• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S2R 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

750S

New member
Kaivattu (?) S2R 1000 malli tulee sitten ensi vuonna. Tätähän on huhuttu jo jonkun aikaa.

Lisätietoja http://www.ducati.com/

EDIT:
SR RANGE EXTENDED WITH LAUNCH OF NEW MONSTER S2R 1000  
 
In the beginning there was the S4R: powerful, aggressive, original, extreme - a true Superbike in every sense. The S4R was a new, up-to-date interpretation of the Monster, the ultimate naked bike, a product of Ducati ingenuity and intuition, and the bike which gave birth to a whole new trend.

The success of the Monster S4R has led to the birth of the S2R. The S2R Monster is a more easy-going, less intimidating model with a strong 800 cc engine, but it still shares the same aggressive, exclusive look that has made the S4R the benchmark for style and technology. With its launch in 2005, the S2R immediately conquered a major share of the market.

In the forthcoming Model Year 2006, Ducati has decided to further extend the SR range with the addition of a new Monster S2R equipped with the 1000 DS power plant, the latest evolution of the air-cooled L-twin made in Borgo Panigale.

With its clean, pared-down lines, the Monster S2R 1000 maintains all the styling and functional features of the SR family. The twin vertically stacked silencers mounted on the right side and the single-sided swingarm in aluminium alloy distinguish the Monster SR from the rest of the competition.

The new Monster S2R 1000 will take its place between the agile S2R 800 and the extreme power of the 4-valve S4R. The S2R 1000 boasts outstanding rideability and scintillating performance thanks to the reliable and powerful 1000 Dual Spark engine already used on other successful models in the Ducati range.

The signature frame and running gear which distinguished the Monster SR family has been applied to the Monster S2R 1000. As for the suspension, the S2R 1000 features a fully-adjustable Showa upside-down fork that allows you to adapt the riding characteristics of the bike to suit different road conditions and your own particular riding style, thus increasing comfort and riding pleasure. The rear suspension is progressive and adjustable with a Sachs single shock. For stopping power, the Monster S2R 1000 uses two 320 mm discs with 4-piston calipers in the front, and a 245 mm disc with a 2-piston caliper at the rear.

To make the new Monster S2R 1000 still more unique and eye-catching, the bike is offered in a new grey colour scheme with a longitudinal black stripe complemented by black rims, in addition to the classic red with white stripe and the aggressive black with white stripe colour combinations. Whichever colour scheme you choose, the carbon fibre side panels further enhance the looks of the new model.

The S2R 1000 responsibly adheres to the Euro 3 emission standards, with the efficient dual spark 1000 engine combined with a catalytic converters and Lambda sensor.
 
bowdown.gif
täytyy saada!!
bowdown.gif


Nyt on taas jotain uutta mistä haaveilla pitkinä talvi-iltoina
062802jumpie_prv.gif
 
Vähän "huolettaa" nuo maininnat noista Euro 3 päästömääräyksistä.. Yleensä noiden määräysten mukana on tullut jotain uusia ominaisuuksia, nykivää ruiskua tms.
sad_orig.gif
 
Eli S2R on S4R:n pliisumpi ja halvempi versio? Onko mitään muuta syytä ostaa S2R S4R:n sijaan kuin (mahdollinen) hintaero?
 
Eli S2R on S4R:n pliisumpi ja halvempi versio? Onko mitään muuta syytä ostaa S2R S4R:n sijaan kuin (mahdollinen) hintaero?
Ja ulkonäkö. Kysyisin pikemminkin, miksi pitäisi ostaa S4R S2R:n sijaan? S2Rssä on makeamman näköinen ilmajäähymoottori (ei putkihässäköitä), ja varmasti lähes yhtä paljon vääntöä, ainakin ala- ja keskikierroksilla.

Huipputeho on toisarvoinen seikka tällaisessa pyörässä.
 
Vähän "huolettaa" nuo maininnat noista Euro 3 päästömääräyksistä.. Yleensä noiden määräysten mukana on tullut jotain uusia ominaisuuksia, nykivää ruiskua tms.
sad_orig.gif
Mut kuivakytkin näyttää edelleen olevan
062802moto_prv.gif

(ainakin noista pressikuvista päätellen, spekseistä ei osunut silmiin)

Sillähän saa kivasti jo meluarvot "pilattua" kun ottaa sen tiivisteen kopasta pois
cool.gif


ja tuleehan dark-versio kans, tuleehan!
062802jumpie_prv.gif


-pjt
 
Muuten ihan kivan näköisiä noi uudet S2R:t, mutta kyllä toi inkontinenssisuoja pakoputkistossa on aika kökkö...
 
ai kun noita valkeita vanteita on varmasti kiva jynssää puhtaiksi...
confused_orig.gif

(vaikka komialta näyttävät kyllä)

-pjt
 
Jooh, kyllä tuo vaan on hiano mopo. Semmonen simppeli mutta silti tyylikäs, ei 'vanhene' kovin nopeasti ja ilmeisen lystikäs ajellakin. Tuota mallia pitäis varmaan käydä kokeilemassa, mutta pelkäänpä että se ois aika vaarallista, tulis vaan hirveä hinku saada semmoinen ittellekin, ihan vaan leikkikaluksi.
 
Vähän "huolettaa" nuo maininnat noista Euro 3 päästömääräyksistä.. Yleensä noiden määräysten mukana on tullut jotain uusia ominaisuuksia, nykivää ruiskua tms.  
sad_orig.gif
Jees, onkelmiahan tuli ton euro päästöjen kanssa, kun putkiston vaihdoin, S2R 1000:een, samat probleemit on ympäri maailmaa. Ei muuta kuin toi plugi irti O2 sensorista ja kovaa ajoa. Käy vähän rikkaammalla. Parempi se kuin että liian laihalla, eikä muuten pauku enää, eikä nyi! Pitäis laittaa vastus ja powercommander nii asia korjaantuu. Katellaan ensi keväänä.
 
Back
Ylös