G
Guest
Guest
Kyllä mulla ainakin flekti jää joskus vielä hetkeksi huutamaan, vaikka virrat onkin katkaistu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samat sanat.Kyllä mulla ainakin flekti jää joskus vielä hetkeksi huutamaan, vaikka virrat onkin katkaistu...
Britti-ihmeen feature.Samat sanat.Kyllä mulla ainakin flekti jää joskus vielä hetkeksi huutamaan, vaikka virrat onkin katkaistu...
kyllä miulla ainaskinBritti-ihmeen feature.Samat sanat.Kyllä mulla ainakin flekti jää joskus vielä hetkeksi huutamaan, vaikka virrat onkin katkaistu...
Sama juttu mun amerikan ihmeessä.
Japaninpelit eivät jäähdyttele itsestään, kun virtasyöttö menee poikki, niin se on kanssa poikki..
Flekti pyörii kyllä ajon jälkeen joissain pyörissä sammuttamisen jälkeen. Vesipumppua et kyllä saa pyörimään tuolla tavalla, se on varma. Eli pyörä ei jäähdy normaalia nopeammin mikäli sammutat pyörän ja jätät virrat päälle. Flektin saat pyörimään, mutta moottori ei jäähdy normaalia nopeammin koska jäähdytysneste (=vesipumppu) pyörii vain moottorin käydessä.Vesijäähdytteisissä mopoissa olisi hyvä pyörittää vesipumppua ja flektiä kovan ajon jälkeen jonkin aikaa, jottei lämmöt nouse liikaa. Virrankatkaisussa on siis ylikuumenemisen ja kiehauttamisen vaara. Itse olen jonkin aikaa pitänyt tyhjäkäynnillä tai sitten sammuttamisen jälkeen pistänyt taas virrat päälle. Jälkimmäinen vaihtoehto syö tietysti hieman akkua.
Eikös se ole vähän toisinpäin, tyhjäkäynnillä kuumenee koska ajoviima ei jäähdytä! Afrikkalaisen lämpömittari ainakin alkaa nousemaan heti kun mopo pysähtyy. Lämpöjen tasaamiseen ei taida mopokoneissa olla tarvetta toisin kuin vaikkapa pitkissä ha:n dieselkoneissa. Pöpöttimien kannet ei mee kieroon...Vesijäähdytteisissä mopoissa olisi hyvä pyörittää vesipumppua ja flektiä kovan ajon jälkeen jonkin aikaa, jottei lämmöt nouse liikaa. Virrankatkaisussa on siis ylikuumenemisen ja kiehauttamisen vaara. Itse olen jonkin aikaa pitänyt tyhjäkäynnillä tai sitten sammuttamisen jälkeen pistänyt taas virrat päälle. Jälkimmäinen vaihtoehto syö tietysti hieman akkua.
+1 tälle (yllättävän yleinen tuo virheellinen käsitys vesipumpun toiminnasta)Flekti pyörii kyllä ajon jälkeen joissain pyörissä sammuttamisen jälkeen. Vesipumppua et kyllä saa pyörimään tuolla tavalla, se on varma. Eli pyörä ei jäähdy normaalia nopeammin mikäli sammutat pyörän ja jätät virrat päälle. Flektin saat pyörimään, mutta moottori ei jäähdy normaalia nopeammin koska jäähdytysneste (=vesipumppu) pyörii vain moottorin käydessä.
Sitävartenhan on olemassa takajarru. Kai tiesit sen, että "oikeaoppisesti" pysähdyttäessä ensimmäinen asvalttiin / muuhun maatapeittävään pinnoitteeseen koskeva jalka on vasen jalka? Näin sinulla on viimeiselle hetkelle asti oikea jalka jarrulla, ja samallahan sitä sitten pysähdyksiin päästyäsi tapat mopon katkaisijasta tai virtalukosta, vaikkapa sillä oikealla kädellä.Itse pyrin sammuttamaan aina virtalukosta ja nimenomaan vasemmalla kädellä. Näin selkäytimeen jää toimintatapa, jossa sekä käynnistettäessä että sammutettaessa vaihde on vapaalla ja oikea käsi puristaa etujarrua. Lisäksi molemmat jalat ovat maassa.
Pyörä ei hypi vahingossakaan eikä pääse kaatumaan. Lisäksi kytkin(vaijerin) toimintahäiriöt eivät yllätä.
+Pasi