• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Streetfighter v4

Kävin koeajamassa SFV4:n. Yllättävän aikuismainen peli. Tehoa riittää yllin kyllin, mutta se tulee tasaisesti ja kone käy kiltisti myös pienillä kierroksilla ja alhaisilla nopeuksilla. Ajoasento on 182 senttiselle sopiva ja optimi satasen nopeudessa. Ei kaivannut yhtään pleksejä eteen vielä satkun nopeudessa, koska ajoviimasta johtuvaa pyörteilyä ei ollut. Vähän häiritsi kahdeksassa kympissä koneen matala pakoääni joka tunki läpi. Liekö pakoputkiston läppä ollut tuolloin auki. Tuli mieleen että pitäisi vaihtaa paremmat korvatulpat. Onko muita häirinnyt?
 
Kävin koeajamassa SFV4:n. Yllättävän aikuismainen peli. Tehoa riittää yllin kyllin, mutta se tulee tasaisesti ja kone käy kiltisti myös pienillä kierroksilla ja alhaisilla nopeuksilla. Ajoasento on 182 senttiselle sopiva ja optimi satasen nopeudessa. Ei kaivannut yhtään pleksejä eteen vielä satkun nopeudessa, koska ajoviimasta johtuvaa pyörteilyä ei ollut. Vähän häiritsi kahdeksassa kympissä koneen matala pakoääni joka tunki läpi. Liekö pakoputkiston läppä ollut tuolloin auki. Tuli mieleen että pitäisi vaihtaa paremmat korvatulpat. Onko muita häirinnyt?

Siinä on EU melunormien takia pakoputkessa servo 3000 kierroksen kohdalla.”stealth mode” Sen jälkeen läppä aukeaa ja äänet pääsee vapaammin ulos. Äänekäs on ja itse ajan aina pitemmät ajot tulppien kanssa.
 
Koeajo tuli myös suoritettua normaalilla putkistolla ja imo äänet olivat mukavan muhkaiset ja leppoisat. Nyt omassa on Akran täydellinen titaaniputkisto ja db-killerit poistettu = ääni edelleen mukavan matala ja voimakas (kuitenkin hieman kovemmat kuin normaalisti), mutta ei missään vaiheessa häiritsevä. Pidemmillä matkoilla toki tulpat, mutta jos kaffelle ajelee tai nurkkaa, niin helposti voi mennä ilman tulppia. Makuasioitahan ne loppujen lopuksi on.
 
Kävin testaamassa V4 Sf:n. Hyvähän se on niinkuin kaikki nykyiset superpyörät. Tulin just reissusta omalla 2014 KTM Superdukella koeajoon ja kyllä laittaa miettimään, että elektroniikka ja huipputeho lisääntyy, mutta pyörät ei parane. Sen 20 lisähevosvoiman takia voima alhaalla vähenee. Pidin myös Sf raskaan oloisena, mutta en tiedä mitä oma KTM painaa (titaani koko Akra, hiilarivanteet, litiumakku). Kotarissa on kuitenkin herkkyyttä eri malliin.
Vuosi sitten tilasin Kawan Z H2 ja mietin vaohtoehtona Ducatia. Mulla oli kuitenkin jo H2 ja H2 SX. Niiden moottorit on mahtavia ja sen takia tilasin Z H2:n. Nyt kun koeajoin Streetfighterin niin Kawassa on parempi tehoalue katukäyttöön, vähemmän tuulta ja mahtava shifterin pauke. Lämpökahvat ja vakkari tietysti. Ajomoodejakaan ei tarvi miettiä kun laittaa sportin ja unohtaa koko homman. Painoeron huomaa, mutta se ei haittaa. Kawassa on surkea takaiskari ja sen vaihdoin Öhlinsiin. Mutta Kawa on vähän tylsä ja se on mun vaihtolistalla jos laitan jonkun uuden pyörän. Se 2014 Superduke ei tule olemaan vaihtolistalla ja oikeastaan tykkään siitä enemmän kuin Kawa Z H2:sta. No siinä kotarissa on myös WP:n parempi alusta. Ducatin Streetfightereista tykkään ehkä enemmän 1098 SF:stä kuin V4:sta.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin testaamassa V4 Sf:n. Hyvähän se on niinkuin kaikki nykyiset superpyörät. Tulin just reissusta omalla 2014 KTM Superdukella koeajoon ja kyllä laittaa miettimään, että elektroniikka ja huipputeho lisääntyy, mutta pyörät ei parane. Sen 20 lisähevosvoiman takia voima alhaalla vähenee. Pidin myös Sf raskaan oloisena, mutta en tiedä mitä oma KTM painaa (titaani koko Akra, hiilarivanteet, litiumakku). Kotarissa on kuitenkin herkkyyttä eri malliin.
Vuosi sitten tilasin Kawan Z H2 ja mietin vaohtoehtona Ducatia. Mulla oli kuitenkin jo H2 ja H2 SX. Niiden moottorit on mahtavia ja sen takia tilasin Z H2:n. Nyt kun koeajoin Streetfighterin niin Kawassa on parempi tehoalue katukäyttöön, vähemmän tuulta ja mahtava shifterin pauke. Lämpökahvat ja vakkari tietysti. Ajomoodejakaan ei tarvi miettiä kun laittaa sportin ja unohtaa koko homman. Painoeron huomaa, mutta se ei haittaa. Kawassa on surkea takaiskari ja sen vaihdoin Öhlinsiin. Mutta Kawa on vähän tylsä ja se on mun vaihtolistalla jos laitan jonkun uuden pyörän. Se 2014 Superduke ei tule olemaan vaihtolistalla ja oikeastaan tykkään siitä enemmän kuin Kawa Z H2:sta. No siinä kotarissa on myös WP:n parempi alusta. Ducatin Streetfightereista tykkään ehkä enemmän 1098 SF:stä kuin V4:sta.
Minulle ei näemmä nykyään ole olemassa muita merkkejä kuin Ducati, joten siitä valikoimasta on pyörä on löydyttävä :D.
Kiinnitti huomiota kun puhuit painosta ja herkkyydestä. Nykypyöräni on Multistrada ja kun kävin kokeilemassa SfV4:sta niin se tuntui paaaljon kevyemmältä kuin Multi, vaikka painossa ei ole niin suurta eroa. Olisiko niin että vaikutelma tulee lyhyemmistä jousista ja napakammasta rungosta. Ne yhdistettynä matalampaan tehokkaaseen pyörään antoivat vaikutelman ketterästä ja kevyestä pyörästä. Tykkäsin kovasti kun samalla huomasin miten hyvin pyörä käyttäytyi pienissä nopeuksissa autojonoissa.

On aikaa kun viimeksi olen nakupyörällä ajellut ja oli yllättynyt että norminopeuksissa ei ilmavirta ole ollenkaan häiritsevä. Katteellisessa pleksi kanavoi aina ilmavirran johonkin ja aiheuttaa siihen kohtaan pyörteilyä joka puuttui SF:sta täysin.

Tietty jos etsii sellaista räyhäpyörämeininkiä niin sitä ei ehkä niin paljon löytynyt. Vastapainoksi sai sitten myös pienillä kierroksilla nätisti käyvän koneen ja loogiset, selkeät mutka-ajo -ominaisuudet. Kun olisi vielä se multin vakkari...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun mietin yön yli niin kyllä Ducati on tehnyt hienoa työtä V4 alakierrosten käynnin suhteen. Vetää nykimättä. V2 tuntuu enemmän väännökkäältä kun kierrosaluekin on paljon lyhyempi. Rynkyttäähän ne kieltämättä kun ajaa liian isolla vaihteella. Kawasaki Z H2 moottori olisi silti minun ykkösvalinta Multistradan tyyliseen korkeaan matkapyörään. Ahdettu voima on vastustamatonta. Mutta vain Ducati osaa/haluaa tehdä kevyen pyörän ja on ne hyviä ajaakin. Kalliita ostaa ja huoltaa eikä jälleenmyyntiarvo ole parempi kuin muilla merkeillä.
Takasivusta Streetfighter V4 on kyllä hyvän näköinen.
Kawa ja KTM ovat rumempia, mutta niissä ilmavirtaa rintaan tulee vähemmän. Streetfighter tuntui yläpainoisemmalta kuin KTM.
 
Tulipa kysäistyä ifiltä vakuutustarjous. Pelkkä kasko ilman bonuksia 24407,07e/vuosi. Liikenne 3476,50e/vuosi. Täysillä bonuksilla ja keskittämisaleilla yhteensä 5134,23e/vuosi. Sanoisko että aika rapsakka.
 
Tulipa kysäistyä ifiltä vakuutustarjous. Pelkkä kasko ilman bonuksia 24407,07e/vuosi. Liikenne 3476,50e/vuosi. Täysillä bonuksilla ja keskittämisaleilla yhteensä 5134,23e/vuosi. Sanoisko että aika rapsakka.

Reilun tonnin oli ympärivuotinen liikenne+Täyskasko ifin nettilaskurilla nettimoton pyörästä kun testasin.

Papoille if on halpa, nuorille hurjapäille sikakallis.
 
Tulipa kysäistyä ifiltä vakuutustarjous. Pelkkä kasko ilman bonuksia 24407,07e/vuosi. Liikenne 3476,50e/vuosi. Täysillä bonuksilla ja keskittämisaleilla yhteensä 5134,23e/vuosi. Sanoisko että aika rapsakka.

"Profilointi" eri yhteyksissä ei välttämättä aina muodosta kummoistakaan kokonaiskuvaa,
mutta se ei tietenkään ole yleensä edes hakusessa.

Nyt kun vielä alat nostelemaan käteistä eri puolilta PK- seutua liikkuessasi ja käyttämään sitä.
Kortilla maksat sitten vaan Alkossa ja bensapumpulla.

Sitten alkaa olla "profiili" mallillaan :p.
 
Papoille if on halpa, nuorille hurjapäille sikakallis.
Kyllä jos on vaihtanut strategiaansa myös papparaisille (55+), keväällä kun vaihdoin diavelin G1 => G3 niin jossittelivat noin kolmin-nelinkertaiset vuosimaksut (liikenne + kasko) koska "uusi" vakuutus-sopimus. No, vaihdoin yhtiötä ja kas, hinta pysyi aikaisemman G1:n tasolla. Jossissa on vissiin uudet pomot, uudet tavoitteet, ei ne halunneet ainakaan mun pyöriä enää vakuuttaa :bye:
Tzorry ot.
 
PS:n McAvoy testaili brittien teillä laitosta. Suora lainaus:

”You don’t need the last 5000rpm on this bike. I don’t even know why it’s there.”

Haha!
 
Reilun tonnin oli ympärivuotinen liikenne+Täyskasko ifin nettilaskurilla nettimoton pyörästä kun testasin.

Papoille if on halpa, nuorille hurjapäille sikakallis.

Eikös se mee nii ku pitääkin?

Kallista niille joille vahingon todennäköisyys suurempi, aika simppeliä logiikkaa.

Toki yli 20000,-/vuosi perushinta tarkottaa monelle merkin / mallin harkitsemista uudelleen. Tai vakuutusyhtiön.
 
Eikös se mee nii ku pitääkin?

Kallista niille joille vahingon todennäköisyys suurempi, aika simppeliä logiikkaa.

Pappojen mielestä reilua, vetomiesten mielestä ei tietenkään reilua. Samahan se on noiden ratavakuutustenkin kanssa. Yhtiöt yrittävät paikkailla porsaanreikiä minkä ehtivät ja rataharrastajat keksiä uusia, että saisivat ratailla normiliikenteen pienemmän riskin vakuutusmaksuilla.

kauhea molina oli joskus lehdissä kun isä valitti kun poikansa uuden mopoauton vakuutus oli 5000€/v. Pääotsikossa ei ollut sitä, että poika oli pistänyt kiivaaseen tahtiin kaksi edellistä tuusan paskaksi ja kolmannessa sitten yhtiö laittoi riskilisää laskuun.
 
Back
Ylös