Moro
Ostin kuukausi sitten -12 Tuono aprc:n ja ehtinyt vähän tutustua siihen. Italialainen primadonna ei oikein tykkää käynnistyä kuumana, esim. tankkauksen jälkeen ei jaksa käynnistyä vaikka vähän yrittää pyörittää. Kun pyörä jäähtyy niin heti starttaa. MJL-huoltoon soitin ja sanoi, että akku pitää vaihtaa, ei voi olla muuta vikaa... Kuitenkin kylmänä starttaa aivan hyvin

. Jos se akku on sökö niin eikö sen pitäisi olla juuri päin vastoin? C-tekillä olen pari kertaa ladannut sitä mutta täynnä tuntuu aina olevan. Akku lienee alkuperäinen Yuasa. Amerikan foorumilta kahlasin hot start-topikkia 7 sivua ja yleinen vika tuntuu olevan ja "varmaksi" syyksi heiteltiin liian ohuita akkukaapeleita joissa resistanssi nousee kuumana ja moottorikarttaa joka pitäisi päivittää. Mikä lienee todellinen syy?
Sitten vielä toinen ei toivottu ominaisuus huomattu... jäähdytysnestettä tiputtelee termostaatin juuresta. Siinä kohtaa on muoviosa josta haarautuu 4 letkua ja siinä on myös termari. Tätäkin tutkailin amerikan foorumilta ja tuntuisi olevan yleinen ongelma, huonolaatuinen muovipalikka. Onko kenellekkään vaihdettu noita takuuseen? MJL-huollosta käskettiin vaihtamaan klemmari mutta kun se termari ei ole klemmarilla kiinni eikä tuota kiukkutiukkuuteen uskalla vääntää ettei tuo muovipalikka halkea.
Sunnuntaina ehdin ensimmäistä kertaa kunnolla 4 tunniksi ajamaan muuallekin kuin kehä 1:n aamu- ja iltapäiväruuhkiin. On kyllä pirun makea ja luottamusta (ei laadullista

) herättävä pyörä, hyvä alusta, hienosti laulava moottori ja hyvät jarrut, helppo viedä mutkateillä lujaa. Jossakin arvostelussa sanottiin, että saa kuskin tuntemaan itsensä paremmaksi kuin onkaan. Allekirjoitan.
Penkkihän tuossa on kuin paistinpannu: musta, helevetin kova ja munat paistuu kivasti. Munien palamista nopeampaa on vain bensan palaminen (9-11 l/100km).