• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäpanssari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Huhti. 03 2003,12:52)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Minulla on myös selkäkilpi ostoslistalla, vaikka nahkoja ei vielä olekaan. Dainesen nivelöidyn version olen ajatellut hankkia. Luultavimmin Back Space:n. Tällaisen kuin Stormin kataloogissa on...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Mulla on tuo Bap 2000 9- osasena ja pätevä peli. Kuten on varmasti tuo Back Spacekin.

Tuli ostettua tollanen Acerbis full back panssari.... tuntuu olevan ihan jees vaikka ei oo mitään vertailu kohtaa, mutta tukee toooosi hyvin alaselkää!!!
6848.html

Mulla on selkäpanssari, se on hyvä senkin kannalta että se pitää takin ryhdissä! motskaritakissa ne muutkin suojat ovat kivoja kun tuntee itsensä todella vahvaksi... (hartioiden koko kasvaa kaksinkertaiseksi)
biggrin.gif
biggrin.gif

mulla on tollanen hans niskatuki niinku f1 kuljettajilla.
se on ihan älyttömän hyvä!!!!!!!!!
eikä maksanu biltemassa ku 18,73€.

tai sitten ei ole!!!!!!!!!!

oikeesti vois käydä härnäämässä sitä bikeworldin
myymäläpäällikköä josta joku foorumilainen ei tykänny!
jos vaikka sais dainesen panssarin 70% alennuksella!!!
033102bebe_1_prv.gif

Mulla on kanssa vaan takin lärpäke, toivottavasti ei koskaan tarvii kokeilla sen paikallaan pysymistä.. No, kaipa se kuitenkin on parempi kuin ei mitään!

Olen kans ostosta miettinyt ja luulen vahvasti, että jos tulee hankittua erillinen suoja niin sen löytää valitettavan usein eteisestä. Eihän sitä lyhyillä matkoilla kaadu
tounge.gif

Takin sisässä kulkeva olis sitte välttämätön paha...tai ostas molemmat...

Enzo kyseli selkäpanssarista (25.3.).

Mun nähdäkseni sen ensisijainen tarkoitus on suojata selkää onnettomuustilanteessa iskulta. Selkäranka ja munuaiset kun on aika haavoittuvia. Itse pidän lähes yhtä tärkeänä kuin kypärää, koska motoristilla ei juuri muuta suojaa sitten olekaan...

Käytän Dainesen 5-nikamaista panssaria. Sivuvaikutuksina olen huomannut, että ristiselkä pysyy lämpöisempänä viileissä olosuhteissa, mutta tähän asti onkin ollut vaan rotsi & tuulipuku. Ensi kesänä nautin Gore-Texin mukavuudesta :)
Sen selkäsuoja ei minua hirveesti vakuuta, mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään.

Niitä kaupataan kaiken maailman läpysköitä, mutta kannattaa ostaa sellainen joka suojaa ristiselästä niskaan asti. Enää ei taida olla 5-nikamaisia (ristiselkä-hartiat), vaan nykyään on pidempiä. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tositarina:
Kerran Marokossa (1997) vedin lipat tosi liukkaalla asvaltilla 50 km/h nopeudessa valoista aivan normaalisti lähdettyä. Vettä oli satanut 10 cm parin tunnin aikana eli *kaatamalla*. Ehkä ko. risteyksessä oli öljyä ollut kun pito ei millään riittänyt.

Jos ei selkäpanssaria olisi ollut, mitenhän olisi käynyt? Tuli liukuiltua 10 metriä pitkin asvalttia. Nahkarotsi oli kyynärpäästä kulunut puhki ja selästä aivan karrella. Pyörälle eikä itselle käynyt kuinkaan :)

Saitte puhuttua ympäri, pitänee ostaa kunnon selkäsuoja.
Noita ei kai kuitenkaan ole Orgin shoppiin tulossa?...

Se MP-Asun panssari on mun mielestä hyvä! tai siis en ole vielä päässyt testaamaan, mutta ompahan kuitenkin suomalaista tuotantoa ja hintakin oli kohtuullinen 59e
smile.gif

Mun nähdäkseni sen ensisijainen tarkoitus on suojata selkää onnettomuustilanteessa iskulta. Selkäranka ja munuaiset kun on aika haavoittuvia. Itse pidän lähes yhtä tärkeänä kuin kypärää, koska motoristilla ei juuri muuta suojaa sitten olekaan...

Käytän Dainesen 5-nikamaista panssaria. Sivuvaikutuksina olen huomannut, että ristiselkä pysyy lämpöisempänä viileissä olosuhteissa
OK. Tuo turvallisuusseikka näyttää puhuvan irtopanssarin puolesta.

Mutta jos panssari lämmittää kylmällä mukavasti selkää, niin miten sen kanssa pärjää kuluneen/kuluvan kesän kaltaisilla uhkahelteillä? Elikkäs tuleeko selkään pikkuhiki? Suositelkaapa hyvin ilmastoituja malleja (jos semmoisia on)!

Mutta jos panssari lämmittää kylmällä mukavasti selkää, niin miten sen kanssa pärjää kuluneen/kuluvan kesän kaltaisilla uhkahelteillä? Elikkäs tuleeko selkään pikkuhiki? Suositelkaapa hyvin ilmastoituja malleja (jos semmoisia on)!
Eipä tuo kesällä tuntunut pahasti häiritsevän (mallina Dainesen gilet space 2) ja ainakin Dainesen uusi Wave näyttäisi olevan hyvinkin ilmava, jos paahtumista pelkäät. Ei muuta kuin hankkimaan.

Erittäin hyvä varuste ja vielä shopissa muutama ProGrip L-kokoista tarjouspanssaria jäljellä.. Ei kun hommaamaan.
062802moto_prv.gif

Hyvät selkäpanssarin omistajat! Käytättekö panssaria aina ajaessanne vaiko vain pitkillä matkoilla vaiko ainoastaan radalla?

Hankin selkäpanssarin viikko sitten ja olen pukenut sen siitälähtien päälleni jokakerta mopoilemaan lähtiessäni. Näin aion tehdä jatkossakin. Vahinko ei tule kello kaulassa eikä se panssari paljoa naulakossa suojaa.  
thumbs-up.gif

Omistan Yokon takin, johon kuuluu selkäpanssari. Mutta se tuntuu kuin olisi peltilevy takin sisällä.  
veryangry.gif

Siispä hain kaupasta Dainesen vastaavan. Sopii Yokon selkä"taskuun" ja istuu mun selkään paljon mielyttävämmin --> tulee pidettyä

Käytän käytännössä aina. Varmaan alle 5 reissua mennyt ilman panssaria - tosin asun yhdellä maamme riskialteimmista alueista, enkä pääse edes liikenteeseen kulkematta yhden onnettomuustilastoiltaan maamme pahimman risteyksen läpi (i.e. Helsingin keskustassa). Selkäpanssari vain on niitä juttuja, joiden osalta voi todeta: Parempi olla panssari, eikä tarvita sitä, kuin olla ilman panssaria ja tarvita sitä.

Anyhow, panssariin vain tottuu, eikä sen heittäminen päälle kestä edes niin kauaa kuin tupla D-lenkillä varustetun kypärän. Miksi siis ottaa turhia riskejä?

Parempi olla panssari, eikä tarvita sitä, kuin olla ilman panssaria ja tarvita sitä.
Just!

Moottoripöyräily on laji, jossa aamulla pukeutuessa määrittelet mahiksesi, jos sattuu napsahtamaan.

Ja huonopuoli on vielä se että sattuu ihan yhtä kipeesti vaikka ois itse kuin oikeessa kun kopsahtaa.

Pitäkää suojia, ja toivokaa ettette tarvii niitä!
062802moto_prv.gif

Hommasin kanssa tällä viikolla Italiaanolta ton Pro Gripin selkäsuojan nahkapuvun oman lisäksi ja on turvallinen olo. Nahkojen alla vaan vetää vähän liian ylös ja painna hieman niskaa ainakin ekalla kerralla, täytyy säätää vielä paremmaksi ja tiukemmalle.

Hanxin selkäsuojaa pidän hyvin ilmastoituna. Ainakin verrattuna tuohon mp-asun suojaan.
Pidin suojaa aina helteilläkin ja pahimmillaankin hiosti vain vyön kohdalta.

Kysymyksiä selkäpanssarista:

Käyttävätkö naiset niitä ollenkaan? Mietin kokoa tämmöiselle 162 cm pitkälle. Jos koot ovat yleensä M ja L, ja niistä M sopii minua 10 cm pidemmälle, mikä sopii näin lyhyelle? Jokin nuorisomalli? Mutta sopiiko naisellisiin muotoihin?

Mistä mihin (miten ylhäältä niskasta miten alas pyllyn päälle) suojan pitää yltää?

Mikä suoja sopii pystyasennossa ajavalle / kyyditettävälle? Osa kilvistä näyttää ainakin kuvissa aika kuperilta eli kilpikonnamallisilta, kyykkyajoon sopivilta.

Mikä olisi panssareista vähiten hiostava? Onko jollakulla Dainese Wavesta tai Hanxin panssarista kokemuksia?

Missä kohdassa vaatetusta pidätte panssaria? Heti takin alla vaiko välittömästi t-paidan tms. aluspaidan päällä (mutta välipaidan alla)?

Osaako kukaan sanoa, millaisia vammoja panssarin on tarkoitus estää: selän vääntymistä, nikamien nitkahteluja/murtumia, munuaiskolhuja, vai mitä?

Back