hra1150
New member
en muista että sanavapauslakia oltas kumottu![]()
Ei ole ei, mikä saattaa aika paljon pitkälti johtua siitä, että sen nimistä lakia ei ole koskaan säädettykään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
en muista että sanavapauslakia oltas kumottu![]()
Jeps! löytyihän se tylyttäjän episodiOnko multa menny jotakin ohitteTäältä saa sen käsityksen että joku on joskus joutunut maksamaan annettuaan negatiivista palautetta. Mitä h.....tiä![]()
![]()
Niinpä, mutta jotkut yrittäjät ilmeisesti luulevat AINA olevansa oikeassa ja osaavansa palvella kaikkia (vaikka totuus on aivan muuta). Tosin ei kaikkia ole mahdollistakaan miellyttää, ja aina ei edes onnistu siinä vaikka kaikensa yrittäisi, mutta silloin kun parhaansa tekee ja oikealla asenteella, niin tuskin silloin yritys saa kovinkaan paljoa sitä negatiivista palautetta.Mun firmalle ainakin saa antaa myös risuja.
Me osataan oppia risuista ja parantaa palveluamme sen mukaan.
Sitäpaitsi, ei selkääntaputtelu ja hyvin menneistä asioista kertominen kovin pitkälle kehitä. Jos ei tunnista ongelma ei sitä voi korjata.
Juuri näin. Asiallinen ja rakentava palaute poikii yleensä parhaimman lopputuloksen. Ainakin, jos vaihtoehtoinen käytäymismalli on: V*ttu*aatana, sä möit mulle p*skaa!Totta Mooses saa antaa negatiivista palautetta ja pitääkin antaa tarvittaessa. Mielestäni kuitenkin ensisijaisesti ja suoraan siihen liikkeeseen missä on saanut huonoa palvelua/heikkolaatuisia tuotteita jne...
Ja tietty liikkeelle pitää antaa mahdollisuus korjata virheensä ennenkuin ammutaan tykilläMikäli asia ei korjaannu kahdenkeskisellä keskustelulla liikkeen kanssa, voi asian ottaa esiin myös julkisella foorumilla, esim. täällä tai vaikkapa avoimen kirjeen muodossa Helsingin Sanomien yleisön osastossa.![]()
Aina on kuitenkin muistettava se, että kritiikin on oltava todenmukaista ja asiallista. Ei siis tyyliin "sviddu se liike ja koko henkilökunta on tosi syvältä Aunuksesta kun niillä ei ollu sitä oikeen väristä tarranauhaa mulle.." *Tarjoilee säkillisen herneitä*
Uskon että rakentavalla tavalla annettu kritiikki otetaan vastaan mielihyvin myös moottoripyöräliikkeissä. Samanlaisia ihmisiä niissäkin työskentelee kuin missä muussa tahansa yrityksessä.Itse olen antanut kritiikkiä ja myös kiitosta silloin kun siihen on ollut aihetta eikä koskaan ole kuulunut narinoita jälkeenpäin.![]()
Päinvastoin, kun olen joutunut asiallisesti reklamoimaan ostamastani tuotteesta/palvelusta ja kauppias on hoitanut oman osuutensa valituksestani, on ollut helppo todeta kauppiaalle suoraan että "täällä tulen jatkossakin asioimaan".
Kannattaa siis antaa myös positiivista palautetta, se kun tuppaa kovin helposti unohtumaan![]()
Ja ei kun sankoin joukoin MP-messuille ja hyvää mieltä mukaan! Kevätkin lähestyy pikkuhiljaa![]()
Aivan! Harva sitä tuntuu vaan tajuavan.Tottakai saa ja pitääkin jos on aihetta! Negatiivinen palautehan on sitä rakentavaa palautetta, jos siitä osaa ottaa hyödyn irti!![]()