Streetfighter v4

Vaikka jengi aina old school parrat ja hapsut heiluen noita mukavuusvarusteita dissaa niin se ei ole nykypyörissä kuin koodipätkän ja mittaristovalikon lisäys. Ja jokainen voi ottaa ne pois päältä. Kyllä se vaan ylämäkiruuhkassa työmatkalla tai jossain vaikka alppiserpossa kun pysähtyy vastaantulevan hollantilaiskaravaanarin takia on ihan kiva kun pyörä pysyy paikallaan itse. Saa molemmat jalat maahan ja kaasuakin helpompi räplätä kun ei tarttee kahvaa puristaa :p
 
Vaikka jengi aina old school parrat ja hapsut heiluen noita mukavuusvarusteita dissaa niin se ei ole nykypyörissä kuin koodipätkän ja mittaristovalikon lisäys. Ja jokainen voi ottaa ne pois päältä. Kyllä se vaan ylämäkiruuhkassa työmatkalla tai jossain vaikka alppiserpossa kun pysähtyy vastaantulevan hollantilaiskaravaanarin takia on ihan kiva kun pyörä pysyy paikallaan itse. Saa molemmat jalat maahan ja kaasuakin helpompi räplätä kun ei tarttee kahvaa puristaa :p

Eihän noissa ole kyse kun siitä, millaisilla vehkeillä liikkumisen kukakin mieltää moottoripyörällä ajamiseksi.

Jos "kehitys" palvelee/tukee jonkun mielestä sitä "omaa juttua", eikä vie siitä liikaa huomiota/keskittymistä
missään vaiheessa.... ei ennen ajoon lähtöä, eikä sen aikana.... puhumattakaan että molemmissa,
niin silloinhan puhutaan todellisista lisäarvoasioista.

Jos ne sellaisina markkinoidut koetaan omalta kohdalta itse perkeleen keksinnöiltä,
niin silloin ne sitä ovat..... ja tekniikka/bittirunkkarit ovat hiljaa. Korkeintaan kuuntelevat ja koittavat
ottaa onkeensa mistä lähtee todellisten lisäarvoasioiden tuottaminen.
Ne eivät todellakaan kulje niin päin, että pienessä punaviinissä ideoidaan urakalla asiakkaille
uusia tarpeita ja annetaan ymmärtää heidän olevan idiootteja dinosauruksia jos eivät
ota kontallaan kritiikittä kankea takakonttiinsa:rant:.

Jos joku tykkää ajella puhelinkoppiin tungetulla sohvakalustolla, josta on unohtunut ovi auki ja
nauttia pleikan pelaamisesta tuolla pitkin latuja.... niin OK. Antaa mennä:p.

Se on sen ihmisen moottoripyöräilyä. Jonkun toisen on ihan muuta... ja sillä hyvä.

Kovin vahvaa konsensusta ei taida koskaan löytyä sen jälkeen kun päästää siitä selvyyteen,
että moottoripyörässä olisi hyvä olla..... noin.... kaksi pyörää :grin:.

Ai niin... PS:

Aika extremea ollaan vetämässä, eikä oikeastaan enää missään tieympäristössä, jos mopedi ei pysy enää
keula ylämäkeen(kään) etujarrulla paikoillaan.

Jos taas kokee etujarrun käytön etusormella loput nakit kapulassa liian hapokkaaksi suoritukseksi,
voisi ehkä ihan oikeasti miettiä tuota ajoneuvon hallinnan tasoa omalla kohdallaan.
Offihommat ovat sitten taas asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ihme että ovat jättäneet sen pois. Liekö liikaa tourinkiin viittaava varuste. Itellä vakkari on juuri se varuste joka auttaa kestämään noita loputtoman tylsiä pääteitä ja estämään kortin lähtemistä. Luulisi että on pelkkää softaa ja nappi nykytekniikalla(?).

Cruise olis kyllä mukava lisävaruste ja oitis sen ruksisin, jos olisi saatavilla. Ehkä sitä voi elätellä toiveita, että tulisi tarjolle joskus myöhemmin. Teknisesti tuohon ei tosiaan liene mitään esteitä nykyään, pelkät napit ja loppu hoitunee softalla.
 
Jos taas kokee etujarrun käytön etusormella loput nakit kapulassa liian hapokkaaksi suoritukseksi, voisi ehkä ihan oikeasti miettiä tuota ajoneuvon hallinnan tasoa omalla kohdallaan.
Bonebonebone, kehitys kehittyy ja (jotku) kuskit siinä mukana, sano mitä sanot...:blink: ajamisen helppous on myyntivaltti ja usein yksi "kriteeri" kampetta valittaessa. Apurattailla varustettu on helpommin (lue vaivattomammin) hallittava ja mukavampi käyttää - vanhoilla laitteilla ei voi mennä maailman tappiin... Hyväksy tai taannu :paikallatuulee:
 
Eiköhän ne viimeistään 2021 v4 Multiin ohjelmoi cruisen varusteeksi ja samalla sen saa SF:n.
Testaavat juuri niitä tutkia että saavat V4 Multiin vakkarin joka hidastaa vauhtia jos edelläajajan vauhti putoaa. Itsellä menee sormi vilkulle tuossa tapauksessa ja en tunne moiseen tarvetta. En usko että SF:iin tulee Multin vakkaria jos se on adaptiivinen. Sen verran kookkaita on nuo "tutkat".
 
Mielenkiintoisia lukemia tuli vastaan kun vakuutuksia laskeskeli SFV4S runkonumerolla. Ilman keskittämistä, täysillä bonuksilla (Liikenne+isokasko) hinnat heilu 1400€ - 4500€ välillä :doh: Toki ikä ja paikkakunta vaikuttaa, mutta iso hajonta silti.. Pitää kilpailuttaa yhtiöt jossain vaiheessa uudestaan.
 
Mitä mieltä olette noista siivekkeistä (ulkonäköasiat erikseen)? Luin jostakin kokemuksia muutaman tonnin ajelun jälkeen ja valitteli että siivekkeet tuovat ajoviimaa polven alueelle ja joutuu jännittämään että polvet eivät ala "harottamaan". Hienot ovat kyllä ja korostavat pyörän luonnetta.

Ajoasentoa pitäisi päästä jossakin kokeilemaan. Itse tykkään asennosta jossa kädet suorana on selkä pystyssä. Sitten kun vähän koukistat niin saat sopivan etunojan. Näinköhän 180-senttisellä saisi stongaa säätämällä tuohon haarukkaan vai jääkö vielä enemmän etunojaa?
 
Aika kimurantin koon ovat valinneet takarenkaaksi. 200/60 R17 ei taida löytyä kuin Pirelliltä?
 
Mitä mieltä olette noista siivekkeistä (ulkonäköasiat erikseen)? Luin jostakin kokemuksia muutaman tonnin ajelun jälkeen ja valitteli että siivekkeet tuovat ajoviimaa polven alueelle ja joutuu jännittämään että polvet eivät ala "harottamaan". Hienot ovat kyllä ja korostavat pyörän luonnetta.

Ajoasentoa pitäisi päästä jossakin kokeilemaan. Itse tykkään asennosta jossa kädet suorana on selkä pystyssä. Sitten kun vähän koukistat niin saat sopivan etunojan. Näinköhän 180-senttisellä saisi stongaa säätämällä tuohon haarukkaan vai jääkö vielä enemmän etunojaa?

En ole itse kokenut minkäänlaista siipien ajoviimasta johtuvaa ongelmaa jalkojen alueella, tokihan tämäkin lienee myös varustekysymys.

Olen 182cm/82kg ja ajoasento on pikkulenkeillä ja sporttiajossa oikein hyvä, mutta pidemmän siivun jos ajaa kerralla niin ajoasento alkaa tuntua jonkinverran käsissä. En pidä sitä kuitenkaan ongelmana kun matkapyörästä ei todellakaan ole kyse.
 
Mitä mieltä olette noista siivekkeistä (ulkonäköasiat erikseen)? Luin jostakin kokemuksia muutaman tonnin ajelun jälkeen ja valitteli että siivekkeet tuovat ajoviimaa polven alueelle ja joutuu jännittämään että polvet eivät ala "harottamaan". Hienot ovat kyllä ja korostavat pyörän luonnetta.

Ajoasentoa pitäisi päästä jossakin kokeilemaan. Itse tykkään asennosta jossa kädet suorana on selkä pystyssä. Sitten kun vähän koukistat niin saat sopivan etunojan. Näinköhän 180-senttisellä saisi stongaa säätämällä tuohon haarukkaan vai jääkö vielä enemmän etunojaa?

Ei mitään kommentoitavaa siipien vaikutuksesta jalkoihin edes kymiringin suoran päässä reilu 200km/h. Ajoasto passeli hieman etukeno.
 
matkapyörästä ei todellakaan ole kyse.
Niin mikä se nyt olikaan se matkapyörän määritelmä :;):. Mietin tässä vain että olisiko tämä sellainen "yleispyörä" vai ei. Kun ei ole oikein varaa moneen laitteeseen. Pitää vissiin alkaa etsiä missä voisi tällaisen nähdä ja vaikka koeajaakin jos nyt sitten alkaa enemmän kiinnostamaan.
 
Bonebonebone, kehitys kehittyy ja (jotku) kuskit siinä mukana, sano mitä sanot...:blink: ajamisen helppous on myyntivaltti ja usein yksi "kriteeri" kampetta valittaessa. Apurattailla varustettu on helpommin (lue vaivattomammin) hallittava ja mukavampi käyttää - vanhoilla laitteilla ei voi mennä maailman tappiin... Hyväksy tai taannu :paikallatuulee:

Niinno…. :D.

Jos tykkää soittaa akustista kitaraa, sähköskeba + kontillinen tilpehööriä raplattavaksi
on aika eri laji. Puhumattakaan autotunesta.

Jos sitten haluaa oikeen helpolla päästä, eikä opetella edes soittamaan, kuuntelee
soittovehkeistä :D.

Tuota.... Huomaatko pieniä eroja? :;):

Ei tässä kehityksestä sinällään ole ollenkaan kyse.
Jos joku tykkää, että mopoiluun kuuluu 70- luvun Duksun polkeminen käyntiin ja siinä hommassa
ilmassa lentelevät puukenkien kannat, niin mikäs siinä :grin:.... vaikka asia ei oikeastaan
varsinaiseen ajamiseen liitykään.

On se vaan niin helvetin rentouttavaa ja helppoa ajaa esim. viimeisimmillä varianteilla
keskiluokan DSG / Start-Stop kotiloilla ecorullaustoimintoineen :grin:. Ihan vitun rentouttavaa varsin monen
mielestä kaikkine hilavitkuttimineen sen sinällään ihan hienosti toimivan ja ajoon rentoutta tuovan
tomaattilootan lisäksi. Mutta kehitys on kehittynyt... ja monella tuollaisen kuskilla se julma otsasta
puskeva tatti kait sitä taantumista :grin:. (eikä muuten poistu napista ne pahimmat tattiainekset ilman
useamman tason pin- koodia ja veronmääräytymisperusteisiin puuttumista)

Tämäkö oli kehityksen ja lisäarvon tarkoitus ?
 

Otetaas näin.… Rautalangan kanssa.

Tarviit rullan surrilankaa ja koukku on kiva olla, mutta joudut kylkiäisinä ostamaan "lisäarvona" pakettiautollisen
sitä sun tätä jota joudut kuskaamaan heti kaupan ulko-ovelta saakka aina mukana.....
ja kaupan päälle se mitä tarviit ja käytät, on kytketty pieteetillä puolikkaaseen naftatynnyriin valettuun
betonimurkulaan….. jonka olemassaoloa markkinointiosasto rummuttaa ehdottoman tarpeelliseksi
ja edistykselliseksi "lisäarvoksi"..... muutaman betoniraudan surrauksessa :;):.

Hommat alkaa monessa lajissa olla jo siinä mallissa, että jos mökkirannasta olis kiva nykästä ruuhella
siihen lähellä olevan kiven kylkeen metskaamaan, oot vanha tyhmä runkkaava dinosaurus
jos "suostut" korkeintaan siihen että täräytät siihen kiven viereen pulpettiveneellä jigaamaan…..

Mutta et suosiolla lähde siihen että hommaan pitää hommata ykköstykkiluokan kalastusopas vähintäänkin 150:n kiloegun arsenaalilla skumppakaappeineen ja discopalloineen.

Siinä sitä "lisäarvoihin" liittyvää problematiikkaa vähän isommalla kädellä.

Aletaan kuljeskella jo aika lailla viimeisillä rannoilla ja homman tekee äärimmäisen huolestuttavaksi se,
että kulkijat ovat "nuoria nopeita" jotka eivät edes näytä hahmottavan mitä "lisäarvo" ihan
lähtökohtaisesti tarkoittaa, pitää sisällään ja erityisesti..... kuka määrittää sen, mikä on lisäarvoa:;):.

Lisäarvoasioissa on sama kiusallinen ja kestämätön tilanne kuin usein nykyisessä "tehokkuuden" käsityksessä.

Kun nyt kaikki se mitä ei tarvitse eikä halua on markkinointispeden mielestä ehdottoman tarpeellista
lisäarvoa, niin "prosessinikkarit" luovat myös tehokkuutta seuraavalla periaatteella:

Ihan täsmälleen sama asia ja puitteet, jossa homma hoitui ennen kahden henkilön välisen, 3-5:n minuutin
puhelun aikana reilaan...…

vaatii nykyisin, kun asiat hoituu helposti ja äärimmäisen tehokkaasti.....

Minimissään 10 erillistä/eri aikaan verkkoon/portaaliin tehtyä ilmoitusta/viestiä.
Hommaan liittyy kiinteästi min. 2 tuntia yhden toimijan resurssia/kustannuksia fyysisen käynnin muodossa.
Koko kuvion pyörittämiseen osallistuu jonkinlaisin toimenpitein min. 6 henkilöä. Tiedoksi saavat eivät
vielä kuulu tähän joukkoon.

Ajallisesti homma syö kalenterista kokonaisuutena käytännön tasolla 2-5 päivää.
Huomattakoon erityisesti se, että vielä tässäkään vaiheessa, kaiken jälkeen, se jolla oli tarve ja laittoi
pallon pyörimään, ei vielä tiedä koska asia järjestyy :D. Ennen kaikki edellä paasattu ja tämä
viimeksi mainittu, aika olennainen tieto, hoitui siis "kahden välisellä kosketuksella".... yhden lyhyen
puhelun aikana.

Näitä "ikiliikkujia" on nykyisin joka homma täynnä ja täydellinen iditionismi kulkee nimikkeellä
"huippuunsa hiottu ja (taloudellisestikin) tehokas (palvelu)prosessi :doh:.

Että WHISKEY - TANGO - FOXTROT ?

Ihan vaan, että nykyisin se lisäarvon käsite on ihan yhtä vääristynyt kuin tehokkuudenkin.

Jostain kumman syystä, kerta toisensa jälkeen.... pienen alkunahistelun jälkeen kun
kuvion piirtää ihan selkeänä paperille resursseineen/kustannuksineen.... juttu päättyy järjettömyyden fixuksi
selittäjän lausahdukseen: Kuule haista sinä paska!

Mutta joo... kehitys kehittyy :D. Se on hieno homma.... kunhan ei vaan unohdu olla hereillä sen suhteen,
että mihin suuntaan ja miksi :;):.
 
Ei vittu että noi bonen viestit on raskasta luettavaa.
 
Back
Ylös