Sinappia öljykorkissa

Pussi kytkimen päältä lähtevässä huohotuksessa?

Mites tuosta irroitettu putki, kannesta runkoputkeen ja sieltä edelleen suodatinkoteloon menevä huohotus, tukittu?

Ei mä olin vaan ton yhden irti alapäästä jä siihen letku ja pussipäähän. Jotenkin putken tukkiminen tuntuu huonolta idealta. Tietty efekti olis varmaan isompi.

Ootko kokeillut tossa kasissa yhdistää noi letkut, vaikka joku muovipussi väliin.

Tuossa on vain tuo yksi yhteys ulkoilmaan. Sumppu huohottaa etupytyn kanteen ja sieltä sitten tuohon samaan linjaan.
Tämä huohotushomma on ihan omana asianaan mielenkiintoinen ja siihenkin on käytetty tehtailla aikaa ja aivosoluja.
Olen siinä käsityksessä että ihan ekoissa LC8:eissa ei tuota separointitoimintoa tasapainoakselissa ollut ja ne kun kaatoi vasemmalle kyljelle ja sitten pamautti käyntiin niin oli vähän enemmän öljyä imupuolella. Vaimon Shercon 250 nelarissa on hauska pikkuseparaattori tasapainoakselin päässä, siitä kuva ohessa. Siellä KotariWhatsapissa taisi olla juttua että uudemmat kasit hönkii takapytyn kannesta ulos ja niissä ei vissiin ollut mitään öljynerottelua tahi yksisuuntavenaa?
Ducatin 2V koneissa on semmoinen apilanlehtimäinen reedvena estämässä takaisinvirtausta, separointia niissä ei mielestäni ole.
Ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen mutta kun ollaan siitä yhtä mieltä että huvikseen talvella tallissa kaasuttelusta ei ole mopolle hyötyä niin pärjännemme sillä. Kampikammion kaasunvaihto on mielenkiintoisempaa ja luulen että huohotuksen toteutus vaikuttaa myös aika paljon siihen, kuinka paljon ulkoilma voi käydä koneen sisällä kurkkimassa.

Tuohon Seikkailu R:n kysymykseen, oliko Sinulla tuossa joku toinen huohotuslinja vielä vapaana?
Jäi vaivaamaan kun ei pussi pullistunut yhtään ja minulla selvästi tavaraa tuli säkkiin.

Liitetiedostot

• IMG_20201016_195720.jpg
    IMG_20201016_195720.jpg
    91 KB · Katselut: 38
Ei mä olin vaan ton yhden irti alapäästä jä siihen letku ja pussipäähän. Jotenkin putken tukkiminen tuntuu huonolta idealta. Tietty efekti olis varmaan isompi.

Nythän se huohotti tuon pussin ohi venttiilikopasta runkoon, ja sieltä ulos siitä irrotetusta letkusta ja varsinaisesta huohotuksesta ilmaboxiin.
Eli mitään painetta/alipainetta ei tuollai pääse syntymään tässä konetyypissä.
Letkun olisi yhtä hyvin voinut tökätä vaikka ölyntäyttönkorkin tilalle, sama syke olisi löytunyt sieltä.

Liekö omassa pikkuzetorissa liian kuuma termostaatti vai mikä mutta sitä ei mun ajotyylillä saa kevätkelissä kunnolla lämpimäksi ajamalla. Tyhjäkäynnillä onnistuu kyllä ja paikallaan laulattamalla, mutta ajossa lämmöt lähtee aina laskemaan ajon myötä mittarissa. Jäin tuota pähkimään pikku pakkasilla kun yski kiihdytyksissä. Ohjekirjaa tavaamalla ja termarinkin keittämällä pähkäilin että noin kylmillä tulpilla tehty kone on tehty rapeampaan menoon, joka ei multa jäisellä tiellä taitu. En ole tuota koskaan kesäkelissä koittanut joten aika senkin tietty vasta tuossa näyttää. Aiemmalla ilmajäähdytteisellä jossa ei ole lämpömittaria ei ole tuotakaan joutavaa huolta kun käy kaikilla säillä ja kierroksilla yhtä vähäeleisesti.

Ei mee itelläkä z750 about ikinä satkuun, no jos keskustassa ajaa valoista valoihin ruuhka-aikana ni sit menee, mut sanotaan että jos ulkona alle 20c ni kyllä on työmaa saada edes 90c.

Back