Stormilla Vantaalla tuli asioitua. Etukäteen olin netistä katsellut että minkä mallinen kypärä minua kiinnostaisi, meinasin että käydään kaupassa ostamassa samantien jos vaan sopiva koko löytyy. Mietinnässä oli pari kolme eri mallia.
Ennen minua oli kypäräostoksilla asiakas, jolle myyjä aktiivisesti esitelmöi kypärien hienouksista ja eroista jne. Kuullosti oikein asiantuntevalta. Noh, hipelsin siinä kypärähyllyllä pottia sen kymmenisen minuuttia kunnes edellinen asiakas meni ilmeisesti kokeilemaan ulkomaailmaan onko hänen valitsemansa kypärä passeli ajossa.
Tuli ikäänkuin meikäläisen vuoro, mutta ilmeisesti myyjän suu oli sen verta kuivunut edellisestä luennosta, että sain oikein nyhtämällä nyhtää tietoja. Jotenkin fiilis muuttui ihan totaalisesti vrt. edelliseen asiakastapahtumaan. Lisäksi kesken kypäränsovittelun myyjä katosi sanaa sanomatta toisen asiakkaan kanssa jonnekin.
Pienen hetken siinä kokeilin vielä omin nokkineni eri vaihtoehtoja, mutta lopulta keräsin siinä kampsuni ja poistuin häiritsemästä, saa kai noita kypäriä muualtakin...