• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sikiöasento

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarijii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarijii

New member
vuosien myötä ns:kyykäpyörien ajoasento on muuttunut
jatkuvast, nytkin on taas luettavissa että pyörien pituus
korkeus ovat tas "pienentyneet" miten jatkuu kehitys, jos
joka vuosi lähtee muutama milli niin onko "päätä" näkyvissä.

pian ei erota mikä on piikki mikä tonninen, katteet peitää
koneet, olen tottunut että joku tonninen on SUURI pyörä
ja niinedelleen, suunnittelevatko japanilaiset meille eurooppalaisille
"sopivat" pyörät eikö se ole sama kun italialaiset tekevät meille
kenkiä, eivät varmaan sovi jos käytät 43 numeroista niin saat
ostaa 45.

tuo sikiö asento on meillä käytössa ainoastaan ennen syntymää
vessanpytyllä ja urologillaa ja missään niissä ei välttämättä
viihdy pitkää aikaa kuin tuossa ensimmäisessä (ja sekin on pakko) .

eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
siihen liityvien osalta, tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
käytettävää ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
 
eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
siihen liityvien osalta,  tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
käytettävää  ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
Tuohon samaan liittyy myös customien suhteen mittojen vienti äärimmilleen, jos nyt ei suoraan tehtaalla, niin ainakin talleilla rakennettaessa. Itse olen törmännyt esim. tapaukseen, jossa jalka- ja käsihallintalaitteet oli siirretty niin, että kaltaisellani kääpiöllä (180cm) oli ihan rajoillaan ylettyä niihin niin, että ajamaan pystyi.
 
Tuohon samaan liittyy myös customien suhteen mittojen vienti äärimmilleen, jos nyt ei suoraan tehtaalla, niin ainakin talleilla rakennettaessa. Itse olen törmännyt esim. tapaukseen, jossa jalka- ja käsihallintalaitteet oli siirretty niin, että kaltaisellani kääpiöllä (180cm) oli ihan rajoillaan ylettyä niihin niin, että ajamaan pystyi.
Älä Pete masennu, mulla noin 167 cm mittaisena, persjalkaisena, on ongelmana se, että esim. V-Rodissa jalat ei yllä jalkatapeille...
biggrin.gif
 
Ja jossain customeissa joutuu istumaan pelkääjän paikalla että mahtuisi ajamaan pyörää. Duracl, ei pahalla
biggrin.gif
wink.gif
 
heh... tulee tässä mieleen vanhoja.
joskus kultaisina 90 luvun alun käytiin kuolaamassa paikallisessa mp kaupassa Hondan RC30stä sekä Yamahan OW01stä ja samassa nipussa oli koeistuttavana myös zxr400 joka tuntui silloin niiiiiin pieneltä ettei siihen ihminen voinut mahtua. sittemmin on käynyt niin että oma yzf on tiukemmassa linkussa kuin se zxr4nen eikä edes tunnu kovin rasittavalta tankkausvälillä (250km) joten kaikkeen tottuu.

kyllä se noissa nopeissa vehkeissä on niin että paino ei ole voimaa, ja ylipaino ei ole ylivoimaa. mitä pienemmäksi saavat runtattua niin sen parempi. kilpaahan niillä ajetaan ja kilpakuskeista harva on yli 180cm. paitsi colin edwards ehkä. mutta poikkeus vahvistaa säännön
 
Ja jossain customeissa joutuu istumaan pelkääjän paikalla että mahtuisi ajamaan pyörää. Duracl, ei pahalla
biggrin.gif
wink.gif
Nii-in... Mut on tuossa mun moottoripyörän ulottuvuuksissa se hyvä puoli, että eipähän ole ihmiset ruinaamassa tyyppejä
wink.gif
ihan itte saa ajaa!

Sitä mä kyllä ihmettelen, että jos sä et "mahdu" betsyn kyytiin, kun et sä nyt kuitenkaan mikään ihan hujoppi ole... niin miten ihmeessä sä mahdut niitten muovipyörien kyytiin mitä sä diggailet???
 
Juuri sopivankokoista pyörää ei ole olemassa. Itse haluan ajaa sporttipyörää vain koska pidän sellaisesta pyörästä. Pituus vain on ongelma kun sitä on melkein kaksi metriä. Yleensä olen pyöriä vertaileessani ja muita pyöräilijöitä jututtaessani törmännyt seuraavaan:

1. Jos olet normipituinen, voit ajaa millaista pyöräää vain

2. Jos olet lyhyt niin pienillä modeilla saa ajettua sporttiakin

3. Jos olet pitkä niin osta gold wing

Joskus vain tuntuu että tosi lyhyttä kuskia suorastaan kannustetaan modifiointiin, kun taas pitkää jätkää suositellaan vaihtamaan pyörää...

Näiden pohjalta uusien muoviluotien pieneminen suututtaa
veryangry.gif
veryangry.gif


Millaista pyörää minä ajan viiden vuoden päästä kun ei enää valmisteta pyörää jolla haluaisin ajaa...
 
Nii-in... Mut on tuossa mun moottoripyörän ulottuvuuksissa se hyvä puoli, että eipähän ole ihmiset ruinaamassa tyyppejä  
wink.gif
 ihan itte saa ajaa!
Ainakin melkein koko ajan.
wink.gif

Olihan siinä vähän polvet suussa... Mutta enemmän harmitti se, kun ZRX:n takavalo rupesi loittonemaan, eikä kahvasta kääntäessä oikein tapahtunut mitään!
biggrin.gif

(...mikä toisaalta taisi olla ihan hyvä juttu.)  
smile_org.gif
 
Itseäni harmittaa lähinnä tuo istuimen ja stongan välisen välin lyheneminen. Esim. uudessa cbr 600:ssa on niin lyhyt tuo väli että ottaisi polla kiinni pleksiin jos kunnolla kyyristyisi. Eikä pituutta mulla kuitenkaan ole kuin 183cm.
sad_orig.gif

Oma vanha kunnon gixxeri toimii mukavammin kun on pitkä ja matala. Siis pyörä.
smile_org.gif
 
vuosien myötä ns:kyykäpyörien ajoasento on muuttunut
jatkuvast, nytkin on taas luettavissa että pyörien pituus
korkeus ovat tas "pienentyneet" miten jatkuu kehitys,  jos
joka vuosi lähtee muutama milli niin onko "päätä" näkyvissä.

pian ei erota mikä on piikki mikä tonninen, katteet peitää
koneet, olen tottunut että joku tonninen on SUURI pyörä
ja niinedelleen,  suunnittelevatko japanilaiset meille eurooppalaisille
"sopivat" pyörät eikö se ole sama kun italialaiset tekevät meille
kenkiä,  eivät varmaan sovi jos käytät 43 numeroista niin saat
ostaa 45.

tuo sikiö asento on meillä käytössa ainoastaan  ennen syntymää
vessanpytyllä ja urologillaa  ja missään niissä ei välttämättä
viihdy pitkää aikaa kuin tuossa ensimmäisessä (ja sekin on pakko) .

eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
siihen liityvien osalta,  tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
käytettävää  ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.
 
Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.

enköhän minä jo tähän ikään mennessä ole tuon tiennyt ilman
neuvomistakin, mainitsit mikä mukavuudess jne, "radalla" puhuin
nimenomaan katupyöristä ja radalle tehtävistä pyöristä siis
erikseen, sillä ei maantiellä "yleensä" ajeta kin radalla, ja eikö
katupyörissä olisi hyvä olla myös vähäv "mukavuutta" .
 
Niin, itse pitkäjalkaisena ja lyhytkätisenä en kyykyttimellä suostu ajamaan, ei yksinkertaisesti pysty, kuin lyhyen pätkän kerrallaan. Siihen kun lisätään vanha vamma, joka staattisessa rasituksessa vie tunnon kaasukädestä, niin a vot. Lisäksi mulla tulee huono olo, kun persaus on korkeammalla kuin pää, menee veri päähän ja se taas ei sovellu, voi tulla ajatus ja se sattuu.
 
En oikein koskaan ole ymmärtäny tuota kyykkäjuttua. Tai siis olen, mutta enempi radalle se kuuluu ja siellä se on paikallaan.
Mutta ihmettelen vaan kauhiasti sitä, että kyykkäpyöriä hankitaan matkapyöräksi ja jopa kahden ihmisen sellaiseksi.
En kyllä ymmärrä customiakaan matkapyöränä, ei se ainakaan mulle soveltunut kuin kioskilla käyntiin. On niitä matkantekoon mukavampiakin vehkeitä...
Se normaaliajoon paras ajoasento on muuten aika wanha keksintö.
 
Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.

enköhän minä jo tähän ikään mennessä ole tuon tiennyt ilman
neuvomistakin, mainitsit mikä mukavuudess jne, "radalla" puhuin
nimenomaan katupyöristä ja radalle tehtävistä pyöristä siis
erikseen, sillä ei maantiellä "yleensä" ajeta kin radalla, ja eikö
katupyörissä olisi hyvä olla myös vähäv "mukavuutta" .
Onhan katupyörässä ajomukavuutta esim Bandit ja FZS on mun mielestä katupyöriä,voihan niillä toki mennä metsäänkin ajelemaan,mutta ne on mielestäni silti vielä katupyöriä..
Onhan kyykkypyörätkin katupyöriä,vaikka ajoasento on mitä on.Pitäisikö mielestäsi kyykkypyöriin laittaa suorastonga ja tasanenpenkki,että niillä olisi mukava ajaa kadulla?

Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että  niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?
 
Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?

Täysin samaa mieltä; erilaisia pyöriä on kaupat täynnä, varmasti löytyy mieleinen malli kaikille ja pientä hienosäätöä voi tarvittaessa tehdä lisäheebeleillä. Ihan pakko ei ole hankia äärimmäistä kyykkyä jos haluaa ajella pystypäin pitkiä matkoja parempi puolisko ja puoli omaisuutta mukana. Harvoin ne varmaan Avensis Verso ja Ferrari Enzokaan on vaihtoehtoina kotiloa ostettaessa.
 
Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että  niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?

Täysin samaa mieltä; erilaisia pyöriä on kaupat täynnä, varmasti löytyy mieleinen malli kaikille ja pientä hienosäätöä voi tarvittaessa tehdä lisäheebeleillä. Ihan pakko ei ole hankia äärimmäistä kyykkyä jos haluaa ajella pystypäin pitkiä matkoja parempi puolisko ja puoli omaisuutta mukana. Harvoin ne varmaan Avensis Verso ja Ferrari Enzokaan on vaihtoehtoina kotiloa ostettaessa.
Hyvä vertaus, Eli kaxpyöräisistäkin löytyy "M5 ja S4 malleja" kuten kaikki isot pystynakut. FZS1000, ZXR 1200, Banditit, CB1300, jne, jne, eli jos haluaa voimaa ja ajo-ominaisuuksia ei silti ole "pakko" ajaa ratakyykyllä
wink.gif
 
Onko muitakin pyöriä kuin kyykyt.... ei ole mun silmään sattunu, onneksi
tounge.gif
 
Miks kaiken pitäs olla paremmin ylimittasille? Jotain kivaa pitää jäädä meille pienillekin.
biggrin.gif
 
"Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana."

--------------
kyseessä oleva (kaunis,upea,paras)
wink.gif
customi on kaikenlisäksi
suoritusarvoiltaankin hulppea.Hyvä esimerkki siitä kuinka voi yhdistää mukavan ajoasennon ja hyvän suorituskyvyn.
Nopeudet tosin pysyvät mm.matka-ajossa paremmin aisoissa,koska suojaavaa katetta ei pyörästä löydy,tosin voihan siihen asentaa pyörän ulkonäön pilaavan pleksin....
yhtä kaikki,vaihtoehtojahan loppujen lopuksi löytyy,kun hiukan perehtyy ja jopa koeajaa eri vaihtoehtoja.
062802moto_prv.gif
 
Hyvä vertaus, Eli kaxpyöräisistäkin löytyy "M5 ja S4 malleja" kuten kaikki isot pystynakut.  FZS1000, ZXR 1200, Banditit, CB1300, jne, jne, eli jos haluaa voimaa ja ajo-ominaisuuksia ei silti ole "pakko" ajaa ratakyykyllä
wink.gif

Kröhöm... tarkoitat varmaan ZRX...? Ei se mitn, sekoan tuossa aina itsekin.
tounge.gif
 
Back
Ylös