• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Slip-on putkista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Centrix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosin "isot pojat" ovat kertoneet että micronin putkestä lähtee kovin (eli paras) ääni??
Onko se vaan juttua vai pitääkö toi paikkansa?
Micron voitti äänivertailun jossain lehdessä joku aika sitten. Eli ihan faktaa on!
Itellä Micronin putki ja kyllä siitä kova ääni lähtee. esim. Migin putki tuotti taas paljon matalemman äänen.
Eli haluaako putken äänestä matalaa pörinää vai kovaa huutoa.. Makuasia..

Tuo äänivertailutesti taisi olla se Bike lehti 5/03. Testasin samalla äänenpainemittarilla kuin lehdessä käytettiin oman pöntön metelit, ja vähän yli 100db oli tulos. Lehdessä pyörien tyhjäkäynti ääni oli noin sadan luokkaa.. Ihmettelin pitkään, kunnes hoksasin. Lehden pyörä olikin 1000 kuutioinen.. Oma vain 600..

Itse itseäni toistaen ja muutaman sanan lisäten:

Mulla on noita putkia pyörinyt jos jonkin merkkistä. Halvalla ei saa hyvää...Yleensä eräs laatuputken ja halvan eroista on siinä, että halpa pitää sietämätöntä mokää pienilläkin kierroksilla. Myös painossa on yleensä aika suuria eroja.

Eli jos haluaa siedettävää ääntä alakierroksilla ja kunnon soundeja ylhäällä + hienot hitsisaumat, kannattaa keskittyä merkkeihin Arrow, Akra ja Termignoni. Ja ehkäpä Bos ja Yoshi.

Niin meinas unohtua, se Streetfighter ei lukeudu näihin...

Tämä on oma mielipiteeni, kenenkään ei tarvitse siitä provosoitua sen kummemmin.

Jake

Mulla on Streetfighter ja Factoryn suutinzydeemi+penkitys=720?, ääni tyhjäkäynnillä murea, ei liian kova millään kierrosluvulla, ulkonäky karu kuten äijässäkin, pyöräkin alkaa olla hiukan siipeensä saaneen näköinen mutta mikä tärkeintä: yhdistelmä toimii; 3000rpm 100Nm! Jaksaa viedä vähän vankempaakin poikasta ylämäkeen. Niin ja ne hitsisaumat, missä niitä tarvitaan?

Yleensä eräs laatuputken ja halvan eroista on siinä, että halpa pitää sietämätöntä mokää pienilläkin kierroksilla. Myös painossa on yleensä aika suuria eroja.
Ainakin vanha Romboni (175€ toimituskuluineen) piti selvästi vähemmän ääntä, kuin kaverin hiilikuitu Micron (n.500?). Työn jälkikin oli ihan riittävän hyvä.

Mulla on Streetfighter ja Factoryn suutinzydeemi+penkitys=720?, ääni tyhjäkäynnillä murea, ei liian kova millään kierrosluvulla, ulkonäky karu kuten äijässäkin, pyöräkin alkaa olla hiukan siipeensä saaneen näköinen mutta mikä tärkeintä: yhdistelmä toimii; 3000rpm 100Nm! Jaksaa viedä vähän vankempaakin poikasta ylämäkeen. Niin ja ne hitsisaumat, missä niitä tarvitaan?
No jos tykkää omasta putkesta, jonka on saanut halvalla, niin ok. Tuo oli vaan mielipide. Mutta sama se on joka asiassa, halvalla ei saa hyvää. Ooppeleita saa muuten halvalla....ja niissä ei ole hitsisaumoja...;)

Jake

sanoi:
Ainakin vanha Romboni (175€ toimituskuluineen) piti selvästi vähemmän ääntä, kuin kaverin hiilikuitu Micron (n.500?). Työn jälkikin oli ihan riittävän hyvä.

Kaverinikin kehui aikoinaan Romboa Kawassa. Kerroppa mistä ostit tuon putken? -00 cebarini kaipaisi sliparia. Tuleeko tuossa mukana se väliputki pakosarjan ja vaimentimen väliin vai miten se asennus tapahtuu?

sanoi:

Kaverinikin kehui aikoinaan Romboa Kawassa. Kerroppa mistä ostit tuon putken? -00 cebarini kaipaisi sliparia. Tuleeko tuossa mukana se väliputki pakosarjan ja vaimentimen väliin vai miten se asennus tapahtuu?
Mun mopossa (vfr) on rombo toiminu hyvin. Tilasin putken pololta 129 e + postikulut 15 e

Tässä pari kuvaa rombosta

Mun mopossa (vfr) on rombo toiminu hyvin. Tilasin putken pololta 129 e + postikulut 15 e

Tässä pari kuvaa rombosta[/QUOTE]

Tilasinpa CBR:ään pololta myös tuollaisen Rombon mökäputken. Teitkö kaasareihin mitään säätöjä kun ruuvasit sen kiinni? Tuliko mitään käyntiongelmia jos vaihdoit pelkän putken?

sanoi:

Mikäs toi  POLO on? Tarvis saada cepariin kans slipari..
062802moto_prv.gif

sanoi:

Miten maksoit kun tilasit tuolta Polosta ?

osaatteko neuvoa
withstupid.gif

Vuoden -92 blade, eli ei kaasareita. Mitenkäs silloin toi säätö puoli jos hommaa sliparin?
withstupid.gif

Osaako ruisku itte säätää arvot?
withstupid.gif

sanoi:

Tuossahan toi hinta tuli jo mainittua mut kertaus on opintojen äiti ;) elip ne postikulut on 15 erkkiä paketin koosta riippumatta.

sanoi:

Tuossahan toi hinta tuli jo mainittua mut kertaus on opintojen äiti ;) elip ne postikulut on 15 erkkiä paketin koosta riippumatta.
Mjooh
smile_org.gif

Siis kysyin milla tavalla ? laskuna vai visalla?
Sillä tilasin rombon tuolta ja tuli vain tilausvahvihtus ja ei muuta. Missään vaiheesa kysytty mitään kortin numeroita etc..

sanoi:
Siis kysyin milla tavalla ? laskuna vai visalla?
Sillä tilasin rombon tuolta ja tuli vain tilausvahvihtus ja ei muuta. Missään vaiheesa kysytty mitään kortin numeroita etc..

Mä jätin shopin käytön väliin ja lähestyin sen "kontakt" planketin kautta englanniksi. Maksoin Visaa vinguttaen. Piakkoin pitäis putken tulla..

Eli kyllä sillä sliparillakin saa jokusen pollen eikä yleensä vaadi suutinmuutoksia. Itsellä on Yoshin kokoputki Gixxerissä ja vaatii toimiakseen aikamoista säätöä. Äänet on tosin muhkeammat kuin pelkällä sliparilla.

Itse ostaisin vain tunnettuja laatumerkkejä, mutta mikäli budjetti on rajallinen niin voihan tuon tehdä itsekin. Eikös tälläkin foorumilla ole ollut juttua siitä useampaan kertaan?

Haeskelen '04 CBR600F:ään sliparia ja siinähän on mukana kohtalaisen pitkä väliputki. Vaatimuksena olisi laadun lisaksi lamda-anturin paikka ja keskiseisontatuen ns. stoppari, jota ilmeisesti ei kaikkien valmistajien slip-on:sta löydy?

Rombo saapui tänään ja kaikki tarpeellinen tavara näyttää olevan mukana. Jospa sen sais jo illalla asennettua niin pääsiis kuuntelemaan uusia säveliä
062802jumpie_prv.gif

Back