• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saako yritykselle antaa risuja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pave.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Saako yritykselle antaa risuja? -

• Saa antaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei saa antaa

• En uskalla ottaa kantaa

• Ääniä yhteensä
    0
en muista että sanavapauslakia oltas kumottu
eek.gif

Ei ole ei, mikä saattaa aika paljon pitkälti johtua siitä, että sen nimistä lakia ei ole koskaan säädettykään.
blush.gif

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vanha Venäläinen (?) sananlasku.

Tää systeemi kaivaa syvää kuoppaa itselleen. Ei saa edes kritiikkiä antaa "huonosta" palvelusta?? Ei tää näin toimi, vai toimiiko?

tähän asti suomi oli vapaa maa, mutta rupiaa näyttämään siltä että sanan vapauskin katoaa tästä maasta.

Minun mielestäni firmojen pitäisi ottaa neuvosta vaari, eli näistä NEGATIIVISISTÄ palautteista ja muuttaa kenties toiminta tapojaan toiseen suuntaa jolloin ei tulisi niin paljon huonoa palautetta.
itse en pyöritä mitään firmaa, mutta sanoohan sen järkikin, että positiivinen palaute ei nosta muutakuin jopon pystyyn. Tällöin ei firma kehity vaan pahimmassa skenaariossa homma rupeaa menemään huonompaa suuntaan. sitten kun rupeaa tulemaan sitä huonoa palautetta, niin ei ymmärretä asian päälle eikä ruveta tekemään asialle mitään. NIIN OLLAAN TÄSSÄ TILANTEESSA.
Tämähän oli vain kolikon toinen puoli, ainahan on ihmisiä jotka pienestä asiasta rupeavat musta maalaamaan suurella telalla, mutta yleensä ne ihmiset ovat myös muualla elämässä samanlaisia.

otetaan palautteesta opiksi eikä ruveta matkimaan jenkkejä tässäkin asiassa
062802jumpie_prv.gif

Mun firmalle ainakin saa antaa myös risuja.
Me osataan oppia risuista ja parantaa palveluamme sen mukaan.

Sitäpaitsi, ei selkääntaputtelu ja hyvin menneistä asioista kertominen kovin pitkälle kehitä. Jos ei tunnista ongelma ei sitä voi korjata.
Niinpä, mutta jotkut yrittäjät ilmeisesti luulevat AINA olevansa oikeassa ja osaavansa palvella kaikkia (vaikka totuus on aivan muuta). Tosin ei kaikkia ole mahdollistakaan miellyttää, ja aina ei edes onnistu siinä vaikka kaikensa yrittäisi, mutta silloin kun parhaansa tekee ja oikealla asenteella, niin tuskin silloin yritys saa kovinkaan paljoa sitä negatiivista palautetta.
Ja tuo risujen antaminenhan pitää nimenomaan perustua todellisuuteen, eikä pelkästään siihen, että tuon myyjän "naama" ei itseä miellyttänyt jne...

Mun mielestä homman pitäis mennä sillain, että jos jotain yritystä nimeltä arvostelee - niin silloin pitäis uskaltaa laittaa alle myös oma nimi.

Arvostelua voi toki olla monenlaista.. Tarkoitankin sitä, että jos jotain oikein pahasti haukkuu, sekä mollaa ja mainitsee ehkäpä jonkun henkilön nimenkin, niin silloin pitäis olla kirjoittajalla itselläkin kanttia..

Totta Mooses saa antaa negatiivista palautetta ja pitääkin antaa tarvittaessa. Mielestäni kuitenkin ensisijaisesti ja suoraan siihen liikkeeseen missä on saanut huonoa palvelua/heikkolaatuisia tuotteita jne...

Ja tietty liikkeelle pitää antaa mahdollisuus korjata virheensä ennenkuin ammutaan tykillä  
kaboom.gif
Mikäli asia ei korjaannu kahdenkeskisellä keskustelulla liikkeen kanssa, voi asian ottaa esiin myös julkisella foorumilla, esim. täällä tai vaikkapa avoimen kirjeen muodossa Helsingin Sanomien yleisön osastossa.

Aina on kuitenkin muistettava se, että kritiikin on oltava todenmukaista ja asiallista. Ei siis tyyliin "sviddu se liike ja koko henkilökunta on tosi syvältä Aunuksesta kun niillä ei ollu sitä oikeen väristä tarranauhaa mulle.." *Tarjoilee säkillisen herneitä*

Uskon että rakentavalla tavalla annettu kritiikki otetaan vastaan mielihyvin myös moottoripyöräliikkeissä. Samanlaisia ihmisiä niissäkin työskentelee kuin missä muussa tahansa yrityksessä.  
eek.gif
Itse olen antanut kritiikkiä ja myös kiitosta silloin kun siihen on ollut aihetta eikä koskaan ole kuulunut narinoita jälkeenpäin.
Päinvastoin, kun olen joutunut asiallisesti reklamoimaan ostamastani tuotteesta/palvelusta ja kauppias on hoitanut oman osuutensa valituksestani, on ollut helppo todeta kauppiaalle suoraan että "täällä tulen jatkossakin asioimaan".

Kannattaa siis antaa myös positiivista palautetta, se kun tuppaa kovin helposti unohtumaan  
confused_orig.gif

Ja ei kun sankoin joukoin MP-messuille ja hyvää mieltä mukaan! Kevätkin lähestyy pikkuhiljaa  
062802jumpie_prv.gif
Juuri näin. Asiallinen ja rakentava palaute poikii yleensä parhaimman lopputuloksen. Ainakin, jos vaihtoehtoinen käytäymismalli on: V*ttu*aatana, sä möit mulle p*skaa!
nixweiss.gif

Jos kauppias korjaa erehdyksen/vian samantien(ja mahdollisesti antaa "pikkuisen ylimääräistä") voi olla suht. varma, että asiakas tulee takaisin(eikä levitä kielteistä julkisuutta). Voiko olla tätä halvempaa, tai ainakin parempaa markkinointia? Asiakas kertonee myös kavereille baarissa/netissä, kuinka homma hoidettiin.

Totta on, kun tehdään paljon, niin myös joskus sattuu mokia. Se vain on inhimillistä, ja monesti ei välttämättä juuri kauppiaasta johtuvaa: lähettifirman paku kolaroi, rahtilento viivästyy sään vuoksi, mekaanikko katkaisee koipensa baari-illan päätteeksi, yhteystiedoksi annettu puh.nro. kirjattu epäselvästi, jne... Jos mokia tuntuu tapahtuvan jatkuvasti, niin sitten on ongelmia toimintatavoissa/prosesseissa ja mahd. epäpätevässä henkilökunnassa, ja se on taas selvästi kauppiaan vika...

Valittava asiakas antaa aina kauppiaalle mahdollisuuden korjata asia juuri valittamalla. Valituksen käsittely antaa kauppiaalle mahdollisuuden asiakkuuden vahvistumiseen/menettämiseen. Kuinka kauppias hoitaa valituksen on sitten asiakassuhdehallintaa...

asiallinen kritiikki on aina paikallaan .jos oikein v.....a voi vetää hetken henkeä ennen kirjoittelua

mä ainakin annan jos on aihetta, voihan sen tehdä sitten niin epäsuoraan vihjailevasti jotta kaikki tietää mikä liike on kyseessä mutta nimeä ai mainitse, niinkuin tää tän viikkoinen autoliike ratsia mikä oli lehdessä...

No kyllä minun mielestä pitää saada antaa kaikenlaista palautetta, kunhan sen asiallisesti ja hyvän maun rajoissa tekee.

Saatanan hd centteri ku korjaa pyörää puol vuotta ja on tuovinaan samaa vehettä maahan ja kaikee...perkeleet... Voiko tosta sit repii jotain positiivista?
033102ass_1_prv.gif

Back