Olen hankkimaisillani käytettyä S4R:ää (2005, 14000 km ja punainen) ja eilisen koeajon jälkeen vähän sekaisin, kun se oli niin erilainen kuin mikään pyörä, jolla olen ajanut (mukaanlukien pikkumostro, eh!). Mieltäni askarruttaa pari asiaa joihin olen yrittänyt kaivaa tietoja netistä, mutta sekavin tuloksin... sanokaapa nyt siis kokeneet:
- Koeajopyörä tössäsi ittensä ekassa risteyksessä sammuksiin, kun löysäsin kaasun - oletin, että johtui vaan siitä että kone oli kylmä, mutta onko tämä oire jostakin isommastakin tuskasta? Hiljaa ajaminen vaati keskittymiskykyä - tuntui, että kone joko veti satanolla tai sitten ei lainkaan. Normaalia? Vai oire tuosta yllämainitusta "nykimisongelmasta", jonka kuntoonlaitto vaatii ilmeisestikin tietoja pimeältä puolelta?
- Kaarteen ulostulossa tuntui että ajolinja leviää, keula ikäänkuin sortaa - tämä tunne minulle tuli jos ajoi puolireippaasti. Aktiivisemmalla otteella ajettaessa tuota ilmiötä ei ollut. Mutta silloinkin kaarteessa olevat pumpsit sekoitti fillaria mielestäni tosi paljon - se oli yliherkkä. Normaalia? Renkaat oli uudehkot Pilot Powerit. Pyörä oli kyllä alustaltaan kuin kivireki, joten ehkä edellinen omistaja oli 120 kg:n keijukainen, ja säädöt siis pielessä minun 70 kilolle. Tuossahan on kummankin pään alusta säädettävissä moneen suuntaan, mutta kuinka paljon säädöillä on vaikutusta, saako niillä näitä ilmiöitä aisoihin?