• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprint ST 1050

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P.A.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

P.A.

New member
Keväällä olisi tod.näk. pyörän vaihto edessä. Aikaisemmin olen tollasta sprinttiä vähän kätsellut, ja tänään kävin Lahden mp-näyttelyssä sit ekaa kertaa koeistumassa moisen vehkeen... Täytyy sanoa että kylläpä rupesi polttelemaan.
tounge.gif

Aiemmin on ollut kiikarissa Honda VFR 800 Vtec, mutta taisipa Triumph pistää nyt aika kovan vastuksen!

Eli nyt kiinnostaisi kuulla kokemuksia Sprintistä. Varsinkin mitenkä sopii matka-ajoon ja 2 päällä ajamieen. Miten noi Triumphin ABS-jarrut on toiminut, ja onko ne ollut saatavilla 1050 kaaren alusta lähtien??
Minkälaisia muutoksia pyörään on tehty vuosien varrella? Vissiinkin 2005 tullut markkinoille?

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne... Nyt polttelee!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Nyt on kyse ihan eri luokan laitteesta kuin VFR.
biggrin.gif

08 tuli suurimmat muutokset eli kokonaan uusi eri merkkinen ECU, korkeampi tanko ja pleksi sekä parannetut ajovalot.

Voin todeta että tunnistan sinusta itseni vuosi sitten, mutta olin paljon ennakkoluuloisempi.
VFR:n ja XX:n aijemmin omistaneena luulen että valintakriteerini lienee samaa luokkaa kuin sinulla.
Sprintillä kesän ajaneena on vaan todettava että osta tuollainen mutta omaani en myy.
Messuilta ei tarttunut minkäänlaista kuumetta
033102bebe_1_prv.gif

Ja ehdottomasti ABS malli jos vaan valitsemaan pääset.

Ajoergonomia soveltuu jopa kahdelle pitkänhuiskealle ja rivikolmonen kone tarjoaa lähes maksimiväännöt jo noin kolmen tonnin kierroksilta eteenpäin.

Jokunen aika sitten saksassa tehtiin 50tkm sport tourinki testi jonka Sprint vei hienoisella erolla kakkoseksi tulleeseen BMW K1200S ja kolmosena oli Honda VFR800.

Lääkkeeksi tämä...

Nyt on kyse ihan eri luokan laitteesta kuin VFR.  
biggrin.gif

08 tuli suurimmat muutokset eli kokonaan uusi eri merkkinen ECU, korkeampi tanko ja pleksi sekä parannetut ajovalot.

Voin todeta että tunnistan sinusta itseni vuosi sitten, mutta olin paljon ennakkoluuloisempi.
VFR:n ja XX:n aijemmin omistaneena luulen että valintakriteerini lienee samaa luokkaa kuin sinulla.
Sprintillä kesän ajaneena on vaan todettava että osta tuollainen mutta omaani en myy.
Messuilta ei tarttunut minkäänlaista kuumetta
033102bebe_1_prv.gif

Ja ehdottomasti ABS malli jos vaan valitsemaan pääset.

Ajoergonomia soveltuu jopa kahdelle pitkänhuiskealle ja rivikolmonen kone tarjoaa lähes maksimiväännöt jo noin kolmen tonnin kierroksilta eteenpäin.

Jokunen aika sitten saksassa tehtiin 50tkm sport tourinki testi jonka Sprint vei hienoisella erolla kakkoseksi tulleeseen BMW K1200S ja kolmosena oli Honda VFR800.

Lääkkeeksi tämä...
Iso kiitos vastauksesta!

Löysinkin sopivan keskustelun Honda -osiosta koskien ST:tä  
biggrin.gif

Tuolla Honda -osiossa jokin aika sitten kyselin tuosta VFR:stä ja taisit olla juurikin sinä kun siellä ehdottelit vaihtoehdoksi myös Sprintiä... Eli "kiitos" sinun, nyt olen sairastunut Triumph -kuumeeseen  
crazy.gif

Vielä heräsi kysymys noista jarruista.... Eli katselin Triumphia Bike-lehden pyöräkatalogista, ja siinä oli maininta, että ABS-jarrut vakiona... Onkos noin ollut kuinkakin pitkään, vai onko ollut jossain vaiheessa vain lisähintaan tyrkyllä??

Ps. Toi sun tarjoama lääke ei juuri auttanut!  
wink.gif

Nopealla katselmuksella ainakin -07 malleja näyttää olevan tarjolla sekä ABSllä että ilman. -08 malleja ei näyttäisi olevan kun ABSien kanssa joten olisko tuossa se ajankohta vakiovarusteelle.

Enempi tietävät korjatkoon  
biggrin.gif

Ja noin muuten, aika mukava mopotin se Sprintti on  
tounge.gif

Tuolla Honda -osiossa jokin aika sitten kyselin tuosta VFR:stä ja taisit olla juurikin sinä kun siellä ehdottelit vaihtoehdoksi myös Sprintiä... Eli "kiitos" sinun, nyt olen sairastunut Triumph -kuumeeseen  
crazy.gif
Juu onhan tämä vähän epäkiitollinen homma, mutta jonkun se on tehtävä...  
nixweiss.gif
biggrin.gif

Kieltämättä merkin tunnettavuudessa olisi parantamisen varaa.
Vain yksi ST ajoi vastaan koko viimekesänä ja sekin lenkillä kaukana kotoa.

itsellä 07 ja absit.  ja yksi norjan reissu takana ei voi moittia hyvin on pelannut.ja on tehtaan oma ns. teho putki paikallaan

hUPsista...  
tounge.gif

Tässä nyt on lopputalven aikana pyörähtänyt kaikenlaisia vihtoehtoja mielessä seuraavaksi pyöräksi, mutta kyllä se mieli on taas käänytynyt vahvasti Sprint ST 1050:n puolelle...  
biggrin.gif

Vielä vähän vaan mietityttää tuo Triumphin luotettavuus. "Idioottivarmasta" japsista kun meinaan luopua, niin jotenkin hiukan arveluttaa.

Eli kertokaa ihmeessä Sprint-kuskit kokemuksia pyörän huolista ja mahd. tyyppivioista, jos sellaisia on. Ja mitä erityisesti tulee ottaa huomioon, jos jotakin yksilöä käyn katsomassa...
blush.gif

Keväällä olisi tod.näk. pyörän vaihto edessä. Aikaisemmin olen tollasta sprinttiä vähän kätsellut, ja tänään kävin Lahden mp-näyttelyssä sit ekaa kertaa koeistumassa moisen vehkeen... Täytyy sanoa että kylläpä rupesi polttelemaan.  
tounge.gif

Aiemmin on ollut kiikarissa Honda VFR 800 Vtec, mutta taisipa Triumph pistää nyt aika kovan vastuksen!

Eli nyt kiinnostaisi kuulla kokemuksia Sprintistä. Varsinkin mitenkä sopii matka-ajoon ja 2 päällä ajamieen. Miten noi Triumphin ABS-jarrut on toiminut, ja onko ne ollut saatavilla 1050 kaaren alusta lähtien??
Minkälaisia muutoksia pyörään on tehty vuosien varrella? Vissiinkin 2005 tullut markkinoille?

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne... Nyt polttelee!!  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Tualla on jotain porukkaa...
RAT fin

No nyt se on sitten Sprintti pihassa!
062802jumpie_prv.gif
Suzuki myytiin alku viikosta, ja tänään kävin hakemassa Triumphin. Ainakin ensimmäiset 200km tultiin iloisin mielin. Edes rae-/räntäsade ei lannistanut mieltä kotimatkalla.
biggrin.gif

Uutta pyörää olen hakemassa ja muutamia "hyviä" vaihtoehtoja jo etsinyt, mutta eivät ole vaan oikein sopinut meikäläiselle vaikka pyörä itse on ollut muuten ok.

Eli, pari pientä kysymystä ennen päätöstä, mites kyseinen pyörä sopii pidemmälle/isommalle kuskille (194/110).

Olen koeistunut uuden ST:n, mutta pidempi ajomatka kuitenkin voi tuntua hiukan erilaiselta, eli jotain kokemuksia olisi kiva kuulla.

Ja toinen, kuten jo lukenut, mutta kysytään eli takanistuvalla on ilmeisesti melko hyvät oltavat ja viihtyy pidemmänkin matkan takana?

Kiitoksia jo etukäteen.
smile_org.gif

penkkiähän noista on haukuttu, kuten kuvasta näkyy, on aika yhden asennon kuuppa. sama se on kaikissa triumpheissa.

Uutta pyörää olen hakemassa ja muutamia "hyviä" vaihtoehtoja jo etsinyt, mutta eivät ole vaan oikein sopinut meikäläiselle vaikka pyörä itse on ollut muuten ok.

Eli, pari pientä kysymystä ennen päätöstä, mites kyseinen pyörä sopii pidemmälle/isommalle kuskille (194/110).

Olen koeistunut uuden ST:n, mutta pidempi ajomatka kuitenkin voi tuntua hiukan erilaiselta, eli jotain kokemuksia olisi kiva kuulla.

Ja toinen, kuten jo lukenut, mutta kysytään eli takanistuvalla on ilmeisesti melko hyvät oltavat ja viihtyy pidemmänkin matkan takana?

Kiitoksia jo etukäteen.  
smile_org.gif
Hyvin tuo ainakin minulle sopii, tosin mitoista saa ottaa vitoset pois. Pienemmillä kuskeilla ei tahdo jalat yltää maahan kun vakiojakkara on suht korkea.
Kyytiläinenkään ei ole valitellyt parin satkun siitymisillä ja tilaakin tuntuu olevan enemmän kuin vrt. VFR ja XX

Penkki on makuasia, omaani hommasin tehtaan geelipenkin ja toisena on jämäkämpi kovakuomullinen soolopenkki.

Ps. 08 ja uudempiin tuli korkeampi pleksi ja tanko.

Pistetääs kysymystä. Eli tuo sprintin alustahan on aivan persiistä
ja lähinnä mietin millä tuota takaiskunvaimenninta saisi paremmaksi.
Onko daytonan,speed triplen tai tigerin takaiskari samanlainen mitoiltaan?
Tai ehkä joku muu merkki?

Pistetääs kysymystä. Eli tuo sprintin alustahan on aivan persiistä
ja lähinnä mietin millä tuota takaiskunvaimenninta saisi paremmaksi.
Onko daytonan,speed triplen tai tigerin takaiskari samanlainen mitoiltaan?
Tai ehkä joku muu merkki?

Kyllä omasta mielestä takaiskari oli ihan ok yksin tai kaksin ajettaessa. Etupää sen sijaan oli mielestä hieman löysähkö (ei mitään säätöjä) ainakin ratatouhuissa samoinkuin jarrut. Ehkä etupääkin olisi pelannut paremmin kokeilemalla erilaista öljyä. Takaiskarin koosta en osaa sanoa vaikka tällä hetkellä omistan Tikrun. Saman näköinen päällepäin, mutta jousen kiristyksen säätö eripuolella.

Joo se etupää toisiaan on aivan järkyttävän huono
vakiona, mutta sen saa korjattua laittamalla
paremmat jouset ja öljyt.
Takapää menettelee, mutta siinä ei ole jousen
jäykkyydelle mitään säätöä. Mikä on suuri miinus
ja siihen tarvitsisin jotain ratkaisua.

Joo se etupää toisiaan on aivan järkyttävän huono
vakiona, mutta sen saa korjattua laittamalla
paremmat jouset ja öljyt.
Takapää menettelee, mutta siinä ei ole jousen
jäykkyydelle mitään säätöä. Mikä on suuri miinus
ja siihen tarvitsisin jotain ratkaisua.

Täh?
Ohan siinä esijännityksen säätöruuvi yläpäässä.

Ei mitään valittamista takana, kun taas etupään jouset vaihdoin lineaarisiin jäykempiin+tukevammat öljyt

Ei sillä pre loadilla mitään jäykkyyttä säädetä.
Jousen jäykkyyttä säädetään kiristämällä jousta, mutta kun tuossa ei ole mitään jousen säätö mahdollisuutta.
Paras ratkaisu olisi, jos löytäisi jostain hieman jäykemmän jousen tuon vakion tilalle.

Ei sillä pre loadilla mitään jäykkyyttä säädetä.
Jousen jäykkyyttä säädetään kiristämällä jousta, mutta kun tuossa ei ole mitään jousen säätö mahdollisuutta.
Paras ratkaisu olisi, jos löytäisi jostain hieman jäykemmän jousen tuon vakion tilalle.

Tuossa on matoruuvi joka ruuvaa jousen yläpäätä alemmaksi eli kiristää jousta.
Ei se tee itse jousesta sen jäykempää mutta ainakin minulla ajaa asiansa.

Back