Schuberth s1 visiiriongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pajazo

New member
Mulla on uusi S1, jossa jo ensimmäistä kertaa ajamaan lähtiessä oli osassa visiiriä sellainen ominaisuus, että sen läpi katsoessa valojen ympärille muodostuu sellainen halo-tyyppinen kehä ja visiirin sisäpinta on karkean näköinen. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Yritin pyyhkiä lämpimällä vedellä kostutetulla mikrokuituliinalla ohjeen mukaan ja lopulta vastoin ohjetta huuhtelin visiiriä hanan alla, ilman että sillä oli mitään vaikutusta ongelmaan. Kypärä on ebaysta tilattu, joten ihan ensimmäiseksi ei innostaisi alkaa takuuseen sitä laittamaan.
 
valojen ympärille muodostuu sellainen halo-tyyppinen kehä ja visiirin sisäpinta on karkean näköinen
Minulla kans, mutta luultavasti ihan normaalia. Sisäpuolen "karkeus" on se antifog pinnoite, joka ilm. aiheuttaa myös halo-valot. Uutena siihen kiinnitti huomiota, mutta äkkiä siihen tottui. Minusta kalvo on ollut ihan toimiva, mutta varovasti käsiteltävä.
Montakohan suupertin visiiriä on jo mennyt pilalle väärän käytön/ymmärryksen takia? Toivotaan, että omasi on vielä kunnossa.
 
Kyllä se sumuisuus oli aivan liian häiritsevää ollakseen normaalia. Nyt kyllä se on jostain syystä hävinnyt parissa päivässä itsekseen, mistä lie ollut kyse.
 
Saman olen huomannut. Alusta asti noita haloja esiintynyt ja luulisi niihin tottuvan. Jostain syystä kuitenkin eräänä iltana ajellessa noiden ilmiöiden esiintyminen ja voimakkuus oli niin suurta että visiiriin piirtyvän valosaasteen takia oli käytännössä mahdotonta ajaa kaupungissa visiiri kiinni.
confused_orig.gif
Ehdin jo pohtimaan että saako tuohon visiiriä ilman tuota kalvoa... Vaan oli taas viimereissulle palautunut normaaliksi?? Mitään toimenpiteitä en viisirille ole tehnyt, muuta kuin ulkopuolelta ötökät puhdistanut.. Liekö ollut kosteutta tiivistyneenä sisäpintaan tjsp?
 
Kyllähän tuo visiiri on joskus vettynyt sisäpuolelta ja tuota haloilmiötä esiintyy. Olen pyyhkäissyt kuivalla liinalla tuota sisäpintaa ja useasti siitä jää kunnon likajäljet, joten kaipa se kostuminen johtuu tuosta liasta. Puhtaana visiiri ei juurikaan vety.
 
Mulla tuota haloa oli niin paljon, että päivänvalossakaan ei nähnyt tarkasti. Visiiri oli kuiva enkä ollut hönkinyt siihen. Peseminenkään ei ainakaan välittömästi auttanut, mutta parin päivän jälkeen ongelma hävisi itsestään. Kummallista.
 
Mites muuten, luin jostain että tuohon s1:teen saisi vaihdettua pikalukon tilalle tupla-d:n. Mitä se maksaa ja pystyykö kypärää itse purkamaan sen verran, ettei tarvitse lähettää sitä vaihdettavaksi mihinkään?
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Kyllä on. Mutta sanoisin taas, että noin se toimii. Jos sinulla ei ole flektiä ilman kierrättämiseksi tai lämmitettävää visiiriä, niin kosteushan ei voi muuta kuin tiivistyä siihin (menee sameaksi, varsinkin alareunasta). Raottamalla visiiriä häviää kuitenkin aika äkkiä, ainakin minulla. Hilseilyhän on tietysti selvä vika.
Toisessa kypärässa (vaimon shoeissa) on taas pinlock, mikä ehkä ei huurru niin herkästi (ei käyttökokemusta), koska väliin jäävä ilma tasoittaa lämpötilaeroja. Mutta toimiakseen edellyttää, että se on kunnolla kiinni visiirissä.
Joskus tuli rakennettua kelkkakypärään omatekoinen pinlock (ohut pleksi silikonilla sisäpuolelle), ja se oli kyllä aika hyvä.
Eipä taida olla vielä keksittykään sellaista visiiriä, mikä olis täydellinen.
omg.gif
mikä
idea3.gif
 
S1 visiiri huurtuu jo +15 asteessa kun luukku on kiinni, eikä tarvitse vielä pahemmin hönkäillä varsinkin valoissa ja myös ajossa pleksin ollessa yläasennossa (fjr)
 
S1 visiiri huurtuu jo +15 asteessa kun luukku on kiinni, eikä tarvitse vielä pahemmin hönkäillä varsinkin valoissa ja myös ajossa pleksin ollessa yläasennossa (fjr)
Mulla on taas ihan päinvastaset kokemukset, potta tosin aika tuore... Huurtumaan en oo saanu millään kelillä vielä mutta iltamyöhään(sumua) ajellessa on joskus kertynyt jonninlaista kosteutta visiirin sisäpintaan
 
Uuen kypärän hankinta listalla ja tuota Schubert S1:stä harkinnut kun sitä niin kovasti kehuttu...

Oiskohan tietoa oisko jossaki kaupassa nyt sopivhan syyshinthan tarjolla? Tokimotolla näky olevan päälle 500 euroa muita nettikauppoja en ole selaillu...ja kun täällä ei perskeles ko liikhejä ole niin olettako törmänny tarjoukshin?

Tietoa voi laitella vaikka tähän ketjuun, kiinnostanee myös monia muita.

Kiitos.
 
Oman tilasin saksan ebay:sta fraetzer-nimiseltä tyypiltä. Toimitusaika venähti melkein kuukaudeksi ja tyyppi vastaili heikosti sähköposteihin, mutta tavaran kuitenkin onnistui lopulta toimittamaan. Noissa saksan malleissa on pikalukko. Jos on aikaa odotella, niin tuolla ovat halvimmat hinnat. Org shopissa on satasen kalliimmat hinnat, mutta sieltä ostamalla pääset helpommalla.
 
Oiskohan tietoa oisko jossaki kaupassa nyt sopivhan syyshinthan tarjolla? Tokimotolla näky olevan päälle 500 euroa muita nettikauppoja en ole selaillu...ja kun täällä ei perskeles ko liikhejä ole niin olettako törmänny tarjoukshin?

Tietoa voi laitella vaikka tähän ketjuun, kiinnostanee myös monia muita.
Tuli hommattua musta S1 tuossa viikko sitten. On muuten hiljainen ja hyvä kypärä, ja tuo aurinkolippa on erinomainen. Ostin Velj. Siltala Oy:stä Tuurista hintaa 400 euroa. Ei paha hinta ja sai koeajaakin ensin. Nyt on AGV Ti-Tech kakkoskypärän roolissa.

Näin kirjoitti d74394 kesäkuussa, mitä lie hinnat nyt? Ja minä kait syyllistyin nyt tekijänoikeus lain rikkomukseen?
 
Tilattu ja eikhän tuo parin päivän päästä ole täällä. Eli hyvin ehtii vielä tälle kaudelle kokkeilemhan.

Kiitos mopojussi vinkistä  
thumbs-up.gif


edit: hyllyyn jäi vielä ostoni jälkhen yksi L 58-59 kokonen ja yksi kokoa 62. Mustia. Ja myyjä oli mukava ja kertoili muustaki liikkeensä tarjonnasta. Ja anto vielä hyvät ajo-ohjeet mutkapätkille heän liikkeeshen pohjosesta tultaessa, kun toivotteli tervetulheksi tutustumhan. Homma kohilhan.
 
Itte tilasin Nordic dragon graffoilla fcmotosta 450e... Varmaan ois Suomesta saanut samaan hintaan mutta kun tuli muutakin tavaraa otettua... Pyörteettömässä tuulessa varmasti hiljainen mutta itsellä ainakin pleksi heittää aika sopivasti keskelle naamaa niin samat huminat kuuluu kuin muistakin... On kyllä ihan laadukkaan oloinen ja räppänät on helppo käyttöiset ja niinpoispäin
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Joutuu nostamaan asian uudelleen esille, koska itselläninkin tuo visiirin sisäkalvo alkoi heti uutena kuplimaan näkökentän alalaidan paikkeilta ja sittemmin suurin osa kalvosta halusi irrota. Ennen kuplimista ensityypeillä viileällä kelillä päivällä ajettaessa ei varsinaista huurua muodostunut, mutta äärimmäisen sameaksi näkökenttä meni.

Toivottavasti tuo korjaantuu visiirin takuuseen vaihtamalla. Taitaa olla muutenkin itellä jossain määrin maanantaikappale, koska alkoi vuotamaan vettä visiirin sisäpuolelle sateessa ajettaessa (kaikki tuuletusräppänät oli kiinni, tiputteli visiirin ylälaidasta). On varsin kiusallinen tilanne kylmällä kelillä, kun vettä valuu naamalle...
 
Jotkut visiirit näköjään huononlaatuisia mullakin eka visiirista irtosi kalvo reunoista mutta sain takuuseen uusi ja se kyllä kesti kunnes ostin uuden visiirin viime kesänä. Muuten olen tyytyväinen kypärään kylläkin
smile_org.gif
 
Itselläni on ollut ongelmia tuon sisäpinnoitteen kanssa myös. Visiiri menee paikallaan seistessä (ilma ei siis vaihdu) sameaksi, ei huuruun vaan sameaksi. Kerran visiiri on jo vaihdettu, sillä kalvo alkoi kuplimaan vesisateessa.

Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että koko kalvo on täysin käyttökelvoton. Aika ärsyttävää, jos kypärää ei voi pitää edes valoissa seistessä visiiri kiinni.

Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Joutuu nostamaan asian uudelleen esille, koska itselläninkin tuo visiirin sisäkalvo alkoi heti uutena kuplimaan näkökentän alalaidan paikkeilta ja sittemmin suurin osa kalvosta halusi irrota. Ennen kuplimista ensityypeillä viileällä kelillä päivällä ajettaessa ei varsinaista huurua muodostunut, mutta äärimmäisen sameaksi näkökenttä meni.

Toivottavasti tuo korjaantuu visiirin takuuseen vaihtamalla. Taitaa olla muutenkin itellä jossain määrin maanantaikappale, koska alkoi vuotamaan vettä visiirin sisäpuolelle sateessa ajettaessa (kaikki tuuletusräppänät oli kiinni, tiputteli visiirin ylälaidasta). On varsin kiusallinen tilanne kylmällä kelillä, kun vettä valuu naamalle...
Morjesta,

Jos kypärä on sellaisella visiirillä, että huurteenestokalvo alkaa ihan visiirin alareunasta, niin osassa niistä on esiintynyt kuvaamaasi ongelmaa, joka poistuu vaihdattamalla visiiri takuuna uuteen.

Nykyään uudet visiirit pysyvät hyvinä pitkään, koska niissä käsittely alkaa n. sentin verran alareunasta, jolloin kalvo ei joudu hankauksiin tiivisteen kanssa.

Vesivuodon visiirin yläreunasta saat loppumaan yksinkertaisesti säätämällä hiukan poskipalan tai -palojen asentoa, siten että visiiri sulkeutuu kunnolla tiivistettä vasten.
 
Back
Ylös