• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sprint ST 1050

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P.A.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaa siinä on semmoinen. Kiitti vastauksesta.
Pitääkin lähteä liottamaan crc:llä sitä ruuvia auki,
koska se on pahasti jumissa. Kattoo sitten
miten vaikuttaa, kun ruuvailee tiukemmalle.

Jaa siinä on semmoinen. Kiitti vastauksesta.
Pitääkin lähteä liottamaan crc:llä sitä ruuvia auki,
koska se on pahasti jumissa. Kattoo sitten
miten vaikuttaa, kun ruuvailee tiukemmalle.

Jäykistyy nimenomaan kiinni ruuvaamalla ja tuohon säätöön on hyvä olla hylsyavain tai räikkälenkki.
Alkuperäinen asetus saadaan vetämällä ensin täysin kireälle ja 25 naksua takaisinpäin.
Paluuvaimennusessa kiinni ja siitä 1,5 kierrosta auki.
Kaikki tämä löytyy ohjekirjasta. :grin:

Kokeile samalla ruuvata etupään preloadit kiinni ellei ole jo. Minulla se ei riittänyt kun kamat päällä massaa on yli sata.
Minulla edessä lineaarit 1kg/mm vieterit ja 15w öljyt, preload puolessä välissä normiajossa.

Viimeksi muokattu:
Juu:D Nyt on tallissa tilaa askarrella paskarrella kun harrikka ei ole enää tilaa viemässä:grin:
Mut siltä tulee kuolattua tuon öölinnsin TR703:n perään, mut siihen on 1400 syytä miksi se jää kaupan hyllylle:no:

Viimeksi muokattu:
Juu:D Nyt on tallissa tilaa askarrella paskarrella kun harrikka ei ole enää tilaa viemässä:grin:
Mut siltä tulee kuolattua tuon öölinnsin TR703:n perään, mut siihen on 1400 syytä miksi se jää kaupan hyllylle:no:

Yksi hyvä syy kumoaa tuhat huonoa, eli anna mennä ja dokumentoi projekti tänne. :wanna:

Hei.
Sitten sellainen vika (lue ominaisuus) oli St:ssä ainakin mulla että kun ajeli sateessa tai pesi pyörää niin vasemman puoleinen tulpanhattu vuoti vedet tulppaan. Poisto reikää ei ole eli joka syksy kun teki huoltoja niin sai kuivattaa / vaihtaa tuon tulpan. Muut tulpanhatut eivät vuotaneet. Ihme kyllä ei kertaakaan käynyt kahdella vaikka tulppa oli puoliksi veden peitossa...

Samoista oireista lueskellut mutta omassa tätä ei vielä ole ollut.
Viimeksi kesällä kun kurkin reikiin niin mitään merkkejä vedestä ei ollut.
Aika huolellisesti nuo hatut tulee silti suljettua.

Nettimotoa pyörän vaihto mielessä selaillut ja tällä kertaa mieli avoinna merkkien suhteen niin tuo Triumphin Sprint 1050 St pisti silmään ja rupesi kummasti houkuttamaan.. :blink:

Edelliset pyörät aloittelu 650Sv:n jälkeen ovat olleet 2x Gen2 Busaa ja 2x Tupla xx Hondaa. Luonnossa ei lähimaastossa ole Triumphia nähtävillä joten busaan ja Xx:ään verrattuna kiinnostaa että onko pyörä minkä kokoinen mitoiltaan ja muutenkin tuleeko japsia ikävä jos britin sarviin hyppää. :orgmp:

Kaikenlaiset kokemukset tästä kiinnostaisi, huoltovälit yms, ja onko esim 50tkm Triumphille paljon kun esim tupla X:hän on vasta sisään ajettu noilla kilsoilla... :right:

Itsellä lähtee toinen kesä 2006 mallin Sprintillä. Tällä ajettu nyt 15000km ostettaessa vain 4000km. Keveämpi ja lyhyempi kuin sinun edelliset pyöräsi. Tehoja toki vähemmän, vain 125hp. Tankillisellä pääsee hiukka päälle 300km.
Tosi näppärä käsitellä ja tielläkin menee suoraan. Etujouset onnettomat siksi vaihdoinkin ne progresiivisiin. 10tkm huolto kustansi 100€ ja seuraava on 20tkm, joka on laajin huolto säädetään mm.ventiilit. Perän laakereistahan on ollut juttua täälläkin joten ne vaihdoin, vaikkakin turhaan. Olivat ihan kunnossa. Tappokatkaisian liitin oireili viime kesänä vaan oli liian piukalla jolloin pätkäisi sähköt poikki hetkellisesti.

Motoseinäjoki?

Sielä pitäis keritä käymään V-loppuna kun arkena ei ole ehtinyt, mutta nettiä tutkaillen ei lähimaastossa näkynyt.

Itsellä lähinnä kiikarissa raha syista tuollainen -05 vuoden ST 1050 mutta ilmeisesti olennaisia muutoksia ei uudempaan verraten radikaalisti ole ??

Ei radikaaleja muutoksia.

Muistaakseni -07 malliin tuli korkeampi tanko ja oliskohan ollus -08 tuli ABS kaikkiin (useimpiin??) laitteisiin.

Muutoinhan tuo on pysynyt aikalailla samana. Uusissa (-11 ja uudemmat) on sitten jo pikkasen muitakin muutoksia, ainut vaan ettei niitä juurikaan euroopassa näe... :no:

ABS:n sai jo ainakin 2006 lähtien. -11 on jo ihan eri pyörä GT, mm 10cm pidempi. Siinä se ketteryys meni. Ei kyllä myynytkään hyvin, liekkö edes tehdään enään.

Startin vapaakytkin on tainnut vaivata noita alkupään 1050 koneita. Omakohtaisiakin kokemuksia löytyy... Tainnut -07 tulla parannettu versio, joka makso mulle muistaakseni jotain luokkaa 450€ (pelkät osat).
Muuten on aika vaivatta menty nyt 3 kesää. :)

Asiasta kukkaruukkuun. Mitä öljyä ootte käyttänyt sprintissä?

Mä oon käyttäny Mobilin 4t racing oilia (vai mitä se nyt olikaan), mut sitä tuntuu olevan aika huonosti saatavilla niin nyt sit taitaa mullakin vaihtua öljymerkki...

Back