Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite tilasin talvella AF1:n kautta Rick'sin staattorin, piirun verran edukkaampi noin kuin suoraan Rick'siltä.
Ja tosiaan tuo ruskean liittimen versio näyttää oikealta. Vanhassa mallissa ilmeisesti kampiakselin anturi samassa paketissa, vai?
Mulla kesti tuo Ricksin staattori taannoin kolmisen päivää. Toinen tarvikestaattori pelasi sitten pyörän loppuajan jonka se minulla oli, mutta en nyt kuollaksenikaan muista sen merkkiä. eBaysta se tuli silloin kaivettua.
Tuolla staattorinvaihto-ohjeketjussa olit kirjoittanut toisin päin, eli Electrex tms. kesti tonnin ja Rick's pitempään.
edit: linkki lisätty
Itse tilasin talvella ebaysta halvimman staattorin, tähän mennessä ei ongelmia.
Suosittelen ehdottomasti hommaamaan SH775 tyyppisen jännitteensäätimen alkuperäisen tilalle, tällä muutoksella staattori lämpenee vähemmän ja kestoikä pidentyy. Esim tuolla keskustelua aiheesta: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?328501-Used-or-new-Stator&highlight=SH775
Samalla tietysti poistat ruskeat liittimet välistä ja hommaat kunnolliset vedenpitävät liittimet (tai ihan tinailet kuten itse tein). Itse myös siirsin jännitteensäätimen takakatteen alle, jolloin saa pidettyä akulle menevät kaapelit lyhyinä.
Näillä muutoksilla pitäisi tulla kestävä paketti.
Näyttäis olevan asennuskitti myynnissä.
http://www.ebay.com/itm/Regler-MOSF...ash=item5689ad7284:g:g9oAAOSwZ1BXf0ad&vxp=mtr
Oliko niin että SH775 saattaa jo Rotaxinkin maksimikierroksilla tuupata ylijännitettä, vai oliko ko. ongelma jossain toisessa vaihtoehdossa? Joku syy siinä varmaan oli että päädyin SH847:aan, joka ei kyllä ihan plug&playna mennyt vanhan paikalle.
SH847 on ainakin uudempi ja parempi, kuin SH775. Tilasit omasi vissiin jenkeistä? Apriliafoorumeilta ei osunut silmään juttua ylijänniteongelmista silloin, kun tilasin itselle romppeita. Mutta vissiin SH775:ssa on semmoinen ominaisuus korkeilla kierroksilla. Itselle jäi semmoinen mielikuva, ettei Rotaxilla pääse niin koville kierrosluvuille että olisi haittaa. Mutta täytyypä mitata jännite omasta pyörästä punarajalla.
Kyselin jännitteensäätimen hintija. Brp maksaa tällä hetkellä n. 200€ Rm Heinolla. Polaris 280€ Bike worldissa ja Aprilian alkuperäinen 300€ samaisessa myymälässä. Jos joku tietää edullisen paikan tai valmistajan oem-numeron, niin toki kelpaisi.
Tuo ensimäinen taisi ainakin myyjän kuvien mukaan olla Kiinalainen feikki. Tämä mtp-racingin tuote on "Ausverkauft", eli ei saatavilla.https://mtp-racing.de/Spannungsregler-MOSFET-FH020AA tuollainen pärähti viime perjantaina postiin aikaisemmassa viestissä mainitsemani tilalle. Vanha meni siis rikki ja nyt tämä tilalle takuuhyvityksenä.
Äkkiseltään toimivan oloinen kampe kun sen paikalleen asentelin. Ei toki Japanilaista laatua. Ebayn kautta saa tilattua kys. firmasta. Adapteri ostettava lisäksi, jos haluaa vakiopiuhoihin kiinni. Itse vedin staattorilta paksummat piuhat säätäjälle ja säätäjältä lyhyet ja paksut piuhat akulle. Jännitteensäätimen asentelin takakatteen alle.
Taisipa olla valikoimissa myös sopivaa tarvikeosaa, mikäli ei muutoksia halua tehdä.