• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Speemasterin säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja van_gils
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

van_gils

New member
Moro, mites muuten on jos on vaihdettu putket, suuttimet ja jos vaihdan nyt vapaavirtaussuotimen niin olisiko suotavaa käyttää penkissä säädöissä? Nyt kun jotenkin tuntuu että speedy tukehtuu ja sen jälkeen saa tehopiikin(jos sitä nyt voi tehopiikiksi sanoa;) Eli voisko toi tukehtuminen johtu siitä että on kaasarit persiillään? Vielä pitää sit katsoa mitkä suuttimet sielä nyt on kun en muista, eli entinen omistaja jos luet tämän niin laitappa mulle viesti mitkä suuttimet olet vaihtanu.

Kannattaako itse alkaa pelaamaan neulojen säätämisen kanssa vai ihan suorilla viedä säätöön se johionkin osaavaan liikkeeseen?! Sit veikkauksia paljonko toi kaasareiden säätäminen ja suotimen vaihtaminen maksaa, sehän kun vaihtuu tuossa kätevästi samalla, mä kun haluun vaan ajaa ja talvella sit rassailla
buttrock.gif

Mulla säädettiin seokset perjantaina ja synkattiin kaasarit samalla. Se on n. 2 ja puoli kierrosta seos ruuvi auki puoleensa ihan hyvä, kuulemma. Vastaus tyhmän kysymykseen siitä, miten tietää ettei käy liian laihalla oli; "kyllä sen äänestä kuulee, senverran paljon on näitä tullut säädettyä". Itsevarmaa, ei käy kieltäminen.

Jaa mitä maksaa, ei hajuakaan, mutta maanantaina kun haen laitteen huollosta, haluavat jonkun summan, että antavat avaimet. Jaa miksi maanantaina, no se on pitkä tarina, jonka tulen kyllä julkaisemaan, mutten vielä.

P.S. Niin ja laite edelleen SM -04, K&N + Thunderbike huilut, muuten vakio.

Onko sulla vielä lisäilmansyöttö paikallaan? Jos on, niin hommaa tulppauskitti. Auttaa paukkeeseen eikä tukehdu kiihdytyksissä.

Onko sulla vielä lisäilmansyöttö paikallaan? Jos on, niin hommaa tulppauskitti. Auttaa paukkeeseen eikä tukehdu kiihdytyksissä.
Mites tuo tukehtumiseen vaikuttaa, eihän tuo tietääkseni vaikuta kuin pakokäyrien väriin ja mainitsemaasi paukkeeseen (vaikka oma pyöräni on ampunut kaikki nämä vuodet ilman AI:takin)?? Käyntiin ei AI:n poisto omassani vaikuttanut mitenkään.

Kyllä noi on jo tulpattu, mutta liian myöhään on meinaan käyrät aikas siniset
sad_orig.gif

Tänään tuli ajettua 330km ja on se vaan hienoa hommaa
062802jumpie_prv.gif
etenkin aurinkoisella kelillä.
Huomasin siinä sit samalla että kun ajaa matkaa tasakaasulla ja sitten kun kiihdyttää risteyksestä niin kierrosmittarin noustessa 4900(noin) miettii aika pitkään ja papattaa(mitä nyt lie tarkoittaakaan;) ja sitten vasta alkaa taas kiihtymään, ihan kun se meinais jollain tapaa tukehtua?! Voiisko johtua siitä kun siihen on tosiaan vaihdettu vaimentimet ja suuttimet mut ei k&n:ää?

Nyt olen ajanu riumpilla vähän alle 3000km ja yhtään ei ole CBR:ää ikävä, tai no olihan sillä mukava kiihdyttää  
buttrock.gif

Mites tuo tukehtumiseen vaikuttaa, eihän tuo tietääkseni vaikuta kuin pakokäyrien väriin ja mainitsemaasi paukkeeseen (vaikka oma pyöräni on ampunut kaikki nämä vuodet ilman AI:takin)?? Käyntiin ei AI:n poisto omassani vaikuttanut mitenkään.
Mulla lisäilman poisto vaikutti kyllä yläkierroksiin. Ennen oli pientä pätkimistä, ei enää.

Mulla säädettiin seokset perjantaina ja synkattiin kaasarit samalla. Se on n. 2 ja puoli kierrosta seos ruuvi auki puoleensa ihan hyvä, kuulemma. Vastaus tyhmän kysymykseen siitä, miten tietää ettei käy liian laihalla oli; "kyllä sen äänestä kuulee, senverran paljon on näitä tullut säädettyä". Itsevarmaa, ei käy kieltäminen.

Jaa mitä maksaa, ei hajuakaan, mutta maanantaina kun haen laitteen huollosta, haluavat jonkun summan, että antavat avaimet. Jaa miksi maanantaina, no se on pitkä tarina, jonka tulen kyllä julkaisemaan, mutten vielä.

Noo, joko meinaat kertoa missä ja paljonko ?
Josko joku muukin haluasi teettää homman......

Vaihdettiinko jo suuttimet, kun tuo seosruuvin kääntely vaikuttaa tyhjäkäynniltä kaasun keskialueelle ?

mB

Noo, joko meinaat kertoa missä ja paljonko ?
Josko joku muukin haluasi teettää homman......

Vaihdettiinko jo suuttimet, kun tuo seosruuvin kääntely vaikuttaa kaasun keskialueelle ?

mB
Täällä hoitivat homman. Syynä säätöön oli tukkeutunut tyhjäkäyntisuutin ja koska rempassa tehtiin muutakin, en osaa sanoa hintaa pelkälle säädölle.

Ei siis penkitetty, kun ei kiinnosta moinen enää, eikä vaihdeltu suuttimia, kun toimii hienosti noinkin.

Julkaisemisella tarkoitin tätä.

Ookoo Harald....

Melkoinen stoori tuon huollon kanssa, huonoa tuuria taas kerran osien kanssa.....

Tai ei kait se mitään tuuria ole, jos noita maahantuojia ei kiinnosta asiakaspalvelu....

Itsekin olen venannut Harrikkaralli paikkakunnalta kuukauden verran, pleksin kiinnitys korvakkeita....

Suuttimien tukkeutumista olen ehkäissyt bensan joukkoon lisättävällä "säilöntä" aineella, mene ja tiedä onko auttanut.
Ko. ongelmaa ei kuitenkaan mulla ole esiintynyt...

mB

Ookoo Harald....

Melkoinen stoori tuon huollon kanssa, huonoa tuuria taas kerran osien kanssa.....

Tai ei kait se mitään tuuria ole, jos noita maahantuojia ei kiinnosta asiakaspalvelu....

Itsekin olen venannut Harrikkaralli paikkakunnalta kuukauden verran, pleksin kiinnitys korvakkeita....

Suuttimien tukkeutumista olen ehkäissyt bensan joukkoon lisättävällä "säilöntä" aineella, mene ja tiedä onko auttanut.

mB
Tuota joo, mä olen joka syksy laittanut "mömmöt" tankkiin ja joka kevät on kone käynyt päin p.rsettä alkuunsa. Nyt oli kunnolla tukossa eli kävi tyhjäkäyntiä vasemmalla pytyllä. Pitääkö lopettaa stabilaattorit ja muut huuhaat ja antaa vaan pyörän seistä mun tapauksessa (kun mullahan ei mikään yleensä mene niinkuin muilla), en tiedä??

Kyllä minäkin noita suuttimia (sun muita dynojet kittejä) harkitsen vaihdettavaksi, mutta kun ei ole kiire ja pyörä toimii (tai siis toimi kolme vuotta upeasti ennen tuota tyhjäkäyntisuuttimen tukosta) ja nyt taas rokkaa eli kuskaa mua ja vaimoa ihan tarpeeksi eli ei viitsi maksaa (kun ei itse osaa vaihtaa noita).

Turhamaisuus varmaan tulee kehiin jossain vaiheessa ja jos työt ei lopu, joutuu...

Ookoo Harald....

mB
Tuota joo, mä olen joka syksy laittanut "mömmöt" tankkiin ja joka kevät on kone käynyt päin p.rsettä alkuunsa. Nyt oli kunnolla tukossa eli kävi tyhjäkäyntiä vasemmalla pytyllä. Pitääkö lopettaa stabilaattorit ja muut huuhaat ja antaa vaan pyörän seistä mun tapauksessa (kun mullahan ei mikään yleensä mene niinkuin muilla), en tiedä??

Kyllä minäkin noita suuttimia (sun muita dynojet kittejä) harkitsen vaihdettavaksi, mutta kun ei ole kiire ja pyörä toimii (tai siis toimi kolme vuotta upeasti ennen tuota tyhjäkäyntisuuttimen tukosta) ja nyt taas rokkaa eli kuskaa mua ja vaimoa ihan tarpeeksi eli ei viitsi maksaa (kun ei itse osaa vaihtaa noita).

Turhamaisuus varmaan tulee kehiin jossain vaiheessa ja jos työt ei lopu, joutuu...
Aja syksyllä tankki niin tyhjäksi kuin mahdollista, paa tankkin litra 4T pienkonebensaa ja aja sen verran että ko. litkua on kaikkialla. Säilyy eikä tuki.

Ite olen sulkenu hanan ja antanu käydä kaasarit tyhjäksi + tankin tyhjennys päälle. Aina lähteny "ku palmun alta". Säilytyspaikka tosin tasalämpönen sisätila.

Back