Sakot maksuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sain kanssa kuukausi sitten 100 euroo sakkoo, ja poliisisetä sanoi, et maksuaikaa on VIIKKO! Maksoin kyllä seuraavana päivänä, kun en halunnut sen jälkeen ajatella koko asiaa. Näihin ulosottoasioihin vaan toteaisin, että itse välillä töissä perintaasioita hoitavana, että ulosoton kautta on hyvin vaikea saada perittyä mitään, jos ei ole mitään uhkakeinoa, esim. sähkön, puhelimen, veden yms. katkaisua. Ne vaativat aina käräräjoikeuden päätöksen, ja se maksaa lähemmäs 100 euroo, joten sen takia eivät viitsi jokaista sakkoo sinne oikeuteen pistää.  
062802moto_prv.gif

Ei se rangaistus siitä lievene kärsiikö sen osissa vai kerralla.  
033102ass_1_prv.gif
jaa ei vai, hmm...pitäsköhän Nykäsen Matinkin kärsiä rangaistuksensa osissa, olis vankilassa vain maanantaisin ?
tounge.gif
Toivottavasti Köpi ei osta mopoa - tai mitään muutakaan - osamaksulla. Siinä pääsee aivan liian helpolla, pakoilee vastuutaan kuluttajana eikä osoita markkinavoimille omaavansa ostovoimaa!
033102bebe_1_prv.gif

Sain kanssa kuukausi sitten 100 euroo sakkoo, ja poliisisetä sanoi, et maksuaikaa on VIIKKO! Maksoin kyllä seuraavana päivänä, kun en halunnut sen jälkeen ajatella koko asiaa. Näihin ulosottoasioihin vaan toteaisin, että itse välillä töissä perintaasioita hoitavana, että ulosoton kautta on hyvin vaikea saada perittyä mitään, jos ei ole mitään uhkakeinoa, esim. sähkön, puhelimen, veden yms. katkaisua. Ne vaativat aina käräräjoikeuden päätöksen, ja se maksaa lähemmäs 100 euroo, joten sen takia eivät viitsi jokaista sakkoo sinne oikeuteen pistää.  
062802moto_prv.gif
Mulle on ain sanottu että 2kuukautta sakon antamispäivästä. No joo...tosiasia on se, että vuoden ehti olla maksamatta ennen kuin tuli eka huomautuslasku.

Nyt uusin sakko odottaa maksajaa...se on vasta tältä kuulta. Kuis mun ajokäyttäytyminen on näin riistäytynyt käsistä....Tosin tää ei oo ylinopeudesta vaan törtsystä törttöilystä liikenteessä: "Mä tulin tähän ekana joten sää väistät"  
biggrin.gif

Hoh hoijaa, onpa tyylikasta vastuunkantoa omista töppailyista...
nixweiss.gif
wink.gif
Puuttumatta sen enempää tähän tapaukseen, niin Suomessa voi todella saada sakot töppäilemättäkin. Siis lain mukaan sakottava viranomainen tekee oikein, mutta rangaistus voi eettisesti katsoen olla väärin.

Lain taakse voi piiloutua niin viranomainekin kuin kansalainenkin puolustellessan tekoa tai tekemättä jättämistään.

Itse en näe pahana, vaikka joku maksaa sakkonsa "pidemmän kaavan" mukaan. Väkivaltajutut sun muut ovat taas sitten oma lukunsa, vaikka ihmetellä saakin, että nenän lyömisestä poskelle saa saman tuomion kuin teoreetista vaaraa aiheuttaneesta ylinopeudesta.

Falconer

Mä oon maksanut sakot aina, kun se ensimmäinen muistutus tulee missä ei ole korkoja eikä mitään muitakaan kuluja. Viimeks sen muikkarin saapumiseen meni 10 kuukautta.

niin,puukotushan on sama asia kuin esim.ylinopeus sakot...
idea3.gif
enhän mä niin sanonut...
wink.gif
en sinne päinkään...ääh, en jaksais kun se on taas niin kuin tyhjille seinille puhuisi
wink.gif
Ei ehkä kannata aloittaakkaan jos ei jaksa perustella kantojaan.

Varsinkin ketjun aloittaja sopi maksuaikataulusta viranomaisen kanssa, joten siitä ei muilla pitäisi olla valittamista. Ja jos muistutus tulee vasta 10-12 kk jälkeen ilman korkoa, ei siinäkään ole valittamista. Vika on siinä ettei mitään eräpäivää ole, mutta ei se ole sakonsaajan vika.

Muut viritykset, kuten "muka" hukkaaminen, ovat kikkailua mutta kukin tyylillään.

Ei ehkä kannata aloittaakkaan jos ei jaksa perustella kantojaan.
Perustelinhan mä kantani
wink.gif
Olin eri mieltä lauseesta "Ei se rangaistus siitä lievene kärsiikö sen osissa vai kerralla", koska nimenomaan se lievenee kun sen kärsii osissa
tounge.gif
Annoin jopa hienon esimerkin Matin avulla
tounge.gif
Jos nyt tälle linjalle lähtee,  niin rangaistus lievenee tasan inflaation verran.
biggrin.gif
Kun kerran sakko ei kasva korkoa.

Taidanpa taas ensi keväänäkin ottaa entisiä isommat sakot ja vedättää maksua syksyyn jotta saan aloittaa taas uuden aiheen samasta asiasta ja samalla katsoa, kuinka paljon jutun hakoteille taas joku saisi ja miten taas tekoni täällä tuomittaisiin, sen enempää asiasta tai sen yksityiskohdista tietämättä...  
033102ass_1_prv.gif

Taidanpa taas ensi keväänäkin ottaa entisiä isommat sakot ja vedättää maksua syksyyn jotta saan aloittaa taas uuden aiheen samasta asiasta ja samalla katsoa, kuinka paljon jutun hakoteille taas joku saisi ja miten taas tekoni täällä tuomittaisiin, sen enempää asiasta tai sen yksityiskohdista tietämättä...  
033102ass_1_prv.gif
Jään odottamaan sitä innolla...
biggrin.gif

Keuliminen, ylinopeus ja sakot, niistä mä ainakin jaksan vääntää vaikka miten pitkään
smile_org.gif
Aloitetaan taas kohta!

Mutta jos yksityiskohtia ei kerrota, niistä ei tiedetä. Me keskustellaan sillä tiedolla mitä on saatavalla, joten ei pitäisi myöhemmin ketjussa sanoa että ettehän te tiedä kaikkea. Eihän täällä oikeasti voisi kommentoida mitään asiaan jos aina pitäisi olla oikeuden pöytäkirjat käsillä.

Me keskustellaan sillä tiedolla mitä on saatavalla, joten ei pitäisi myöhemmin ketjussa sanoa että ettehän te tiedä kaikkea. Eihän täällä oikeasti voisi kommentoida mitään asiaan jos aina pitäisi olla oikeuden pöytäkirjat käsillä.
nixweiss.gif
Niin no, yritin lähinnä aloittaa keskustelun sakkojen takaisin maksamisesta joustavasti ja hyvässä yhteisymmärryksessä ja yhteistyössä valtion viraston kanssa, nimenomaan en pyytänyt kantaa sakkoon johtaneiden tekemisieni laillisuuteen/oikeellisuuteen eli pyrin olemaan provosoimatta kukkahattu-keskustelua, näköjään siinä kuitenkaan onnistumatta. Pahoitteluni...  

033102ass_1_prv.gif

PS. Kannattaisiko soittaa Karpolle..?

Joo, noilla sakoilla niin kiirettä ole...Aikoinaan ite venytin suurehkon sakon maksua yli 2-vuotta... Ei mitään wittuilua kuulunu ennen sitä. Noh, maksoin sit viimein ku sattu oleen ylimäärästä. Olin sen pankkisiirtolomakkeenkin hukannu jo aikaa sitten ja piti käydä hakeen kissalanpojilta uus lappu notta sai maksettua.
tounge.gif

Me keskustellaan sillä tiedolla mitä on saatavalla, joten ei pitäisi myöhemmin ketjussa sanoa että ettehän te tiedä kaikkea. Eihän täällä oikeasti voisi kommentoida mitään asiaan jos aina pitäisi olla oikeuden pöytäkirjat käsillä.
nixweiss.gif
Niin no, yritin lähinnä aloittaa keskustelun sakkojen takaisin maksamisesta joustavasti ja hyvässä yhteisymmärryksessä ja yhteistyössä valtion viraston kanssa, nimenomaan en pyytänyt kantaa sakkoon johtaneiden tekemisieni laillisuuteen/oikeellisuuteen eli pyrin olemaan provosoimatta kukkahattu-keskustelua, näköjään siinä kuitenkaan onnistumatta. Pahoitteluni...  

033102ass_1_prv.gif

PS. Kannattaisiko soittaa Karpolle..?
Kenelle sä oikein näytät tota persettä? Lainaat mun viestiä, mutta luitko lainkaan mun edellistä viestiä?

Ei sakon maksamiseen pienemmissä erissä tarvitse anoa mitään lupaa. Ainakin minua poliisisetä neuvoi, että aloita maksaminen viimeistään kahden kuukauden kuluttua sakon saamisesta, ja maksa vähintään yhden päiväsakon suuruinen määrä.

Näin minä olen tehnyt, olen maksanut sakosta 400egee, ja vielä on jäljellä 600egee, jota lyhennellään kerran kuukaudessa.

Eilen tuli kirje ulosottomieheltä, että maksapa runkkari sakkos. Mutta olihan siinä se puhelinnumero, notta maksuaikaa...
smile_org.gif

Eilen tuli kirje ulosottomieheltä, että maksapa runkkari sakkos. Mutta olihan siinä se puhelinnumero, notta maksuaikaa...
smile_org.gif
katos vain. sama homma kävi mulle tänään. Ulos-otto kirje tipahti luukusta, eikä teosta ole kuin 8kk. Ja kohta varmasti tulee 2 muutakin samanlaista kirjettä perästä. Hyvä hyvä teempä samoin kuin mädis.
062802jumpie_prv.gif
Vastuuntunto on pyllystä
033102ass_1_prv.gif
.
biggrin.gif

smile_org.gif
katos vain. sama homma kävi mulle tänään. Ulos-otto kirje tipahti luukusta, eikä teosta ole kuin 8kk. Ja kohta varmasti tulee 2 muutakin samanlaista kirjettä perästä. Hyvä hyvä teempä samoin kuin mädis.  
062802jumpie_prv.gif
Vastuuntunto on pyllystä  
033102ass_1_prv.gif
.  
biggrin.gif
No kaksi tuli minullekin, toinen oli tosin 20€, poliisille jotain todistajanpalkkiota oikeudenistunnosta. Varmaan sen päiväpalkka?  
wink.gif
Noh, laitan tuohon laskupinoon, missä on tuo tv-lupamaksukin...
withstupid.gif

Joo soittelin kans äsken oikeusreksiterikeskukseen. Ystävällinen akka
lookaround_orig.gif
kehotti meneemään heidän kotisivuilleen, tulostamaan maksuhakemus tiedoston ja lähettämään sen postitse. Tiedosto ei heti auennu, niin saisn lähettää henk. tiedot , viitenumeron, syyn ja maksusuunnitelman sähköpostitse
smile_org.gif
. Sakko saatu 7kuukautta sitten ja suuruus 450€.

Back