettävän Hondan puikoissa..tallin sisäisiä riitoja odotellessa
tounge.gif
 
ja ainakin Italian lehdistö julistaa heti sen testipäivän jälkeen, oliko mitään järkeä vaihtaa tallipaikkaa, ja onko minkäänlaista saumaa mestariksi Ducatin puikoissa...
Tuhdit liksat tiedossa tuli mestaruutta eli ei. rossin iltalypsyhän tää on
biggrin.gif
no on joo, ja kelatkaapa vaikka oheistuotteiden myyntimääriä...

mutta kyllä se mahdollisuus tulla ensimmäiseksi kuljettajaksi kautta historian, jolla on ison luokan mestaruuksia 3:lla eri valmistajalla, varmaan ihan oikeasti kutkuttaa. Se olisi isosti balsamia haavoille siihen, ettei varmaankaan tule tavoittamaan Agostinia mestaruuksien määrässä.

Itse heittäisin, että hänellä on ensi vuonna siihen vain 20% zänssi, mutta paljon isompi sitten 2012, kun tonniset palaa takaisin, ja Ducatin sekä Jeremyn & muun tiimin kanssa on kehitetty täysin uusi pyssy niihin karkeloihin. Ducati on osoittanut kyvykkyytensä aavistaa, minkälaiset speksit tarvitaan voittajapyörään, kun luokan säännöt muuttuu (muutos 800-kuutioisiin 2007) ja Rossin & Burgessin know-howta varmaan harvempi enää epäilee.

Mutta pahahan tuollaisia on lähtä veikkailemaan. Davide Brivio veikkasi, että Rossi kyllä taistelee kynsinhampain mestaruudesta myös 2011.
 
Olen aikalailla samaa mieltä siitä että Rossi ei anna kenellekään mitään ilmaiseksi ensi vuonnakaan.Rossin ylivoimainen kokemus lajissa ei voi olla näkymättä tuloksissa ja hänellä on sellainen taustajoukko joka on osoittanut jo moneen kertaan kykynsä pyörän kehittäjänä.Pahimmat uhkakuvat ovatkin paha loukkaantuminen tai laitteen epäluotettavuus.Kuljettaja kyllä kykenee tekemään sen mitä huipputuloksiin tarvitaan.
Oikeasti olisi mukavaa nähdä kisakausi joka hyvin tasainen koko kauden,ylivoima tylsyttää katsojien mielenkiinnon tulipa se kenen taholta tahansa.Mitä useampi voittaja kauden aikana,sitä parempi meille töllöttäjille.
 
2009 MotoGP 17 6 5 2 13 7 Yamaha 306 1
2008 MotoGP 18 9 5 2 16 2 Yamaha 373 1
2007 MotoGP 18 4 3 1 8 4 Yamaha 241 3
2006 MotoGP 17 5 4 1 10 5 Yamaha 247 2
2005 MotoGP 17 11 3 2 16 5 Yamaha 367 1
2004 MotoGP 16 9 2 0 11 5 Yamaha 304 1
2003 MotoGP 16 9 5 2 16 9 Honda 357 1
2002 MotoGP 16 11 4 0 15 7 Honda 355 1
2001 500cc 16 11 1 1 13 4 Honda 325 1
2000 500cc 16 2 3 5 10 0 Honda 209 2
1999 250cc 16 9 2 1 12 5 Aprilia 309 1
1998 250cc 14 5 3 1 9 0 Aprilia 201 2
1997 125cc 15 11 1 1 13 4 Aprilia 321 1
1996 125cc 15 1 0 1 2 1 Aprilia 111 9


Siinä herran statistiikkaa, vaikken ko. pellestä pidä, niin ajaa äijä osaa ja se riittää mulle.

Ensi kaudesta "pitäisi" tulla tasainen pisteiden osalta, mutta pelkäänpä että kisat on yhtä tylsiä kuin tälläkin kaudella..
crazy.gif
 
Ja ylläolevaa luetaan oikealta vasemmalle; Sijoitus, Pistemäärä, talli..

Eli Rossi ajaa aina mitalista loppuun saakka, nähtiinhä se taas Ausseissa kun vetäsi parikin kerta Haydenista ohi, Pronssi kiiltää silmissä..
 
Itse heittäisin, että hänellä on ensi vuonna siihen vain 20% zänssi, mutta paljon isompi sitten 2012, kun tonniset palaa takaisin, ja Ducatin sekä Jeremyn & muun tiimin kanssa on kehitetty täysin uusi pyssy niihin karkeloihin. Ducati on osoittanut kyvykkyytensä aavistaa, minkälaiset speksit tarvitaan voittajapyörään, kun luokan säännöt muuttuu (muutos 800-kuutioisiin 2007) ja Rossin & Burgessin know-howta varmaan harvempi enää epäilee.
J. Burgess ei mun käsittääkseni lähde Yammulta minnekkään ennen ensi vuoden loppua...ja siihen mennessä 2012 kalusto jo pitkälti taputeltu..
 
J. Burgess ei mun käsittääkseni lähde Yammulta minnekkään ennen ensi vuoden loppua...ja siihen mennessä 2012 kalusto jo pitkälti taputeltu..
kyllä viime aikoina on melko ´varmana´ huhuiltu, että Burgess&Co lähtisivät Rossin mukaan. Vahvistusta en tosin muista nähneeni tuolle missään.

Rossi on italialaisena niin taikauskoinen, ettei kyllä varmasti haluaisi vaihtaa merkkiä ilman Burgessia. Vaikka hänelle varmaan löytyisi tarvittaessa muitakin päteviä mekatsuja.

EDIT. Sportrider-nettilehden haastattelussa Burgess on myöntänyt siirtyvänsä Ducatille.

Lorenzolla ja Spiesillähän on jo omat pitkäaikaiset luottomekatsunsa, joten miksi jäädäkään.

Burgess on aika hauskan suorasanainen kaveri silloin harvoin, kun sattuu sanaisen arkkunsa aukaisemaan:

(lainaus)
"And I would like to hope that Filippo will be sort of commanding the ship from right there. I know that Valentino will be picking the phone up fairly regularly, if not every night. And I’m sure that’s what Filippo would like to hear. And you’re dealing with Valentino Rossi. You’re not dealing with somebody you’re not sure of. What I said to Yamaha when I came here, I said, ‘I can’t fix your bike. But if you listen to Valentino Rossi, we’ll go forward. Ignore him at your peril.’ And it’s the same deal here at Ducati. They spent the money to get him. If you don’t want to listen to him, well why did you spend the money?”
"
 
Back
Ylös