Nettifoorumiotoksella nuo 15-16 mallit ovat koneeltaan sellaisia, missä fataaleja vikoja on ollut enemmän kuin muissa mallivuosissa, ja pääosin venttiilikoneiston puolella. Näihin malleihin tehot nousi ja kierrokset myös. Imuventtiilijousen katkeaminen yleisin vika millä saa isoa tuhoa aikaan, tuurillaan voi huomata ennen tuhoa jos esim. tyhjäkäyntikierrokset jää korkealla tai heiluu. Noita on inhottavasti mennyt ihan katukäytössäkin, mutta pääosin rata/kisakäytössä, ja sinnehän Aprilialla on erilaiset huoltovälit mitä ei kai olla sitten noudatettu laiskuuttaan tai tietämättään.
Käytettynä kun ostaa niin katsoisin heti venttiilien välykset riippumatta koska viimeksi tehty, tarvittaessa säätää kohdilleen ja ottaa muistiin lopulliset välykset. Ja samalla näkee muutenkin yläkerran kunnon. Sitten tekisin vaikka ajokauden jälkeen uuden välystarkastuksen, jotta näkee onko joku välys liikkumassa normaalia enemmän, ja sen mukaan jatkotoimet.
En jättäisi välttämättä ostamatta noiden venttiilikauhutarinoiden takia, kunhan vain tiedostaa mahdollisen riskin ja tietää mitä tekee ja ostaa. Koska mulle ainakin sellainen mutu on jäänyt, että iso osa konerikoista johtuu siitä, että ei ole hoksattu vikaa ajoissa ja sitten lopulta kilahtaa. Mutta toisaalta ei se ole kuluttajan vika, jos alle 10tkm kieppeillä porsii kone ja huoltoväli venttiilinsäädölle on 20tkm niin eipä sinne moni ole kurkkimassa etukäteen. Muutenhan RSV4 on upea ajaa, tehokas, hienot äänet jne.