• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen takii siinä ollee se termari. Ja vain köyhät h***t ajaa suomessa.

Pitipä palata viesteissä vähän taaksepäin.

Tuntuu joo järkevämmältä, että öljynpaineen säätimeen ois tullut vikaa, eli juminut auki ja paine minimi. Jos ei nyt ihan suoraan kylmän yön jälkeen vedä seisovaa mailia suorilta startista, niin väliäkös sillä kiertääkö öljy jäähdyttimen läpi vai ei.

Luulis....

Edit. Ei edes silloinkaan.
 
Jah, bimmerin ihan ensimmäisissä koneissa oli voitelun kanssa ongelmia, mutta silloin yleensä kärvähti nokat.
Mutta eipä olisi mitenkään kumma, jos (alkupään tuotannon) voiteluongelma poikisi ongelmia muuallekkin.
Kyseinen ongelmatapaus on vissiin -10?
 
Juu, 2010 mallin pyörä on.
Tähän joskus vuosia sitten jo nokat vaihdettu.. Nythän sekin olisi helppo tarkistaa jos tietäisi "parempien" nokkien osanumeron.
Vein romut koneistamolle eikä ainakaan heti tullut täys tyrmäystä.
Mersun alumiinilohkoihin kuulemma saa ainakin jotain ylikoko runkolaakereita, joilla saa vielä pelastettua lohkon jossa laakerit pyörähtäneet. Nyt pitäisi löytää samanlaiset bemariin.
Kaikenlaisia laakereita netistä löytyisi, mitä vähän tuossa jo katselin, mutta löytyykö keneltäkään tietoa mitä tuonne uskaltaisi painaa tilaansa?
 
Juu, 2010 mallin pyörä on.
Tähän joskus vuosia sitten jo nokat vaihdettu.. Nythän sekin olisi helppo tarkistaa jos tietäisi "parempien" nokkien osanumeron.
Vein romut koneistamolle eikä ainakaan heti tullut täys tyrmäystä.
Mersun alumiinilohkoihin kuulemma saa ainakin jotain ylikoko runkolaakereita, joilla saa vielä pelastettua lohkon jossa laakerit pyörähtäneet. Nyt pitäisi löytää samanlaiset bemariin.
Kaikenlaisia laakereita netistä löytyisi, mitä vähän tuossa jo katselin, mutta löytyykö keneltäkään tietoa mitä tuonne uskaltaisi painaa tilaansa?

Sillehän ei oikeesta muuta väliä kunhan sillä ritää koneistus vara

tuolla hiukan samaa http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/217901-ZX-10R?p=6679658#post6679658 mutta eri kohdassa
sama ajatusta soveltamalla luulisi löytyvän
 
Tervhdys arvon foorumilaiset.

Kokemuksia S 1000 RR mallista kaivattaisiin.

Laite olisi ensimmäinen "ketjuveto"..

Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?

Miten laite soveltuu arkiseen "touring" ajeluun, vakkari hieman pelastaa kaasukäden puutumiset..

Kaikenlaiset kommentit tervetulleita, suunnitelmissa hankkia +2019 laite.
 
Kokemuksia S 1000 RR mallista kaivattaisiin.

Laite olisi ensimmäinen "ketjuveto"..

Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?
Eha perus kyykkä se o.
Jos ultratounrinkia vetää, niin sit Pro-Oiler.
Jos nakkikiska pousailua, nii riittää ku ajon jälkee vähä suihkasee sinneppäin.
 
Onko harmaita hiuksia tulossa lisää kun keppivetoinen viimeksi alla?

Miten laite soveltuu arkiseen "touring" ajeluun, vakkari hieman pelastaa kaasukäden puutumiset..

Normaalia ketjujen huoltoa, niin ei tule harmaita hiuksia. Ja mitä tulee tuohon tourinkiin, niin sehän on täysin riippuvainen kuljettajan mittasuhteista. Itsellä pituutta 170cm ja ainakaan mulla ei ole ollut mitenkään tuskaista vetäistä esim Kirkkonummi-Imatra väliä ajamalla. Tankkaamassa piti käydä välillä. Mutta jos pituutta on paljon reippaammin, niin varmasti voi käydä pitkällä matkalla ahdistamaan. :dunno:
 
Eha perus kyykkä se o.
Jos ultratounrinkia vetää, niin sit Pro-Oiler.
Jos nakkikiska pousailua, nii riittää ku ajon jälkee vähä suihkasee sinneppäin.

Ihan arki pyöräksi, lähiseutua, eurooppaan jne, eli sekalaista kurvailua. Laite olisi ainoa laite, ei autoa omistuksessa kun keskustassa asuu.

Vakavasti suunnittelin R 1250 RS mallia, muuta mietein että miksi edes kerran elämässä muoviluoti alle, varsinkin kun bimmerissä vakkari, lämpökahvat.

Edellinen härveli oli K 1200 RS, mutta siitä jo aikaa kun sen ostin uutena. Sillä kurvailin 40tkm ja kaukaisin paikka Kreikka.
 
Normaalia ketjujen huoltoa, niin ei tule harmaita hiuksia. Ja mitä tulee tuohon tourinkiin, niin sehän on täysin riippuvainen kuljettajan mittasuhteista. Itsellä pituutta 170cm ja ainakaan mulla ei ole ollut mitenkään tuskaista vetäistä esim Kirkkonummi-Imatra väliä ajamalla. Tankkaamassa piti käydä välillä. Mutta jos pituutta on paljon reippaammin, niin varmasti voi käydä pitkällä matkalla ahdistamaan. :dunno:

Itse 175 kokoinen kaveri, joten uskoisin että siihen "mahtuu".. Ducati on sitten eri laite..

Onko S:n ajoasento paljonkin käsien päällä?
 
Onko S:n ajoasento paljonkin käsien päällä?

Ei. Eikä pidä olla. Pyörästä saa hyvän tuen, ja ajoasennon pystyy pitämään melko pystyssä eikä suinkaan minään mäkihyppytornin laskuasentona jossa vielä paino kaikki käsillä. Itse yllätyin miten miellyttävä asento oli verrattuna Gixxeriin.
 
Alkuperäisenälisävarusteena on saanut korkeamman pleksin, jos tuntee tarpeelliseksi. Itse tykkäsin.
 
Tai jos päätyy tilaamaan uuden, niin voi myös raksia M Endurance ketjun lisävarusteena, jolloin ei teoriassa tarvitse voitelua ollenkaan.

https://www.press.bmwgroup.com/glob...ad-presents-the-m-endurance-chain?language=en
https://www.biketeam.fi/moottoripyorat/bmw_moottoripyorat/sport/bmw_s1000_rr/



Hei.

Mikäs tälläinen erikoisketju voimansiirtoon on..? Siis eliikäinen huoltamattomuus.. Mikä se sitten on 100km vai 20tkm..?


Kustannuksista.

Vakuutus ryöstöhintainen? If vakuutusyhtiöstä tiedustelin siihen R1250RS malliin vakuutusta ja se ei olisi pahan hintainen kk kohden.

Huoltojen hinnat, saako tai kannattaako ottaa S malliin sitä 5v huoltopakettia ja takuuta, jos ruksin uutta laitetta?

Nettimotossa mielenkiintoinen laite myynnissä, onko täällä entinen omistaja?

http://https://www.nettimoto.com/bmw/s/2586830

https://www.nettimoto.com/bmw/s/2586830
 
Ketjun rullat on ilmeisesti timanttipinnoitettu. Äkikseltään luulis että rattaatkin tarttis jotain huomiota. Varmaan tuosta tulee keväällä testituloksia kentältä. Mielenkiinnolla odottelen.
 
Kysymystä tietäjille! Eli pyörä s1000rr vm. 2010 ajettu 34 tkm. Pyörä kävi 30 tkm venttiilinsäädössä ja säätöä oli.Huollon suoritti ei virallinen BMW huolto, kuitenkin "oikea" moottoripyörä huolto. Joka tapauksessa, selvisi että kun pyörän laittoi virtoihin, niin mittariin ilmestyi lukema 48tkm, ja ecun lukemaksi antaa 31 tkm, ja mittari siis alunperin 34 tkm. Mikään ei siis täsmää, ja pyörässähän ei ollut huoltohistoriaa mukana! Ilmeisesti ecu vaihdettu? Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!
 
Kysymystä tietäjille! Eli pyörä s1000rr vm. 2010 ajettu 34 tkm. Pyörä kävi 30 tkm venttiilinsäädössä ja säätöä oli.Huollon suoritti ei virallinen BMW huolto, kuitenkin "oikea" moottoripyörä huolto. Joka tapauksessa, selvisi että kun pyörän laittoi virtoihin, niin mittariin ilmestyi lukema 48tkm, ja ecun lukemaksi antaa 31 tkm, ja mittari siis alunperin 34 tkm. Mikään ei siis täsmää, ja pyörässähän ei ollut huoltohistoriaa mukana! Ilmeisesti ecu vaihdettu? Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!
Muistaakseni saa synkattua testerillä.
Pätkiminen vois johtua siitä että kaasukapulaa ei ole adaptoitu tuon ecun kanssa. Tahi muuten vaan kapula ei oo synkassa. Sen nollaus onnistuu kans testerillä.
Paska akku/ huonosti kiinni olevat navat aiheuttaa kans helposti pätkimistä tossa vehkeessä.
Lisäksi jos kyseessä on joku kokoelmavehje, niin tietyt johtosarjat, ecut ja anturit ei pelaa keskenään oikein, jos on sekoitettu eri mallivuosista.
 
Toinen ongelma, kun käynnistää, lähtee käyntiin vajaalla, kuin olisi 1-2 pyttyä pois pelistä, paukuttaa putkessa. Hetken päästä normalisoituu, ja käy hyvin. Kysymys, saako virallinen bemari huolto synkattua mittarilukeman, ja ecun lukeman, mittarissa siis limputtaa tuota mittarilukemaa? Voiko käynnistys ongelma viitata tuohon ecuun, vai johonkin muuhun. Lähti siis ennen huoltoa normisti käyntiin! Kiitos jos sais tähän tietoa!

Onko tuo siis omakohtaisesti havaittu, että ennen huoltoa toimi normaalisti mutta sen jälkeen ei? Vai perustuuko se vain väitettyyn kuulopuheeseen? Jos käynti todistettavasti heikkeni huollossa käymällä, niin on melko todennäköistä, että siellä on nyt töpeksitty jotain. Onko ongelma sitten irti jäänyt alipaineletku, anturin johto, vai jopa vääränkokoinen säätöpala ja kantamaan jäänyt venttiili, niin huonopa sitä on arvailla. Mutta jos pyörä huollosta tullessa toimii huonommin kuin sinne mennessä, niin ei tuo ihan asialliselta kuulosta, ja itse ainakin sieltä aloittaisin kyselyn.
 
Back
Ylös