• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speed triple..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Trumppa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
siinähän ei ole mitään väärää että ostaa hyvän pyörän toiseksi pyöräksi.

lisäksi nuo uudet on siitä hyviä kun on absit ja luistonestot yms.

nyt tulee vain se ongelma, että parempaa on vaikea löytää.
 
^^Loistava valinta :thumbup: toiseksi pyöräksi? :paikallatuulee:

No miksi ei toiseksi pyöräksi? :) Kait se on eniten kiinni siitä kädestä, joka sitä kaasukahvaa käyttää, että mitä sillä pyörällä tulee tapahtumaan. :) Sanoi moni, että Duke 790 ei ole myöskään aloittelijan pyörä, mutta kyllä silläkin selvisi hyvin ilman vaaratilanteita jne.

Olisi varmaan jäänyt kyllä koko harrastus aloittamatta, mikäli olisi jotkut portaat että millaisen pyörän voi hankkia. Kyllähän se pyörä pitää olla sellainen, että kiinnostaa ulkoisesti ja ominaisuuksiltaan.
 
Tuli käytyä Biketeamin Trumppa-viikoilla pyörähtämässä ja samalla kaupat uudesta Speed Triplestä. Koeajoin sen kesällä koeajopäivillä ja tuntui hyvälle ja mukavalle. Pitkään pohdin myös Super Dukea, mutta Trumpasta tuli nyt kaupat.

Onnittelut uudesta pyörästä. Toi on kyllä huippu laite.

Muutaman tunnin koeajon tein reilu vuosi sitten ja isosti olisin halunnut, mutta Tuonosta sai tehtyä silloin taloudellisesti järkevämmän diiliin. No nyt on Tuonokin jo vaihtunut. :)
 
Onnittelut uudesta pyörästä. Toi on kyllä huippu laite.

Muutaman tunnin koeajon tein reilu vuosi sitten ja isosti olisin halunnut, mutta Tuonosta sai tehtyä silloin taloudellisesti järkevämmän diiliin. No nyt on Tuonokin jo vaihtunut. :)

Tuon haluan joskus oppia eli järkevä diili moposta. :) Kiitos vaan, helmikuussa pyörän pitäisi olla Suomessa. Oli muuten ainut musta, mitä pk-seudulle on tilattu vuosimallia 2020. Liike oli tilannut pelkästään valkoisia ja tuo piti tilata erikseen.
 
"Hyvät" mopot ovat hieman kaksipiippuinen juttu :D.
Ainakin silloin, kun ajettavuus on johtavana kriteerinä.

Rataympäristössä asia ei juurikaan haittaa.... päin vastoin,
mutta yleisillä laduilla tuollaisella törmää väistämättä
hieman vittumaiseenkin juttuun.

Puitteisiin nähden hiemankaan "järkevillä" kyydeillä ajelu
alkaa äkkiä tuntua tappavan tylsältä. :dunno:
 
"Hyvät" mopot ovat hieman kaksipiippuinen juttu :D.
Ainakin silloin, kun ajettavuus on johtavana kriteerinä.

Rataympäristössä asia ei juurikaan haittaa.... päin vastoin,
mutta yleisillä laduilla tuollaisella törmää väistämättä
hieman vittumaiseenkin juttuun.

Puitteisiin nähden hiemankaan "järkevillä" kyydeillä ajelu
alkaa äkkiä tuntua tappavan tylsältä. :dunno:

Täysin samaa mieltä. Mainitsemasi syyn vuoksi tallista löytyy enää radalle sopivia pyöriä.
 
täysin totta kyykyissä ja busissa. Speed triple on kuitenkin poikkeus, koska sillä ei katteettomana viitsi ajaa kovaa 'koko ajan'.

Lisäksi speed triplen ero on se, että se tuntuu tehokkaalta heti tonnista, joten sitä ei tarvitse huudattaa kuten jotain 600cc:tä että se tuntuisi miltään. ja sen teho alue on lineaarinen, joten se 'tykkää' mennä tasanopeuksiakin. Kun taas joku 1000cc kyykky on sellaisessa exponenttiaalisen tehon käyrän puolivälissä tuossa maantienopeudessa, että osa niistä ei 'halua' mennä sitä, vaan ovat koko ajan kiihtymässä.

ja ääni on hyvä, joten hauskuus löytyy 'sopivasta vääntökiihtyvyydestä ja siihen liittyvästä pörinästä'. Eikä mene hermot koko aikaa käsiin nojailuun.

Radasta sen verran, että speed triple on sielläkin mahtava. Lisäksi radalla sillä muut pitää sua altavastaajana kyykkyjä vastaan, joten jos jää kyykylle, niin se johtuu siitä, ettei tämä ole kyykky, ja jos pärjää kyykylle, niin se johtuu siitä, että olet vaan niin hyvä kuski.:D
 
Lisäksi speed triplen ero on se, että se tuntuu tehokkaalta heti tonnista, joten sitä ei tarvitse huudattaa kuten jotain 600cc:tä että se tuntuisi miltään. ja sen teho alue on lineaarinen, joten se 'tykkää' mennä tasanopeuksiakin. Kun taas joku 1000cc kyykky on sellaisessa exponenttiaalisen tehon käyrän puolivälissä tuossa maantienopeudessa, että osa niistä ei 'halua' mennä sitä, vaan ovat koko ajan kiihtymässä.

ja ääni on hyvä, joten hauskuus löytyy 'sopivasta vääntökiihtyvyydestä ja siihen liittyvästä pörinästä'. Eikä mene hermot koko aikaa käsiin nojailuun.

Jotenkin tiivistit hyvin sen, miksi koeajolla tykästyin Speed Tripleen - vääntää ja vetää hyvin alhaalta saakka, äänimaailma, itselle hyvä ajoasento ja ajettavuus ja tykkään myös ulkonäöstä. Mukava ajella myös kaupungissa ja antaa tosiaan pörinät. Ja tuohon päälle vielä shifteri, vakionopeudensäädin jne niin on myös mukavaa maantiellä.
 
No miksi ei toiseksi pyöräksi? :) Kait se on eniten kiinni siitä kädestä, joka sitä kaasukahvaa käyttää, että mitä sillä pyörällä tulee tapahtumaan. :)
Niinpä...meitä on joka lähtöön. Itse vähensin viimeksi tietoisesti tehoa, että ajaminen rauhoittuisi. Mutta ensi kaudeksi kuitenkin varmaan taas lisään sitä.. :orgmp2:
 
kokemuksen rintaääni. Ostin joskus 2007 vuonna tuon 2005 mallin ja vieläkin on käytössä.
 
täysin totta kyykyissä ja busissa. Speed triple on kuitenkin poikkeus, koska sillä ei katteettomana viitsi ajaa kovaa 'koko ajan'.

Lisäksi speed triplen ero on se, että se tuntuu tehokkaalta heti tonnista, joten sitä ei tarvitse huudattaa kuten jotain 600cc:tä että se tuntuisi miltään. ja sen teho alue on lineaarinen, joten se 'tykkää' mennä tasanopeuksiakin. Kun taas joku 1000cc kyykky on sellaisessa exponenttiaalisen tehon käyrän puolivälissä tuossa maantienopeudessa, että osa niistä ei 'halua' mennä sitä, vaan ovat koko ajan kiihtymässä.

ja ääni on hyvä, joten hauskuus löytyy 'sopivasta vääntökiihtyvyydestä ja siihen liittyvästä pörinästä'. Eikä mene hermot koko aikaa käsiin nojailuun.

Radasta sen verran, että speed triple on sielläkin mahtava. Lisäksi radalla sillä muut pitää sua altavastaajana kyykkyjä vastaan, joten jos jää kyykylle, niin se johtuu siitä, ettei tämä ole kyykky, ja jos pärjää kyykylle, niin se johtuu siitä, että olet vaan niin hyvä kuski.:D

Palataanpa vielä tähän "liian hyvä pyörä" syndroomaan :p.
Kaikenlaisia ongelmia sitä onkin maailmassa :paikallatuulee:

"Katuhaukkailu," noin laajasti ymmärrettynä, se vasta rankkaa onkin ST:n pimppaversiolla.
Tehontuotto on periaatteessa aivan optimi, alusta ja ajo-ominaisuudet kaikkinensa erinomaiset...…
Eli niin hyvä paketti, että vähänkään järki päässä yleisillä teillä meno on tappavan tylsää touhua
ensihuuman jälkeen.

Noissa erilaisissa 170+ rwhp laitteissa on ajo-ominaisuutta ja sitä alaruttuakin tarjolla myös paljon enemmän
kuin ST:ssä….. mutta kun nuo varsinaiset woimakoneet pääsevät pulssilleen... WROOOOOM :jippikaijee:
Se kun jää sitten ST:stä uupumaan.

Noh, ne woimakoneethan sitten kuitenkin repii sen verran perkeleesti, että tilannenopeudet karkaavat alta
aikayksikön kadulla potenssiin riskien suhteen. Se, onko siellä "perässä" vielä ne +50 rwhp vaiko eikö...…
sillä on ihan vitunmoinen ero ja merkitys. Ei ole mielipidekysymys.
Jos siinä "pulssin partaalla" se laite vielä kuiskuttelee koko ajan korvaan.... anna mennä.... anna mennä...:grin:
niin woe helewettiläenen kuitennii….:WAZAAP:. Miten se meni... "äläkä saata meitä kiusaukseen" :D.

Jos et vastaa "Seireenien kutsuun", turhaudut hienoon ja hallittuun "köröttelyyn".
Jos vastaat..... Pääsee helvetti valloilleen.

Ei ole helppoa ei. Paremmin oli ennen :D.

70- luvun alkupään vispilöillä mentiin touhutippa tatin päässä kiiltäen...…
ja nykyisin "liian hyvillä" pyörillä samoja latuja, samoilla ja kovemmillakin kyydeillä tyyliin:

Hoh-hoijaa..... ja vituttaa vielä kun umpikypärällä on huono kaivaa nenää ajankulukseen :p.

Mutta..... kun tuolla etelämpänä pääsee ilman sairaalloisen kyttäämisen ja kohtuuttomien penaltien
pelkoa vetämään rennosti polveilevilla mutkateillä ihan omaan tahtiin.... :respect:. Oi-jo-joi-joi....

Tässähän tuli toiki varsin subjektiivinen mielipide.... eikä hyvätkään perustelut tee siitä absoluuttista totuutta.
 
Tossa Trumpassa on enempi mutkatiepotentiaalia kuin vaikkapa kuninkaassa ja molemmissa riittävästi jokapäiväisiin tarpeisiin.

Koneessakin on löylyä mukavasti. Väittäisin voimakoneeksi jo tuota. Sitten on voima x voima.
 
Tossa Trumpassa on enempi mutkatiepotentiaalia kuin vaikkapa kuninkaassa ja molemmissa riittävästi jokapäiväisiin tarpeisiin.

Koneessakin on löylyä mukavasti. Väittäisin voimakoneeksi jo tuota. Sitten on voima x voima.

On on, ei se tuohon kyykkää :D.

Mutta "Woimakone" ? Wisky - Tango - Foxtrot.... :no:.
Ihan kiva, mutta aikkuste oikkest hei..... Ne viimeiset 50 rwhp joko on... tai eijolee… Rumpis eijolee.

Se on vaan tohon hommaan "liian hyvä"..... ja toisaalta siitä silti puuttuu "se jokin".... joka auttaa
jaksamaan paremmin kuin Berocca.

Mutta ihan helevetin hieno ja hyvä peli:respect:.
 
On on, ei se tuohon kyykkää :D.

Mutta "Woimakone" ? Wisky - Tango - Foxtrot.... :no:.
Ihan kiva, mutta aikkuste oikkest hei..... Ne viimeiset 50 rwhp joko on... tai eijolee… Rumpis eijolee.

Se on vaan tohon hommaan "liian hyvä"..... ja toisaalta siitä silti puuttuu "se jokin".... joka auttaa
jaksamaan paremmin kuin Berocca.

Mutta ihan helevetin hieno ja hyvä peli:respect:.

Sehän riippuu, minne asettaa ne viimeiset viiskyt. Onko se 100-150, 120-170 vai 200-250?

130 takarenkaalta huippua riittää. Alhaalta käyvä kone kuin vaikka triplessä ja kunkussa on. Sitten on vaihdelaatikko jeesimään loput.

Voi pitää niin vitunmoista kiirettä, ettei suojelusenkeli perässä pysy.

Ei se tehokkaamman koneenkaan pauhu siellä alle neljän tonnin luuraa, että samalla tavalla joutuu hämmentämään väliä 2-4.

Baanalla päälle kahden markan alkaa sitten repimään eroa isosti. Häpeäksihän semmoinen tietty on, haha!
 
Sehän riippuu, minne asettaa ne viimeiset viiskyt. Onko se 100-150, 120-170 vai 200-250?

130 takarenkaalta huippua riittää. Alhaalta käyvä kone kuin vaikka triplessä ja kunkussa on. Sitten on vaihdelaatikko jeesimään loput.

Voi pitää niin vitunmoista kiirettä, ettei suojelusenkeli perässä pysy.

Ei se tehokkaamman koneenkaan pauhu siellä alle neljän tonnin luuraa, että samalla tavalla joutuu hämmentämään väliä 2-4.

Baanalla päälle kahden markan alkaa sitten repimään eroa isosti. Häpeäksihän semmoinen tietty on, haha!

On se kuitenkin ihan "housuun kusemista" jos alkaa höpöttää, ettei se edes heti sadan rwhp:n jälkeen
tärähtävä + 50 rwhp "make the difference"... ja Biiig Time.

Kun mennään tonne ympäröivään todellisuuteen, se 130 + 50 rwhp jyrääkin jo ihan eri malliin
kun satkun perään.

Suosittelen tutustumaan aiheeseen kunnolla ja ajan kanssa :;):.

Jossain vaiheessa vaan joutuu tunnustamaan, että homma skulaa kuin "rahaa pankissa" :D.
 
On se kuitenkin ihan "housuun kusemista" jos alkaa höpöttää, ettei se edes heti sadan rwhp:n jälkeen
tärähtävä + 50 rwhp "make the difference"... ja Biiig Time.

Kun mennään tonne ympäröivään todellisuuteen, se 130 + 50 rwhp jyrääkin jo ihan eri malliin
kun satkun perään.

Suosittelen tutustumaan aiheeseen kunnolla ja ajan kanssa :;):.

Jossain vaiheessa vaan joutuu tunnustamaan, että homma skulaa kuin "rahaa pankissa" :D.

Pitäis toi vessa sit ahtaa...

MutkaMaxilla ei uskalla koittaa, kun se ei pysähdy mun näppivoimilla.

180 takapallolta on aika vitusti. Vaparista siis.
 
Sehän riippuu, minne asettaa ne viimeiset viiskyt. Onko se 100-150, 120-170 vai 200-250?

130 takarenkaalta huippua riittää. Alhaalta käyvä kone kuin vaikka triplessä ja kunkussa on. Sitten on vaihdelaatikko jeesimään loput.

Voi pitää niin vitunmoista kiirettä, ettei suojelusenkeli perässä pysy.

Ei se tehokkaamman koneenkaan pauhu siellä alle neljän tonnin luuraa, että samalla tavalla joutuu hämmentämään väliä 2-4.

Baanalla päälle kahden markan alkaa sitten repimään eroa isosti. Häpeäksihän semmoinen tietty on, haha!

Kaikkihan on aina suhteellista... paitsi sitten kun mikään ei enää riitä:D.
Siinä kohtaa on parasta tehdä palvelus itselle ja omaisille.... ja ottaa järki käteen, tai "suck the pipe"
ja game over. Vittumaista pitää hyviä ja huolehtivia ihmisiä kohtuuttoman paineen alla
vaikka kuinka huutais hoosiannaa hedoismille.

Sen verran tuohon "hyvän" nykymopon suhteellisuuteen, että vuonna kivi ja miekka
60+ hp kampuralta vastasi aika lailla nykyisen laatutuotteen 170+ rwhp:ta.

Aika jäätävää luettavaa, mutta käy kokeilee 70- luvun alun Kawan 500 H1:stä ja perään
vaikka 1290 Kotkaa :;):.

Aikasen mielenkiintoista.... voi luvata sormet vaikka missä ja miten :grin:
 
Back
Ylös