• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Streetfighter v4

Eikös se mee nii ku pitääkin?

Kallista niille joille vahingon todennäköisyys suurempi, aika simppeliä logiikkaa.

Toki yli 20000,-/vuosi perushinta tarkottaa monelle merkin / mallin harkitsemista uudelleen. Tai vakuutusyhtiön.

Pitää odotella satavuotiaaks, että osaa ajaa turvallisesti. Esimerkkejä liikenne täynnä :D

Oikeasti. Näitä ei ostele teinijonnet. Globaali omistajien keski-ikä on varmasti 40+, ja omistajilla pitkä ajohistoria.

Edit: Suomessa keski-ikä varmasti yli 40. Onko tuo uusi nuori?
 
...
Edit: Suomessa keski-ikä varmasti yli 40. Onko tuo uusi nuori?
Näillä se on se neljänkympin villityksessä ensipyöränsä ostava. Vielä kun olis lahjakortilla ni suoraan pyörän luovutuksesta lasarettiin yhdellä avauksella.
 
On se kumma miten muutama kymppi mopoon ja vitonen vuodessa vakuutuksiin vetää ihmisen
henkiseen kyykkyyn jos ei muuhun.

Useampi satanen hieman isompaan veneeseen + ne vuosittaiset "pakolliset" kulut, joiden rinnalla vitonen
tuntuu pähkinöiltä, ei sitten taas tunnu missään :dunno:.

Näin se mieli tekee tepposet monen kohdalla :;):.

Hieman "kalliimpikin" mopoilu on todellisuudessa naurettavan halpaa monen muun harrastuksen rinnalla,
eikä siinä kohtaa useinkaan ole vielä laskettu hommalle edes tuntihintaa.
 
Näillä se on se neljänkympin villityksessä ensipyöränsä ostava. Vielä kun olis lahjakortilla ni suoraan pyörän luovutuksesta lasarettiin yhdellä avauksella.

No onhan se fakta, jotta meitä on moneksi. On viiskymppisiä jannuja joita ei tavatessa ja läpyskää kuunnellessa millään muuta ku visuaalisesti varmentumalla moiseen ikään ehtineiksi uskoisi... Ja sitten on niitä joilla ikä ja sisäinen kypsyys jollain tapaa mätsää.

Mutta milläs nää kaikki jästipäät luokittelet sitten? Eritoten jottei vaan loukkais ketään missään mielessä :grin:

Meikäläisen vois näin 25v "motoristiuran" jälkeen kevyesti luokitella esmes "Mulkku ++" kategoriaan. Perus motoristin ollessa tietty mulkku...
- Ei onnettomuuksia sitten kevariaikojen
- Ei kunnioitusta liikennesääntöjä, tarkemmin nopeusrajoituksia kohtaan
- Eksoottisia pyörävalintoja, suht kova vaihtotahti...
- Enemmistönä teho/paino luokaltaan ripeät pyörät, poikkeuksena yksi HD :p

Taksaluokka ko. faktojen mukaan, kiitos :thumbup:

Vaan elämme hienoja aikoja ja märistään kilpaa, eikä kattella peiliin missään nimessä :p

Vaan jottei mene ihan off-topiikiksi ni oha tämä Ducati KOVA LUU. Herättää jopa omistushaluja :thumbup: Joskus oli MV Agustaa itelläkin tallissa ja niiden kanssa tuppas nauris kuumeneen vakuutuksia sumpliessa. :kääk:
 
Viimeksi muokattu:
mikkoyli:n jutuissa muuten kiteytyy aika hyvin lajin hienous ja problematiikka, vaikka
liikuttaisi vain yhdessä genressä.

Samaan pakettiin/yhteen pyörään on käytännössä mahdotonta istuttaa kaikki parhaat asiat/ominaisuudet.

Tästä päästäänkin sitten siihen, että ollaan vasta hyvässä alussa, jos tallissa on eri genreistä yksi
"kärkipään" pyöristä.

Jos joku sanoo, että kolme erilaista olis jo ihan kiva, niin totuutta aletaan vasta lähestyä
kolmella erilaisella kärkikamppeella joka genressä :D.

Tästä taas poikii se massoja koskettava realiteetti ja selitys siihen, miksi "hyvä keskiverto"
on niin kova sana markkinoilla eri puitteissa.

Mc Avoin kommenttia viimeisestä 5.000rpm:stä voi taas ihmetellä ihan syystäkin.
Ihan sama miksi viimeiset 5.000 rpm / 50 hp on jossain laitteessa.
Se juttu on tämän suhteen aina se, että se ON siellä :thumbup:.
 
Sen verran itse otsikon pyörästä, että kävin itsekin tuossa syyskuun puolella Heinon koeajopyörällä pienen lenkin yrmäyttämässä. Omaan S4R Monsteriin verrattuna tuossa oli mielestäni varsin miellyttävä ajoasento, erittäin hyväkäytöksinen ja nöyrä kone ihan joutokäynniltä alkaen ja tietenkin se voiman määrä oli kyllä aika mykistävä. Elektronisen turvaverkon varassa se voima oli kuitenkin erittäin helppokäyttöistä, eikä pyörä tuntunut ollenkaan niin hurjalta mitä jotenkin odotti teholukemien perusteella.

No kuumehan siitä tietenkin jäi, mutta joutunee kuitenkin odottamaan muutaman vuoden että näitä alkaa saamaan järkevään rahaan käytettynä.
 
Bone: lienee kommentissä kyse enemmän keskialueen lyönnin kehumisesta. Vetää niin vitusti, että yhdeksän tonnin kohdalla kadulla ajaessa lyö itsesuojeluvaiston saattelemana isompaa tupaan, kun tuppi ns. nurin.
 
mikkoyli:n jutuissa muuten kiteytyy aika hyvin lajin hienous ja problematiikka, vaikka
liikuttaisi vain yhdessä genressä.

Samaan pakettiin/yhteen pyörään on käytännössä mahdotonta istuttaa kaikki parhaat asiat/ominaisuudet.

Tästä päästäänkin sitten siihen, että ollaan vasta hyvässä alussa, jos tallissa on eri genreistä yksi
"kärkipään" pyöristä.

Jos joku sanoo, että kolme erilaista olis jo ihan kiva, niin totuutta aletaan vasta lähestyä
kolmella erilaisella kärkikamppeella joka genressä :D.

Tästä taas poikii se massoja koskettava realiteetti ja selitys siihen, miksi "hyvä keskiverto"
on niin kova sana markkinoilla eri puitteissa.

Mc Avoin kommenttia viimeisestä 5.000rpm:stä voi taas ihmetellä ihan syystäkin.
Ihan sama miksi viimeiset 5.000 rpm / 50 hp on jossain laitteessa.
Se juttu on tämän suhteen aina se, että se ON siellä :thumbup:.

Tuon kaverin kalustoluettelon perusteella hänellä on tallissa jo kaikki mahdolliset genret...
 
Bone: lienee kommentissä kyse enemmän keskialueen lyönnin kehumisesta. Vetää niin vitusti, että yhdeksän tonnin kohdalla kadulla ajaessa lyö itsesuojeluvaiston saattelemana isompaa tupaan, kun tuppi ns. nurin.

Niinno.....

En ole ajanut tuota, mutta Duken livetuntumaa ja käyriä vertaa Duksun piirtoon,
niin kyse kyllä näyttää olevan juurikin siitä kympin pinnasta rajajille alueesta,
eli sen jälkeen kun Duke "sammuu", niin Duksu jatkaa vielä aivan simona ja pitkään.

Veikkaisin kyyllä enemmän tuota vaihtoehtoa.

Dukehan tuuppaa paperille ja tuntumaltaan ihan sairaan makeesti omalle punarajalleen ja
pesee itse asiassa juuri sillä koko vaparitonnikaartin.

Vahvasti se Duksukin työntää kymppiin asti, eikä kyydistä ole puutetta, mutta se raivoisa
viimeinen "viitonen" / 30hp onkin se "rahaa pankissa" joka naulaa paketin omaan kategoriaansa.
Kärkipään hyvin soivat tonnarit, kuten räärää Bemmikin, tuovat sen saman fiiliksen yläpäässä.

Kadulla toki esim. Duken, ison Zetorin tai Bussin todellinen keskialueen runttu toimii
realimaailmassa kuin junan hyyskä..... vaikka vähemmin elein.

On kyllä ihan pakko käydä Duksu kokeilemassa ihan livenä.... ja juurikin sen se yli kympin veto:WAZAAP:.
 
Onko näyttö ollut miten herkkä naarmuuntumaan? Eli kannattaisiko heti uutena hommata jonkun sortin suojakalvo?
 
On muuten järkyttävä ero ilmoitetuissa tehoissa ja mitatuissa?

Bemariin (XR) suositeltiin suojakalvoa, oli kai ihan omasta lisävarustelistasta. Ilmeisesti gessuissa, joissa sama näyttö, on ollut ongelmia naarmuuntumisen kanssa.
 
Multin olivat kertoneet helposti naarmuuntuvan joten laitoin heti kalvon. Ajattelin tässä kysyä olisiko materiaali parantunut. Jenkkisivulla raportoivat ainakin vanhemmista että siellä olisi "Cracked Dash" -ongelma, joka on tietty eri asia kuin hankaamalla saatu naarmuuntuminen.

Toisaalta monet saavat iphonenkin näytön hajoamaan. Omassani ei koskaan ole ollut suojaa ja ei naarmuakaan.

Eihän tuo nyt mansikoita maksa, mutta ei viitsisi turhaan laittaa.
 
On muuten järkyttävä ero ilmoitetuissa tehoissa ja mitatuissa?

Menee jo aiheen ohi, mutta oisko tossa nyt kyseessä moottoriteho vs takapyöräteho?
Mulla on tollanen -18 mallin tuono ja siitä on dynossa(taatusti vielä realistisessa penkissä) mitattu 166hv renkaalta.
Kun mopon vireinä on koko akra+dna filter ja raceecu, voitaneen tehtaan ilmoittamaa vako lukemaa 175hv moottorista pitää ihan oikeana?
 
Menee jo aiheen ohi, mutta oisko tossa nyt kyseessä moottoriteho vs takapyöräteho?
Mulla on tollanen -18 mallin tuono ja siitä on dynossa(taatusti vielä realistisessa penkissä) mitattu 166hv renkaalta.
Kun mopon vireinä on koko akra+dna filter ja raceecu, voitaneen tehtaan ilmoittamaa vako lukemaa 175hv moottorista pitää ihan oikeana?

Aprilian osuudesta ilmenee, että takapyörätehosta kyse.
 
Jep, takarenkaalta. Toiset pyörät vaan hukkaavat voimansiirtoon reilusti enemmän kuin toiset. Tai kakkosella alkava luku näyttää paremmalta kuin ykkösellä:grin:
 
Minkälaisia painumia olette mitanneet jousituksesta? Yleisesti ottaen esim Ohlinsin manuaali suosittelee:
A729BS3.png

Ulkolaisella foorumilla on maininta että V4 Panigalessa on siirrytty löysempiin jousiin pari vuotta sitten. SFV4:ssa on nämä uudemmat jouset. Ennen oli takana 95 Nm/mm ja edessä 10 Nm/mm. Nykyään on käytössä 80 ja 8,5, jota pidetään "aikuisten" painoilla vähän löysinä. S-mallikaan ei säätyile automaattisesti muuta kuin vaimennusten osalta ja esijännitys pitää niissäkin säädellä perinteiseen tapaan. Minulla on painoa 93 kg, joten onko tulevaan pyörään edessä jousien vaihto? Mitkä ovat kokemukset?
 
Back
Ylös