RVS kokemuksia?

Jenkeissä jotkut öljy yhtiöt saaneet keppiä, kun ovat luvanneet vähän liikoja ihan perus öljyjen lisäominaisuuksista
 
Laurikko on minun tietämyksen mukaan isoimpia inkkaripäälliköitä tässä maassa polttomoottoritekniikan osalta mutta tietääkseni ne ei ole RVS:ää testanneet. Eli vaikka suomen surkein autotoimittaja on ison auktoriteetin saanut puhelimella kiinni, ei se kauheasti lisäarvoa jutulle tuo. Eli sinällään yhdyn Koheltajan kantaan. Itse tuotetta saatan koittaakkin joskus, olen aiheeseen välillä koittanut perehtyä mutta en vieläkään osaa muodostaa kovin jyrkkää kantaa.
Siitä Rautaruukin testistä oli tuolla alummassa puhetta, sain sen joskus joltain hepulta kun oli aiheesta juttua mutta näkyy googlellakin löytyvän https://www.rvstec.co.uk/rautaruukki
En sen tarkemmin ole tuon oikeellisuutta penkonut mutta tuo testissä mainittu Rautaruukin edustaja vaikuttaisi ko firmassa tuona aikana ainakin toimineen.
 
RVS:n testaaminen tieteellisesti hyväksyttävin menetelmin olisi kyllä erittäin kiinnostava juttu. Taitaisi vaan olla niin kallis testi, että rahoittajan löytäminen voisi olla vaikeaa. Sellaista odotellessa pitää mennä mutufiiliksellä ja empiirisillä näkemyksillä. Ja ei, edelleenkään en ole aineen puolesta enkä vastaan, enempikin päinvastoin.
 
RVS:n testaaminen tieteellisesti hyväksyttävin menetelmin olisi kyllä erittäin kiinnostava juttu. Taitaisi vaan olla niin kallis testi, että rahoittajan löytäminen voisi olla vaikeaa. Sellaista odotellessa pitää mennä mutufiiliksellä ja empiirisillä näkemyksillä. Ja ei, edelleenkään en ole aineen puolesta enkä vastaan, enempikin päinvastoin.

Fraunhoher instituuttia ja TÜV SÜDiä arvostetumpia instansseja ei saksassa liene?
https://www.rvstec.co.uk/fraunhofer-institute
https://www.rvstec.co.uk/t-v-s-d
Molemmat näyttävät saaneen testeissään mainoksissa väitettyjä ilmiöitä esille.

En ole käyttänyt ainetta enkä varmaan tule käyttämäänkään, mutta väittelyn seuraaminen on mielenkiintoista.
Esimerkiksi ne jotka eivät "usko" aineen tehoon; vaativat aina parempia todisteita, kuitenkin heti sivuuttaen tarjotun tiedon koska se ei tue omaa näkemystä ja toistavat aiemmiin muodostaman kantansa.
Tämä on toki nykyään tyypillinen käyttäytymismalli keskustelupalstoilta maailmanpolitiikkaan asti.

Kun katsoo nykyistä startup-yritys skeneä niin mitä ihmeellisimmät firmat keräävät satojen miljoonien rahoituksia hyvinkin keveillä eväillä, kunhan vain tarina on kunnossa.
Vanhoihin polttomoottoreihin tai erilaisiin voimansiirtohin liittyvät sovellukset ovat kuitenkin rahoittajille/valmistajille todella epäkiinnostavia koska kaikki haluavat myydä uutta ja keskittyä ydinbisnekseensä. Valmistajia ei juuri kiinnosta jos 20v vanhan auton puristukset nousee tai laatikon jurina vaimenee jollakin lisäaineella. Jos joku suuri voimansiirtoja (tai vaikka moottoreita) tekevä firma promotoisi tätä ainetta käytettäväksi uusiin tuotteisiinsa niin ainakin itselle tulisi mieleen että näinkö he kompensoivat valmistuksensa epätarkkuuden... Kilpailijan tuote kun toimii ilman lisäaineitakin.
 
Laurikko on minun tietämyksen mukaan isoimpia inkkaripäälliköitä tässä maassa polttomoottoritekniikan osalta mutta tietääkseni ne ei ole RVS:ää testanneet. Eli vaikka suomen surkein autotoimittaja on ison auktoriteetin saanut puhelimella kiinni, ei se kauheasti lisäarvoa jutulle tuo. Eli sinällään yhdyn Koheltajan kantaan. Itse tuotetta saatan koittaakkin joskus, olen aiheeseen välillä koittanut perehtyä mutta en vieläkään osaa muodostaa kovin jyrkkää kantaa.
Siitä Rautaruukin testistä oli tuolla alummassa puhetta, sain sen joskus joltain hepulta kun oli aiheesta juttua mutta näkyy googlellakin löytyvän https://www.rvstec.co.uk/rautaruukki
En sen tarkemmin ole tuon oikeellisuutta penkonut mutta tuo testissä mainittu Rautaruukin edustaja vaikuttaisi ko firmassa tuona aikana ainakin toimineen.

Oman kantani perustan omaan kokemukseen, yhden opelin moottori pelastui kyseisellä aineella.
Sinällään testi oli halpa, kun vaihtoehtona oli 3 k€ vaihtomoottori.
 
Minäkin olin kerran aika varma että on mahatauti tulossa mutta kun riipaisin pullon tequilaa, pelastuin taudilta.

Oikeastihan minä en voi olla varma kun en päässyt vertaamaan miten olisi käynyt ilman. En halua olla töykeä mutta samasta syystä tuo Opelin moottori ei juuri informaatioarvoa tuota.
Kaksimukinen 2t kone voisi olla helpoin aihio, toista mukia jos ajattaisi RVS:lisäaineistuksen kanssa ja toista ilman. Eikös noilla 2t-ainekkin ollut?
2t olisi suht vaivaton käyttää ennen testiä auki ja tarkastaakkin.
 
Fraunhoher instituuttia ja TÜV SÜDiä arvostetumpia instansseja ei saksassa liene?
https://www.rvstec.co.uk/fraunhofer-institute
https://www.rvstec.co.uk/t-v-s-d
Molemmat näyttävät saaneen testeissään mainoksissa väitettyjä ilmiöitä esille.

En ole käyttänyt ainetta enkä varmaan tule käyttämäänkään, mutta väittelyn seuraaminen on mielenkiintoista.
Esimerkiksi ne jotka eivät "usko" aineen tehoon; vaativat aina parempia todisteita, kuitenkin heti sivuuttaen tarjotun tiedon koska se ei tue omaa näkemystä ja toistavat aiemmiin muodostaman kantansa.
Tämä on toki nykyään tyypillinen käyttäytymismalli keskustelupalstoilta maailmanpolitiikkaan asti.

Kun katsoo nykyistä startup-yritys skeneä niin mitä ihmeellisimmät firmat keräävät satojen miljoonien rahoituksia hyvinkin keveillä eväillä, kunhan vain tarina on kunnossa.
Vanhoihin polttomoottoreihin tai erilaisiin voimansiirtohin liittyvät sovellukset ovat kuitenkin rahoittajille/valmistajille todella epäkiinnostavia koska kaikki haluavat myydä uutta ja keskittyä ydinbisnekseensä. Valmistajia ei juuri kiinnosta jos 20v vanhan auton puristukset nousee tai laatikon jurina vaimenee jollakin lisäaineella. Jos joku suuri voimansiirtoja (tai vaikka moottoreita) tekevä firma promotoisi tätä ainetta käytettäväksi uusiin tuotteisiinsa niin ainakin itselle tulisi mieleen että näinkö he kompensoivat valmistuksensa epätarkkuuden... Kilpailijan tuote kun toimii ilman lisäaineitakin.


Kaadan noin kolme tonnia painaviin akseleihin Lubrizol nimistä ainetta 200 litran tynnyristä. Pitäisi juurikin vaimentaa voimansiirron jurinoita, mutta sitä tosiaan laitetaan jo uutena öljyn sekaan.
 
Minäkin olin kerran aika varma että on mahatauti tulossa mutta kun riipaisin pullon tequilaa, pelastuin taudilta.

Oikeastihan minä en voi olla varma kun en päässyt vertaamaan miten olisi käynyt ilman. En halua olla töykeä mutta samasta syystä tuo Opelin moottori ei juuri informaatioarvoa tuota.
Kaksimukinen 2t kone voisi olla helpoin aihio, toista mukia jos ajattaisi RVS:lisäaineistuksen kanssa ja toista ilman. Eikös noilla 2t-ainekkin ollut?
2t olisi suht vaivaton käyttää ennen testiä auki ja tarkastaakkin.

Miten tämä voi olla noin vaikeaa?

Olen todella pahoillani, etten tehnyt riittävästi testejä ja dokumentoinut asiaa riittävällä vakavuudella.

Jokainen voi tehdä mitä haluaa, osa laittaa geeliä tukkaan :grin:
 
Jokainen kirjoittaja voisi kohdallaan funtsia, mitä omalla kirjoituksellaan tuo hyötyä tähän lankaan. :doh:
Nyt venytetään mielipiteen kohteliaan ilmaisun rajoja…

Mielipiteet on ok, puhumattakaan jonkunsortin faktapohjaisista ja perustelluista mielipiteistä, mutta henkilökohtaisuudet yms. vinoilut tullaan poistamaan.

Suurimmat ”rakkaudentunnustukset” saavat bonuksena banskua, joten nyt malttia kehiin.
Onko teillä prätkät pajalla, vai kortti kuivumassa, kun näin ajokaudella on aikaa tällaiseen…? :dunno:

Kelit ovat parhaimmillaan, joten peace, tissit & Delvac, :orgmp:!
 
Nyt meni tunteisiin. Kuka maksaa terapian?

Banaanin uhalla totean, että eikös meillä ollut terapiatakuu :D

RVS-keskustelua voi siis käydä huoletta, koska lataamoon pääsee.

Aiheesta: joillain tutuilla tuota on käytössä

Ja ajettukin on: peukalohaasta lähti sunnuntaina Euran kivirännissä nahka. Laitankin ehkä pullollisen otsikon litkua ensi kerralla ajohanskaan. Talviendurokäytössä pitänee pohtia, että tuleeko perse ajella kaljuksi ennen käsittelyä.
 
Joku mainitsi että jossain (paperi)teollisuuden isoissa laakereissa käytetään RVS:ää. Näissä pidetään tarkkaa kirjaa kauanko laakerit kestää ja käytössä on värinämittarit jotka kertoo jos laakeri alkaa luovuttamaan ennen aikojaan. Näistä kuulisin lisää koska niitä pidän kohtalaisen luotettavana tietolähteenä, versus korjasin yksittäisen moottorin RVS:llä.
 
Joku mainitsi että jossain (paperi)teollisuuden isoissa laakereissa käytetään RVS:ää. Näissä pidetään tarkkaa kirjaa kauanko laakerit kestää ja käytössä on värinämittarit jotka kertoo jos laakeri alkaa luovuttamaan ennen aikojaan. Näistä kuulisin lisää koska niitä pidän kohtalaisen luotettavana tietolähteenä, versus korjasin yksittäisen moottorin RVS:llä.

Eikös alkuperäinen kysymys ollut, onko kokemuksia aineesta?
Oletko itse kokeillut sitä?
 
Back
Ylös