• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth S1 Pro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikatossa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiittää
bowdown.gif

Onko kellään vertailevaa kokemusta S1 vs. S1 Pro. Lähinnä äänimailma kiinnostaa.
Onhan noita molempia tullut ajetuksi kun Schuberthia kerran itse myydään. S1 on hiljaisin kypärä mitä on tehty, mutta sen pitää sitten olla myös oikean kokoinen, että pehmusteet sulkevat kunnolla korvan ympärykset.

S1 Pro on se nykyisin myynnissä oleva malli, vaikka onhan meillä vielä isoja ja pieniä kokoja S1-malliakin jäljellä edullisesti. Äänimaailmassa ei kummempia eroja ole vaikkakin mun päähän S1 istui jämptimmin kuin S1 Pro. Niitä vaan ei enää ole M- eikä L-koossa.

Pinlock-visiiri on hyvä, koska sen sisäpinnan puhdistuksen voi tehdä normaalisti saippuavedellä kuten ulkopinnankin. Entinen pinnoitettu malli vaatii hiukan varovaisuutta sisäpinnan osalta, jottei kastu liikaa ja lähde liukenemaan pois.

Pinnoite on nimittäin vesiliukoinen aine, joka reagoi vesihöyryyn absorboimalla sen itseensä. Ihan toimiva sekin on, mutta Pinlock on huolettomampi.

Schuberthilta on ainakin ennakkotietojen mukaan kevääksi tulossa uusi enempi racing-tyylinen kypärä jota Schumacher ja kump. juuri testailee.

Mielenkiintoista.

Schuberthilta on ainakin ennakkotietojen mukaan kevääksi tulossa uusi enempi racing-tyylinen kypärä jota Schumacher ja kump. juuri testailee.
Kyse lienee tästä.
Tuo tuskin tulee vielä kevääksi ja muutenkin en usko sen kilpailevan edes samassa kastissa nykyisten mallien kanssa.
Itseäni häiritsee tuossa ainakin F1 mallin visiirilukitus, ja ei tuota ole varmaan suunniteltu hiljaiseksikaan.  
nixweiss.gif

Reilut 40tkm ehdin tottua hiljaiseen normi S1:seen ennen kuin raapaisin sen lunariin, joten seuraava valinta on varmaankin S1Pro.
Liekkö noihin uusia värejäkään tulossa kevvälle?

Tällä hetkellä esim. VECTUM kuvioilla noita saa maailmalta noin 400€ kotiin kannettuna.

sanoi:
OT: Itse olin muistaakseni biilteeman koulutuksessa, jossa arain pottaa (corsair tai mikä se nyt oli) heitettiin kuolleella ampiaisella, joka sitten halkesi kahtia  

Sit mä heräsin, mutta oli ihan todentuntuinen, sääliks kävi ampparia.

Ai saatana.. Lonkerot näppiksellä
biggrin.gif
biggrin.gif

Viime kesänä n. 13000 kilometrin verran tuli ajettua S1 Pro kypärällä. Samaa mieltä kokemuksista kuin aikaisemmin kommentoineet FiJeR ja äRRäpää. Tuuletus on todella tehokas ja luukkuja ei saa kokonaan kiinni, mutta kääntämällä päälaella oleva pehmustepalat toisinpäin, saa ne sopivasti tuuletusaukkojen päälle, jolloin tarkenee ajella viileälläkin kelillä. Pehmustepalat on tarralla kiinni. Onko lie tarkoitettukkin näin.

Kypärä istuu hyvin päässä myös kovemmassa vauhdissa, ei painu visiiri nenää vasten. Samoin kun kovemmassa vauhdissa kääntää päätä sivulle, niin ei tuppaa nousemaan ylös. Aerodynamiikka tuntuu toimivan muutoinkin hyvin tuulisessa ja kelissä ja pyörteissä rekan perässä.

Italowesterniltä tuolla aiemmin kyselin Schuberthin R1 mallista, no answer. Onko muilla palstalaisilla minkälaista kokemusta kyseisestä mallista? Tänään messuilla kokeilin eri kypäriä ja tuo R1 tuntui parhaiten istuvalta päähän.

Italowesterniltä tuolla aiemmin kyselin Schuberthin R1 mallista, no answer. Onko muilla palstalaisilla minkälaista kokemusta kyseisestä mallista? Tänään messuilla kokeilin eri kypäriä ja tuo R1 tuntui parhaiten istuvalta päähän.
Itse ajellut viimekesän tuolla r1:sellä eikä valittamista, loistava kypärä... Suosittelen..

Puunailin pottaa valmiiksi kesän koitoksia varten ja noteerasin, että ilmaräppänöissä on sisällä kaikenlaista pienempää siivekästä. Kunnon puhdistamista varten nuo pitäisi saada irti.
En saanut niitä kuitenkaan kohtuullisella voimankäytöllä irti joten lähestyin asiassa valmistajaa, joka ohjasi minut Duellin (maahantuoja) pakeille.

Sähköpostiin ei ole sieltä viikon odotuksen jälkeen vastattu joten löytyykö täältä kokemuksia kuinka nuo venttiilit leuasta ja ylhäältä saa irti?

Voimalla ne saa irti, mutta takaisin laittaminen onkin sitten eri asia....
Käsittääkseni noita ei ole tarkoitettu irroitettavaksi, manuaalista en ainakaan löytänyt ohjeita irroitukseen. Itse olen oman R1 tuuletusaukot putsannut paineilmalla sisältä puhaltaen.

Onko kypärälle purkuohjeita jossakin? lähinnä päällä olevat tuuletusritilät pitäis saada irti..

Onko kypärälle purkuohjeita jossakin? lähinnä päällä olevat tuuletusritilät pitäis saada irti..
Niitä ei ole tarkoitettu irroitettaviksi.
Vanhemmassa mallissa jollaisen olen purkanut, nuo on kiinnitetty styroksin alta joten koko kuula menee purkuun. ja sitten pääset pöhäyttämään paineilmalla vastaan.
Ei sekään ole mikää vaikea homma ja itse purin se joka syksy atomeiksi.

En ole varma miten tässä uusimmassa mutta palaa asiaan aikaisintaan tämä ajokauden jälkeen.

Vanhemmassa mallissa jollaisen olen purkanut, nuo on kiinnitetty styroksin alta joten koko kuula menee purkuun. ja sitten pääset pöhäyttämään paineilmalla vastaan.

En ole varma miten tässä uusimmassa mutta palaa asiaan aikaisintaan tämä ajokauden jälkeen.
Hoksasin, että vasemman puoleinen ilman ottoaukko on ihan tukossa, puhallettaessa ei mee ilma läpi vaikka liikuttaa sitä auki kiinni ees taas..
Kypärässä on ollut semmoinen vaiva, että vasemman puolen "ilmastointi" ujeltaa kovasti..kädellä peittää niin rauhoittuu. Kypärä kävi jo maahantuojalla ja ilmeisesti tehtaalla asti mutta ei tullut parannusta vaivaan. Sillon kyllä en hoksannu puhaltaa tuohon rööriin mutta varmaan se on ollut tukossa koko ajan..

Hoksasin, että vasemman puoleinen ilman ottoaukko on ihan tukossa, puhallettaessa ei mee ilma läpi vaikka liikuttaa sitä auki kiinni ees taas..
Kypärässä on ollut semmoinen vaiva, että vasemman puolen "ilmastointi" ujeltaa kovasti..kädellä peittää niin rauhoittuu. Kypärä kävi jo maahantuojalla ja ilmeisesti tehtaalla asti mutta ei tullut parannusta vaivaan. Sillon kyllä en hoksannu puhaltaa tuohon rööriin mutta varmaan se on ollut tukossa koko ajan..
No otin kuitenki irti sen liikkuvan osuuden siitä ilmanottoaukosta ja sehän oli liimaa melkein täynnä, aivan pikkuinen reikä oli. Ihme että on vähän viheltäny.. Kävin jo testaamassa niin oli aivan erilaiset suhinat...

Purin S1 Pro potan lähes tyhjäksi, tavoite oli ottaa samaan hommaan ryhtyvillä kuvia avuksi. Kuvaustaitoni osoittautui hyvin rajalliseksi, saa niistä jotain selvää kun zuumaa jättikokoon.
http://juha1.kuvat.fi/kuvat/Schuberth/
Kuoren ja sisustan välistä löytyi hyönteistutkijan taivas, myös pienempää kiviainesta lähinne pölyn muodossa oli huomioitava määrä.

Purin S1 Pro potan lähes tyhjäksi, tavoite oli ottaa samaan hommaan ryhtyvillä kuvia avuksi. Kuvaustaitoni osoittautui hyvin rajalliseksi, saa niistä jotain selvää kun zuumaa jättikokoon.
http://juha1.kuvat.fi/kuvat/Schuberth/
Kuoren ja sisustan välistä löytyi hyönteistutkijan taivas, myös pienempää kiviainesta lähinne pölyn muodossa oli huomioitava määrä.
Ilmaräppänät irtoaa helpoimmin liike-alueen puolessa välissä pienellä meisselillä avustaen.
No nyt on kyllä ollut Schubertti aika lailla atomeina. Itse en ole koskaan onnistunut saamaan nuita ilmaräppänöitä irti kunnon puhdistusta varten. Joskus tiedustelin asiaa sähköpostilla aina valmistajalta asti, mutta mitään vastausta en saanut.
Voisitko selostaa tarkemmin kuinka ne lähtee irti?

Back