Speed triple..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Trumppa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ainakin on samanlaiset.

EDIT: Mulla on muuten ne alkuperäiset liittimet ehkä jossain jemmassa jos jotain mittoja tms tarvii. Se, että löydänkö ne sieltä jemmasta, on ihan arpapeliä kyllä.

Kyllähän siitä apua olisi 🙂 mutta ei mikään pakko ole. Mittaillaan sitten kun irroitetaan tankki.
 
Löytyiskö keltään obd:tä tai vikakoodin lukijaa lainaan PK-seudulla Trumpan 2018 Speed Tripleen? Tarve n-yyyy-tee nyt. Tai tarvittaessa vaikka ostetaan. OBD link LX ilmeisesti toimii sekä dealertool.co.uk palikka.
 
Jos vikakoodien luku riittää, niin mikä tahansa toimii. Trumpassa on normaalit protokollat kuten autoissa.
 
Paha antaa takuuta mistään, mutta itsellä speed triplessä aikoinaan ja nyt bobberissa toiminut kaikki mitä minulla on. Trumpan obd-protokolla tietääkseni aina ollut normaali autojen ISO-protokolla ja pistoke normaali OBD2.

Toki kaikista autokorjaamoistakin löytyy lukija ja Motonetin Motomaatista.
 
Mätänetin Bluetooth palikalla oli yllättäen yhteysongelmia (paska mikä paska), mutta Tokmannin "perinteinen" OBD-lukija toimi moitteetta. Ei vikakoodeja. Syyksi lopulta selvisi löysät liittimet vilkun katkasijalla joka aiheutti sen, että ei pyörittänyt starttia. '18 RS:n kanssa tämä.
 
Onkos jollain tietoa miten saisi molemmat ajovalot (lyhyet ja pitkät) palamaan samaan aikaan?
Tällä hetkellä palaa siis lyhyillä toinen ja pitkillä toinen+parkki tjsp.

Bomber foorumeilla oli ikivanha ketju missä mainittii vain että lisää yhden 5 napaisen vaihtoreleen penkin alle tyhjään kohtaan ja homma on siinä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/481865/Vaihtorele-12V-3040A-5-napa

Toimiikohan noin?

Siitä on nyt liki 20 vuotta kun tuon tein, mutta muistaakseni sinne piti laittaa kaksi noita releitä niihin tyhjiin paikkoihin. Eli silloin molemmat valot toimii lyhyinä ja pitkinä. Niin se on ollut alun perinkin, mutta sääntö-Suomessa laki ei tunne (tuntenut?) erillisiä umpiota.
 
Tossa 1050 triplessä ne on aina toiminut yhtä aikaa. Noita 2004 sia näkee välillä toissilmäisinä.
 
Tossa 1050 triplessä ne on aina toiminut yhtä aikaa. Noita 2004 sia näkee välillä toissilmäisinä.

Ilmeisesti jokin lainsäädöllinen juttu ollut tuolloin? Siellä oli yksi tyhjä vaihtoreleen paikka. Tuo numero 1 oli tyhjä.

Ei vaikutusta mihinkään vaikka laittoi tyhjään paikkaan releen.
 

Liitetiedostot

  • headlight_relays.JPG
    headlight_relays.JPG
    58,7 KB · Katselut: 19
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti jokin lainsäädöllinen juttu ollut tuolloin? Siellä oli yksi tyhjä vaihtoreleen paikka. Tuo numero 1 oli tyhjä.

Ei vaikutusta mihinkään vaikka laittoi tyhjään paikkaan releen.

jep löytyy täältäkin foorumilta topikki; "tuplavalot RS" otsikolla.
nimenomaan tarvitaan 2 relettä- joillekin aiheutti tunnontuskia se, että vientipyörissä on umpiot erilaiset, toinen on erityisesti pitkien valojen HC-umpio, jolloin se saattaa häikäistä vastaantulijaa. ja kyseessä ei ollut suomi-erikoisuus, koska trumpat tuotiin ruottin kautta suomeen ja varusteltiin ilmeisesti siellä tuolloin.

(...20 vuotta sitten kytät olivat aktiivisia noiden suhteen kun ne oli kiellettyjä ja ne erottuivat liikenteessä, koska pääosa oli yhdellä päävalolla varustettuja. valoista jatkettiin kitistä siihen aikaan paljon enemmän ja herkemmin kun nykyään tuntuu että mikä tahansa on sallittua... )
 
Morjes! Kauhiasti kiinnostais tuommonen speed triple, yhtä kävin ajamassa ja totesin että tämmönen on saatava nyt heti😅 aivan älyttömän hieno moottori
Kyseinen pyörä oli -03 mallinen 955i ja tommonen ois hakusessa, budjetti tuskin riittää 1050:seen...
Onko noissa vuosimalleissa jotain huomioitavaa, onko joku tietty mikä on ehdoton nounou? Toki jos jollain on tarjolla niin viestiä tulemaan, vaihdossa ois tyrkyttää ainakin toistaseksi 640 kotari, siitä lisää sitte yksityisesti.
 
alko speed triple pätkimään ohjausta käännellessä. oli virtalukon pohjasta irronnut yksi kolvaus ja johto. onneksi meni pihasta lähtiessä.

näissähän voi myös johdot murtua matkalla virtalukolle, kun se peltilipare pitää johtoa liian kireällä eikä anna sen taipua loivasti. se pelti kannattaa ottaa irti.

mulla murtui valojen johto joskus siitä nipusta. jos niitä alkaa korjaamaan niin ei voi korjata ns pikkupätkällä, koska ei se kestä kolvata taipuvaan kohtaan. joten pitää liittää tankin alle ennen liitintä ja toinen pää virtalukon pohjaan kolvilla.
 
Morjes! Kauhiasti kiinnostais tuommonen speed triple, yhtä kävin ajamassa ja totesin että tämmönen on saatava nyt heti aivan älyttömän hieno moottori
Kyseinen pyörä oli -03 mallinen 955i ja tommonen ois hakusessa, budjetti tuskin riittää 1050:seen...
Onko noissa vuosimalleissa jotain huomioitavaa, onko joku tietty mikä on ehdoton nounou? Toki jos jollain on tarjolla niin viestiä tulemaan, vaihdossa ois tyrkyttää ainakin toistaseksi 640 kotari, siitä lisää sitte yksityisesti.

hyvin kestävä kone, tarkista normiasiat niinku keulan iskarit, ja että kaikki pelaa. kone käy kuin singeri, tietty määrä meteliä kuuluu asiaan. koneessa on normishimmit, jotka pitää tarkistella sillon tällön. sumujen saarilta saa osia odotella kauan, joten kaikki kantsii suomesta ostaa mitä vaan sattuu saamaan, hinnalla ei ole paljoa eroa.
 
itselle nounou on mallit ennen 05 vuosimallia. :D

oikeesti paras on 08 ja siitä eteenpäin. jossa muutamia 05 mallin juttuja korjattiin.
 
itselle nounou on mallit ennen 05 vuosimallia. :D

oikeesti paras on 08 ja siitä eteenpäin. jossa muutamia 05 mallin juttuja korjattiin.

Todennäköisesti ne jutut on varmaan korjattu kun mittarissa rupee oleen rapia 50tkm? Vai mimmosista jutuista kyse ? Justiin tipahtanu myyntiin -05 mallinen 1050 sekä -06mallinen 1050 ja osuis jopa budjettiin🤩 mutta ei väkisin viittis käsiä paskaan tunkea😅
 
Todennäköisesti ne jutut on varmaan korjattu kun mittarissa rupee oleen rapia 50tkm? Vai mimmosista jutuista kyse ? Justiin tipahtanu myyntiin -05 mallinen 1050 sekä -06mallinen 1050 ja osuis jopa budjettiin朗 mutta ei väkisin viittis käsiä paskaan tunkea

Ne jutut ovat esim starttikytkin, joka luultavasti vaihdettu ennen 50tkm, lataussäädin, joka itsellä kesti ihan hienosti 50+tkm, Nissinin jarrut eivät ole yhtä hyvät kuin uudempien Brembot, mutta kyllä niillä ajelee.

Ei ne paskaa ole ja "tyyppiviat" aika pikkujuttuja, joita kaikissa muissakin merkeissä. Tuo 955 malli oli itselle ihan 50/60, eikä herättänyt suuria ostohaluja, mutta kun näin ekat kuvat 1050 mallista, oli ihan pakko-ostos. Ostin 2005 uutena ja ajoin 11v. Starttikytkin hajosi jossain vaiheessa ja vaihdoin sen. Muuten ihan pomminvarma vehje. Ei mitään sähkö- eikä muitakaan vikoja ikinä. Ajoin reilut 50tkm. Normaalit määräaikaishuollot toki tehtävä, sisältäen takanavan rasvauksen.

Nyt toki pyörillä ikää kohta 20v ja ketä lie omistajina ollut, niin suhtauduttava samoin kuin kaikkiin muihinkin 20v pyöriin. Pari kesää sitten ostin toisen Trumpan, kun merkistä ei ole huonoa sanottavaa ollut.
 
Itellä oli reilut 60tkm ajettu -06 speed triple.
Muutama juttu siitä. Kannattaa pyrkiä ostamaan pyörä, jossa esim venttiilien tarkistus/säätö tehty eli merkintä siitä. Omassa piti ostella shimmejä kun tarkistin.

Takaiskarin linkut oli ihan jumissa. Neulalaakerit oli saaneet kuraa ja menneet aivan muusiksi.
Ite senkin laittelin. Eroa en kyllä juurikaan huomannut :D Ovat aika pahasti alttiina kuralle etc.

Tyhjäkäynti alko oireilla. Korjaantu kun ostin hajottamolta koko läppärungon.
Joku säätöservomoottori kait oli rikki. Tai sitten TPS (Throttle Position Sensor)
Aika paljon tuli turattua tämän kanssa tuneEcun avulla.

Mittariston kaikki painikkeet eivät toimineet mulla. Tyyppivika. Kannattaa tarkistaa ostaessa.

Jarrut ei ole mitkään huippuhyvät, mutta kuten joku sanoi, kyllä niillä pärjää.

Ero 955 malliin on mun mielestä aika iso ja 1050 kannattaa ehdottomasti tähdätä jos budjetti antaa myöten.
 
Itellä oli reilut 60tkm ajettu -06 speed triple.
Muutama juttu siitä. Kannattaa pyrkiä ostamaan pyörä, jossa esim venttiilien tarkistus/säätö tehty eli merkintä siitä. Omassa piti ostella shimmejä kun tarkistin.

Takaiskarin linkut oli ihan jumissa. Neulalaakerit oli saaneet kuraa ja menneet aivan muusiksi.
Ite senkin laittelin. Eroa en kyllä juurikaan huomannut :D Ovat aika pahasti alttiina kuralle etc.

Tyhjäkäynti alko oireilla. Korjaantu kun ostin hajottamolta koko läppärungon.
Joku säätöservomoottori kait oli rikki. Tai sitten TPS (Throttle Position Sensor)
Aika paljon tuli turattua tämän kanssa tuneEcun avulla.

Mittariston kaikki painikkeet eivät toimineet mulla. Tyyppivika. Kannattaa tarkistaa ostaessa.

Jarrut ei ole mitkään huippuhyvät, mutta kuten joku sanoi, kyllä niillä pärjää.

Ero 955 malliin on mun mielestä aika iso ja 1050 kannattaa ehdottomasti tähdätä jos budjetti antaa myöten.

Joo elikkä aika perus hommiahan nuo on vanhaa pyörää ostaessa, ja tyyppivikoja on kaikissa enempi tai vähempi. Lähinä ettei oo mitään älyttömän kalleita hommia on se pääasia, ite pääsääntösesti ropaan vehkeeni ja kynnys on iso viedä liikkeeseen, ottaa oma tunnon päälle😂
Ja kyllähän tuo jopa siltä rupee näyttää että noita 1050 on omaan budjettiin sopivia, +/-5000€.. toivotaan että natsais ja löytyis kohtuu hintanen ja perus huollettu 1050. Viimeistään talvella sitte, mut polttelis kovasti semmonen saada heti😅
 
joo itsellä on vaihdettu 05 seen..

mosfet lataussäädin. lähinnä vakiosäädin toimi, mutta sen latausjännite on vähän alhainen varsinkin AGM akulle, joten älä osta vakiosäätimelle AGM akkua.

yamaha mt01 jarrupuristimet ja jarrukahva. (aiemmat oli gixxerista, ne löytyy muistaakseni vieläkin jos joku tarvii)

sargent satula- normisatula vie tankkiin ja voi istua vain yhdessä asennossa joten ns 50-100km paikkeilla alkaa ärsyttää. pyörä parani 100% sargentin satulalla.


niiden jousituslinkkujen taakse voi laittaa auton sisärenkaasta suojan. huggerin alle yläpää ja alapää nippusiteillä, niin kura ei mene linkkujen päälle haarukan alla. mutta joutuuhan niitä silti joskus huoltamaan vanhassa.

takapyörän laakerit on melko yleinen huoltokohde kun siellä on neulalaakeri joka pitää voidella välillä ja kaksi muuta peruslaakeria.
 
Back
Ylös