• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäsuojat testissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sibius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä...  
tounge.gif
Mainitse ammatikseen ajava rr kuski joka käyttää tollasta Dainesen suojaa...

Siis sehän pitäis olla jo selvää että nää laatumerkit kuten Dainese ja Alpinestars eivät loista ollenkaan näissä selkäsuojissa, voi olla muissakin suojissa vähän sama juttu.
Eivät ole oikein pärjänneet ulkomaisissa testeissä.

Ei hiosta? Mikähän hikiporsas minä sitten olen kun on tuon kanssa aina selkä märkänä. Muuten kyllä ihan kohtuullisen mukava (ts. kun on näin toisen motoristinuransa alussa alkanut sitä käyttää, ilman ajaminen tuntuu oudolta).
Ei kyllä hiosta, jopa muovitakki päällä on paljon kivempi ajella kun toi on selässä.
Miten ihmeessä minä sitten saan sen alta aina ihan hetkessä paidan märäksi (ihan riippumatta siitä onko paita näitä teknisiä lämmönjohtovermeitä vai puuvillaa)? Onko tää joku ajoasentokysymys, että customilla körötellessä ei tuule kaula-aukosta selkään vai mitä?

Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä...  
tounge.gif
Troy Bayliss
Eiköhän nämä ammattikuskit valitse ajovarusteet sen mukaan keneltä valmistajalta saa parhaat rahat. Ei suinkaan sen takia että ne olisi suojaavimmat.. riittää että ne on hyvät ja sponssirahat tulee

Samanlaisella liidelin suojalla on menty tämä kesä. Silloin kun hiostaa, on koko äijä tasaisen hikinen. Tuntuu mukavan lämpimältä kylmällä kelillä ja kyllä itsellä ainakin repun kanssa pystyy ajeleen. Ilman ei enää oikein uskalla lähteä, sen verran uskon noihin testeihin.
062802moto_prv.gif

Testissä oli kyse nimenomaan iskunkestävyydestä? Ei vissiin otettu huomioon käyttömukavuutta, hengittävyyttä, yms? Tottahan toki yksi ehdottomasti tärkeimmistä kriteereistä on iskun kestävyys enkä lähtis valitsemaan testin jälkipään panssareita, mutta minulla valintaan vaikuttaa myös käyttömukavuus, hengittävyys ja istuvuus. Jos panssari on kova koppura joka ei istu eikä hengitä, niin panssari voisi jäädä naulakkoon.

Ois kiva lukea testi kokonaisuudessaan. Nettiversiota missään?

Tuli testattua Lidl panssaria ja toimi
062802jumpie_prv.gif
. Selvittiin vain selänvenähdyksellä. Ilman sitä olisin luultavasti "pyörätuoli kaupoilla".
Hengittävyys siinä on kyllä huono.

Löytyiskö noita Lidlin selkäsuojia vielä jostain? Pari Lidliä oon käyny kattoo ja hiljasta on ollu
smile_org.gif
Noilla on Motoristi -päivät yleensä keväällä. Eli ensi keväänä tikkana paikalla- mä ostin nyt yhden ja loisto kapine on ollut. Ensi keväällä täytyy ostaa pojalle oma. Lisäsuosituksena: ajosukat ja lämpimät hanskat
inlove.gif
, hyvää kamaa.
Itselle tuli myös hankittua keväällä toi Liiterin suoja, jota olen käyttänyt lähinnä katupuvun kanssa. Muitakin selkäsuojia taloudesta löytyy, mm. Wave 2 suojaliivi, jossa lisäksi rinta-, hartia- ja niskasuojat.

Havaintoja tuosta Lidlin mallista verrattuna muihin selkäsuojiin: Huomionarvoista on yläosan suuri leveys, -se tulee reilusti lapaluiden päälle. Lisäksi suoja on selkeästi tukevampaa tavaraa kuin muut mihin olen tutustunut. On siis helppo uskoa että se menestyy erilaisissa iskutesteissä ja siten myös suojaa selkää iskun kohdistuessa siihen. Varjopuolena hienoinen käyttömukavuuden puute samasta syystä. Tosin jos pelkästään käyttömukavuutta ajattelis eikä turvallisuudella olis mitään väliä ajelis kaupungilla varmaan ilman kypärääkin
biggrin.gif

tounge.gif
Troy Bayliss
Eiköhän nämä ammattikuskit valitse ajovarusteet sen mukaan keneltä valmistajalta saa parhaat rahat. Ei suinkaan sen takia että ne olisi suojaavimmat.. riittää että ne on hyvät ja sponssirahat tulee
Tämä on just se pointti. Kypärät, nahkapuvut, tumput jne näkyvä kyllä tulee rahatukun kanssa sponssilta, mutta usein alla on Dainesen suoja, vaikka ko. valmistaja ei ko. kaveria mitenkään sponssaiskaan. Suojat on monelle se henk. koht. juttu, vähän kun meillä partahöylät jne...
biggrin.gif

Vielä en ole saanut Daineselta nimilista...

Tuli ostettua Forcefieldin selkäsuoja Superbikersista. Hyvin samannäköinen tuo on kuin Biken 7/08 testissä ollut Halvarssonin vastaava. Ei kuitenkaan aivan prikulleen sama, pieniä eroja näyttäisi olevan. Hyvin miellyttävältä tuntuu päällä kun kokeilin rotsin kanssa.

Tuli ostettua Forcefieldin selkäsuoja Superbikersista. Hyvin samannäköinen tuo on kuin Biken 7/08 testissä ollut Halvarssonin vastaava. Ei kuitenkaan aivan prikulleen sama, pieniä eroja näyttäisi olevan. Hyvin miellyttävältä tuntuu päällä kun kokeilin rotsin kanssa.
Minusta sen Halvarssonin suojan valmistaa juuri Forcefield (?). Eli samaa tavaraa.

Minusta sen Halvarssonin suojan valmistaa juuri Forcefield (?). Eli samaa tavaraa.
Se on kyllä sama suoja.
Ite ajelin viime kauden Forcefieldin suojalla eikä oo pahaa sanottavaa.

Mullakin on näköjään jonkun testin voittaja käytössä, taitaa olla kohdallani ensimmäinen kerta, yleensä ostamani tuotteet ei ole testeissä ainakaan voittaneet.
Toivottavasti ei tarvii kokeilla koskaan.

Back