• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäpanssari!

firefighter22

New member
mitäs mieltä ootte? kannattaaks nahkapuvun alle hankkia erillinen selkäpanssari ja mitäs pitäs ottaa huomioon? jos kantsii hankkia!
sport05.gif

Kannattaa hankkia ehdottomasti.. henkseleillä/vyöllö oleva ja ilmastoitu mielellään

Dainesen wave esimerkiksi

Ite juuri hankin Waven, ei oo vielä kokemusta pyörän päältä mut mitä on kokeillut nii hyvältä vaikuttaa. Tuntuu hieman paremmalta kuin takkien mukana tulevat selkä"panssarit".

Wave hiostaa yllättävän vähän. Nahkapuvun alla se ei hiostanut selästä yhtään, mutta vyö hiukan kuumotti vatsanseutua. Sen kun avaa heti pois noustua, niin ei haittaa yhtään. Suositeltava ostos koko laite.

Kenelläkään kokemuksia siitä dainesen wawesta hiostaako se selkää
helteillä
Kertaakaan en ole Dainesen weiviä heittänyt pois sen kuumuuden/hiostavuuden takia. Suurimmalta osalta selkää vasten on kankainen verkko, jonka takana alumiininen hunajakenno eli varsinainen suoja. Molemmat hengittää mun mielestä niin hyvin kuin suojauksesta tinkimättä voi hengittää.

Kunnon helteillä taitaa lopulta hiostaa enemmän tai vähemmän kaikki shortseja ja teepaitaa paremmin suojaavat varusteet. Joskus helteellä ruuhkassa madellessa kieltämättä suoja antoi vähän lisälämpöä nahkatakin alla, mutta silloin kun suojan ostin päätin laittaa sen päälle aina lämpötilasta riippumatta. Mun mielestä enemmän asenne- kuin kelikysymys.

Mistä olette hankkineet ja mihin hintaan?
Mlol.de myy sitä hintaan 134,90€.
Kokoja siellä on mainittu vain 11 bis 175cm/ 12 bis 185cm +lady
Mikä olisi sopiva koko tämmöiselle 168cm olevalle.

Vantaan Bike Worldista taisin omani hankkia muutama vuosi sitten. Hintaa tuli tuolloin n. 100€ pintaan, kyseessä siis Dainesen Wave. Edelleen hyvässä kuosissa vaikka on päivittäisessä käytössä kesäsin. Voisihan tuon rinteeseenkin pukea nyt talvella. Ei mielestäni hiosta, enemmän se takki siinä päällä hiostaa kesähelteillä. Ei myöskään paha täyteen ahdetun selkärepun kanssakaan.
Sovittelemalla löytyy itselle sopiva merkki ja malli, koko riippunee myös paljolti selän pituudesta. Suosittelen, pysyy paremmin paikallaan kuin nuo takkien omat suojat ja suojaa varmasti enemmän.

Ostin samalla puvun ja kypärän, joten sain selkäsuojan ns. kaupan päälle, mutta Stormilla myivät noin satasen pintaan sitä. En muista kokoa, mutta kannattanee ostaa Suomesta ja kokeilla asiantuntevan myyjän kanssa. Suojan saa sitäpaitsi heti mukaansa ja pääsee kuivaharjoittelemaan talliin nopeammin
smile_org.gif

Entä onko kokemuksia Alpinestarsin versiosta (Tech Back)? All Rightilla €167, Mlol:lla €119.

Mulle ui takin sisään Dainesen pikku-wave.. toivottavasti ei tule testattua. Kuitenkin mulle parempi, kun en jaksais/muistais pukea päälle varsinaista selkäsuojaa. Varsin ilmavan oloinen on eikä nahkatakin selässä oikein edes huomaa.

Ostin kans tossa vajaa kk sitte dainesen selkäpanssarin, en muista mallia.tollanen puolikova on..
ostin Jyväskylästä 107e.
Kohta päästään testiin hiostaako..toivottavasti noin muuten ei tuu testittyä sitä..
smile_org.gif

Wave uudistui näemmä pikkaisen tälle kaudelle, mallinumerot ovat entisen Wave 2 ja 3:n sijaan 12 ja 13 (oliko siellä myös 1 ja 11, sitä en osaa sanoa). Muutosta on tapahtunut kiinnityshihnoissa, itse kilpi taitaa olla muuttumaton.

Stormilta hain Dainesen sen ei-Waven, BAP vai mikä lie. No sellanen pitkä puettava kuitenkin. Hinnaks tuli 80e. En tiedä hiostaako eikä kiinnosta. Kypäräkään ei oo helteellä mukava.

Mulle ui takin sisään Dainesen pikku-wave.. toivottavasti ei tule testattua. Kuitenkin mulle parempi, kun en jaksais/muistais pukea päälle varsinaista selkäsuojaa. Varsin ilmavan oloinen on eikä nahkatakin selässä oikein edes huomaa.
Itsekkin tuli hommattua joku tuollainen takin sisään menevä. Ihan sen takia että se on mukana sitten vaikkapa kauppamatkallakin, eikä jää kotiin naulakkoon.
062802moto_prv.gif

Mulla on tällä hetkellä takin sisällä oleva "vakiosuoja". Viime lippojen jälkeen oon alkanut vakavasti harkita kunnon suojien hankkimista. Kyllähän ne tietysti vähän hiostaa, mutta on se v-mäistäkin ku on selkä tohjona.. (onneks ei vielä kertaakaan pahasti)

Entä onko kokemuksia Alpinestarsin versiosta (Tech Back)? All Rightilla €167, Mlol:lla €119.
Olen käyttänyt Alpinestarsin panssaria yhden ajokauden. Kokemukseni mukaan se on kokoonsa verrattuna hyvin istuva (siis Techän on aika suurikokoinen panssari), se on helppo säätää sopivalle korkeudelle, myötäilee selän liikkeitä olematta kuitenkaan liian lerppu, pysyy paikallaan erinomaisesti. Saatavilla on muistaakseni kahta eri pituutta. Kannattaa valita pituus oikein, sillä panssari on aika pitkä.

Ilmastoinnin suhteen ei ole valittamista; olen käyttänyt panssaria Rukan Goreasun alla.
large_200.jpg

Edit: yllättävän hankalaa löytää hyvä kuvalinkki Alpinestars Tech Back suojaimesta. Edellinen linkki tuotti virheviestin "Copyrighted image..." Mitä ihmeen järkeä on suojata myynnissä olevan tuotteen kuva tekijänoikeudella?
veryangry.gif

Back