Seossuhdemittareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gikseri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No nih, nyt on mittari kiinni. Hyvin rupes pelaamaan tolla lämmitettävällä anturilla. Miltei heti kun kone oli käynnissä niin rupes näyttelemään lukemia.

Tosin tyhjäkäynnillä ei oikein hyvin pelannu ku ulkona melkein -17 pakkasta.

Nyt ei muuta kun vartutaan teiden sulamista ja sitten säädetään n+1 kertaa.

Kyllähän taitaa hyvissä (kalliissa) autoissa olla closed loop tuo ruisku.

Tosin voi olla ettei ole kun kerta autojakin säädellään ja viritys ohjain boxeissa mainostetaan tuota toimintaoa.

Luulisi huippuviritetyissä mopoissa olevan. Ehkä ne kartat on niin hyvin laadittu tehtaalla jotta ei mene laihalle.

Mitenkä sitten patoahdetut, onko eri kartat eri nopeuksille/vaihteille jne? Koska eri tavalla saa kone happea ykkösellä 14000rm kuin 5 vaihteella 14000rpm.

Liian rikkaalla ei saa konetta pitää, se kun kastelee sylinteriseiniä ja vie öljyt mennessään.

Onhan noissa patoahdetuissa kotelon paineanturi, jonka mukaan korjataan karttaa.
Meikäläinen ei luota kuin Motecin laajakaistalamdaan, esilämmitettynä tietenkin.

ei kyllä ole ihan ilmainen, mutta se on paras

Motec PLM

Onhan noissa patoahdetuissa kotelon paineanturi...
Tarkemmin MAP-anturi.

Omasta kokemuksistani olen myös tullut siihen tulokseen ettei säätähommiin kannata alkaa ollenkaan kapeakaistalambdaa käyttävällä mittarilla. Niissä kun ainoa tarkka mittauspiste on lambdan ollessa 1, eli AFR 14,7.

Sen paremmin kantaa ottamatta mikä on paras WB-mittari niin itse olen käyttänyt Innovaten LC-1:stä.

FMI tuli hankittua. Kylläkin vielä ilman lambda anturia, mutta kuitenkin edullisesti kun sai niin piti ostaa... Haetaan lambda sitten myöhemmin kun saan tekele putken itselleni ja asennettua

Back