oliver hardy
yrittäjä
Tässä ketjussa voisimme jakaa toisillemme sattumuksia maantieltä, reissuilta ja muuten MP ympyröistä. Ehkä näillä opeilla sekä opetuksilla saatamme joskus säästyä niiltä itse ja saamme muuten arvokasta tietoa asioista, joita ei ehkä uskoisi ihan heti kohdalleen sattuvan.
Oma opetus vara-avaimista ja niiden tarpeellisuudesta selvisi kouriintuntuvasti, vaimon kanssa Norjaan suuntautuneelta lomareissulta kotiinpäin ajellessa.
Tankilla käydessä pääsi virtaavain luiskahtamaan virtalukosta, pudoten siitä hyvään piiloon. Maahan asti avain ei pudonnut, eikä tankkauspaikalla ollut onneksi kaivoa. Katteiden välit ja reunat saatiin tarkastettua ja oletus oli, että avain pääsi liukumaan tankin ja koneen väliin. Onneksi mukana olivat pyörän vara-avaimet ja matkaa päästin jatkamaan kaikesta huolimatta. Kotiin päästyäni irrotin tankin ja siellähän avaimet olivat koneen päällä hyvässä piilossa. Avaimet olivat jääneet tukevasti "Ilmajäähdytysrauran" ympärille molemmin puolin (Avain raudan molemmilla puolilla ja rengas raudan päällä)
Ilman vara-avaimia, ei pyörän tankkia olisi saatu paikanpäällä irrotettua, vaikka työkaluja toki matkassa oli mukana. Jälkeenpäin tilannetta miettiessäni, olisin ilman vara-avaimia ehkä etsinyt paikkakunnalta majoituksen ja pyytänyt kotoa avaimia matkahuollon kautta paikalle. No nyt oli hyvä paikka vaihtaa samalla kotona kynttilät uusiin ja jatkaa perinnettä vara-avainten mukana pitämisestä tulevilla MP reissuilla.
Pyörä oli vanha sotaratsu Yamaha FJ 1200 – Maantiellä ja matka-ajossa edelleen edukseen.
Näin meillä...
Oma opetus vara-avaimista ja niiden tarpeellisuudesta selvisi kouriintuntuvasti, vaimon kanssa Norjaan suuntautuneelta lomareissulta kotiinpäin ajellessa.
Tankilla käydessä pääsi virtaavain luiskahtamaan virtalukosta, pudoten siitä hyvään piiloon. Maahan asti avain ei pudonnut, eikä tankkauspaikalla ollut onneksi kaivoa. Katteiden välit ja reunat saatiin tarkastettua ja oletus oli, että avain pääsi liukumaan tankin ja koneen väliin. Onneksi mukana olivat pyörän vara-avaimet ja matkaa päästin jatkamaan kaikesta huolimatta. Kotiin päästyäni irrotin tankin ja siellähän avaimet olivat koneen päällä hyvässä piilossa. Avaimet olivat jääneet tukevasti "Ilmajäähdytysrauran" ympärille molemmin puolin (Avain raudan molemmilla puolilla ja rengas raudan päällä)
Ilman vara-avaimia, ei pyörän tankkia olisi saatu paikanpäällä irrotettua, vaikka työkaluja toki matkassa oli mukana. Jälkeenpäin tilannetta miettiessäni, olisin ilman vara-avaimia ehkä etsinyt paikkakunnalta majoituksen ja pyytänyt kotoa avaimia matkahuollon kautta paikalle. No nyt oli hyvä paikka vaihtaa samalla kotona kynttilät uusiin ja jatkaa perinnettä vara-avainten mukana pitämisestä tulevilla MP reissuilla.
Pyörä oli vanha sotaratsu Yamaha FJ 1200 – Maantiellä ja matka-ajossa edelleen edukseen.
Näin meillä...


