• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV4 Tuono

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Attitude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos ois ylimäärästä 5 tonttua, oisin ostanut ja purkanut varaosiks ja varamoottoriksi tuon. Vaikka varaosia onkin jo hyllyssä jokunen. :)
 
Löytyykö service manuaalia (pdf) tuonoon (V4R), pitäisi vähän säätää vaihdepolkimen asentoa?
Jos tuota penkkiä päivittäisi, niin onko se nyt tuo 2016 factory penkki paras/mukavin? Jos jollain on ylimääräisenä geelipenkkiä tai tuota uudemman mallista penkkiä niin voisin ehkäpä ostaa pois. Onko tankkilaukkusuosituksia?
 
Löytyykö service manuaalia (pdf) tuonoon (V4R), pitäisi vähän säätää vaihdepolkimen asentoa?
Jos tuota penkkiä päivittäisi, niin onko se nyt tuo 2016 factory penkki paras/mukavin? Jos jollain on ylimääräisenä geelipenkkiä tai tuota uudemman mallista penkkiä niin voisin ehkäpä ostaa pois. Onko tankkilaukkusuosituksia?

Tosta Tuono V4R (+APRC) 2011-2013 malleille huoltomanuska, 2013/2014 tuli ABS, ei kauheasti eroa kyllä nekään tuosta. http://apriliaklubben.se/apriliadok/Apriliadokument/Service-Tuono-V4.pdf

Varaosa katalogi löytyy täältä: http://www.wendelmotorraeder.de/spa...prc-c-10_1009_100905_10090501_1009050110.html - Jos tarvitsee vaikka katsoa mitä osia tarvitsee/kuuluu minnekin. Hinnat ovat "about" samaa luokkaa, mitä suomessakin maahantuojalla maksaa.

Kannattaa myös hommata netistä IAWDiag diagnostiikka ohjelma Apriliaasi varten (tunnetaan tuttavallisemmin "GuzziDiag"ina) ja siihen sopivat kaapelit ebaysta 10€:lla. Eli OBD2 -- USB (VAG KKL 409.1) ja 16 pin (OBD2) -- 3 pin (fiat OBD) adapteri.
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/ -- IAWDiagilla voi lukea (ja nollata) kaikki pyörän vikakoodit, sekä tehdä kaasunopetuksen ja läppärunkojen opetuksen. Softalla voi myös testata eri osien toimivuutta, eli siis lukea vaikka ilmamassamittarin ilmanpainetta tai testata toimiiko bensapumppu tms.


Penkeistä tosiaan senverran, että ns. kaikkia kokeilleena voin sanoa, että tuo 2016 RSV4 Factoryn penkki on paras. Erilaisia penkkivaihtoehtoja, jotka kaikki käy ristiin, on:

- Tuono V4R 1000 11-14 orkkispenkki
- Tuono V4R 1000 11-14 geelipenkki, aprilia lisävaruste
- Tuono V4R 1100 15-16 / factory orkkispenkki
- RSV4R 1000 09-14 orkkispenkki
- RSV4RR 1000 15-16 / RF orkkispenkki

Orkkispenkit noissa 1000cc malleissa on kaikissa aika surkeat, koska ovat: liukkaat, ja kovaa kuin kakkosnelonen. 1000cc:n geelipenkki on lähes yhtä kova, mutta pitävä. OVH huitelee jossain 200€ tienoilla ja ebayssa kulkee n. 100€:lla.

Parhaat noista on RSV4 / Tuono 1100 15-16 mallien penkit. Tuonon ja RSV4:n penkit (15-16) malleissa on hiuksen hienoja eroja, vaikka näyttävät ulkoisesti samalta. Tuonon penkki on hiukan pehmeämpi "sohva" ja xx milliä/senttiä korkeampi kuin RSV4 penkki. RSV4:n penkki on enKlantilaisittain "firmer". Liikkuvat ebayssa myös noin 100€ hintaluokassa. Ehdottomasti, sillä satasella, kannattaa sijoittaa suoraan noihin 15-16 rsv4/tuonojen penkkeihin tuon aprilian geelipenkin sijaan. Itsellänihän oli -11 Tuonossa tuo geelipenkki, kun tuli mukana, olihan se orkkikseen hyvä parannus, mutta tuo 15-16 penkki tosiaan oli vielä huima parannus geelipenkkiin, eikä persekkään enää puudu siinä ajaessa ollenkaan! Todellakin oli satkun väärtti ostos.
 
Kiitoksia infopaketista! Täytynee tuo uudenmallinen Tuonon penkki laittaa tilaukseen.
 
Terve,

Tuolla "Paras huolto Aprilialle" ketjussa kyselinkin jo, että onko kukaan lähiaikoina MJL-huollossa käyttänyt Tuonoa (tai Apriliaa ylipäätänsä). Heidän antama puhelinnumero FB ja kotisivuilla ei ole käytössä, eikä mailiosoitetta löydy.

Missä muualla ihmiset ovat Aprilliansa huoltaneet Etelä-Suomessa? Bikeworldista on kuullut niin paljon negatiivista palautetta, että epäilyttää hiukan (Onko turhaa epäilyä?), Biketeam taitaa vain Aprillian mopoja huoltaa kuten myös Frank Nyman?

Kiitoksia kaikille avusta jo etukäteen! :orgmp: :thumbup:
 
Terve,

Tuolla "Paras huolto Aprilialle" ketjussa kyselinkin jo, että onko kukaan lähiaikoina MJL-huollossa käyttänyt Tuonoa (tai Apriliaa ylipäätänsä). Heidän antama puhelinnumero FB ja kotisivuilla ei ole käytössä, eikä mailiosoitetta löydy.

Missä muualla ihmiset ovat Aprilliansa huoltaneet Etelä-Suomessa? Bikeworldista on kuullut niin paljon negatiivista palautetta, että epäilyttää hiukan (Onko turhaa epäilyä?), Biketeam taitaa vain Aprillian mopoja huoltaa kuten myös Frank Nyman?

Kiitoksia kaikille avusta jo etukäteen! :orgmp: :thumbup:

PHT-Speed Järvenpää. Siellä käyttänyt tänävuonna pari kertaa jo omaa mopoani. Kaikki aprilian huoltolaitteet ja softat löytyy sekä mitä paljon höpötellyt Kaken kanssa, on selvästi tietoa ja taitoa näiden isojen aprilioiden huollosta. Nähnyt myös useamman RSV4 tai Tuono V4R ja Caponordin pihassa. Erittäin hyvä fiilis jäänyt tuolla huollattamisesta, aijon viedä jatkossakin. Hyvää ja ammattitaitoista jälkeä on tullut. Kaiken kukkuraksi tuntiveloitus on suorastaan harvinaisen halpa, mistä nykyään enää löytää (ainakaan Uudellamaalla) samaa tai halvempaa?
 
PHT-Speed Järvenpää. Siellä käyttänyt tänävuonna pari kertaa jo omaa mopoani. Kaikki aprilian huoltolaitteet ja softat löytyy sekä mitä paljon höpötellyt Kaken kanssa, on selvästi tietoa ja taitoa näiden isojen aprilioiden huollosta. Nähnyt myös useamman RSV4 tai Tuono V4R ja Caponordin pihassa. Erittäin hyvä fiilis jäänyt tuolla huollattamisesta, aijon viedä jatkossakin. Hyvää ja ammattitaitoista jälkeä on tullut. Kaiken kukkuraksi tuntiveloitus on suorastaan harvinaisen halpa, mistä nykyään enää löytää (ainakaan Uudellamaalla) samaa tai halvempaa?

Kiitoksia! Pitää laittaa koodia huomenna sinne, jotta saa pyörän huoltoon :jippikaijee:
Tosiaan vaatimuksena on, että saa Race mapin laitettua samalla niin ilmeisesti tuolla onnistuu sekin.
 
Täytyy käydä tsekkaamassa tuo PHT, käytin oman RF:ni juhannuksen alla Bike Worldissä 20 huollossa ja siellä jäi venttilityö tekemättä kun niillä ei näköjään ole tarvittavia palikoita vielä.
Aika outoa kun on kuitenkin maahantuojan huolto kyseessä.
En kuitenkaan viitsisi viivästyttää tuota venttilin säätöä kovin pitkälle ohi huolto-ohjelman kun pitäisi kumminkin lähteä Euroopan reissullekin tässä muutaman viikon päästä.
Bike Worldin huollossa on kyllä yksi jannu, Simo, joka oli aiemmin Järvisen Matilla hommissa eli kyllä sielläkin Aprilian huolto toimii. Kunhan vaan saavat kaikki työkalut tontille :)
 
Sain varattua PHT:lta huollon. Ei ole mulle lähin huolto mutta ihan jo puhelinkeskusteluiden perusteella voi sanoa, että helvetin asiallista ja joustavaa palvelua. Mielelläni ajan pyöräni pitemmälle huoltoon.
Bike Worldiin laitoin huoltoaika kyselyn heidän nettikaavakkeen mukaan. Taisi lukea, että ottavat yhteyttä pian sähköpostiin milloin aika löytyisi. Muutama päivä mennyt, eikä ole kuulunut. Tänään soitin huollon ajanvaraukseen ja n.40min jonotuksen jälkeen totesin, että tuonne lafkaan en pyörääni vie. Olipa ainakin mukavat ajomusiikit, kun sai kuunnella jonotus ääntä. Todella outoa kyllä, että tuo on maahantuojan huolto ja heidän pitäisi edustaa Apriliaa. Ei vakuuta.
 
Saako Guzzidiagilla nollattua huoltoilmoituksen, eli jakarin pois näytöltä? Olin näköjään sen verran ajoissa liikkeellä 30tkm huollon kanssa, että ilmoitus tuli vasta jälkikäteen.
 
Ei saa nollattua, tosin sitä ei siihen tarvikkaan kun mittariston valikoista voi nollata:

MENU-valikko -> diagnostics -> syötä koodi 12412 ->etsi kohta "reset coupon" -> homma selvä
 
Viimeksi muokattu:
TUONODYNO.jpg

Sen näköistä tulosta tuli dynosta, ennen ja jälkeen catittoman väliputken asentamista ja race mapin ajamista.
Yllättävänki suuri ero noiden välillä, ei pelkästään paperilla vaan ajaessa huomaa eron heti. Ei mitenkään erityisesti kovempi ääni lähde (hyvä niin) mutta selvästi vähän möreämpi ja hiukan enempi vaan paukkuu ja poksuu.
 
Keväällä teetätin tehonmittauksen itsekkin tolle 2011 Tuono V4R (1000cc). Austin racingin GP2R -pönttö ja race ecu. (Punainen)

Vertailuna paperilla "samanikänen" RSV4R (Vihreä) ja sitten uus 2016 RSV4 factory. Omalle mopolle Kake kerkes vetää vaan yhden vedon normaalin 2-3:n sijaan jolla kuulema paras tulos irtoaisi (pari heppaa ehkä lisää tohon). Tämä siitä syystä, että mopo alkoi käymään kuulema aika kuumana. Jälkikäteenhän tuli huomattua, että syylärissä oli vähän ilmaa niin pysyi paremmin lämmötkin kurissa.

tuonov4r_vs_rsv4t.jpg
 
Oli kyllä loistava hankinta tämä 2016 vuosimallin factory tuonon penkki. Ei turhaan Karkov sitä kehunut ja voin itsekkin suositella. :jippikaijee:
 
Viitsisikö joku 2011-2015 Tuono V4:n omistaja napata kuvan äänitorven kiinnityspaikasta mittariston alapuolelta? Pitäisi kiinnittää takaisin johtojen varaan tipahtanut torvi, mutta en onnistunut ahtaasta tilasta löytämään sopivaa paikkaa.

Af1 Racingin räjäytyskuvista tuo ei selvinnyt.
 
Viitsisikö joku 2011-2015 Tuono V4:n omistaja napata kuvan äänitorven kiinnityspaikasta mittariston alapuolelta? Pitäisi kiinnittää takaisin johtojen varaan tipahtanut torvi, mutta en onnistunut ahtaasta tilasta löytämään sopivaa paikkaa.

Af1 Racingin räjäytyskuvista tuo ei selvinnyt.

Vähän huonolaatunen kuva tullut valitettavasti otettua sillonkun mopo oli levällään viimekesänä.
http://karko.pingtimeout.net/tuono/projekti_005.jpg
Tulee kuitenkin kiinni tuohon etuhäkin alle.
 
Vähän huonolaatunen kuva tullut valitettavasti otettua sillonkun mopo oli levällään viimekesänä.
http://karko.pingtimeout.net/tuono/projekti_005.jpg
Tulee kuitenkin kiinni tuohon etuhäkin alle.

Jes sain privaankin kuvia, kiitokset näistä! Tuo olisi ollut helppo saada takaisin, jos se olisi irronnut oikeasta kohdasta. Nyt sieltä tuli kiinnikepalanen töötin mukana ja sille oli hieman hankala löytää paikkaa.
 
Back
Ylös