• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberthin S1 Pro kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pehola
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pehola

New member
Joko joku on saanut Schuberthin uuden mallin käyttöönsä? Mitä mieltä olette miten toimii verrattuna muihin kypäriin kautta edeltäjiinsä? Onko visiiriongelmia kuten R1:ssä ja S1:ssä? Onko paino 1525 g ongelma eli rasittaako niskaa epätavallisen paljon?

Joko joku on saanut Schuberthin uuden mallin käyttöönsä? Mitä mieltä olette miten toimii verrattuna muihin kypäriin kautta edeltäjiinsä? Onko visiiriongelmia kuten R1:ssä ja S1:ssä? Onko paino 1525 g ongelma eli rasittaako niskaa epätavallisen paljon?
Tuohan on ihan sama potta jos S1:een laittaa Suupertin Pinlock visiirin! Eipä kannata maksaa pyydettyä hintaa Pro mallista.

Pari viikkoa Pro-malli ollut nyt käytössä, eikä valittamista. Todella hiljainen se kyllä on, jos vaan katteet ei ohjaa ilmaa suoraan kypärän päällä oleviin tuuletusaukkoihin. Aiemmasta mallista ei ole kylläkään kokemusta, joten siihen en osaa verrata. Kevyt ei ollut aiempi kypäränikään, mut kyllä niskassa on nyt huomannut ettei aivan kevein potta ole päässä. Mut vahvistuupahan niskat
tounge.gif

Aiemmista suuperteista ei ole kokemusta. S1 Pro on todella mukava päässä ja hiljainen. Pinlockoitu visiiri ei huurru millään edes tällaisella läähättäjällä. Aurinkovisiiri on loistava, joskin reunaa saa haroa hetken löytääkseen liukunapin.

Miinuspuolena voisi sanoa, että tehokkaasti toimivat tuuletusaukot eivät sulkeudu tiiviisti. Kylminä aamuina pitää survaista korvatulpat neljään pyöreään reikään potan katossa, jottei viileä viima poraisi pollaa.

Itselläni ei kokemusta muista kypäristä ole, kun olen tälläinen aloitteleva motoristi, mutta S1 Pro:n olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen
smile_org.gif

Hiljainen kypärä, loistava aurinkovisiiri, visiirin huurtumattomuus ja hyvä ilmastointi tarvittaessa. Suosittelen tutustumaan
cool.gif

Itse en muistanutkaan kehua aurinkovisiiriä. On kyllä todella kätevä. Esim. eilenkin hieman pienempää ei niin hyväkuntoista maantietä ajaessa oli kätevää, kun aurinkoisilla peltoaukeilla sai "lasit" silmille ja taas metsäisillä osuuksilla kätevästi pois. Onhan noita aurinkovisiireitä kyllä muillakin valmistajilla, mut hyvä kypärä S1 Pro on kaikenkaikkiaan!

Tuohan on ihan sama potta jos S1:een laittaa Suupertin Pinlock visiirin! Eipä kannata maksaa pyydettyä hintaa Pro mallista.
Itse asiassa siinä on myös pari ylimääräistä tuuletushärpäkettä. Tässä miettinyt pitäiskö se parempi visiiri ostaa tavalliseen S1een. Kun tuuppaa kosteus kondensoitumaan visiirin sisäpuolelle ja aurinkovisiiriin
confused_orig.gif
Onko kellään muulla vastaavia ongelmia?

Kävin koeajamassa ko potan.
On se ihan järjettömän hyvä kypärä! Fiilis oli kuin olisi laittanut kuulosuojaimet päähän. Eihän tuo äänetön ole mutta mitä olen kypäriä kokeillut niin ehdottomasti hiljaisin by far.
Muutenkin tuntui erittäin laadukkaalta viisiirimekanismeineen, aurinkosuojineen, ilmanvaihtoineen.

Testimielessä punnistin vanhan kypärän, 1410g, s1pro oli sitä selvästi keveämpi. Itse en ainakaan usko 1525g painoa.

Sen verran ihastuin että tilasin Saksasta s1 mallin 305€ posteineen, löytyi vielä kiiltävän musta S kokoisena.

Käytän tämänkin kuupan kanssa musatulppia, joiden kanssa on todella hiljaista. Musiikki kuuluu selvästi hiljaakin soitettuna.

S1 ja S1 Pro eivät taida olla ihan samoja kypäriä. Prossa on erilaiset tuuletukset, erilainen aurinkovisiirin käyttömekanismi ja eri muotoinen sisusta.

S1 painaa mulla otsaa, S1 pro istuu kuin nakutettu, olen kokeillut samaa kokoa, useampaa yksilöä ja prota ja tavallista peräkkäin.

S1 Pro on täälläkin ollut reilun kuukauden käytössä ja varsin tyytyväinen olen ostokseeni ollut. FiJeRin kokemuksia komppaan eli tuuletukset hoituu kyllä venttiilit suljettuinakin hivenen liian hyvin, mutta kypärähuppua käyttämällä ei tule liian kylmä. Ensimmäistä kertaa on muuten sellainen tuuletus, että oikeasti haihtuu hiki päästä.

Aurinkovisiiri on loistokeksintö ja leukaan sijoitettu käyttövipu huomaamaton ja hyvin toimiva. Hieman olen siihen kyllä saanut höyryä höngittyä, joten ihan kylmillä ilmoilla täytyy mennä kirkkaan visiirin kera.

Puolentoista kilon paino ei tunnu itsellä kyllä missään (suunnilleen sen verran ovat kyllä muistini mukaan aikaisemmatkin potat painaneet), joten siitä en osaa antaa arviota suuntaan tai toiseen.

Onks Prossa samanlaiset poistoventtiilit kun wanhanmallin S1sessä? Viheltävätkö vietävästi vai kyyti tasaisen hiljaista.

Ainakaan poistoaukkojen ääni ei ylitä tuloaukkojen suhinaa.

nimim. Sileisiin pottiin tottunut.

Siis kannattaako maksaa tuosta päivitetystä mallista tuo erotus vai tyytyäkkö aiempaan vuosimalliin
nixweiss.gif

p.s. hintaerolla ajeleepi muutaman kilometrin enemmän
wink.gif

Leukaosan sisäänmenoaukko lisää meteliä.. koittakaas laittaa käsi ajaessa sen sisäänmenoaukon eteen, vaimenee aika paljon suhina.

En tiedä vanhasta S1-mallista, mutta ainakin uudessa on erillinen "leukalappu", jolla peitetään leuan alta avoimeksi jäävän reunuksen osa. Toimii hyvin kalsalla kelillä ja ilman sitä tuuletus paranee lämpöisemmällä ilmalla.

Back