Street Triple 675 & 765

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaiketi runko ja alusta on sama, kuin Daytonassa...?!
Konetta hieman de-tunattu. Tuohon vielä se Arrow kisahormi ja Rumpan oma päivitys moottorinohjaukseen !!
 
Street triple

Tällaiseen sivuun törmäsin etsiskellessäni viittteitä tuosta. Väittävät Trumpan tekemäksi kuvaksi, mutta myöntävät photaria käytetyn. Pienellä googlauksella löytyy muutama variaatio tuosta. Ihmettelin hieman, että miksei kukaan tuota vielä tänne ollut heittänyt, kun julkaisustakin jo on jonkin aikaa.
 
...Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa...
Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
Pääpiirteittäin näin.

En usko kyllä, että ison triplen motti vaihtuu mihinkään ennen kuin se kauan odotettu tonninen daytona tulee markkinoille japsikyykkyjä kyykyttämään
smile_org.gif


Sen moottorin pohjalta tehdään sit kampuraa jne vaihtamalla matalammalla vääntävä versio, joka päätyy tripleen. Ei kyllä tarvii vielä ens vuodeks odottaa. Ja mitään muuta moottoria triumph ei taatusti lähde pelkästään tripleä varten kehittämään. 1050:sta hinkataan ja viilataan pari heppaa lisää vuodessa kunnes sitten vaihdetaan tuohon kilo-daytonan pohjalta kehitettyyn mottiin.
 
Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
Tulihan se, mutta 1050 on iskua pidentämällä kasvatettu kehitysversio wanhan kansan 955:stä, kun taas 675 on täysin uusi pata.
Sylinterimittoja on kasvatettu iskua jatkamalla. Poraus on sama. Muuten lienee kyse kokonaan eri moottorista. Vaihteisto on uusi ja sutjakammin toimiva, kansi on erilainen, letkuja ja johtoja on piilotettu, uudet lohkot, uusi ruisku jne. Eli pohjautuu vahvasti 955 malliin, mutta melkein kaikkea hiottu. Uutta 1050-tyylistä alakertaa ja laatikkoa käytettiin myös viimeisessä 2006- mallin Daytonassa ja Tigerissä.
 
jos tohon hintaan tulee myyntiin niin menee kyllä speedfouri aika nopiaa vaihtoon
 
Taas pukkaa lisää tietoa:
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1038
Epäilyttää kyllä että toi hinta ei voi olla Suomen jälleenmyyntihinta.....
Villi veikkaus on, että maksaa 1500 vähemmän kuin Daytona.
Epäilen että tuo arvaus saattaa osua hyvinkin lähelle.
Nyt näyttää tulleen jo Triumphin omillekin sivuille vähän lisätietoa julkaisuajankohdasta
http://www.triumph.co.uk/uk/
Näyttää menevän kesäkuun lopulle.
 
TWO-lehdessä (Two Wheels Only), June 2007 oli myös lyhyt juttu kuvan kanssa tuosta ko. moposta. Englannissa kuulemma liikkeet jo ottavat ostajien varauksia sujuvasti vastaan ja toimitukset alkaisivat kuluvan kesän aikana
omg.gif
Saas nähdä koska täällä pohjolassa alkaa tapahtua. Lehden hinta-arvio kulkineesta on alle 6000 puntaa.
062802moto_prv.gif
 
Kyllä hinta on pakko olla n. 10K tai alle, jos meinaa saada myytyä, kilpailu on kovaa tossa kusiaisten luokassa. Nämä on yleensä ekoja oikeita pyöriä ja hinta painaa kupissa aika paljon. Toisaalta sitten on näitä "meikäläisiä" jotka ajellut aikansa hopealla farkulla ja haluaa erottua massasta, niin ainoa vaihtoehto on joku ei aasialainen merkki ja tarkoitan nyt "merkkiä" en valmistus maata
biggrin.gif
 
Jarrut näyttää ainakin olevan erilaiset kuin Daytonassa... Huhuja on kuulunut myös jousituksen erilaisuudesta, mitä sillä sitten meinataankin... Säätöjen puutetta vai? Toisaalta, on myös kuulunut että jousitus olisi sama kuin Daytonassa, tiä sit...

Mutta voi tana että noi putket on rumat. Other than that, pyörä näyttää upealta
smile_org.gif
 
Kyllä hinta on pakko olla n. 10K tai alle, jos meinaa saada myytyä,
Paljonkos verot, tullit jne. uusille pyörille olivatkaan? Spekuloitu 6 000 puntaa olisi suoraan euroissa 8 856. Toisaalta sattumanvaraiselta kauppiailta katsottu vajaan 6 000 punnan hintainen Triumph näyttäisi suomessa olevan selkeästi yli 10 000.
 
Aika suolainen hinta, kun 1050 Triple lähtee 15 tonniin uutena. Voipi moni uuden ostaja suunnata katseen joko kilpailijoiden halvempiin kusiaisnakuihin tai sitten suoraan isompaan Tripleen.
 
Kallis? Mihin verrattuna. Ducatin pikku Monsterin ovh hinta on 11.650. Tuolla 12 donaa hinnalla pitäisi saada Trumppaan ominaisuuksia aktiivisellekin ajajalle, se on kyllä totta.
 
Sais heivata noi 80-luvun lisävalot tosta keulalta metsään ja laittaa jotain 2000-lukua tilalle. Miellyttäisi ainakin meikäläisen silmää enemmän.
 
Katsos kun ne "lisävalot" on se oma juttu ja heritage'a.
Eihän kaikken pyörien pidä olla kuin japsit, joissa ei paljon ole
tuota omaa pysyvää ja selkää sukunäköä.
 
Back
Ylös