Mrvexin
MotOrg ry
Tässä liitin vähän vaativampaankin käyttöön.
https://www.sahkolehto.fi/liitintekniikka/military_liittimet/fi_FI/military_liittimet/
https://www.sahkolehto.fi/liitintekniikka/military_liittimet/fi_FI/military_liittimet/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä oon aina tehnyt nuo SuperSealit niin että alkajaisiksi oon tinannut ne johtojen päät ns. yhdeksi jöötiksi ja vasta sitten puristellut pinnit kiinni ja kasaillut liittimet. Joskus vuonna miekkajakilpi yksi lentokonemekatsu neuvoi noin tekemään, mutta onko siis turhaa ähellystä?Jos käyttää kunnollisia liittimiä (esim. nuo Supersealit) niin ei ole mitään tarvetta tinata niitä pinnejäkään johtoihin kiinni. Pinnit pysyvät kyllä johdossa kuin tauti eikä kontaktissa ole mitään ongelmaa.
Miun pitäs löytee semmoinen HD-liitin pienen sähköperämoottorin piuhaan.
Ei aina kehtais reuhata sitä *keleen painavaa akkua pois veneestä tai sitten ruuvailla akunkenkiä irti (ei ole periteiset navat, vaan ruuvikiinnitys).
Amppeereitahan sen pitäs sietää, mutta kosteus yms. jutut ei ole niin tärkeitä.
Helppo irroitus-kiinnitys olisi halutuin ominaisuus.
Vinkkejä.

Miun pitäs löytee semmoinen HD-liitin pienen sähköperämoottorin piuhaan.
Ei aina kehtais reuhata sitä *keleen painavaa akkua pois veneestä tai sitten ruuvailla akunkenkiä irti (ei ole periteiset navat, vaan ruuvikiinnitys).
Amppeereitahan sen pitäs sietää, mutta kosteus yms. jutut ei ole niin tärkeitä.
Helppo irroitus-kiinnitys olisi halutuin ominaisuus.
Vinkkejä.
Ihan perinteinen päävirtakytkin!
http://www.motonet.fi/fi/tuote/482035/Paavirtakatkaisin-metallinen
Sen jälkeen kun mä rupesin tekee noin niin ei koskaan oo ollut ongelmia.Mä oon aina tehnyt nuo SuperSealit niin että alkajaisiksi oon tinannut ne johtojen päät ns. yhdeksi jöötiksi ja vasta sitten puristellut pinnit kiinni ja kasaillut liittimet. Joskus vuonna miekkajakilpi yksi lentokonemekatsu neuvoi noin tekemään, mutta onko siis turhaa ähellystä?
-jp-
Aika hankala irroittaa...
Kun ajatus on siirtää se perämoottori saunatupaan siksi aikaa, kun ei olla mökillä.
Nämä on yksiä parhaista johtojen liitoksii.Toisenlainen?
No se ei oikein käynyt tuosta edellisestä viestistä ilmi vaikka luin sen vielä uudelleen kolmeen kertaan....
No sitten Nato rasia ja liitin... sama jota käytetään esim. kuorma-autojen päällirakenteissa, jos on vaikka irtokontti ja perälautanostin!
Tuo nato on pirun hyvä. nykyään taitaa raskaassa kalustossa yleistyä trukkipistoke, ainakin perävaunun perälautaa varten:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10004927
Edit: tätä oli joku jo tainnu ehdotaakkin.
Deutsch liittimet on helppo kiinnittää ja pysyy lukitusklipsulla paikoillaan.Töiden kautta tiedän, että tuota liitintä uskalletaan käyttää kaivostyökoneissakin.Miun pitäs löytee semmoinen HD-liitin pienen sähköperämoottorin piuhaan.
Ei aina kehtais reuhata sitä *keleen painavaa akkua pois veneestä tai sitten ruuvailla akunkenkiä irti (ei ole periteiset navat, vaan ruuvikiinnitys).
Amppeereitahan sen pitäs sietää, mutta kosteus yms. jutut ei ole niin tärkeitä.
Helppo irroitus-kiinnitys olisi halutuin ominaisuus.
Vinkkejä.
Deutsch liittimet on helppo kiinnittää ja pysyy lukitusklipsulla paikoillaan.Töiden kautta tiedän, että tuota liitintä uskalletaan käyttää kaivostyökoneissakin.
Kosteussuojaus ja vedonpoisto vaatii vähän askartelua. E008- koodin lopussa tarkoittaa kutistesukalle suunniteltua peräosaa.
![]()
Fiksun näköinen liitin, olisiko tarkempia speksejä jossain ? Muistelisin että sähköperämoottoriin menisi 10A luokkaa virtaa, mitoitus sen mukaan ( voi olla enemmänkin , riippuu moottorista).
Virrankulutus on about sama ampeereina kuin työntövoima lb:inä noin niiku nyrkkisääntönä.Yamaha M18
työntövoima 16,3 kg
virrankulutus max 36 A