• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple 2008

Onko kellään kokemuksia tosta CB1000R:stä, millainen verrattuna SpeedTripleen? alkoi vähän kiinnostaa....

062802moto_prv.gif
ei kokemusta , mutta ilmetty kawan Z750... hmh..

Itse päädyin Tripleen ja kaupat tehty eilen (5.4)
062802jumpie_prv.gif

Onko kellään kokemuksia tosta CB1000R:stä, millainen verrattuna SpeedTripleen? alkoi vähän kiinnostaa....
Viime kesänä kävin tekemässä empiiristä tutkimusta ja samalla tuli tuo uusi Hondakin pikaisesti kokeiltua. Itseäni se ei kauheasti lämmittänyt vaikka alusta ja jarrut tuntuivatkin olevan ajantasalla. Normaalitanko menee heti vaihtoon ja moottori oli minun makuun mauton. Varmaan kaikin puolin hyvä pyörä, mutta ei tuonut minun mielestä tarpeeksi erilaisuutta Z750:seen verrattuna.

Kirjailin pari sanaa koeajoista tänne:
...samaa foorumia...toinen topic

Samalla koeajoin Speed Triplen 2008 ja SuperDuken 2008. Triplen noista ottaisin, kun raaskisi laittaa rahat tiskiin. Se oli mukavan erilainen paketti. Dukekin oli kyllä hauska vehje, mutta onoff kaasu ja twini vaatisi totuttelua. Oma Z750 vajosi koeajon jälkeen entistä syvemmälle vertailutaulukossa.  
biggrin.gif

Ehdottomasti kevään tullen vain koeajoille niin sieltä se löytyy pyörä omaankin makuun.

Jep, koeajoillahan se jonkin verran selviää
sport05.gif
vaikka... muutama vuosi sitten ostin XJR1300 kun tuntui hyvältä ensiajolla, mutten sitten tykännytkään se kun oli vähä sellanen "ylipainoinen norsu". Voi olla että kevään ensi ajo sotki tunteita
wink.gif
Hornet 900:nen oli sitä ennen, ja sen ostin ihan uuden ilman koeajamatta... ja siitä kyllä olen tykännyt eniten. Se oli tosi hyvä ajella, vaikka olisi montulle mennyt, ja ihan tarpeeksi tehoa ainakin mulle. VTR:räkin oli ihan hyvä ajaa, mut paikat puutu pidemmillä matkoilla, ja kaupunkiajossa se oli vähä kömpelöhkö sekä kytkimen luistattelua kun tuppas sammuu pienillä kierroksilla... ja jotenkin en vaan pitänyt siitä.

Kiinnostaisi kyllä noi kolmimukiset, mut... raha ratkaisee, jos ei, ostaisin heti uuden SpeedTriplen
tounge.gif

ja mielummin vaikka hornetti kun vanha triple
sport05.gif

Ajatelut Z1000:kin, mut....ennen vanhaan ne ainakin oli niitä tosimiehen pelejä, joita piti aina rassata ja rahaa meni... kokemustakin on 80-luvun Z:sta.

Jos mies on ajanut aiemmin 600 hornetilla niin eikai sitä muuta voi odottaa, jos hyppää ison twinin puikkoihin. Siis mitä sehän tärisee ja on raaka
biggrin.gif
..Onneksi et hommanut sitä streetF:ää, se on jo brutaali
biggrin.gif
. Siis ei herneitä  
smile_org.gif

Triple on varmasti hieno pyörä.
Ihan vaan vinkkinä ettei tod. ole ensimmäinen ja ainut pyörä mitä olen ajanut ---> allekirjoituksessa on TÄMÄN hetken pyörät... En jaksanut ruveta listaamaan kaikkia
biggrin.gif

No ni..."vanha mopo" on sitten myyty ja on aika tehdä ensimmäinen syrjähyppy japanilaisista... Maanantaina tilaan pyörän... Valkoinen tulee tällä kertaa alle...

14 550 € EE-SPEEDILTÄ... mielestäni erittäin hyvä tarjous -08:sta...Ja hinta sis. toim. kulut... Että semmosia... Tällä mennään... Toivottavasti pyörä on sitten luotettava... oli se sitten tuotu mistä tahansa... Ettei olisi täysin pommi
biggrin.gif
biggrin.gif

Minullapa Triple oottaa kotiin tuontia, Leo Vince GP-Style pönttö vaihtuu aika äkkiä siihen. Onko se "kartan ajaminen" hyödyllistä/ välttämätöntä vaimenninta vaihdettaessa? Siis kun imupuolta ei oo sorkittu lain? Ja katoaako katalysaattori (t) ?

Ja palioko maksaa se kartta?

On hyödyllistä, ei oikein käy nätisti jos on täysin erilaiselle putkelle tarkoitettu kartta ECU:ssa. Katalysaattorit on uudemmissa Tripleissä väliputkessa eli GP kannulla jää pois.

Tehtaan omien karttojen vekslaus huollossa ei montaa minuuttia vie.

Mitään juuri sinun pyörällesi kustomoituja noi tehtaan kartat ei oo. Valkkaat haluatko vakio/ylätupla/Arrow 3-1 kartan ja pyydät laittamaan jonkin näistä. Toi Arrow 3-1 tune varmaan lähimpänä Vinceä.

Kyllä tämä nyt vaikeaksi menee oma valinta... Speed Triple II tai Ducatin Streetfighter... Triple olisi kyllä halvempi ja paras pyörä mitä ikinä olen ajanut... Ducatissa olisi enemmän tehoa ja näyttävyyttä... Vaikkei Trumppakaan ruma ole...

Ensimmäistä syrjähyppyä tekemässä Hondasta... Kumpi vai kampi...
huhu... jos olis ollu massit ducatin streetfighteriin ni huhu... hienoin pyörä mitä maapäällään kantaa aina nakuissa
biggrin.gif

Kyllä tämä nyt vaikeaksi menee oma valinta... Speed Triple II tai Ducatin Streetfighter... Triple olisi kyllä halvempi ja paras pyörä mitä ikinä olen ajanut... Ducatissa olisi enemmän tehoa ja näyttävyyttä... Vaikkei Trumppakaan ruma ole...

huhu... jos olis ollu massit ducatin streetfighteriin ni huhu... hienoin pyörä mitä maapäällään kantaa aina nakuissa  
biggrin.gif
Homma ei ollut massista kiinni... Kävin kylmätyypittämässä messuilla streetfighterin ja pyörä tuntui liikaa kyykkypyörältä... Älyttömän hieno ja tekninen vempain, mutta ajoasento oli erittäin "nojaava" eteenpäin... Omalla kohdalla ainakin olisi erittäin puuduttava... Sen takia siirryin kyykkypyöristä nakuihin enkä takaisin vaihda...Penkkin pehmuste oliko peräti alle 2 cm... Ajanmittaan tässä on vain muuttunut liian mukavuuden haluiseksi... Mutta tyyliä en vaihda...
biggrin.gif
thumbs-up.gif

Olen kuitenkin ERITTÄIN tyytyväinen valintaani...

Homma ei ollut massista kiinni... Kävin kylmätyypittämässä messuilla streetfighterin ja pyörä tuntui liikaa kyykkypyörältä... Älyttömän hieno ja tekninen vempain, mutta ajoasento oli erittäin "nojaava" eteenpäin... Omalla kohdalla ainakin olisi erittäin puuduttava... Sen takia siirryin kyykkypyöristä nakuihin enkä takaisin vaihda...Penkkin pehmuste oliko peräti alle 2 cm... Ajanmittaan tässä on vain muuttunut liian mukavuuden haluiseksi... Mutta tyyliä en vaihda...  
biggrin.gif
thumbs-up.gif

Ite tein saman huomion StreetF:sta, vaikutti oikeastaan katteista riisutulta kyykyltä ajoasennon puolesta. Muuten kyllä miehekkään näköinen pyörä.

Mutta hyvä peli on tuo triplekin, itsellä oli kanssa yhtenä vaihtoehtona kun nakuun oli tarkoitus vaihtaa. Kotari vei pidemmän korren, lähinnä vielä erilaisemman moottoriluonteen (vrt. rivi-4) takia. Onnea vaan uudesta pyörästä, valkoinen on aika passeli väri tuohon
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
thumbs-up.gif

Juu onneks olkoo vaa! kyllähä triple omassa hintaluokassaan varmasti vetää pisimmänkorren nakuista.
smile_org.gif
piti itekki viimevuonna toi ostaa mut päädyin z750 enspyöräks. Ku perkleen street triplejä ei ollu enää myynnis
crazy.gif

Mitä streetf tulee ni sehä on vähä, että tarkoitus pyhittää keinot. Ku noi upee pyörä ni voin olla vaik väärinpäin siin
biggrin.gif

Joo... niitä tuntuu menevän aikas hyvin kaupax... Kaveri myös yritti hankkia moista peliä, mut ei osattu sanoa saako vai ei (siis street tripleä)... Ensi pyöräksi z750 ei varmasti ole huono valinta...

Joo... niitä tuntuu menevän aikas hyvin kaupax... Kaveri myös yritti hankkia moista peliä, mut ei osattu sanoa saako vai ei (siis street tripleä)... Ensi pyöräksi z750 ei varmasti ole huono valinta...
Ei ollenkaa kyllä mut ei siitä viitti sit enää vaihtaa toisee 600 nakuun
tounge.gif
Ulkonäkö kyllä rokkaa z750 mutta nyt ajattelin 2-3vuotta vetää daytonalla ratoja
tounge.gif

uusi z750, jossa on usd keula on tosi hyvä. halpa ja hyvä.

jos ei olis tripleä ja nyt olisin ostamassa, niin ostaisin varmaan itsekkin ton.

Meinasin itsekkin ostaa Raision Bike Worldistä Z750:en, mutta myyjä suostutteli ostamaan uuden Hornetin... En myöskään katunut pyörän ostamista, mutta pikkuisen pieni peli 188 cm kaverille... Z olisi ehkä ollut siinä mielessä parempi...

Back