• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Scorpion kypärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harald73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä tuo on varmaan ihan hyvä kypärämerkki ja voisin veikata että ihan turvallinen.
Käyttääpä tuota merkkiä myös kotimainen kilpakuski. (Tai ainakin viime kaudella käytti)...

portrait_kallio_2014.jpg

Eilen tuli mulle tuollainen Scorpion EXO-1000 Air. Oli sopivasti -45% alessa Moto-de:ssa.
Edelliseen HJC:n pottaan verrattuna ainakin tuntuu paremmalta ja aurinkovisiiri ym vivut laadukkaammilta. Värimaailma onkin sitten sen verran eksoottinen, että eipä ole vaikeuksia erottaa omaansa narikasta :D
exo-1000-air-type-e11_044__800.jpg

Mulla oli vuonna -80 Scorpionin potta, ainakin silloin olivat laadukkaita joten miksi ei tänäkin päivänä.

Noniin, tänään saapui sikana säkissä ostettu Scorpion exo 2000. Kyllä tuossa varmasti kypärää on 240€ (-40% ale fc-motosta) kotipostiin kannettuna -hintaan! Kypärä tuntuu siltä kun pitääkin, eli laatuvaikutelma on kaikinpuolin hyvä. Mukana tulee paksu kypäräpussi, musta ja kirkas visiiri pinoock nastojen kera, visiiripussi toiselle visiirille ja vielä kaikenlisäksi Pinlock-kalvo, minkä voi laittaa kumpaan vaan visiireistä. Plus kaksi vararuuvia varmaan visiirimekanismiin.

Mulla on ollut tuo vanha Arai Viper GT mikä sopii mulle kuin hanska, niin tämä on selvästi saman mallinen , eli long oval, mutta 1/3 tai 1/2 numeroa pienempi. On siis tosiaan tiukka kuten racinkikypärän pitääkin olla, luemma. Jää nähtäväksi millainen tuo ajossa on, tuuletus tässä pitäisi olla helvetin hyvä.

Mulle tuli myös joitain viikkoja sitten EXO-R2000.
Hyvin istuu päähän. Edellinen oli Suomy Spec-1R.

Ratakypärää osteskelin ja siinä on äärettömän tärkeässä osassa ilmastointi. Tuossa kypärässä kaikki vivut ja namiskat on napakoita ja selkeitä. Pehmikeet saa ambulanssihenkilökunta tarvittaessa hellävaraisesti irti "emergency removal" kahvoista, jotka löytyy kaulan seudulta.

Plussaa myös visiirin vaihdon helppous.

Onko tuossa sun mallissa tätä air-ominaisuutta? Tulee muuten jämpti!

https://www.youtube.com/watch?v=AqT7xwMoL3U

Mutta metriäkään ei tämä päässä olla ajettu. Eli ajomelusta ei mitään hajua. Ja radalla vasta selviää, onko visiirin aukkoa koverrettu tarpeeksi ylös, jotta näkee eteensä.

Mä ostin tämmösen Álvaro Bautista replican.

Liitetiedostot

• 16999094_10210498613634007_3291154243578865957_n.jpg
    16999094_10210498613634007_3291154243578865957_n.jpg
    41,1 KB · Katselut: 52
Toi video ei näy kun vaatii kirjautumaan, mutta siis sama ruukku jossa pumpattavat poskipalat. Ei kyllä tarvi pumpata ainakaan näillänäkymin näillä poskilla :right: mulla väritys on Ipsum white. Mielestäni hyvän näköinen valkoiseksi, valkoinen on samanöainen kimaltava kuin Arain pearl white.

Mä olen pari suvea ajellut tuolla EXO-100 avokypärällä ja melkeinpä täytyy sanoa sen olevan paras kypärä tähän asti. On iso XXL eli mahtuu mukavasti päähän, on laadukas ja aurinkovisiiri toimii hyvin jopa silmälasien kanssa. Meteliä tietysti piisaa, kun on avo ja jeesustelevat kukkahattusedät ja tädit ei tykkää, mutta minäpä tykkään ja se riittää mulle.

Tarttee varmaan ostaa varuiksi yksi ylimääräinen, ettei valmistaja vaan lakkaa tekemästä tuota ykskaks ja sitten saa taas hakea hyvää ja sopivaa, kuten kävi Osbe Rufus -kypärän kanssa. Louisilta Saksasta tuota ainakin saa ja FC-Motosta.

Viimeksi muokattu:
Onko tuoreita kokemuksia Scorpionin umpikypäristä, erityisesti exo-510 air ja exo-1200 air malleista? Jompikumpi kiinnostais hjc rpha 70 kypärän korvaajaks, ei saanu yhden kesän ajoilla hjctä istumaan omaan päähän millään vaikka edeltäjä rpha 10 oli ku tehty mun päähän...

Itsellä on Exo 1400 Air ja ollut kyllä tyytyväinen. Toki itse vasta myöskin aloittelija, joten voin sanoa että kokemusta muista kypäristä ei ole. Kevyt ja hyvät ominaisuudet mielestäni.

Nyt muuten taisi maahantuoja mainostaa, että jostain myymälöistä saa Scorpionin kypärän koeajoon. Käy ihmeessä kokeilemassa.

Onko tuoreita kokemuksia Scorpionin umpikypäristä, erityisesti exo-510 air ja exo-1200 air malleista? Jompikumpi kiinnostais hjc rpha 70 kypärän korvaajaks, ei saanu yhden kesän ajoilla hjctä istumaan omaan päähän millään vaikka edeltäjä rpha 10 oli ku tehty mun päähän...

Itselläni on yksi exo-1000air. Kypärä on kyllä mukava, fiitserit kohdallaan, mutta kun kypärällä ei ole 5* Sharpin turvallisuusratingia, niin kypärä toimii varakypäränä. Jos oma painotus ei ole tuossa Sharpissa, niin voi kyllä suositella Scorpionia.

Nostetaas taas ketjua, onko jollain kokemusta Scorpion exo 1400 air carbon - kypärästä? Vaikuttais tiedoiltaan ihan hyvältä, eipä taida olla vaan Turun seudulla missään kivijalkaliikkeessä testattavissa.

Edit. Nyt vasta jotenkin otti silmään tuo pejukon viesti mutta lisää kokemuksia toki kaivataan.

Nostetaas taas ketjua, onko jollain kokemusta Scorpion exo 1400 air carbon - kypärästä? Vaikuttais tiedoiltaan ihan hyvältä, eipä taida olla vaan Turun seudulla missään kivijalkaliikkeessä testattavissa.

Edit. Nyt vasta jotenkin otti silmään tuo pejukon viesti mutta lisää kokemuksia toki kaivataan.

Ostin tommosen tulevaa kautta ajatellen, vaikuttaa laadukkaalta ja omaan kuuppaan hyvä. Ilmatyynyn täyttö vähän hankalaa parran kanssa. Ja käyttökokemukset toki edelleen puuttuu, mutta potentiaalia on.

Ostin tommosen tulevaa kautta ajatellen, vaikuttaa laadukkaalta ja omaan kuuppaan hyvä. Ilmatyynyn täyttö vähän hankalaa parran kanssa. Ja käyttökokemukset toki edelleen puuttuu, mutta potentiaalia on.

Yksi asia mikä mietityttää on että riittääkö näkökenttä ylöspäin kyykyllä ajettaessa vai pitääkö ostaa exo r1 samantien, testien mukaan kylläkin on sport/sport touring kypärä joten pitäisi riittää.

Edellinen kypäräni oli exo-1000 air. Pidin paljon ja näkökenttä riitti ainakin SV1000S:llä ajamiseen. Nyt hankin tulevaksi kaudeksi exo-1400 airin. Kypärä on Kaarinassa ja kokoa L, jos haluat testata.

Scorpion exo r2000 riittää radalla kaikkialla muualla, paitti pääsuoralla. Siellä sitä saa työnnellä ylöspäin leuasta (tai sitten suosiolla kattoo vaan tankkia :grin: )
Se ilmatyyny on jees. Mä säädän sen kerran ja se on sitten siinä. Kypärä mulla ainakin menee päähän, vaikka ilmatyynyillä on kypärä pistetty jämptiksi.

36639428_10214342128799484_6636723039331418112_o.jpg

Back