RVS kokemuksia?

mä oon kerran avannut yhden moottorin jossa oli RSV sisällä ja se oli tosiaan tarttunut metallipinnoille , kauttaaltaan sellasen ihme liman peitossa kaikki pinnat ,paitsi laakerit ja sylinteriseinämät.

en kyl tiiä onko se sitten hyvä jos kone on täynnä jotain ihme tinttaa joka voi lähteä sieltä liikkeelle öljynkiertoon.

ite en omiin koneisiini laittais.

X1-R on senverran kokemusta että ainakin kuorma-auton napavälityksissä se laskee lämpötiloja eli vois olla että vähentää kitkaa.

omissa pyörissä en keksi sillekkään muuta käyttökohdetta kuin Maxin perässä sitä vois käyttää.
 
mä oon kerran avannut yhden moottorin jossa oli RSV sisällä ja se oli tosiaan tarttunut metallipinnoille , kauttaaltaan sellasen ihme liman peitossa kaikki pinnat ,paitsi laakerit ja sylinteriseinämät.
Jotakin muuta on ollut, jos limaa. RVS pitäisi olla sellaista kusenkeltaista lasimaista keraamista pintaa siellä missä metallipinnat kosketuksissa.
 
Fraunhoher instituuttia ja TÜV SÜDiä arvostetumpia instansseja ei saksassa liene?
https://www.rvstec.co.uk/fraunhofer-institute
https://www.rvstec.co.uk/t-v-s-d
Molemmat näyttävät saaneen testeissään mainoksissa väitettyjä ilmiöitä esille.

En ole käyttänyt ainetta enkä varmaan tule käyttämäänkään, mutta väittelyn seuraaminen on mielenkiintoista.
Esimerkiksi ne jotka eivät "usko" aineen tehoon; vaativat aina parempia todisteita, kuitenkin heti sivuuttaen tarjotun tiedon koska se ei tue omaa näkemystä ja toistavat aiemmiin muodostaman kantansa.
Tämä on toki nykyään tyypillinen käyttäytymismalli keskustelupalstoilta maailmanpolitiikkaan asti.

Kun katsoo nykyistä startup-yritys skeneä niin mitä ihmeellisimmät firmat keräävät satojen miljoonien rahoituksia hyvinkin keveillä eväillä, kunhan vain tarina on kunnossa.
Vanhoihin polttomoottoreihin tai erilaisiin voimansiirtohin liittyvät sovellukset ovat kuitenkin rahoittajille/valmistajille todella epäkiinnostavia koska kaikki haluavat myydä uutta ja keskittyä ydinbisnekseensä. Valmistajia ei juuri kiinnosta jos 20v vanhan auton puristukset nousee tai laatikon jurina vaimenee jollakin lisäaineella. Jos joku suuri voimansiirtoja (tai vaikka moottoreita) tekevä firma promotoisi tätä ainetta käytettäväksi uusiin tuotteisiinsa niin ainakin itselle tulisi mieleen että näinkö he kompensoivat valmistuksensa epätarkkuuden... Kilpailijan tuote kun toimii ilman lisäaineitakin.

Tuli mieleen se Cadillacin moottori, mihin piti jäähdytysnesteen sekaan laittaa paikkausainetta. Siis uutena.
Samoin näytti vesipyssyn korjausmanuska vuodelta -72 suosittelevan vuodonestolisäaineen laittamista nesteen sekaan, kai varmuuden vuoksi.
Uskon RVS: toimivan oikeasti kohteissa, joissa on kitkaa ja lämpöä. Toimivathan leikkausöljy ja monet lisäaineetkin näin mm. Molybleenisulfidi. Se, parantaako aine normaaleissa olosuhteissa öljyn ominaisuuksia, lienee todellakin uskon asia. Nykyöljyt ovat sellaisenaan todella hyviä. Se, mikä on varmaa, se parantaa myyjän taloudellista likviditeettiä huomattavastikin.

Vähän sama, kuin moottorilämmittimien valmistajien väite kylmäkäynnistyksen aiheuttamasta kulumisesta. Logiikan pohjalta avaamani 30 v vanhan moottorin olisi pitänyt olla ajettu miljoonia kilometrejä ( ei lämmitintä). Mutta ei, nokka- akselit kiiltelivät naarmuttomina, kuin uusina.
 
Viimeksi muokattu:
olen päätyny pitkäaikaisten tutkimusten perusteella seuraavaan:right:: sinkki, lisäaineiden sisältämä ihmeaine
 
Eikös alkuperäinen kysymys ollut, onko kokemuksia aineesta?
Oletko itse kokeillut sitä?

Ei tässä sinun kokemusta ja valintojasi haluta ylenkatsoa ja ketjussa tosiaan kysytään kokemuksia aiheesta.
Mutta kun ihan aidosti kiinnostaisi vertailukelpoinen tieto, ei noilla yksittäisillä korjaantumiskokemuksilla oikein ole arvoa. Ei se siis tarkoita etteikö aineesta ole hyvinkin voinut olla apua.
 
Se, parantaako aine normaaleissa olosuhteissa öljyn ominaisuuksia, lienee todellakin uskon asia. Nykyöljyt ovat sellaisenaan todella hyviä. Se, mikä on varmaa, se parantaa myyjän taloudellista likviditeettiä huomattavastikin.

Kyseessähän ei ole öljyn ominaisuuksia muuttava lisäaine. Täällä mainittu X1R on sellainen. Tämä vaan annostellaan öljyn joukkon ja sitä kautta.
 
Aihe elää ja näyttää voivankin jotekin. Ketjun aloittajan ominaisuudessa ehdottaisin seuraavaa:

Koska auton öljypohjassa on noilla kilometreillä jo varmasti paljon paskaa, irrotan öljypohjan + sihdin ja pesen ne. Siinä samantien on helppo käyttää yksi kiertokangen laakeri kansineen irti. 4. sylinteri on kauimpana öljypumpusta joten se. Kuvat tänne. Ja välysnauha väliin, vanhalla laakerilla. Ja tulos laitetaan muistiin.
Sitten RVS-käsittely ohjeiden mukaan ja seuraavassa öljynvaihdossa tehtäisiin sama homma, öljypohja pois ja SAMASTA KK-laakerista välysnauhalla mittaus. Ja jälleen tulos tänne nähtäville.
Olisko riittävän empiirinen tutkimustieto? Nimittäin itsekin haluaisin aivan faktatietoa tuosta aineesta. Toimiiko se varmasti luvatulla tavalla? Laakerivälys ei välttämättä mihinkään muutu jos laakeri on kunnossa. Mutta epäilen että paljon ajetussa moottorissa ne eivät ole enää varmastikaan uutta vastaavia.
Mentäiskö näillä? Saa ehdottaa muutakin, kovin tieteellisiin hommiin en lähde.
 
Jos RVS toimintaperiaatetta on uskominen, se ei tee mitään kiertokangen laakerille. Tuommoinen hydrodynaaminen laakeri pyörii öljypatjan varassa ja kosketusta ei tule kuin levossa. Samoin laakeri ei sisällä rautaa, joten siihen RVS ei tartu.
 
Mentäiskö näillä? Saa ehdottaa muutakin, kovin tieteellisiin hommiin en lähde.

Myös kuvia tottakai siitä laakerista, niin voidaan ihmetellän yhdessä täällä, myös kokeilee ensin sit jos sulla sattuu olemaan yleis-sähkömittari tms, niin piippaa vanha laakeri ja sitten uusi. Tälläistä testiä olen nähnyt, toisaalta miksi ei, jos laakerin pinnalla aluksi piippaamalla jotain kulkee, että se piippaa ja myöhemmin ei, niin silloihan jotain pintaa on tullut..
 
Puristuspaineet ehkä vielä kiinnostavammat mitata.

Tuota 2-STROKE ENGINE PROTECTION tuotetta kiinnostaisi ehkä kokeilla perämoottoriin, jossa puristukset hieman laskeneet. Mutta ohjeen luettuani ei vaan uskalla, sen verran jäi epäilys tuotteen toimivuudesta.
 
Vastaus vähän ylempään, tokihan mittareita löytyy ja toimitaan näin kunhan saan tuon homman työn alle.
Dieselin puristuspainemittaria tuohon omaan koneeseen ei nyt löydykään. Enkä sitä kyllä ala hankkimaan pelkästään tuota varten. Mutta kyllä tuohonkin mittaukseen pieni takaportti ehkä löytyy. Kerron kyllä tulokset jos ne vain saan.

Ja edelleen kerron: EN usko mihinkään. Aiemmin kyllä kerroin että ko. tavaralla olisi ollut vaikutusta vanhaan customin vaihteiston toimintaan. Kehuja annan pyörälle, mutta kyllä se vaan oikeasti paremmin pelitti. Ja eräs kokenut tuttava testasi pyörää ja kehui vaihteiston toimivuutta.
En kehu enkä hauku - sitä pyörää tai muuta. Ja koneen/pyörän merkkihän ei vaikuta aineen toimivuuteen/toimimattomuuteen..

PS: Mistäpä h----tistä löytyy nykyjään tuota välysnauhaa? Jos en sitä saa niin miten tämän homman teen.?
 
Viimeksi muokattu:
Tumppasin Xadot 990 Kotarin koneeseen. Xadoa siksi kun oli halvempi, kaadoin siksi kun uteloitti ja Kotari siksi että minulla on sellainen. Ja osin siksi että siinä on kytkimessä "clutch boosterin" nimellä kulkeva häksätin joka kiristää kytkinjousia kun on veto päällä, eli saadaan vähän kevyempi kahva vähän isommalla momentinvälityskyvyllä. Se on tässä yhteydessä kiinnostava myös siksi että kiristys tapahtuu kiilaavilla liukupinnoilla jotka ovat vieläpä terästä ja pakkaavat vanhemmiten kulumaan. Ja sekin on kivaa että em palikat saa käsille viiden minuutin purkamisella.
Ajelen sen 20h tuolla ja kurkkaan miltä näyttää, jos näyttää että siellä jotain ei-metallisen näköistä pintaa on, kurkitaan vähän elektronimikroskoopilla miltä se näyttää lähempää ja materiaalitekniikkaan minua reilusti perehtyneempi kollegani keksi jotain muuta mielenkiintoista selvittää, selvitetään.
 
En ole moottoripyörään RVS:ää käyttänyt, mutta veneen 2-tahti perämoottorissa polttoaineensuodatin tukkeutui pian RVS-käsittelyn jälkeen. Ehkä sattumaa, todennäköisesti ei. Vaikea sanoa, oliko RVS-käsittelystä lopulta mitään hyötyä koneen toimintaan polttoaineensuodattimen vaihdon jälkeen. Ehkä tehoaine oli jäänyt suodattimeen, tukkien sen.

Varmaan 4-tahtikoneissa, joissa öljyt ja polttoaineet tulee eri puolille ja RVS menee öljyn sekaan, ei tätä ongelmaa ole.
 
En ole moottoripyörään RVS:ää käyttänyt, mutta veneen 2-tahti perämoottorissa polttoaineensuodatin tukkeutui pian RVS-käsittelyn jälkeen. Ehkä sattumaa, todennäköisesti ei. Vaikea sanoa, oliko RVS-käsittelystä lopulta mitään hyötyä koneen toimintaan polttoaineensuodattimen vaihdon jälkeen. Ehkä tehoaine oli jäänyt suodattimeen, tukkien sen.

Varmaan 4-tahtikoneissa, joissa öljyt ja polttoaineet tulee eri puolille ja RVS menee öljyn sekaan, ei tätä ongelmaa ole.
Onko purkissa/nettisivuilla/jossain muualla mainintaa RVS:n sopivuudesta tai sopimattomuudesta 2-t koneisiin ?
 
Onko purkissa/nettisivuilla/jossain muualla mainintaa RVS:n sopivuudesta tai sopimattomuudesta 2-t koneisiin ?

Huomaa, että RVS Technology® 2-Stroke Engine Treatment -tuotteella voidaan käsitellä moottoripyörien, mopedien, perämoottorien, moottorikelkkojen ja ruohonleikkureiden ym. kaksitahtimoottorit.

Aikoinaan edellistä edeltävässä työpaikassa kävi RVS laukkuyryssä.

Myyntipuheen jälkeen se otti esille juurikin tuon 2T-käärmeöljyn.
Oli kuulemma puolustuvoimilla ollut ongelmana, että Lynxit poiki vähän väliä.
Hän kun kuuli asiasta, niin riensi paikalle ja pelasti puolustusvoimien kelkkajoukot.
RVS:n käyttöönoton jälkeen kelkoista ei hajonnut yhtään moottoria...:thumbup:
 
Huomaa, että RVS Technology® 2-Stroke Engine Treatment -tuotteella voidaan käsitellä moottoripyörien, mopedien, perämoottorien, moottorikelkkojen ja ruohonleikkureiden ym. kaksitahtimoottorit.

Aikoinaan edellistä edeltävässä työpaikassa kävi RVS laukkuyryssä.

Myyntipuheen jälkeen se otti esille juurikin tuon 2T-käärmeöljyn.
Oli kuulemma puolustuvoimilla ollut ongelmana, että Lynxit poiki vähän väliä.
Hän kun kuuli asiasta, niin riensi paikalle ja pelasti puolustusvoimien kelkkajoukot.
RVS:n käyttöönoton jälkeen kelkoista ei hajonnut yhtään moottoria...:thumbup:
Ihan vastaavan tarinan kuulin jo aikaa sitten Power Up lisäaineista ja öljyistä. Olikohan se Metsähallituksen tms. moottoripumpuista oli 2- t koneet narahdelleet kiinni vähän väliä. Kun oli otettu käyttöön kyseinen tuote, moottorivauriot loppuivat. On ne ihmeaineita.
 
Ihan vastaavan tarinan kuulin jo aikaa sitten Power Up lisäaineista ja öljyistä. Olikohan se Metsähallituksen tms. moottoripumpuista oli 2- t koneet narahdelleet kiinni vähän väliä. Kun oli otettu käyttöön kyseinen tuote, moottorivauriot loppuivat. On ne ihmeaineita.

Ihan kaikki ei usko vieläkään, ellei ole VTT:n tekemää verrokki/sokko tutkimusta. :p

Voihan 2T laitteiden kestoon vaikuttaa kuun asento ja merien suolapitoisuus, who knows :D
 
Back
Ylös