Ei siinä kyllä ole paukkua vaikka miten venkslaa vaihteiden kanssa. Ykkösellä se menee vain 123km/h mittariin (japsikiloset menee 150-165km/h), eli välitys ei tod ole pitkä sillä vaihteella, mutta ei se silläkään jaksa kunnolla mennä. Välityksien vaihto toki auttaisi, mutta voimaa se ei tuo lisää koneeseen, jota siihen todella kaipaisi. Oli vaihde mikä tahansa, kiihtyvyys on vaisua -> lussu moottori.
Älä katso mitä ne kulkee ykkösellä, vaan katso paljonko on kiekkamittarissa esim. 100 km/h vauhdissa, eroa 600 - 1000 rpm, se että ne kulkee enemmän ykkösellä, johtuu yksinkertaisesti siitä, että sieltä löytyy 2500 - 3000 rpm enemmän ennen kuin rajoittaja puuttuu peliin.
Kuten jo aiemmin mainittu, välitykset kohdalleen, esim. itsellä 15/42, niin johan muuttuu kulkupuoli, tuo vastaa 4050 rpm @ 100 km/h.
sanoi:
Ajoasento ei ole ihan onnistunut, stonga on liian kaukana, sen takia se on niin raskaskin se asento.
Stonga ei todellakaan ole kaukana, pikemminkin hieman alhaalla, kokeilepa sovittaa XX:ää tai ZZ-R:ää, niissä stonga on oikeasti kaukana. No, mittakysymyshän tämä kuitenkin on.
sanoi:
Monissa muissa urheilullisissa moottoripyörissä näkee peileistä ihan ok, tässä ei.
Totta, ehkä selitys on se kuuluisa "1st rule of italian driving: What's behind us, is not important".
sanoi:
Luulisi koneen olevan tehtaalta sellaisissa säädöissä, että se ei sammu jarruteltaessa.
Ensimmäisen mallisarjan pyörissä oli paljon toivomisen varaa kartastoissa, tuo on tyyppiesimerkki, jonka softapäivitys korjaa.
sanoi:
Siinä karua faktaa. Muista edelleen, että mielestäni pyörässä on monia upeista ominaisuuksia, esim. alusta, runko ja yksityiskohdat. Kuitenkin joudun hieman oikomaan, jos aletaan pelkkää ylistyslaulua laulamaan, kun pyörässä on kuitenkin selviä epäkohtia. Mikään testaamani pyörä kun ei ole ollut vielä tähän mennessä täydellinen.
Faktan karuuteen puuttumatta, kyseessä on kuitenkin pyörä, joka herättää tunteita ja fiiliksiä, mikä osaltaan selittänee "ylistyslaulut", mutta ei niin suurta valetta ettei puoliksi totta.
Vielä kuriositeettina mainittakoon, että uusimman Bike-lehden (joka ei todellakaan ole mikään totuuden torvi, mutta tässä tapauksessa yhteistyössä tehty testi on jo uskottavuudeltaan toista luokkaa) Master Bike testissä 999S jäi vain 0,1s 10R:lle, ei mielestäni ihan niin murskaava ero kuin aiemmin tässä threadissa on annettu ymmärtää. Kuskien tasokin oli varmasti riittävä, eli ehtii sillä twinillä sittenkin...