• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple 2008

Oisko kilpitelinemodauksia oikein kuvien kanssa jollakin? Meneekö vanha palasiksi jotenkin, vai sahaamiseksiko menee?

II malli kyseessä
062802moto_prv.gif
Minä sahasin poikki.
Ja törkee tuli, mutta kelpaa mulle.
Kuvia saat kun klikkaat allaolevaa pyörän tekstiä.

Edit: Eipäs kun tästä

Kyllä tämä nyt vaikeaksi menee oma valinta... Speed Triple II tai Ducatin Streetfighter... Triple olisi kyllä halvempi ja paras pyörä mitä ikinä olen ajanut... Ducatissa olisi enemmän tehoa ja näyttävyyttä... Vaikkei Trumppakaan ruma ole...

Ensimmäistä syrjähyppyä tekemässä Hondasta... Kumpi vai kampi...

Kyllä tämä nyt vaikeaksi menee oma valinta... Speed Triple II tai Ducatin Streetfighter... Triple olisi kyllä halvempi ja paras pyörä mitä ikinä olen ajanut... Ducatissa olisi enemmän tehoa ja näyttävyyttä... Vaikkei Trumppakaan ruma ole...

Ensimmäistä syrjähyppyä tekemässä Hondasta... Kumpi vai kampi...
Varmaan on ducatiltakin tulossa hienopeli ei epäilystäkään. Itse miettisin asiaa suurimman eron eli moottorin kautta. Oletko ajanut isoilla tvieillä ja tykännytkin vielä niistä? Itselle tökkii eniten se tvini kone, en ole oikein koeajoilla rivikolmosen jälkeen niiden syvintäolemustam tavoittanut. Melkein ajaisin ducun ensin mutta sitten voi tiestysti olla jo myöhäistä saada kesäksi mopoa. varmaan päälle triumphi ja seuraavana kesänä vaihtoon jos ducati on tuntunut koeajossa paremmalle.

Varmaan on ducatiltakin tulossa hienopeli ei epäilystäkään. Itse miettisin asiaa suurimman eron eli moottorin kautta. Oletko ajanut isoilla tvieillä ja tykännytkin vielä niistä? Itselle tökkii eniten se tvini kone, en ole oikein koeajoilla rivikolmosen jälkeen niiden syvintäolemustam tavoittanut. Melkein ajaisin ducun ensin mutta sitten voi tiestysti olla jo myöhäistä saada kesäksi mopoa. varmaan päälle triumphi ja seuraavana kesänä vaihtoon jos ducati on tuntunut koeajossa paremmalle.
Tuossa on kyllä perää... Kävin koeajamassa taannoin KTM:n super duken ja kaasun on/off periaate meinasi repiä hermot riekaleiksi...Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...

Vaikkakin korkea viritteisten V2:ten äänimaailma ja tunnelma on jotain aivan muuta, jotenkin jäi silti huono kuva niistäkin... Syy on se, että veto tuntuu loppuvan yht'äkkiä kesken kiihdytyksen vaikkakin alavääntö ja keskialue tuntuu mukavalta... Triplessä on aivan uskomaton moottori... Se väänsi niin alhaalta kuin keskialueelta ja silti vielä jää varaa (voimaa) revittää moottoria punarajalle asti, jos on sellaiset fiilikset... Eli uskomattoman laaja-alueinen moottori...

Lopullinen syy minulle tuli hinnassa... Vaikkakin olisi varaa hankkia hankintahinnaltaan ducati ei miehen luonne kestä sitä arvon pudotusta ja varsinkin eurojen määrässä... Halvemmalla pääsee Triplen kanssa, vaikka se ehkä enemmän tusina tavaraa onkin... Joten turhaa tässä enää pähkäilemään... Keväällä Mattamusta -08 tai -09 Triple tulee alle...Sen pituinen se...  
062802jumpie_prv.gif
baaa.gif

P.S Saako usealle tuhannelle eurolle monta kertaa enemmän vastinetta moottoripyörässä? Varsinkin streetfightereissa? Mielestäni ei...Kyykyissä tai customeissa asia voi olla aivan toinen...

joo, nelipyttyisten jälkeen twini tuntuu hienolta kun lähtee heti, mutta triplen kolmonen on oikeesti just passeli, kun se lähtee kuin v kone ja kiertää mukavasti kuin rivikone ja sitten on erikoinen ääni, niin sekin on vaan plussaa.

Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...
Ei oteta herneitä mutta tuo väite kyllä vaatii jo perustelun. Jos Tuono oli täysin vakio, säätämätön yksilö ja vakio välityksillä niin ymmärrän kritiikin moottorin suhteen. Mutta ei Tuonosta kyllä huonoa pyörää saa tekemälläkään, esim. alustan ja jarrujen osalta se on selkeästi parempi kuin triple.
Huipputehoakin Tuonossa on vähintään saman verran ja putkiston, välitysten ja säädön avulla siitä tulee aivan erilainen ajettava kuin mitä se on vakiona.
Triplessä on kyllä hieno moottori ja kaikki eivät tuon v-2:sen kanssa tule toimeen.....
tounge.gif

Myös Aprilian Tuono R on varmasti surkein moottoripyörä mitä olen ikinä ajanut...(älkää ottako herneitä)...
Ei oteta herneitä mutta tuo väite kyllä vaatii jo perustelun. Jos Tuono oli täysin vakio, säätämätön yksilö ja vakio välityksillä niin ymmärrän kritiikin moottorin suhteen. Mutta ei Tuonosta kyllä huonoa pyörää saa tekemälläkään, esim. alustan ja jarrujen osalta se on selkeästi parempi kuin triple.
Huipputehoakin Tuonossa on vähintään saman verran ja putkiston, välitysten ja säädön avulla siitä tulee aivan erilainen ajettava kuin mitä se on vakiona.
Triplessä on kyllä hieno moottori ja kaikki eivät tuon v-2:sen kanssa tule toimeen.....
tounge.gif
No sitten jonkinlainen perustelu Tuono R: ää kohtaan. Aivan pakko kyllä sanoa tämä, mutta jos sijoittaa yli 18 000 € fighteriin niin luulisi sillä rahalla jo saavan valmiin pyörän. Eli säätäminen ja välitysten muuttaminen kuullostaa jo vähän hölmöltä? No anyway...

Olen itse 189 cm ja reilu 90 kg pulkannaru ja huomasin pyörässä seuraavat piirteet:

1. Ajoasento on sekoitus fighteria ja kyykkypyörää, joka on tai ei hyvä asia. Omalla kohdallinen huomasin, että sain taittaa ruhoni sellaiseen sikiöasentoon, että jo ihmettelin miten hemmetissä onnistuin taivuttamaan itseni sellaiseen asentoon. Tästä asennosta johtuen vaihteiden vaihtaminen ja takajarrun käyttö tuntui jo melkein naurettavalta.

2. Alustassa ei ollut mitään valittamista... Olihan kyseissä pyörässä Öhlinssin iskunvaimennus, mutta pirun hyötyä siitäkin on sillä penkki on kova kuin kakkosnelonen...

3. Äänimaailmasta ja tunnelmasta sen verran, että pyörässä oli Akropovicin sliparit, jotka kuullosti todella hyvältä/äänekkäältä!! Ainakin siihen asti kun vaihteella neljä ja pienillä kierroksilla pyörän äänimaailma muuttui samaksi, kuin meidän perheen V2 Jonsered nurmikonleikkuukoneessa. Se oli mielestäni kovin hilpeää.

Itselläni on nyt vain tälläinen perse ja jokaisella on omanlainen perseensä. Mutta Aprilia ja oma perseeni eivät tule enää koskaan kohtaamaan. Jotenkin jäi sellainen kuva pyörästä, että meno on kovin nykivää ja ajoasento pilasi loput. Laadusta en osaa sanoa yhtään mitään. Tuskin se on muita kilpailijoitaan huonompi.

Vedetään nyt sitten samaan ralliin KTM Super Duke.

1. Kova ajettava... Voisi verrata moottoripyörään, jossa ei ole mitään mukaavuksia. Toisaalta tämä kovuus antaa paremman tuntuman tiehen, joten kaarteet voi ajaa (tai ainakin tuntuu siltä) todella kovaa. Temppuilu pyörällä on harvinaisen helppoa, sillä ajoasento on kuin suoraan crossipyörästä. Mutta mikään matkaihme tämä ei ole.

2. Mielestäni laatuvaikutelma on todella surkea muovien osalta. Muovit näyttää kuin halvalta kiinalaiselta muovilta. Muuten pyörä voi olla teknisesti kovinkin laadukas.

3. Ja sitten se järkyttävin puoli... Se kaasun on/off... Helpottaahan tuo pelkästään kaasulla keuliessa, mutta Raision eräässä liikenneympyrässä (lähellä bikeworldiä) oli meno kuin ajaisi Trial pyörää... Etenkin kovassa ruuhkassa...

Summarum. Vaikkakin streetfighter pyörät edustavat kaikkea muuta kuin matkalehmiä tai kyykkypyöriä niin mielestäni SILTI ajomukavuus on suuri tekijä moottoripyöräilyssä. Oli kyseessä pyörä kuin pyörä. Ratapyörät/Crossi/enduro/Trial/näyttelypyörät ovatkin sitten aivan oma lukunsa. Nakupyörät on omasta mielestäni parasta moottoripyöräilyä mitä voi vain saada ja myös mukavuus on tärkeä seikka. Varsinkin kun aina ei tule ajettua vaan sitä nakkikioskin ympäri vaan tulee lähdettyä pois taajamasta repimään niitä mutkateitä... Joskus sitten tulee huomattua, että olenpas kaukana kotoa ja silloin ajomukavuus nousee nopeasti esille.

Joten syrjähyppyä odotan innokkaasti... Ainoa huono puoli mitä nyt Triplestä keksein on ehkä jopa liian tehokas etujarru... Toivottavasti paniikkitilanteessa ei tule vedettyä kahvaa liian syvälle. Takapenkin tila ei myöskään päätä huimaa. Eli tämä perse saa alleen uuden Triplen... Se on erinomainen "kompromissi" vähän kaikkea. Mukavuutta, upeaa moottoria (vääntökäyrä varsinkin) ja eksoottisempaa menoa kuin japsipyörillä. Näin on nännit ja näppylät...
inlove.gif

Niin ja en todellakaan ole kuskina mikään Rossi tai Arto Nyqvist eli tämä on vain tavallisen taatelin jorinaa... Joten ei raippaa kiitos!
biggrin.gif

siksihän speed triple just ostetaan, kun halutaan olla rossi ja nyqvist yhtäaikaa
biggrin.gif
, ei olla mutta halutaan.

Kaverin Triplellä 08 olen muutamaan kertaan päässyt ajamaan ja yhdyn moottorin osalta aiempiin hehkuttajiin. Tosi kivasti kehrää 3 pyttyinen mylly. Paljon enemmän luonnetta kuin rivi nelkussa. Tuosta ajomukavuudesta voi kyllä olla Touring pyörän jälkeen montaa mieltä. Tuuli piiskaa jo laillisilla nopeuksilla sen verran reippaasti että kaupunkin pyörittelyn jälkeen jo 50-100 km siivun vetäminen tuntuu puuduttavalta.
Tuono on superbike jossa on vaihdettu suora stonga. Jalkatapit on tosi ylhäällä ja polvet on koukussa. Silti pidän v2 myllyn luonnetta omaan sielunmaisemaan paremmin sopivana ja lisäksi ne äänet
bowdown.gif

mielestäni tuuli ei kyllä triplessä haittaa mitään norminopeuksissa, motarilla vähän jo hämää jos tuulee kovasti.

tämä riippuu tietty varusteista, nahkatakilla menee semmoinen, mikä ei löysällä gorella mene.

itse olen ajellut lapinreissun ja muitakin matkoja triplellä.

Sama kokemus, ei tuntunut pahalta pitkäkään matka, eikä korviin tullut sitä helvetinmoista vinkunaa, mikä noissa puolikatteellisissa on.
Speed Triple varmaan itselläkin parin vuoden päästä kun pääsen eroon nykyisestä sairaudesta.
(Tai Triple oli jo 300 euron päässä).
wink.gif

No mulla oli tuo toisena vaihtoehtona, päädyin kuitenkin Yamaha FZ1-N:ään. Näistä kahdesta olen ajanut vain Yamahalla joten osa plussista ja miinuksista tulee ihan mutu-tuntumalla:

Triumph:
-Parempi moottori rähinäpyörään, vääntää alempaa
-Matkustaja istuu mukavammin penkillä mutta polvikulma on niin jyrkkä että tekee pidemmästä matkasta varmasti tuskaista
-Hyvännäköinen pyörä lukuunottamatta keulaa ja erityisesti valoja (tämä todellakin vain oma mielipide, monet ovat eri mieltä). Paremman näköinen perä kuin Yamahassa. Alkuperäiset putket sekä Trumpan omat tehovaimentajat todella hienon ja omaperäisen näköiset.

Yamaha:
-Pidempi huoltoväli, venojensäätöväli 40tkm
-Matkustaja istuu hieman kauempana kuskista mutta polvikulma huomattavasti inhimillisempi
-Moottori+runko+alusta -yhdistelmä sopii paremmin rata-ajoon kuin Trumpan vastaava

Mun ihannepyörä olisi ulkonäöllisesti Yamahan keulalla ja Triumphin perällä + Yamahan matkustajanjalkatapeilla varustettu. Moottorina siinä olisi Triumphin alaväännön omaava kone jossa kuitenkin Yamahan huolto- ja venojensäätövälit.
Entäs uusi CB1000R ? Aika siisti mun mielestä
062802moto_prv.gif

Vedetään nyt sitten samaan ralliin KTM Super Duke.

1. Kova ajettava... Voisi verrata moottoripyörään, jossa ei ole mitään mukaavuksia. Toisaalta tämä kovuus antaa paremman tuntuman tiehen, joten kaarteet voi ajaa (tai ainakin tuntuu siltä) todella kovaa. Temppuilu pyörällä on harvinaisen helppoa, sillä ajoasento on kuin suoraan crossipyörästä. Mutta mikään matkaihme tämä ei ole.

2. Mielestäni laatuvaikutelma on todella surkea muovien osalta. Muovit näyttää kuin halvalta kiinalaiselta muovilta. Muuten pyörä voi olla teknisesti kovinkin laadukas.

3. Ja sitten se järkyttävin puoli... Se kaasun on/off... Helpottaahan tuo pelkästään kaasulla keuliessa, mutta Raision eräässä liikenneympyrässä (lähellä bikeworldiä) oli meno kuin ajaisi Trial pyörää... Etenkin kovassa ruuhkassa...
Hmmm, vastataanpa tähän vanhempaan viestiin hieman offtopicina. Pahoittelut siitä....

1. Kumpaahan olet ajanut R:ää vai tavallista. Itsellä ei tosin ole kuin tuosta tavallisesta mallista yhteensä 3000 km:n kokemus, mutta ainakin tähän asti tuo on tuntunut vallan mukavalta. Riippuu varmasti myös alustan säädöistä, miten kovalta tuo tuntuu. Joka tapauksessa, rasittavammalta mielestäni tuntui ajaa tuota edellistä pyörääni, FZ-6N:ää, pitkää siivua. (Varsinkin kun kerran ajettiin päivässä yli tuhat kilometriä, niin oli sitä poikki seuraavana päivänä
tounge.gif
)

Hassua sinänsä, luulisi että SD olisi juuri passeli 189 pitkälle kuskille. Itse olen 186 cm.

2. Olisikohan sittenkin ollut kyseessä tuo 05-06 -malli. Siinähän on hieman muovisenoloinen tuo mittariston seutu. Ainakin omaan silmään tuo 07-malli näyttää perin laadukkaalta, myös muovien osalta. Maalamattomat osat tuntuvat ja näyttävät ihan samanoloiselta kuin esimerkiksi Yamahassa. Jos haluaa esimerkin halvanoloisista muoviosista, kannattaa tutustua esimerkiksi Buelliin. (Ei kannata ymmärtää väärin, pidän silti Buellista, ja kovasti harkitsin Lightningin hommaamista.)

3. Tuon voin kyllä osittain allekirjoittaa. 2500 - 3000 kierroksen kohdalla meno on hiukan nykivää ja kaupunkinopeuksissa saattaa pykälää pienempi vaihde nostaa kierroksia puolestaan hiukan turhan korkealle. Tosin 40T takaratas pitäisi parantaa ajettavuutta kaupungissa - löytyy parempi kierrosten ja vaihteen yhdistelmä kaupunkiajoon. En nyt ainakaan 50 euron takarattaan takia jättäisi pyörää ostamatta. Hieman suuremmilla kierroksilla tuo käy oikein tasaisesti, ja nykimistä ei juurikaan esiinny.

Juu... Eipä vain henk. koht. kyseinen pyörä miellyttänyt... Ei se silti ole huonoin pyörä mitä olen ajanut... Vaatii vain omanlaisen "asenteen" pyörää kohtaan... En vain itse kuvittele ajavani kyseistä pyörää yli 100 km kerrallaan...

Jokaisella on oma perse... Toinen tykkää äidistä ja toinen naapurin Pertistä... Kaupunki räppäilyyn pyörä on varmasti omiaan... Jotenkin pyörä tuntui vaan pirun kovalta... ja mies on kai liian pehmee nykyään...  
biggrin.gif
...

Kai sitä perse vaan muuttuu kermaisemmaksi kun vanhaksi elää... Mut naked tyylillä mennään vielä... ja kauan...

Piru kun pääsis vaan eroon tosta Hondasta... 7000 € ... anyone? Yli 3000 € lisävarusteita ja 11 000 km ajettu... Onko liikaa pyydetty? Joku voisi kai sanoa, et Hondasta on...  
baaa.gif
ja jos ei mene niin menköön liikkeeseen p*rkele...
biggrin.gif

Jos mies on ajanut aiemmin 600 hornetilla niin eikai sitä muuta voi odottaa, jos hyppää ison twinin puikkoihin. Siis mitä sehän tärisee ja on raaka
biggrin.gif
..Onneksi et hommanut sitä streetF:ää, se on jo brutaali
biggrin.gif
. Siis ei herneitä  
smile_org.gif

Triple on varmasti hieno pyörä.

Onko kellään kokemuksia tosta CB1000R:stä, millainen verrattuna SpeedTripleen? alkoi vähän kiinnostaa....

062802moto_prv.gif

Pahus kun en itse bongannut honukkaa sieltä,,, kun pyörin kokoajan trumppa osastolla
biggrin.gif

Kuvissa se näyttäis taas isommalta..
sport05.gif

Back