• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saksan läpi?

Ne parit kerrat kun olen ajanut, niin A9 eli itäistä reittiä tullut. Ainakin siinä Baijerin pohjoisosissa on ihan kivaa pätkää se kun on vähän maaston muotoja, ei niin tylsää. Eikä ole kovin montaa isoa kaupunkia matkalla peräkkäin, mikä aiheuttaisi jumia. Jos ajaa mennen tullen, niin heittäisin eri reittiä takaisin niin näkeepähän vähän erilaista maastoa. Ja jos esim. menee Alpeille idempää ja palaa lännempää (tai toisinpäin) nini luontevaakin ois ajaa eri puolelta Saksaa läpi. Jos on aikaa matkailla vaikka pari viikkoa niin sitten voisi ajaa Saksassakin pienempiä teitä, on ne mukavia ja nähtävää sielläkin on. Jos kiire niin optimoi sitten enemmän ajopäiviä Alpeille.

Sitten, kun on selvitty Saksan läpi vaikka Alppien länsipäähän, niin olisiko ehdottaa sivustoja, joiden avulla löytäisi parhaat alppitiet (motoristin tie ja upeat maisemat) ja näköalapaikat matkalla itäpäähän?

Harkitse vaihtoehtona majoittumista jonnekin keskelle Alppeja ja lenkkejä sieltä. Esimerkiksi Itävallan Landeck on sijainniltaan hyvä. Linkissä hotelli Enzianin valmiita reittejä.
https://www.hotel-enzian.com/en/motorbike-tours.html#tour-map

Se on ihan mistä tykkää - Saksassa on sikäli jo paljon nähtävää ja ihan hienoja teitä ajeltavaksi, ettei sinne Alpeillekaan ole pakko päästä.

Mitä on ne hienot kohteet..? Kotkanpesät ja Neuschwansteinin linnat tietää kaikki turistit, mutta sanoisin, että semmoinen "carpe diem" ajelu syrjäisiä teitä ja majoittuminen pikkukylissä on enemmän omaan mieleen.

Toisaalta joskus lähdin Travesta kympin aikaan illalla ja olin aamupäivällä Grossclocknerilla ja iltapäivällä Cortinassa päiväunilla. Jos on hyvät valot pyörässä ja saa laivalla nukuttua, niin tuommoinen pikamarssi on ihan ok.

Se on nimenomaan kiinni siitä mistä tykkää. Saksasta löytyy todella hienoja teitä ajella. Metsäistä peltomaisemaa, jossa hyväpintainen asfalttitie mutkittelee mäeltä toiselle. Ja nopeusrajoitus on se sata. Niitä on ilo päästellä. Matka ei kyllä taitu sillä tämän tästä tulee kaunis pikkukylä jossa nopeus putoaa.

Sitten kun esim. seuraava maisema alkaa kyllästyttää niin vaihtaa motarille ja nostaa nopeuden 150:een:

On paljon niitä jotka vannoo alppiteiden nimeen. Maisemat ovat kyllä vertaansa vailla mutta en koskaan ole oikein ymmärtänyt niiden ajamisen ihanuutta. Satametriä suoraan, jarrutus ja neulansilmä, jossa uukkari ja taas sama uudelleen. Itse olen mennyt sinne maisemien takia, mutta ajonautinnon olen hakenut muilta teiltä. Mutta kuten sanottu kuka tykkää mistäkin.

Ardennit on muuten myös hieno paikka vaikka ei olekaan Alpeilla tai Saksassa.
Vai mitä sanotte tästä kuvasta:

Peukku myös tuolle https://www.bestbikingroads.com/motorcycle-roads/country/germany.

Viimeksi muokattu:
Raskaalla matkapyörällä ne alppitiet eivät ole kovin keveitä ajettavia.
Vielä jos on kyytiläinen niin melkoisen kovaa hommaa.
Liikenettäkin saattaa olla melkoisesti ja ohittelijoita sitten piisaa.
Mopoporukka ajelee keveillä kilpureilla ja aina silloin tällöin on vuorenrinteessä pikku alttareita jossa on loppunut ajotaidot.
Maisemat on toki hienot sitä ei käy kiistäminen mutta kilpaajoon sinne ei kannata lähteä tasamaan miehen, eikä naisen.

Vähän offtopiccina, tässä kyllä rupeaa vähän ihmettelemään sitä, että mahtaako säännöillä ja rajoituksilla olla oikeasti mitään vaikutusta mihinkään. Täällä Suur-Suomen eteläosassa oli vielä alkukuusta tartuntakäppyrä melkein suoraan ylöspäin. Kelailin, että kohta varmaan pistetään pariksi viikoksi taas kaikki kiinni, viimeistään ennen joulua. Paskan marjat tehty mitään ja kaikki on ihan business as usual, mutta parissa viikossa ilmaantuvuusluku tippunut tuhannella.

Vähän offtopiccina, tässä kyllä rupeaa vähän ihmettelemään sitä, että mahtaako säännöillä ja rajoituksilla olla oikeasti mitään vaikutusta mihinkään. Täällä Suur-Suomen eteläosassa oli vielä alkukuusta tartuntakäppyrä melkein suoraan ylöspäin. Kelailin, että kohta varmaan pistetään pariksi viikoksi taas kaikki kiinni, viimeistään ennen joulua. Paskan marjat tehty mitään ja kaikki on ihan business as usual, mutta parissa viikossa ilmaantuvuusluku tippunut tuhannella.
Olen samaa mieltä. Tartuntamäärät riippuvat siitä miten paljon ihmiset käyvät testeissä. Pitäisi seurata vain sairaalapotilaita. Toivottavasti tämä ketju ei nyt mene väärälle uralle, mutta oli pakko :;):.

Back