• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Trumppa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Trumppa-

New member
Ostin tossa viikko sitten Speed Triplen vm-05. Hieno musta pyörä ja hyväkuntoinen. Kilometrejä oli kertynyt vain12000 ja sitä tossa ihmettelin itekkin että miten noin vähän ajettu? Mutta kait jotku pitää pyöriä vain pihankoristeena tai eivät vaan kerkee ajamaan. Huoltokirjakin on ok ja eka huolto tehtynä. Ajokokemuksia kertynyt sen verran että voin kehua hyväksi pyöräksi kurvailuun ja kaupunkiin!! Moottoritie-nopeuksissa ei ehkä ole parhaimillaan kun alkaa ilmavirta repimään.

jos se eka öljynvaihtohuolto on tehty 8 vuotta sitten, niin huollot ei ole ihan 'ok'

eli kannattas vaihtaa öljyt ja jarrunesteet ja jäähdytysnesteet. Sehän nyt ei ole iso homma.

km ei kaikkiin pyöriin kerry, varsinkin olen huomannut, että pyörät joita ei voi lukea 'järkipyöriksi' , niin niitä ei osteta pitkien matkojen ajamiseen.

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin suosittelen lämpimästi MJL-huoltoa. Huippuosaamista ja hienoa asiakaspalvelua.

:orgmp2:Jep.. Pyörään tehty 10tkm huolto 2011 ja nyt ennen myyntiä tehty perushuolto eli öljyt ym vaihettu.
Onkos muilla ollu semmosta häikkää että ei käynnisty vaikka starttia pyörittää hyvin? Kun sulakkeita ropeltaa ja releitä koputtelee hieman ni sit taas lähteekin käyntiin..
Onko kokemuksia biketeamin huollon toimivuudesta ja hinnoista?

:orgmp2:Jep.. Pyörään tehty 10tkm huolto 2011 ja nyt ennen myyntiä tehty perushuolto eli öljyt ym vaihettu.
Onkos muilla ollu semmosta häikkää että ei käynnisty vaikka starttia pyörittää hyvin? Kun sulakkeita ropeltaa ja releitä koputtelee hieman ni sit taas lähteekin käyntiin..
Onko kokemuksia biketeamin huollon toimivuudesta ja hinnoista?

Kannattaisi tarkastaa että maajohto tekee kunnolla kontaktin akkuun ja runkoon.
Omassa oli hieman käynnistysongelmia viime kesänä, mutta heti kun maadoituksen akulle sai vimpan päälle, niin ei ollut enään mitään oireita:jpstyle:

onko siinä mikä putki (vakio?). joskus eri ruiskukartat on vaikeampia startata kuin toiset. Tiedä sitten mikä kartta siellä on koneessa.

joskus eri ruiskukartat on vaikeampia startata kuin toiset.

Eipä pitäisi itsessään vaikuttaa. Ainoa on jos on hirveän rikas karttaa, niin tulpat noessa. Kukaan tuskin tarkoituksella säätää karttaa sellaiseksi, että lähtee huonosti käyntiin.

yksi käynnistysjuttu tuli mieleen. Lainasin pyörää kaverille ja heti kun lähettiin huoltoasemalta niin se ei meinannut saada pyörää käyntiin, se pyöritti vain. Otin itse tangoista kiinni ja lähti heti. Johtui siitä, että se antoi kaasua, kun triplellä tuntuu että ei saa antaa kaasua yhtään käynnistäessä. Jos antaa kaasua, niin saa sahata vappuun asti. Aika moni kuitenkin vääntelee kaasua startatessa.

Minkäslaisia välityksiä olette Speed Tripleen laitelleet, vai ajaako kaikki vakioilla? Tässä mietin, jos vähän lyhyempää tyrkkäis jossain välissä kiinni.

itsellä on +1 takaratas.

triumphissa ei oikein ole lyhennys niin tarpeen, kun kone ei ole 'jumissa' millään vaihteella tehottomalla alueella. Ainakin itse koen sen niin, että lähes joka japsiin olen lyhentänyt, mutta triumphissa ei oikein ole pointtia.

En kyllä itsekkään lähtisi välityksiä muuttamaan, koneessa kummiskin riittää hyvin vääntö jokaisella vaihteella. Muutenkin tuo ensimmäinen vaihde on todella lyhyen oloinen vakiona:;):

No pitänee vielä vähän mutustella, kunhan saa enemmän kilometrejä alle. Vähän tuo jalan kipsi meinaa haitata harrastusta, mutta jospa sitä jo ensi viikolla.

Omasta mielestä Trumppa menee oikein mainiosti myös motarilla kunhan on se etulippa kiinni. Ei vaapu...välillä joutuu "kovemmissa" nopeuksissa tosin kumartumaan lähemmäs tankkia, mutta nakupyöräksi omasta mielestä menee kuin juna :WAZAAP:

Kannattaisi tarkastaa että maajohto tekee kunnolla kontaktin akkuun ja runkoon.
Omassa oli hieman käynnistysongelmia viime kesänä, mutta heti kun maadoituksen akulle sai vimpan päälle, niin ei ollut enään mitään oireita:jpstyle:

Itsellä oli parit käynnistysvaikeudet keväällä, mutta luulen että johtui vain kylmästä huhtikuun säästä sekä pitkästä käyttämättömyydestä kun oli ollut jonkin aikaa lähes tyhjänä akku (ei täysin tyhjänä kuitenkaan). Nyt on pelittänyt taas ilman ongelmia, tosin varmaan sen akun joutuu vaihtamaan talven aikana uudempaan mikäli pyörä silloin vielä löytyy...

Omasta mielestä Trumppa menee oikein mainiosti myös motarilla kunhan on se etulippa kiinni.

Aivan samaa mieltä olen. Ostin vuoden 2009 Speed Triple R:n reilu viikko sitten ja heti alkuun tuli ajettua yli 100 km moottoritietä. Eipä tullut tarvetta pitää taukoa tai poistua pienemmille poluille. Tässä pyörässä oli fly screenin lisäksi pleksi kiinni, mutta se aiheutti vain ikävää pyörteilyä kypärän korkeudelle, joten otin pois. Pelkällä fly screenillä menee paremmin.

Juupa, ihan itestään on hävinneet noi startti-ongelmat mullakin?? En tiiä sitten mistä johtuivat.:blink:
Mun triplessä ei oo tota tuulenohjainta niin silloin kyllä ottaa ilmavirta aikalailla vastaan moottoritie-vauhdeissa...

Nyt saanut jo vähän kilometrejäkin alle ja tosiaan, ei välityksien lyhentämiselle tunnu tarvetta olevan. Mukava kikotin on kyllä runttailla menemään.

Mites muilla vaihtaa vaihteita? Mulla on edellinen omistaja runtannnut gillesin siirtosarjan paikalleen ja jonkin verran takkuaa varsinkin ykkönen-kakkonen väli. Jää liian usein vapaaseen kiinni, eikä se vaihto muutenkaan ole smoothi. Satunnaisesti myös muut vaihteet vähän tahmeilta tuntuu. Alaspäin kengittely menee kyllä nätisti, mutta isompaa vaihtamisen tunteesta en tykkää yhtään. Tosin tuo hiljattain leikattu nilkkakin voinee vaikuttaa. Ei vielä ihan täydet liikeradat meinaan löydy, kun vasta 8 viikkoa sitten olin leikkurissa.

Tarvii tuota kytkimen säätöä varmaan ensimmäisenä kokeilla? Se tosiaan tuntuu äkkiseltään siltä, että saisi vähän enemmän irroittaa ja voisi mahdollisesti olla säädöstä kiinni. Toivottavasti, niin ei tarvitse laatikkoa alkaa irroittelemaan.

Nyt saanut jo vähän kilometrejäkin alle ja tosiaan, ei välityksien lyhentämiselle tunnu tarvetta olevan. Mukava kikotin on kyllä runttailla menemään.

Mites muilla vaihtaa vaihteita? Mulla on edellinen omistaja runtannnut gillesin siirtosarjan paikalleen ja jonkin verran takkuaa varsinkin ykkönen-kakkonen väli. Jää liian usein vapaaseen kiinni, eikä se vaihto muutenkaan ole smoothi. Satunnaisesti myös muut vaihteet vähän tahmeilta tuntuu. Alaspäin kengittely menee kyllä nätisti, mutta isompaa vaihtamisen tunteesta en tykkää yhtään. Tosin tuo hiljattain leikattu nilkkakin voinee vaikuttaa. Ei vielä ihan täydet liikeradat meinaan löydy, kun vasta 8 viikkoa sitten olin leikkurissa.

Tarvii tuota kytkimen säätöä varmaan ensimmäisenä kokeilla? Se tosiaan tuntuu äkkiseltään siltä, että saisi vähän enemmän irroittaa ja voisi mahdollisesti olla säädöstä kiinni. Toivottavasti, niin ei tarvitse laatikkoa alkaa irroittelemaan.

Itsellä oli hieman samoja ongelmia niin vastaus voisi olla täällä
http://www.moottoripyora.org/keskus...8-Speed-triple-vaihteet?p=6051669#post6051669
Tuosta crossipolkimesta voi sanoa että vaihteet vaihtui todella mallikkaasti 6tkm kokemuksella:thumbup:

Back