santerik
MotOrg ry
Tämä tuli myös netissä vastaan.
Onko tietoa miten homma toimii? Pitääkö ecu lähettää niille vai tuleeko sieltä joku valmis softa mikä ajetaan jotenkin sitten itse/penkissä pyörään sisälle? Toki näihin sais varmasti vastauksen laittamalla sinne päin viestiä
Onko noista RS2E softista jollain suomessa kokemusta vai onko kenties ratapiireissä hyvinkin yleinen?
Juu, ecu postilla saksaan. Niillä oli muistaakseni sellainen lähtötietokaavake missä käytiin läpi mikä putki sulla on ja mitä pyörään haluat jne.
Rs2e tekemiä ecuja on Suomen radat pullollaan ja porukka tuntuis tykkäävän. Osa ajaa sellaisenaan ja osalla on sitten lisäosia (RCK) jolla pystyy vielä itse hienosäätämään. Uudemmissa (2021-> ?) systeemit kai on jotenkin muuttunut ja RCK:lle ei ole tarvetta.
Essolla joku joskus sanoi, että jonain vuonna Imatranajoissa oli 12 bemaria ja niistä 11:ssä rs2e ecu. Luvut nyt tuli ehkä vähän hatusta.
Rs2e ecun suurin juttu on ajettavuuspuolella eli luistonestoihin, moottorijarruihin jne lyödään sellainen setuppi, että pyörä on radalla sellainen kun kuuluu ja seospuolelta unohdetaan mahdolliset euromikäikinävaatimusten takia tehdyt kompromissit.
Katuajossa noilla tuskin on mitään kovin kummoista merkitystä. Harva taitaa liikenneympyrästä lähteä siten, että pyörä sutii ja keulii kallellaan.
Silloin kuin itse noita vanhempaan versioon selvittelin niin rs2e oli myös ainoa jolta sai pikakaasun vakiokapulaan siten, että rajoittivat myös kaasun liikkeen. Siinä sai itse vapaasti valita kuinka monen asteen kaasun halusi.
Summa summarum: jos radalle ni taipuisin rs2e. Jos virittelyä varten säätöjuttuja niin sitten lähimmältä säätöucolta kysymään miten haluaa tehdä.
E. Yllä oleva siis perus harrastajan silmin. Sinnehän saa halutessaan kelkkoa koko pyörän säädettäviksi ja jos pinkka on kunnossa niin tulevat säätämään pyörää varikolle (tai varmaan vaikka abc:n parkkikselle)