Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^^Loistava valintatoiseksi pyöräksi?
![]()
Tuli käytyä Biketeamin Trumppa-viikoilla pyörähtämässä ja samalla kaupat uudesta Speed Triplestä. Koeajoin sen kesällä koeajopäivillä ja tuntui hyvälle ja mukavalle. Pitkään pohdin myös Super Dukea, mutta Trumpasta tuli nyt kaupat.
Onnittelut uudesta pyörästä. Toi on kyllä huippu laite.
Muutaman tunnin koeajon tein reilu vuosi sitten ja isosti olisin halunnut, mutta Tuonosta sai tehtyä silloin taloudellisesti järkevämmän diiliin. No nyt on Tuonokin jo vaihtunut.![]()
mutta ei kai se ole se 2020 malli kuitenkaan jossa on isompi 1160 kone?

"Hyvät" mopot ovat hieman kaksipiippuinen juttu.
Ainakin silloin, kun ajettavuus on johtavana kriteerinä.
Rataympäristössä asia ei juurikaan haittaa.... päin vastoin,
mutta yleisillä laduilla tuollaisella törmää väistämättä
hieman vittumaiseenkin juttuun.
Puitteisiin nähden hiemankaan "järkevillä" kyydeillä ajelu
alkaa äkkiä tuntua tappavan tylsältä.![]()
Lisäksi speed triplen ero on se, että se tuntuu tehokkaalta heti tonnista, joten sitä ei tarvitse huudattaa kuten jotain 600cc:tä että se tuntuisi miltään. ja sen teho alue on lineaarinen, joten se 'tykkää' mennä tasanopeuksiakin. Kun taas joku 1000cc kyykky on sellaisessa exponenttiaalisen tehon käyrän puolivälissä tuossa maantienopeudessa, että osa niistä ei 'halua' mennä sitä, vaan ovat koko ajan kiihtymässä.
ja ääni on hyvä, joten hauskuus löytyy 'sopivasta vääntökiihtyvyydestä ja siihen liittyvästä pörinästä'. Eikä mene hermot koko aikaa käsiin nojailuun.
Niinpä...meitä on joka lähtöön. Itse vähensin viimeksi tietoisesti tehoa, että ajaminen rauhoittuisi. Mutta ensi kaudeksi kuitenkin varmaan taas lisään sitä..No miksi ei toiseksi pyöräksi?Kait se on eniten kiinni siitä kädestä, joka sitä kaasukahvaa käyttää, että mitä sillä pyörällä tulee tapahtumaan.
![]()

täysin totta kyykyissä ja busissa. Speed triple on kuitenkin poikkeus, koska sillä ei katteettomana viitsi ajaa kovaa 'koko ajan'.
Lisäksi speed triplen ero on se, että se tuntuu tehokkaalta heti tonnista, joten sitä ei tarvitse huudattaa kuten jotain 600cc:tä että se tuntuisi miltään. ja sen teho alue on lineaarinen, joten se 'tykkää' mennä tasanopeuksiakin. Kun taas joku 1000cc kyykky on sellaisessa exponenttiaalisen tehon käyrän puolivälissä tuossa maantienopeudessa, että osa niistä ei 'halua' mennä sitä, vaan ovat koko ajan kiihtymässä.
ja ääni on hyvä, joten hauskuus löytyy 'sopivasta vääntökiihtyvyydestä ja siihen liittyvästä pörinästä'. Eikä mene hermot koko aikaa käsiin nojailuun.
Radasta sen verran, että speed triple on sielläkin mahtava. Lisäksi radalla sillä muut pitää sua altavastaajana kyykkyjä vastaan, joten jos jää kyykylle, niin se johtuu siitä, ettei tämä ole kyykky, ja jos pärjää kyykylle, niin se johtuu siitä, että olet vaan niin hyvä kuski.![]()



. Miten se meni... "äläkä saata meitä kiusaukseen"
. Oi-jo-joi-joi....Tossa Trumpassa on enempi mutkatiepotentiaalia kuin vaikkapa kuninkaassa ja molemmissa riittävästi jokapäiväisiin tarpeisiin.
Koneessakin on löylyä mukavasti. Väittäisin voimakoneeksi jo tuota. Sitten on voima x voima.
.
.On on, ei se tuohon kyykkää.
Mutta "Woimakone" ? Wisky - Tango - Foxtrot.....
Ihan kiva, mutta aikkuste oikkest hei..... Ne viimeiset 50 rwhp joko on... tai eijolee… Rumpis eijolee.
Se on vaan tohon hommaan "liian hyvä"..... ja toisaalta siitä silti puuttuu "se jokin".... joka auttaa
jaksamaan paremmin kuin Berocca.
Mutta ihan helevetin hieno ja hyvä peli.
Sehän riippuu, minne asettaa ne viimeiset viiskyt. Onko se 100-150, 120-170 vai 200-250?
130 takarenkaalta huippua riittää. Alhaalta käyvä kone kuin vaikka triplessä ja kunkussa on. Sitten on vaihdelaatikko jeesimään loput.
Voi pitää niin vitunmoista kiirettä, ettei suojelusenkeli perässä pysy.
Ei se tehokkaamman koneenkaan pauhu siellä alle neljän tonnin luuraa, että samalla tavalla joutuu hämmentämään väliä 2-4.
Baanalla päälle kahden markan alkaa sitten repimään eroa isosti. Häpeäksihän semmoinen tietty on, haha!
.On se kuitenkin ihan "housuun kusemista" jos alkaa höpöttää, ettei se edes heti sadan rwhp:n jälkeen
tärähtävä + 50 rwhp "make the difference"... ja Biiig Time.
Kun mennään tonne ympäröivään todellisuuteen, se 130 + 50 rwhp jyrääkin jo ihan eri malliin
kun satkun perään.
Suosittelen tutustumaan aiheeseen kunnolla ja ajan kanssa.
Jossain vaiheessa vaan joutuu tunnustamaan, että homma skulaa kuin "rahaa pankissa".
Sehän riippuu, minne asettaa ne viimeiset viiskyt. Onko se 100-150, 120-170 vai 200-250?
130 takarenkaalta huippua riittää. Alhaalta käyvä kone kuin vaikka triplessä ja kunkussa on. Sitten on vaihdelaatikko jeesimään loput.
Voi pitää niin vitunmoista kiirettä, ettei suojelusenkeli perässä pysy.
Ei se tehokkaamman koneenkaan pauhu siellä alle neljän tonnin luuraa, että samalla tavalla joutuu hämmentämään väliä 2-4.
Baanalla päälle kahden markan alkaa sitten repimään eroa isosti. Häpeäksihän semmoinen tietty on, haha!
.