RSV Mille R ´02 dynotuloste

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jopi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jopi

New member
Muutaman kerran joku tätä on tiedustellut vanhakoppasen millen airboksin ja 2-2 putkiston vaikutuksia.

Ohessa kuva dynolapusta

http://www.kolumbus.fi/janne.tervola/sekalaiset/mille_r_2002_dyno.jpg

Punainen käppyrä: vakiopyörä, josta kuristukset poistettu + johto poikkastu.
117,9 hv @ 9331 rpm / 96,4 Nm @ 7339 rpm

Vihreä: Puretec airboxmodi + ´99-mallin ram-airkanavat + Titanium evo vaimennin + PCIII
119,6 hv @ 9318 rpm / 98,8 Nm @ 6782 rpm

Sininen: Puretec airboxmodi + ´99-mallin ram-airkanavat + Arrow 2-2 kokoputkisto + PC III
120-9 hv @ 8962 rpm / 104 Nm @ 5715 rpm

Huomionarvoista on vääntömomenttihuipun lasku alkuperäisestä noin 1600 kierroksella. Huipputehoa ei tullut käytännössä yhtään lisää.
 
Aikas selvää jälkeä tuntuu tuo 2-2 putkisto tekevän! Eipä näytä paljon ilmaboksimodista, 2-1 tehoputkesta tai edes pc3:sta iloa olevan rajoittamattomaan vakiopyörään verrattuna! Uskottava se siis on. Paras keskikierrostehon/-väännön lisääjä on 2-2 kokoputkisto. Ihanan kallista...
bawling.gif
 
No tuossahan on oikein malliesimerkki siitä, että ei kannata tuijottaa sitä huipputehoa! Loistava tuo keskikierrosalueen parantuminen.
 
No tuossahan on oikein malliesimerkki siitä, että ei kannata tuijottaa sitä huipputehoa! Loistava tuo keskikierrosalueen parantuminen.
Joo mutta tuolla ei voi elvistellä mutterilla
smile_org.gif


Ja silti se tärähtää mutkasta paremmin ulos kuin minun tonninen, missä on kuitenkin + 50 hevosvoimaa enemmän takarenkaalla.

Mitä, eikö sitä pyörää viedä pelkällä huipputeholla?
smile_org.gif


Tero
 
Mielenkiintoinen käppyrästö. Etenkin tuo väli 5500-7500 ja toisaala myös nuo alle 4000rpm on kiinnostavia. Omaperstuntuma ja sen muutos on varmaan melko selvä myös.
 
Tässä omasta '02 millestä penkitetyt käyrät vakiona:
http://kotisivu.suomi.net/koskela....emi.gif

Viritysten jälkeen:
http://kotisivu.suomi.net/koskela.tomi/images/teho_vaanto_mille_tt.gif

Viritykset:
-Puretec ilmansuodatin
-'98-00 mallin ilmansuodatinkotelon kollektori
-Arrow slip-on vaimentaja
-alkuperäisestä itse modattu alkukäyrästö
-57mm läppärungot + imusuppilot
-Power Commander III USB

Keskialueen kuoppa on oikaistu täysin, ja huipputehoakin on tullut rutkasti lisää verrattuna vakioon. En ole vielä päässyt kokeilemaan ajossa miten on koneen käytös muuttunut...
 
Tässä omasta '02 millestä penkitetyt käyrät vakiona:
http://kotisivu.suomi.net/koskela....emi.gif

Viritysten jälkeen:
http://kotisivu.suomi.net/koskela.tomi/images/teho_vaanto_mille_tt.gif

Viritykset:
-Puretec ilmansuodatin
-'98-00 mallin ilmansuodatinkotelon kollektori
-Arrow slip-on vaimentaja
-alkuperäisestä itse modattu alkukäyrästö
-57mm läppärungot + imusuppilot
-Power Commander III USB

Keskialueen kuoppa on oikaistu täysin, ja huipputehoakin on tullut rutkasti lisää verrattuna vakioon. En ole vielä päässyt kokeilemaan ajossa miten on koneen käytös muuttunut...
Paljonko penkit näyttää eri tavalla? Onhan sinne kuitenkin tullut kivasti lisää, vaikka Kemin penkki näyttäisi 5hp vähemmän..
 
Vaikea sanoa paljoko penkeissä on eroa, todennäköisesti jonkin verran kuitenkin. Pitää käydä Kemissä penkittämässä uudestaan, kunhan säät lämpenee.
 
Ei siihen mitään dynokäyriä tarvita,kaikkihan sen tietää ettei kaks mukisilla mitään tee. Ei ne testeissäkään mee eniten.
 
No eipäs taas aloteta tuota virttä, kun täähän on ollut ihan mielenkiintoinen asiaketju tähän mennessä.
Mikä on muuten tuon Tomppak:n viittaama Kemin pulju?
Itte olen kanssa harkinnut tuolla TT-Motorsportilla käyttämistä jossain välissä, kunhan päätän mitä kaikkea rupean mopolle tekemään, jos nyt ylipäätään mitään.
 
Tässä omasta '02 millestä penkitetyt käyrät vakiona:
http://kotisivu.suomi.net/koskela....emi.gif

Viritysten jälkeen:
http://kotisivu.suomi.net/koskela.tomi/images/teho_vaanto_mille_tt.gif

Viritykset:
-Puretec ilmansuodatin
-'98-00 mallin ilmansuodatinkotelon kollektori
-Arrow slip-on vaimentaja
-alkuperäisestä itse modattu alkukäyrästö
-57mm läppärungot + imusuppilot
-Power Commander III USB

Keskialueen kuoppa on oikaistu täysin, ja huipputehoakin on tullut rutkasti lisää verrattuna vakioon. En ole vielä päässyt kokeilemaan ajossa miten on koneen käytös muuttunut...
Paljonko penkit näyttää eri tavalla? Onhan sinne kuitenkin tullut kivasti lisää, vaikka Kemin penkki näyttäisi 5hp vähemmän..
Taitaa tässä tapauksessa näyttää Kemissä ainakin 10 hp:tä alaspäin. Vakiona Millet antaa takaselta n. 114 hp:tä (vähintään)
 
Edellinen pyörä, melkein vakio ZX-9R Kawasaki vm -95 antoi 122hp takarenkaalta Kemin penkissä, eli ei ne lukemat kovin paljon pielessä ole. Ehkä muutaman hevosvoiman heitto on realistinen. Mutta sehän selviää, kunhan käyn tuolla Kemissä penkittämässä uudestaan.
 
Itse uskoisin myös kemin penkin pitävän aika hyvin paikkaansa. Sieltä ei vaan saa niitä paperihevosvoimia mukaansa niin paljoa kuin ehkä jostain muualta. Paperihevosvoimien kanssa kikkailua valitettavasti harrastetaan edelleen,ehkä osittain pitääkseen asiakkaan tyytyväisenä.
 
Itse uskoisin myös kemin penkin pitävän aika hyvin paikkaansa. Sieltä ei vaan saa niitä paperihevosvoimia mukaansa niin paljoa kuin ehkä jostain muualta. Paperihevosvoimien kanssa kikkailua valitettavasti harrastetaan edelleen,ehkä osittain pitääkseen asiakkaan tyytyväisenä.
Ei siitä olekaan kyse, tiedetään että Kemin penkki on melko pessimistinen. Ei nyt mitenkään erikoisen pessimistinen kuitenkaan, monessa muussakin pajassa lähtee ihan vastaavia tuloksia.

Kyse oli juuri siitä, että kun mitataan eroa ennen/jälkeen virityksen, niin on syytä ottaa penkin erot huomioon, tai mieluummin mitata samassa penkissä.

Ehkä tuossa tuo parannus näyttää nyt juuri Kemin penkin pessimistisyyden takia pikkasen liian suurelta, tai sitten ei. Hyvin sinne on tullut lisää joka tapauksessa!
 
En tarkoittanut nyt tätä tapausta tolla hevosvoima kikkailulla. Tarkoitin sitä että kemin penkissä paperille ei niitä parhaita tehoja saada. Samasta pyörästä samoilla palikoilla vaan saadaan jossain jossain esim.7-8hv lisää ja jossain 15hv. Sitä tarkoitin sillä kikkailulla.
 
En tarkoittanut nyt tätä tapausta tolla hevosvoima kikkailulla. Tarkoitin sitä että kemin penkissä paperille ei niitä parhaita tehoja saada. Samasta pyörästä samoilla palikoilla vaan saadaan jossain jossain esim.7-8hv lisää ja jossain 15hv. Sitä tarkoitin sillä kikkailulla.
Jaa, aika äkkiä loppuu taru kun jää kusetuksesta kiinni. En usko, että kukaan ainakaan enää viittii kertoimilla kikkailla.

Oon käyny tähän mennessä vissiin 5:ssä penkissä (Vision Cycle, MR-Power, Viaber, KX-Center ja Bike World), ainakaan niissä ei ole missään kusetettu. Oon kytänny vieressä silmä kovana, ja jopa itte päässy ajamaan siihen dynoon..

Tulokset on ollu kaikissa näissä yllättävän lähellä toisiaan. Ero on ollu max 4hp takarenkaalla.
 
Back
Ylös