s4r mörkö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja enskaTNT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

enskaTNT

New member
eilen 1000 huollossa oli ja samalla termin full race putkiston pistivät... tänään kuivalla pääsin testaa siis AIVAN järkyttävän MAHTAVAN hauska peli vetää !!!(ilman killereitä vähän liiankin kovat äänet) perästä lähti ylimääräiset putket heti alkuunsa
biggrin.gif
.... kyllä benellin cafe jää ajo fiiliksessä ja voiman tunnussa kevyesti TOISEKSI....

Mitä putkiston laitto kustansi ja mitä olet muuten tykännyt pyörästä? Vie ihmeessä se penkkiin niin tietää minkä verran niistä saa potkua putkella.

testastretta on peli joo..   putkisto(ecu ja vappavirt.suodatin,avatulla ilmanputsari kotelolla) , niitten asennus ja mopo kuulu  heti siihen pakettiin mistä hintaa väännettiin.Penkkiin täytyy viedä jossain vaiheessa.Tehokitin kun laitto niin vaikutus oli kyllä HUOMATTAVA !!! 1,2,3 vaihteella keula pomppaa kyllä kevyesti ylös. 4 vaihteellakin kosketus tiehen on erittäin kevyttä. (14 ratas on jo tallissa , mutta vakiovälityksilläkin tuntuu kyllä huimalta peliltä) mulla oli joskus vuonna yx ja kax 1200 bandiitti se tuntu "hauskalta"peliltä mutta kyllä tää on vielä x10
biggrin.gif

Tuli tuosta avoimesta ilmaboxista mieleen. Itse kun pesin pyörän ensimmäistä kertaa(tehokitin asennuksen jälkeen) niin huomasin, että tankin etuosasta menee vesi(siis kun huuhtelee) suht helposti tuonne boksiin. Joten täytyy olla vähän tarkkana ettei suhaa vettä suoraan sisään.

Tuli tuosta avoimesta ilmaboxista mieleen. Itse kun pesin pyörän ensimmäistä kertaa(tehokitin asennuksen jälkeen) niin huomasin, että tankin etuosasta menee vesi(siis kun huuhtelee) suht helposti tuonne boksiin. Joten täytyy olla vähän tarkkana ettei suhaa vettä suoraan sisään.
Heips!!
Mitä kustansi dp:n putkisto ym. Poistivatko katin ja O2 sensorin samalla?? Entäs soundit??

Heips!!
Mitä kustansi dp:n putkisto ym. Poistivatko katin ja O2 sensorin samalla?? Entäs soundit??
Joo, piti laittaa sulle privaa tosta lambda säädöstä. En jaksanu enää sitä rb:n säätämistä. Eivät kuulemma suostu postittamaan italiasta mitään, olis pitäny tilata ausseista, Flywheel:istä. Outoa..Dp:n kitissä poistuu lamda ecun myötä. Pyörä muuttuu täysin erilaiseksi. Tosin nyt tuo rb:n o2 sensorin ohitin voi toimia, mutta tiedä sitten..
e:koko hoito on ovh jotain 1600€, klaukkalassa ja saundit on hienot!

Heips!!
Joo, piti laittaa sulle privaa tosta lambda säädöstä. En jaksanu enää sitä rb:n säätämistä. Eivät kuulemma suostu postittamaan italiasta mitään, olis pitäny tilata ausseista, Flywheel:istä. Outoa..Dp:n kitissä poistuu lamda ecun myötä. Pyörä muuttuu täysin erilaiseksi. Tosin nyt tuo rb:n o2 sensorin ohitin voi toimia, mutta tiedä sitten..
oukki!!
Ehkäpä joutuu laittaa 1600 tai sitte päivittää s4r testasrettaan.....?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif

Heips!!
oukki!!
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
Koita myydä vanhat putket vaikka ebayssa tms. Väliputken saat käytettyä uusiksi termareiden kanssa. S4rt:ssä joudut kuitenkin laittamaan kitin, joten ei se ole sen halvempaa!  
biggrin.gif
..päinvastoin

Heips!!
oukki!!
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
Koita myydä vanhat putket vaikka ebayssa tms. Väliputken saat käytettyä uusiksi termareiden kanssa. S4rt:ssä joudut kuitenkin laittamaan kitin, joten ei se ole sen halvempaa!  
biggrin.gif
..päinvastoin
Jees! Kiitti!!
Käväsin tänään klaukkalassa ja asia selvitetty!!
062802jumpie_prv.gif

Heips!!
oukki!!
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
biggrin.gif
..päinvastoin
Jees! Kiitti!!
Käväsin tänään klaukkalassa ja asia selvitetty!!
062802jumpie_prv.gif
Eli asennutitko kitin?...........vai vaihtuko pyörä
biggrin.gif

Termareille löytyy vaihtoehto, myöskin saapasmaasta. Zard
Olen kerennyt muutaman lenkin heittää. Persdyno ei talven jälkeen osaa sanoa paljonko potkua tuli lisää, mutta kärsä nousee iloisesti. Äänet on upeat
062802jumpie_prv.gif
, dB-killerit irti. En kokeillutkaan sordiinon kanssa. Dynolaput laitan näkyville, kunhan ne saa ajettua. Tossa olisi muutama kuva ja vähän ääntäkin.
Tuli tosin huudatettua autotallissa ja laitteena mp3-soittimen "laadukas" mikki. Tyhjäkäyntipätkää ei edes viitti laittaa, kun siinä kuuluu vain kytkimen iloinen kalkatus.
biggrin.gif

Ongelma vaan tahtoo olemaa näissä uusissa tuo o2-sensori. Vaihtoehtoja ku ei ole kun dp:n oma ecu. PC:tä ei taida edes lähimailla tulla. Noihin uusiin kun vaihtaa koko putket niin käy todella huonosti ja paukkuu..

Uusilla putkilla käy itseasiassa paremmin kuin alkuperäisillä. Ei minkäänlaista ylimääräistä ohjelmaa moottorijarrulla.
Pienten kierrosten (<3500) nykimisongelma on edelleen, mutta en kuvitellutkaan sen ratkeavan pelkästään putkien vaihdolla.
Ameriikan ihmemaan foorumila on asiasta paljonkin juttua. S nelosen PC käy myös tuoreempiin.

Zardit saa ainakin multa kehut. Työn jälki ja metelit ei häviä Termignonille. Sinnehän loikkasi Termin työntekijöitä.
Kunnon säätöjen löytäminen onkin toki oma tarinansa. Mun pyörää kasatessa on tainnut mennä FC Bolognan matsi telkkarissa.
tounge.gif

Olen hankkimaisillani käytettyä S4R:ää (2005, 14000 km ja punainen) ja eilisen koeajon jälkeen vähän sekaisin, kun se oli niin erilainen kuin mikään pyörä, jolla olen ajanut (mukaanlukien pikkumostro, eh!). Mieltäni askarruttaa pari asiaa joihin olen yrittänyt kaivaa tietoja netistä, mutta sekavin tuloksin... sanokaapa nyt siis kokeneet:

- Koeajopyörä tössäsi ittensä ekassa risteyksessä sammuksiin, kun löysäsin kaasun - oletin, että johtui vaan siitä että kone oli kylmä, mutta onko tämä oire jostakin isommastakin tuskasta? Hiljaa ajaminen vaati keskittymiskykyä - tuntui, että kone joko veti satanolla tai sitten ei lainkaan. Normaalia? Vai oire tuosta yllämainitusta "nykimisongelmasta", jonka kuntoonlaitto vaatii ilmeisestikin tietoja pimeältä puolelta?

- Kaarteen ulostulossa tuntui että ajolinja leviää, keula ikäänkuin sortaa - tämä tunne minulle tuli jos ajoi puolireippaasti. Aktiivisemmalla otteella ajettaessa tuota ilmiötä ei ollut. Mutta silloinkin kaarteessa olevat pumpsit sekoitti fillaria mielestäni tosi paljon - se oli yliherkkä. Normaalia? Renkaat oli uudehkot Pilot Powerit. Pyörä oli kyllä alustaltaan kuin kivireki, joten ehkä edellinen omistaja oli 120 kg:n keijukainen, ja säädöt siis pielessä minun 70 kilolle. Tuossahan on kummankin pään alusta säädettävissä moneen suuntaan, mutta kuinka paljon säädöillä on vaikutusta, saako niillä näitä ilmiöitä aisoihin?

Tuossa vanhemmassa mallissa ei noita nykimisongelmia pitäisi olla, kun taitaa olla euro2 pyörä vielä. Tosin katalysaattori löytyy, vai oliko poistettu putkien vaihdon myötä? Tuon sammahtelun saa varmaankin pois käyttämällä pyörän mittauksessa liikkeessä. Jousituksesta on paha mennä sanomaan mitään tuon perusteella, voisiko olla säädetty tuolle raskaamalle kuskille.

Hyvä, tuo nykimismurheen pelko oli siis netin aiheuttamaa väärinkäsitystä
wink.gif
. Ja se putkisto on ihan vakiokamaa tehtaan jäljiltä, joten kai siellä se katti on. Pyörä on muuten Ranskan säännösten takia kastroitu 106 hp tehoiseksi - ruiskukarttaa manipuloimalla ilmeisestikin.

Se etupää tuntui kyllä todella käsittämättömän herkältä, kaistamaalauksetkin tunsi kaarteissa selvästi lipsuntana. Vaikea kuitenkaan kuvitella, että siinä mitään varsinaista vikaa olisi, kun pyörä vaikutti kaikinpuolin olevan "kuin uusi". Kai se on vain omaa tottumattumuutta tuollaiseen herkkyyteen. Ja no, erilaista pyöräähän minä tuon nykyisen kaveriksi etsinkin, ja tuo S4R on juuri budjetin rajoissa vielä.

No niin, tuntien nettiselailun jälkeen homma alkaa olevan valaistunut. Tuo ajolinjan leviäminen korjaantunee kun nostaa takapäätä tuuman (ducatimonster.org), tai toisen tiedon mukaan säätölinkkiä 3 mm (moto journal). Ja muuttaa oman ajotyylin aktiiviseksi
lookaround_orig.gif
.

Etupään yliherkkyys johtunee tosiaan vääristä säädöistä - pyörä on ilmiselvästi liian kova minun painolle. Onko tuossa takapään jousessa jotain merkintöjä joista voisi varmistua, että onko se alkuperäinen??

Takapään alkuperäinen pamppu on sachs:in valmistava ja täysin säädettävä. Tuolta ducatimonster.org:ista löytyy kyllä vastaus lähes kaikkeen, suosittelen.
e:jousitukseen sen verran, että fiksuinta on varmaan asettaa arvot tehtaan antamiin ja lähteä tästä hakemaan mieleisintä.

Kiitos, tosi mielenkiintoisesta jutustelusta. Kävin eilen vaihtamassa 748:n Monster S4R:n (996). S4R:ssä paikalla on alkuperäiset vaimentimet. Mistä kannattaa lähteä kyselemään / etsimään jos haluan Termignoni tai Zard vaimentimet. Onko paljon edullisempaa ostaa esim. Italiasta vai suositaanko suomalaista? Pätäisikö vaihtaa kokoputkisto vai pelkästään katalysaattorin jälkeen olevat vaimentimet? Katasysaattori tosi ruma möhkäle. Mitä muuta on vaihdettava / ostettava samalla? Putkien vaihtamisen jälkeen kannattaa varmaankin penkittää, mutta missä? Ajolleen laite on sitten hauska peli, ajaessa naurattais mutta korvat tulee eteen.  
062802jumpie_prv.gif

Back