RSV4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja eihän tällaisilla toppahousuilla ole varaa muutenkaan mihinkään versus keskiluokkainen nahkahousu Etelä-Saksasta.
 
Omasta 2013:sta, tosin Factorysta, uusittiin venttilin retainerit takaisinkutsulla, samalla kuin kyrvähtänyt laturi vaihdettin takuuseen
Aprilian kotisivulta pitäisi löytyä recall campaign-kohta josta runkonumerolla pitäisi saada tieto koskeeko omaa pyörää joku tekemätön takaisinkutsu.
 
Omasta 2013:sta, tosin Factorysta, uusittiin venttilin retainerit takaisinkutsulla, samalla kuin kyrvähtänyt laturi vaihdettin takuuseen
Aprilian kotisivulta pitäisi löytyä recall campaign-kohta josta runkonumerolla pitäisi saada tieto koskeeko omaa pyörää joku tekemätön takaisinkutsu.
Tsekkasin takaisinkutsut VIN-numerolla ja ei olut mitään aktiivia päällä, tosin ei siihen ole tehty mitään korjauksia takaisinkutsun takia. Onko Factoryssä ja R-mallissa eri osat venaretainerina?
 
Ei kai R- ja Factory-mallien koneissa ole muuta eroa kuin ne muuttuvat imukurkut.
Joku paremmin asian tunteva voi varmistaa, mutta näin se minun mielestäni on.

Nythän tässä uusimmasta 2017-mallissa muuttuvia kurkkuja ei enää ole, lieneekö kustannuskysymys vai ovatko saaneet koneen toimimaan sen verran hyvin että niitä ei tarvita enää?
 
Ei kai R- ja Factory-mallien koneissa ole muuta eroa kuin ne muuttuvat imukurkut.
Joku paremmin asian tunteva voi varmistaa, mutta näin se minun mielestäni on.

Nythän tässä uusimmasta 2017-mallissa muuttuvia kurkkuja ei enää ole, lieneekö kustannuskysymys vai ovatko saaneet koneen toimimaan sen verran hyvin että niitä ei tarvita enää?

Ja factoryssa titaanivenat.
 
Jees pieni sivuttaisklappi löytyy vaihdevivusta, 05 - 1,0 mm, pitää kahlata apefoorumin threadi läpi onko mahdollinen kiristyksen paikka.
Missä olette huollattanut etupumput ja takaiskarin ja paljon budjettiin kannattaa varata (ei shimmauksia, saan osat irtonaisina huoltoon)? Sacksin hilut siis kyseessä.
 
Jees pieni sivuttaisklappi löytyy vaihdevivusta, 05 - 1,0 mm, pitää kahlata apefoorumin threadi läpi onko mahdollinen kiristyksen paikka.
Missä olette huollattanut etupumput ja takaiskarin ja paljon budjettiin kannattaa varata (ei shimmauksia, saan osat irtonaisina huoltoon)? Sacksin hilut siis kyseessä.

http://www.koittomoto.fi Onko siellä päinkään? Huoltanee kaikki hilut.
 
Jees pieni sivuttaisklappi löytyy vaihdevivusta, 05 - 1,0 mm, pitää kahlata apefoorumin threadi läpi onko mahdollinen kiristyksen paikka.
Missä olette huollattanut etupumput ja takaiskarin ja paljon budjettiin kannattaa varata (ei shimmauksia, saan osat irtonaisina huoltoon)? Sacksin hilut siis kyseessä.

Moto-Ville. Tietty näissä olis hyvä tietää, että mistä kantilta Suomee pitäs palvelu löytyä. Mut Villellä oon käyttäny ite kilpurin alustan huollossa jo useemman vuoden.
 
Missä olette huollattanut etupumput ja takaiskarin ja paljon budjettiin kannattaa varata (ei shimmauksia, saan osat irtonaisina huoltoon)? Sacksin hilut siis kyseessä.

Bemarin etuputket Moto-Villellä talvihuollon yhteydessä tais olla 240€. Ei ainakaan paljoa heitä, mutta en täysin varmaksi uskalla sanoa, kun samalla maksoin talvisäilytyksen eikä kuitti ole tallella. Mut noi oli siis kiinni mopossa joten irtonaisille hinta varmasti edullisempi.

Tänään kun kävin niin iskareita oli laatikko kaupalla tiskin vieressä eli voi olettaa että homma toimii ja hinta-laatu on kohdillaan. :thumbup:
 
Sachsin iskareihin käy ilmeisesti Öhlinsin erikoistyökalut, joten moni Öhlinsin-merkkipajakin niitä huoltanee.
 
Oma mopo päätti muistuttaa ylväistä sukujuuristaan heti kauden avauksen yhteydessä :polonen:. Alle 15 min ajon jälkeen syttyi varoitusvalo ja urgent service viesti. Heti takaisin kotia päin ja juuri ennen perille pääsyä tuntui että tehot häviää, joten pysäytin siihen, n. 20 metriä ennen maaliviivaa.
Hyytymisen syy löytyi äkkiä, takajarru oli laahannut ja kuumentunut niin paljon että meni jumiin. Tuo korjaantunee satulan siivouksella ja herkistelyllä, mutta virhekoodeista löytyi memo-puolelta koodi DSB 08, joka näyttäis liittyvän jotenkin öljynpainesensoriin ja joka varmaan oli oikea syy varoitusviesteihin. Onko muilla tullut tuota virhekoodia vastaan, pystyykö perustumpelo tekemään tuolle jotain, vai kannattaako viedä suosiolla huoltoon?
 
Oma mopo päätti muistuttaa ylväistä sukujuuristaan heti kauden avauksen yhteydessä :polonen:. Alle 15 min ajon jälkeen syttyi varoitusvalo ja urgent service viesti. Heti takaisin kotia päin ja juuri ennen perille pääsyä tuntui että tehot häviää, joten pysäytin siihen, n. 20 metriä ennen maaliviivaa.
Hyytymisen syy löytyi äkkiä, takajarru oli laahannut ja kuumentunut niin paljon että meni jumiin. Tuo korjaantunee satulan siivouksella ja herkistelyllä, mutta virhekoodeista löytyi memo-puolelta koodi DSB 08, joka näyttäis liittyvän jotenkin öljynpainesensoriin ja joka varmaan oli oikea syy varoitusviesteihin. Onko muilla tullut tuota virhekoodia vastaan, pystyykö perustumpelo tekemään tuolle jotain, vai kannattaako viedä suosiolla huoltoon?

Nuo mopon mittariston diagnostiikassa olevat eivät kerro lähelekkään koko totuuttal. On totta, että DSB 08 viittaa "yleisesti" siihen öljynpainevikaan, mutta tuo DSB 08 syttyy monesti urgent servicen kohdalla. Oikea vika selviää, kun lyöt mopon GuzziDiagiin (IAWDiag) kaapeleilla ja luet vikakoodit.

Mulla löytyy piuhat ja softa (ilmainen) läppärillä, Vantaalla.


Edit: Softa löytyy täältä: http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/IAWDiag_V0.47.zip

Ja kaapeleita tarvitset kaksi kappaletta. USB - OBD2 ja OBD2 - FIAT adapteri.
Noista OBD2 kaapeleistakin löytyy useita variaatioita, VAG:n KKL FT232RL chipillä oleva on oikea, ja tuo FIAT kaapeli on sellanen 16 pin (OBD2) <--> 3 pin (FIAT) liitin. Omani oli ebaysta tälläiset:

- USB KKL OBD2 VAG COM 409.1 VAG Mit FT232RL Chip für VW / AUDI SEAT Volkswagen
- 3 Pin auf 16 Pin OBD2 Diagnose Adapter Verbindungskabel für Fiat Lancia Alfa

Maksoi noin 11€ ja saapui 30 päivässä Kiinan mailta.

Vikakoodit löytyy huoltomanuaalista: http://fazer02.1.free.fr/catalogues%20pi%E8ces%20aprilia/RSV4%20Factory_manuel%20atelier.UK.pdf
 
Ok, kiitos tiedoista. Pitänee hankkia nuo piuhat ainakin tulevaisuutta varten.

Tänään kuului myös muualta huonoja uutisia kun selvisi, että MJL on pistänyt pillit pussiin, ainakin jossain määrin. Tuo jättää pk-seudun Aprilia-huollot aika vähiin, Brandtin edustajan mukaan Helsingin lähistöllä ainoastaan Bike World on nyt virallinen huolto.
Järvenpäästä löytyi kanssa yksi huoltoliike, mutta onko jollain tiedossa muita lähempänä Helsinkiä olevia liikkeitä, joilta onnistuu huollot?
 
Ok, kiitos tiedoista. Pitänee hankkia nuo piuhat ainakin tulevaisuutta varten.

Tänään kuului myös muualta huonoja uutisia kun selvisi, että MJL on pistänyt pillit pussiin, ainakin jossain määrin. Tuo jättää pk-seudun Aprilia-huollot aika vähiin, Brandtin edustajan mukaan Helsingin lähistöllä ainoastaan Bike World on nyt virallinen huolto.

MJl muuttanut Samin Autopajan yhteyteen.

En tiiä mutta mut Yamaha ainaki sinne menossa keulahuoltoon ens kuussa...
 
MJL:ssä tosiaan huollattanut omaa apriliaani aina. Noille isoille mopoketjuille en veis kyllä huoltoon, Brandtikin niin tuore tekijä että osaako siellä kukaan edes purkaa ja kattoa tollasta apriliaa? :ohmy: Mikä liike järvenpäässä? Ykkös-MP oli nettisivujen mukaan ainakin vain mopot ja piikit, ei isojen pyörien, tai sitten ois vaan pitänyt soittaa ja kysyä. Hyvinkäällä oli joku xxxx-racing joka oli entinen aprilia huolto, ei siis virallinen mutta tarvittaessa osaisivat varmaan sielläkin hoitaa? MJL:ää toki voi suositella ja sekin on tässä lähin.

Tuo se RSV4 vaikka tonne kehän kessalle ensmaanantaina, niin otan läppärin ja kaapelit mukaan? Lukupiuha löytyy takapenkin alta siitä startin vierestä. Muovinen suoja päällä, keltapunanen 3-reikänen liitin.
 
Back
Ylös