• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saako keulia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MotorArse
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jeps eli kyl hullu saa olla mut ei tyhmä!!!
Eli oikeassa paikassa oikeaan aikaan sivullisia vaarantamatta!
Jos joku haluaa vähän jännitystä elämäänsä, ni se on ihan okei omalla vastuulla.

Temppujen tekemiseen liittyy se, että niitä tehdään muita varten.
Jos kukaan tai ketään ei ole katsomassa, niin tuskin niitä tehtäisiin.
Tästä näytönä ns. bambers-illat, jossa 5-10 "ArtsiNyqvistiä" tekee
temppuja ja sata pissistä on ihmettelemässä autojensa ja
pussikaljojensa kanssa. Seassa on siviili-mp-poliiseja ja lappuja
jaellaan ahkerasti ja kortteja joutuu kuivumaan ja on tosi kivaa.
Vaikuttaa aika kornille ainakin näin hätäisesti ajateltuna.
biggrin.gif

No, ei siinä mitään.. siitä vaan ... jos harrastuneisuutta riittää ...

Edith:
PS. Kun kadunkulmaan tai torille laittaa pienen lavan ja siihen
maikrofonen ja ämyrit ja stage on vapaa. Sinne änkee höpöttämään
sellaiset, joilla ihan vähiten on mitään sanottavaa ja muut
ympärillä naureskelevat toisten älyttömyyttä.
Voi elämä mitä logiikkaa! Taiatki olla ajatustenlukija ku tiiät miks kuka tekee mitäkin, vai?

Henk.kohtasesti pyörällä tulee temppuiltua, koska se on hauskaa ja uutta on jännä opetella. Eilenki kokeilin ekaa kertaa keulimista tankin päällä istuen, penkin päällä seisten ja takatappeilla seisoen, joka olikin paras tapa.

nii-in sitä itsekkin luuli että kai se sitten jossain vaiheessa rytisee mopo nurin kun aikansa TEMPPUILEE radalla kesästä toiseen JA se HYTTI pystyssä sen mitä vehkeet kulkee jne...
ei vaan kun kerrankin ajoi nätisti taajaman nurkilla hissukseen oli joku kotilo vuotanut polttoaineet tielle ja sen seurauksena itse sairaalaan raudoitettavaksi ja konepyörä palasiksi
veryangry.gif

sanoi:
Kiinnostus keulimiseen tms. kikkailuun vähenee, kun korvantaustat kuivuvat...

Asiaa...
bowdown.gif
tällaiseen kommenttiin päätyy vain sellainen kuljettaja joka:
A. ei osaa keulia B. ei uskalla keulia C. ei taidot riitä
D. ajaa herrasmiespyörää 80kmh paikassa kuin paikassa ( missä tosin mitn vikaa ole jos siitä tykkää...)
mies tekee mies vastaa
mad.gif

ps. en minäkään kannata ruhka aikaan liikenteen seassa keulimista, muuten kyllä
cool.gif

biggrin.gif

Ja eipä muuten pidä paikkaansa...

Itse keulin just niin paljon kun lystää (ja minkä osaan), ja useimmiten keulin silloin kun ajan yksin, ja sellaisessa paikassa missä kukaan ei ole näkemässä, että silleen
wink.gif

Ainakin -03 nostaa keulaa kiihdytyksissä ihan riuhtomattakin...
Hmm, ehkä on ollut liian vajaa takakeno, tai jotain, kun ei ole onnistunut hieman vanhemmalla mallilla. Yleensä vaatii kaasun pois käyttämisen, että saa keulan niiaamaan. Sen vastapompusta sitten lähteekin suht helposti.
En ole minäkään saanut -03 fasua pystyyn pelkällä kaasulla? Oiskohan tornihuhua tommonen...  
wink.gif
Sain sen sitten vähän nostamaan kun vaihtoi piikkiä pienemmän eteen ja löi kahvan pohjaan. Tosin se nousee vasta jossain 8-9000 kierroksen tuntumassa tolleen kaasusta.

Siis ihan täysin puhdas powerwheelie ilman mitään pumppauksia tms. vippaskonsteja. Mut ei tosiaan nosta vakiona pelkällä kaasulla täyskiihdytyksessä. Tämä siis minun 03 mallilla ja minun tekniikalla. Vakiona se piti "ponkaista" aina jotenkin pystyyn. Mut kakkosella tolla on paljon parempi alottaa, siihen tarvin ainakin itse pienen kytkimen napautuksen tai jotain muuta vastaavaa puljausta. Plus että kakkoselta kolmoselle on huomattavasti helpompi ainakin mun mielestä vaihtaa raakana kuin ykköseltä kakkoselle.

biggrin.gif

Ja eipä muuten pidä paikkaansa...

Itse keulin just niin paljon kun lystää (ja minkä osaan), ja useimmiten keulin silloin kun ajan yksin, ja sellaisessa paikassa missä kukaan ei ole näkemässä, että silleen
wink.gif
juuri näin!!!!
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

sanoi:

Asiaa...
bowdown.gif
tällaiseen kommenttiin päätyy vain sellainen kuljettaja joka:
A. ei osaa keulia B. ei uskalla keulia C. ei taidot riitä
D. ajaa herrasmiespyörää 80kmh paikassa kuin paikassa ( missä tosin mitn vikaa ole jos siitä tykkää...)
mies tekee mies vastaa
mad.gif

ps. en minäkään kannata ruhka aikaan liikenteen seassa keulimista, muuten kyllä
cool.gif
Asiaa
buttrock.gif

Jokainen tietää omat taitonsa, hyvä niin
wink.gif
Joku meistä pitää taidon merkkinä sitä että osaa vetää hiekkatiellä isoakovaa ja toisen mielestä suunnatonta taidonnäytettä on keulimiset ja stoppien tekemiset! Sitten kun täytys ajaa hitaasti liikennevaloihin niin ei tiedetä mikä jalka on maassamissävapaavisiirihuurussatakapyöräkaivonkannenpäällävesisateellaäitihoi.

Taito hallita moottoripyörää ei tarkoita akropatiaa tai pelkällä etu / takapyörällä ajoa. Taito on minun mielestä sitä että ajaminen näyttää helpolta, hallitulta ja pyörä menee kuin kiskoilla hitaista käännöksistä. Hitaasti mateleminen on vakaata kuin autolla konsanaan ja nopeat väistöt ja jarrutukset sujuu eleettömästi ihan kuin hampaiden pesu. Rapeltävä ajotyyli näyttää pelottavalta jos siihen lisätään esiintymistä muun liikenteen seassa niin säälipisteet on ansaittu koko yleisöltä. Suljetulla alueella (tai jossain missä ei ole sivullisia) harjoittelu tietenkin ok, no problem with that.
Tsekkaappas joskus vaikkapa moottoripyöräpoliisin menoa kaupungissa. Onhan niistäkin moneen lähtöön mutta esim. viime kesänä seurasin autosta yhden jätskikauppiaan menoa kaupungissa, siinä näki että kundi oli ajanut ennenkin ja TAITOA oli kaksipyörällä liikkumiseen. Toki taitavia kuskeja on muitakin, kyllä sen huomaa heti kun tiellä liikkuu ja seuraa jonkun menoa pidemmän aikaa!!

Tässä jutustelun lomassa olen miettinyt sitä, et kuka on tosi motoristi ja kuka on wanna-be motoristi? Vastaukseks ei kelpaa se että jos tekee mieli keulia niin on wanna-be mopoilija

Ostin torstaina -04 Firebladen ja täytyy nyt sanoa, että minun alla keulii paljon siistimmin ja pehmeämmin kuin edellinen pyöräni, nyttemmin lunastettu R1. Lunastus ei johtunut keulimisesta.
omg.gif

Tässä jutustelun lomassa olen miettinyt sitä, et kuka on tosi motoristi ja kuka on wanna-be motoristi?
Ehdotukseni: tosi motoristi ajaa moottoripyörällä, wanna-be motoristi ei aja.

033102beer_1_prv.gif

Ystävällisin terveisin Antti
wannabe motoristeja on ne, jotka liimautuu baarissa juttuetäisyydelle ja vuodattaa "oli mullakin/ olen käyny kattomassa / tahtosin semmosen / monella kaverillakin on" lätinää
baaa.gif

Mikäs juttu se oli että kun keulii niin pyörässä olis joku laite mikä sammuttaa moottorin. Siitä on ollut juttua ennenkin mut en haulla löytäny.

Sanokaas joku pro-miehistä mistä johtuu että mopo alkaa toisinaan kiemurtelemaan +200km/h keulissa. Kettumainen tunne ja pakottaa himmaamaan.
Kukkahattujeesukset pitäkööt suunsa kiinni, reenaan vain suljetulla takapihallani.

sanoi:

Asiaa...  
bowdown.gif
Tai ei muutu mihinkään.

nimim. tunnen monia lähellä 40vee jannuja jotka hytittelevät enemmän kuin 'märkäkorvat'

Että se siitä..
mää oon yli 40 ja hytittelisin jos osaisin...jaa tais mulla viime lauantaina olla hyde pystyssä...

mut ehkä mulla on vielä korvantaukset märkinä?

Back