Oisko kilpitelinemodauksia oikein kuvien kanssa jollakin? Meneekö vanha palasiksi jotenkin, vai sahaamiseksiko menee?
II malli kyseessä
Ja törkee tuli, mutta kelpaa mulle.
Kuvia saat kun klikkaat allaolevaa pyörän tekstiä.
Edit: Eipäs kun tästä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oisko kilpitelinemodauksia oikein kuvien kanssa jollakin? Meneekö vanha palasiksi jotenkin, vai sahaamiseksiko menee?
II malli kyseessä
Varmaan on ducatiltakin tulossa hienopeli ei epäilystäkään. Itse miettisin asiaa suurimman eron eli moottorin kautta. Oletko ajanut isoilla tvieillä ja tykännytkin vielä niistä? Itselle tökkii eniten se tvini kone, en ole oikein koeajoilla rivikolmosen jälkeen niiden syvintäolemustam tavoittanut. Melkein ajaisin ducun ensin mutta sitten voi tiestysti olla jo myöhäistä saada kesäksi mopoa. varmaan päälle triumphi ja seuraavana kesänä vaihtoon jos ducati on tuntunut koeajossa paremmalle.Kyllä tämä nyt vaikeaksi menee oma valinta... Speed Triple II tai Ducatin Streetfighter... Triple olisi kyllä halvempi ja paras pyörä mitä ikinä olen ajanut... Ducatissa olisi enemmän tehoa ja näyttävyyttä... Vaikkei Trumppakaan ruma ole...
Ensimmäistä syrjähyppyä tekemässä Hondasta... Kumpi vai kampi...
Tuossa on kyllä perää... Kävin koeajamassa taannoin KTM:n super duken ja kaasun on/off periaate meinasi repiä hermot riekaleiksi...Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...Varmaan on ducatiltakin tulossa hienopeli ei epäilystäkään. Itse miettisin asiaa suurimman eron eli moottorin kautta. Oletko ajanut isoilla tvieillä ja tykännytkin vielä niistä? Itselle tökkii eniten se tvini kone, en ole oikein koeajoilla rivikolmosen jälkeen niiden syvintäolemustam tavoittanut. Melkein ajaisin ducun ensin mutta sitten voi tiestysti olla jo myöhäistä saada kesäksi mopoa. varmaan päälle triumphi ja seuraavana kesänä vaihtoon jos ducati on tuntunut koeajossa paremmalle.
Ei oteta herneitä mutta tuo väite kyllä vaatii jo perustelun. Jos Tuono oli täysin vakio, säätämätön yksilö ja vakio välityksillä niin ymmärrän kritiikin moottorin suhteen. Mutta ei Tuonosta kyllä huonoa pyörää saa tekemälläkään, esim. alustan ja jarrujen osalta se on selkeästi parempi kuin triple.Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...
No sitten jonkinlainen perustelu Tuono R: ää kohtaan. Aivan pakko kyllä sanoa tämä, mutta jos sijoittaa yli 18 000 € fighteriin niin luulisi sillä rahalla jo saavan valmiin pyörän. Eli säätäminen ja välitysten muuttaminen kuullostaa jo vähän hölmöltä? No anyway...Ei oteta herneitä mutta tuo väite kyllä vaatii jo perustelun. Jos Tuono oli täysin vakio, säätämätön yksilö ja vakio välityksillä niin ymmärrän kritiikin moottorin suhteen. Mutta ei Tuonosta kyllä huonoa pyörää saa tekemälläkään, esim. alustan ja jarrujen osalta se on selkeästi parempi kuin triple.Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...
Huipputehoakin Tuonossa on vähintään saman verran ja putkiston, välitysten ja säädön avulla siitä tulee aivan erilainen ajettava kuin mitä se on vakiona.
Triplessä on kyllä hieno moottori ja kaikki eivät tuon v-2:sen kanssa tule toimeen.....![]()
Oikean kokoisella gorella menee se mikä ei löysällä nahkatakilla mene...tämä riippuu tietty varusteista, nahkatakilla menee semmoinen, mikä ei löysällä gorella mene.
Entäs uusi CB1000R ? Aika siisti mun mielestäNo mulla oli tuo toisena vaihtoehtona, päädyin kuitenkin Yamaha FZ1-N:ään. Näistä kahdesta olen ajanut vain Yamahalla joten osa plussista ja miinuksista tulee ihan mutu-tuntumalla:
Triumph:
-Parempi moottori rähinäpyörään, vääntää alempaa
-Matkustaja istuu mukavammin penkillä mutta polvikulma on niin jyrkkä että tekee pidemmästä matkasta varmasti tuskaista
-Hyvännäköinen pyörä lukuunottamatta keulaa ja erityisesti valoja (tämä todellakin vain oma mielipide, monet ovat eri mieltä). Paremman näköinen perä kuin Yamahassa. Alkuperäiset putket sekä Trumpan omat tehovaimentajat todella hienon ja omaperäisen näköiset.
Yamaha:
-Pidempi huoltoväli, venojensäätöväli 40tkm
-Matkustaja istuu hieman kauempana kuskista mutta polvikulma huomattavasti inhimillisempi
-Moottori+runko+alusta -yhdistelmä sopii paremmin rata-ajoon kuin Trumpan vastaava
Mun ihannepyörä olisi ulkonäöllisesti Yamahan keulalla ja Triumphin perällä + Yamahan matkustajanjalkatapeilla varustettu. Moottorina siinä olisi Triumphin alaväännön omaava kone jossa kuitenkin Yamahan huolto- ja venojensäätövälit.
Hmmm, vastataanpa tähän vanhempaan viestiin hieman offtopicina. Pahoittelut siitä....Vedetään nyt sitten samaan ralliin KTM Super Duke.
1. Kova ajettava... Voisi verrata moottoripyörään, jossa ei ole mitään mukaavuksia. Toisaalta tämä kovuus antaa paremman tuntuman tiehen, joten kaarteet voi ajaa (tai ainakin tuntuu siltä) todella kovaa. Temppuilu pyörällä on harvinaisen helppoa, sillä ajoasento on kuin suoraan crossipyörästä. Mutta mikään matkaihme tämä ei ole.
2. Mielestäni laatuvaikutelma on todella surkea muovien osalta. Muovit näyttää kuin halvalta kiinalaiselta muovilta. Muuten pyörä voi olla teknisesti kovinkin laadukas.
3. Ja sitten se järkyttävin puoli... Se kaasun on/off... Helpottaahan tuo pelkästään kaasulla keuliessa, mutta Raision eräässä liikenneympyrässä (lähellä bikeworldiä) oli meno kuin ajaisi Trial pyörää... Etenkin kovassa ruuhkassa...
Ei ajokokemusta. mutta messuilla koeistunnan perusteella pienempi kuin Triple. Honda näyttikin tosi pieneltä...Onko kellään kokemuksia tosta CB1000R:stä, millainen verrattuna SpeedTripleen? alkoi vähän kiinnostaa....
![]()