RSV4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös noissa pitänyt olla sama kone jne 09 alkaen 14 saakka. Uudemmissa oli vaan vaihdettu moottorin kiinnityspistettä rungossa (jonka voi vaihtaa jokaseen vuosimalliin alemmas tai ylemmäs). 2011 tuli limited edition -väritys ja tuo LE oli aprc:na, 2012 alkaen oli aprc vakiona rsv4:ssa.

OK. Kauheen vähän on myynnissä, eli jos joku haluaa luopua, niin viestiä, kiitos.
 
2011 tuli aPRC-paketti.

2009 ja 2010 mallit erottaa helpoiten kulmikkaasta äänenvaimentimesta jos vakio on paikoillaan tai tulee pyörän mukana. 2011-> vakio äänenvaimennin on pyöreämpi ja sulavalinjaisempi. Muita kikkoja esim. perusmallin (R-malli) tunnistamiseen on etuiskarit. 09-10 oli mustat (Showa vai Marzocchi?) ja 2011 alkaen kultaisen/kellertävän väriset Sachs-iskarit. Samoin aPRC:n tunnistaa siitä onko vanteissa nopeusanturit etu- ja takarenkaan pyörimisnopeuksille. Factory-malliin tuo etuiskarin väriero ei päde koska Öhlins, mutta siinäkin pakoputki ja nuo nopeussensorit heti kertoo kummasta on kyse.

2009-2010 mallinen RSV4 R:
02aprilia-rsv4.jpg


2011-2012 mallinen RSV4 R:
23696MG.jpg


Muutoksia on tullut paljonkin vuosien varrella luotettavuuteen ja pikkuvikoja korjattu pois ja ostaisin niin uuden kuin vaan rahat riittää. Käytetystä kannattaa katsoa, että venttiilien säätö/tarkastus on tehty, se tuppaa olemaan koneen heikko kohta kun tehtaaltakin lähtenyt väärillä säädöillä koneita. On melko työläs jos joutuu säätämään ja vaatii erikoistyökaluja. Ja tietty varmistua itse vuosimallista, nettimotossa perinteisesti ylivuotisilla pyörillä on usein väärä vuosimalli ilmoitettu.

- ABS:t tuli 2013
- RF (entinen Factory) ja RR (entinen R) versiot 2015, samalla konetehot nousi n. 200hv tasolle
- nyt uusin päivitys 2017 mm. TFT-näyttö, autoblibber, cruise control jne.
 
Viimeksi muokattu:
2011 tuli aPRC-paketti.

2009 ja 2010 mallit erottaa helpoiten kulmikkaasta äänenvaimentimesta jos vakio on paikoillaan tai tulee pyörän mukana. 2011-> vakio äänenvaimennin on pyöreämpi ja sulavalinjaisempi. Muita kikkoja esim. perusmallin (R-malli) tunnistamiseen on etuiskarit. 09-10 oli mustat (Showa vai Marzocchi?) ja 2011 alkaen kultaisen/kellertävän väriset Sachs-iskarit. Samoin aPRC:n tunnistaa siitä onko vanteissa nopeusanturit etu- ja takarenkaan pyörimisnopeuksille. Factory-malliin tuo etuiskarin väriero ei päde koska Öhlins, mutta siinäkin pakoputki ja nuo nopeussensorit heti kertoo kummasta on kyse.

2009-2010 mallinen RSV4 R:
02aprilia-rsv4.jpg


2011-2012 mallinen RSV4 R:
23696MG.jpg


Muutoksia on tullut paljonkin vuosien varrella luotettavuuteen ja pikkuvikoja korjattu pois ja ostaisin niin uuden kuin vaan rahat riittää. Käytetystä kannattaa katsoa, että venttiilien säätö/tarkastus on tehty, se tuppaa olemaan koneen heikko kohta kun tehtaaltakin lähtenyt väärillä säädöillä koneita. On melko työläs jos joutuu säätämään ja vaatii erikoistyökaluja. Ja tietty varmistua itse vuosimallista, nettimotossa perinteisesti ylivuotisilla pyörillä on usein väärä vuosimalli ilmoitettu.

- ABS:t tuli 2013
- RF (entinen Factory) ja RR (entinen R) versiot 2015, samalla konetehot nousi n. 200hv tasolle
- nyt uusin päivitys 2017 mm. TFT-näyttö, autoblibber, cruise control jne.


Kiitos näistä. Näyttää tosiaan myynnissä olevan nytkin 2009-2010 ja myydään 2012 mallisena.
 
Läppä putkesta nyt heti alkuunsa lepikkoon.... ni alkaa kulkemaan :grin:
Miten poijaat saa ton edes säätöihin tollasilla joutavilla tulppauksilla:grin:.
 
Tuollahan on noita eri asteen viriversioita, ei varmaan joku stk-säänöjen mukaan tehty peli ihan susikallis ole.
Tosin toi pneumaattisilla venoilla tehty on varmaan sekä hintava että aika high-maintenance peli.
Kun tuosta pakoputken venttiilistä puhutaan, niin se on myös noissa wsbk-pyörissä käytössä vaikkakin eri tarkoituksessa (moottorijarrun säätö) kuin katupyörissä.
 
Tuollahan on noita eri asteen viriversioita, ei varmaan joku stk-säänöjen mukaan tehty peli ihan susikallis ole.
Tosin toi pneumaattisilla venoilla tehty on varmaan sekä hintava että aika high-maintenance peli.
Kun tuosta pakoputken venttiilistä puhutaan, niin se on myös noissa wsbk-pyörissä käytössä vaikkakin eri tarkoituksessa (moottorijarrun säätö) kuin katupyörissä.

Ei sitte vaan pari irvistelevää hymiötä riittäny? :;):

Hiemankaan totisemmalla naamalla jos mennään, tohon putkistojen "läppäproblematiikkaan" eri puitteissa
ei ihan äkkiä kannata täällä(kään)jäädä junnaamaan.
Sen verran monta ja monesta riippuvaa muuttujaa aihepiiriin liittyy:;):.
 
Tässä on Tammikuu 2017 hinnat, jos kovasti polttelee.

RSV4 R-FW Stock1 MM Race 2017
Price: 17.900 euro tax excluded (EXW Noale)
OPTIONAL
a. To complete bike:
o Complete race fairings kit by fiber glass: 1.200 euro
o Akrapovic exhaust kit full titanium: 2.250 euro
b. Engine assembled by Aprilia Racing: 4.200 euro
All prices are EXW tax excluded
Bike complete with optional a. and b.: 24.600 euro tax excluded (EXW Noale)

RSV4 R-FW Stock2 APX Race 2017
Price: 26.400 euro tax excluded (EXW Noale)
Optional kit to complete bike:
a. Complete race fairings kit by fiber glass: 1.200 euro
b. Akrapovic exhaust kit full titanium: 2.250 euro
All prices are EXW tax excluded
Bike complete with optional a. and b.: 29.400 euro tax excluded (EXW Noale)

RSV4 R-FW SBK 2017
Price: 36.900 euro tax excluded (EXW Noale)
IMPORTANT
Regulation compliance: This motorbike complies with the SBK class FIM regulations,
corresponding to the Aprilia RSV4 2015 homologation form.
Before using this model in national championship, you have to check the conformity with the
local race rules.

RSV4 FW – GP
Prezzo: 160.000 euro iva esclusa (EXW Noale)
IMPORTANT
USE: To use this bike on circuit it is necessary the support of Aprilia racing.

Pääsin käsitykseen, että Sumekon aikana näitä olisi vielä saanut. Brandt ei ollut kiinnostunut, ilmoitti, että kysy Italiasta, minä kysyin. Tarkempiakin speksejä löytyy, kun on ostohousut jalassa:) Stock 1 kovasti olisi kiinnostanut, mutta ei väkisin, kun ei ollut Italiaan asiaa ja oli yksi pyörä hukattavana.
 
Kuitukatteilla ja täysrännillä ei paha rasti, jos saisit nykyisen laitettua vaihdossa.

Tai paha ja paha :D
 
Stock 1 kovasti olisi kiinnostanut, mutta ei väkisin, kun ei ollut Italiaan asiaa ja oli yksi pyörä hukattavana.

Käytännössä se on sama kuin kaupasta saatavan pyörän varustelet noilla osilla:
- litium-akku
- Corsen race ecu on sama kuin normi race ecu mutta erilaisella luistonesto- ja moottorinjarrukartoilla (tämänkin saat esim. Gabrolta ostettua samoilla spekseillä).
- V4-MP systeemin saa katupyöräänkin
- ABS:n voi itse poistaa/ohittaa ja mutta oliko niin, että 2017 malleissa se on jotenkin naitettu kiinni mittaristoon eli ilman vikakoodeja toimiminen vaatii muutakin kuin ecu-fläshin jolla ABS poistetaan käytöstä? Ainoa hankalampi rasti kuitenkin...
- termarin ja PAIR-ilmansyötön voi poistaa itsekin, Kitti-Akran (tai muun putkiston) saa kaupasta, samoin katteet jne. ratavarusteet.
- ainoa millä voi olla lisäarvoa on "complete engine optimization", mitä tuo sisältääkään?

Eli lähes SSTK1:sen saa kohtuullisella DIY-meiningillä laitettua katupyörästä. Ja käytettävyys, ecu-asiat ja muut on vielä suht hallittavissa. SSTK2:sen APX2-ecu vaatii hieman enemmän jo paneutumista mutta tarjoaa myös mahdollisuuksia säädettävyyden vuoksi.

Hinnoista vielä, että RR malli (joka on siis kaikkien FW-pyörien lähtokohtana) Suomessa kilvettömänä on 17,529.32eur. Paljonkohan race pack maksaa? Tuo Italian hinta on tax free eli siihen 17,900.00 (joka siis pyörä ja race pack) tulee Italian alv 22% vielä päälle eli 21,838eur. Suomessa RF on kilvettömänä 21,134.70eur (josta voisi vielä saada alennusta) jossa olisi takovanteet ja Öhlinsit valmiina, eli halvempi kuin tuo tehtaalta suoraan ostettava RR-malli race packilla. Lisäksi RF:n vakio katuosilla on jotain jälleenmyyntiarvoakin.

Tässä valossa siis olisi helpompaa ja halvempaa vaihtopyörän kanssa ostaa kilvetön RF, siihen laittaa em. ratavarusteet kiinni. Kai Aprilia Corse nekin voisi myydä? Eihän se toisaalta olisi aito FW, miten paljon sitten kukin sitä arvostaa...

E; äh älysin jälkikäteen että tämä oli sulle ajankohtainen vuoden alussa ja otit Yammun tilalle.
 
Kovin on vähän myynnissä/myyty nelosia, liekö niin hyviä vai harvassa? :;): Mitäs muuta käytännössä saa aPRC versioissa kun tuon elektroniikan, jos verrataan vaikka ekoja -10 ja ekaa aPRC verisota? Olen miettiny tollasta ekaa mallisarjaa olevaa factoryä,kun en niillä elektroniikoilla mitään tee ja shiftereitä saa kaupasta. Jotkut väittävät, että kolmannen osapuolen mikrokytkimen saa jopa asennettua toimimaan siihen apikan vanhaan ECUun, liekö pitää paikkansa?
 
Shifterin saa helposti lisättyä :
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?260999-aPRC-Quickshifter-on-2010-model

2011 malliin tuli koneseen jotain pieniä muutoksia, nämä ulkomuistista heittämällä:
-Erilaiset männät, korkeampi puristussuhde
-Öljypumpun välitystä muutettu, pyörii nopeampaa
-Leveämmät nokkaketjut
-Tasapainoakselin laakerointi erilainen, uudemmissa tais olla neulalaakeri, vanhassa liukulaakeri.
-Olikohan laatikkoon jonkin vaihteen välitykset erit, ei muista varmasti
 
Aprilian oma shifterikin on helppo jälkiasentaa. ECU:sta softalla shifteri päälle (huollot, tai joku jolla softa on, suomessa on muutama) ja ebaysta aprc-vaihdepoljin + shifteriyksikkö. Viimetalvena asensin omaan 2011 malliseen non-aprc Tuonooni tuon aprilian oman shifterin ja käänteisenä. On vieläpä todella nopea ja helppo laittaa. Käytännössä tankki ylös, johto kiinni, vedä johto rungon välistä alas, poljin ja shifteri kiinni, ja homma on ecu:sta aktivointia vailla valmis.
 
Aprilian oma shifterikin on helppo jälkiasentaa. ECU:sta softalla shifteri päälle (huollot, tai joku jolla softa on, suomessa on muutama) ja ebaysta aprc-vaihdepoljin + shifteriyksikkö. Viimetalvena asensin omaan 2011 malliseen non-aprc Tuonooni tuon aprilian oman shifterin ja käänteisenä. On vieläpä todella nopea ja helppo laittaa. Käytännössä tankki ylös, johto kiinni, vedä johto rungon välistä alas, poljin ja shifteri kiinni, ja homma on ecu:sta aktivointia vailla valmis.

Millanen johto shifteriltä menee ECUun?
 
Back
Ylös