Streetfighter v4

Kevättä odotellessa jo tallissa eri kulmista tuijottelusta saa kiksejä.
Totta viserrät :D. Minulla on ollut tapana ostaa uusi laite hyvissä ajoin ennen ajokautta, jotta voi rauhassa siihen tutustua. Totutaan sillai rauhassa toisiimme. Ei keväällä sitten heti riehaannu ja hyppää ensi avauksessa puun oksalle :grin:.

Multin olivat kertoneet helposti naarmuuntuvan joten laitoin heti kalvon. Ajattelin tässä kysyä olisiko materiaali parantunut. Jenkkisivulla raportoivat ainakin vanhemmista että siellä olisi "Cracked Dash" -ongelma, joka on tietty eri asia kuin hankaamalla saatu naarmuuntuminen.

Toisaalta monet saavat iphonenkin näytön hajoamaan. Omassani ei koskaan ole ollut suojaa ja ei naarmuakaan.

Eihän tuo nyt mansikoita maksa, mutta ei viitsisi turhaan laittaa.
Vanhassa sf:ssä ja multissa näyttö on aika pehmeää ainetta. Jälkiä näkyy vaikka olen hyvin varovasti kohdellut.

Nyt kun sf:ssä on uusi mittaristo, hommasin tablettiin tarkoitettua muovikalvoa. Nykyäänhän lätyissä käytetään lasia, ja melkein kaikki suojuksetkin ovat panssarilasia. Niitä ei pysty leikkaamaan, ovat ohutta ja äreetä ainetta.

Sattumalta löysin belkin-merkkistä kalvoa. En ole vielä asentanut.

Mielestäni kalvo kannattaa laittaa. Näyttö voi naarmuttua jo siitä kun laittaa hanskat pyörän päälle.

Vanhassa sf:ssä ja multissa näyttö on aika pehmeää ainetta. Jälkiä näkyy vaikka olen hyvin varovasti kohdellut.

Nyt kun sf:ssä on uusi mittaristo, hommasin tablettiin tarkoitettua muovikalvoa. Nykyäänhän lätyissä käytetään lasia, ja melkein kaikki suojuksetkin ovat panssarilasia. Niitä ei pysty leikkaamaan, ovat ohutta ja äreetä ainetta.

Sattumalta löysin belkin-merkkistä kalvoa. En ole vielä asentanut.

Mielestäni kalvo kannattaa laittaa. Näyttö voi naarmuttua jo siitä kun laittaa hanskat pyörän päälle.
Ebaystä löytyy valmiiksi muotoiltuja laseja muutamalla eurolla. Mä laitan tällaisen nanolasin. Navissa on jo samaa kamaa ja on kyllä loistava.

4E507879-C14C-4D8F-89DE-054E569C18E3.jpg

Autotallissa ihmetellessä on ruvennut häiritsemään nuo peilit. Niiden säädettävyys on huono ja ulkonäkö massiivinen. Vähän olen ihmetellyt noita tangon päähän tulevia. Oletteko vaihtaneet peilejä ja mitä suosittelette? En haluaisi mitään kovin pieniä, jotta näkyvyys ei huononnu.

Vertailussa SF ja MS V4 dynot
c5b122e3cc9828cd36a6c938934d9863.jpg

Käppyrät näyttäis hyvältä mts-pappamopolle. Vääntöä enempi kruisailukierroksilla. Ekstaasialue puuttuu mutta harvoin sitä näin rauhallinen kuski muutenkaan käyttäis...vai käyttäiskö...

C2CF0307-9BED-4CA5-8E1F-2578D1789FEF.jpg
Autotallissa ihmetellessä on ruvennut häiritsemään nuo peilit. Niiden säädettävyys on huono ja ulkonäkö massiivinen. Vähän olen ihmetellyt noita tangon päähän tulevia. Oletteko vaihtaneet peilejä ja mitä suosittelette? En haluaisi mitään kovin pieniä, jotta näkyvyys ei huononnu.

Olen ollut tyytyväinen MO.wiew peileihin. Sopii tyyliin kivasti.

Yleisellä ajoalueella melkein 20 hv Multin hyväksi. Akran race vaimennin luvattiin vielä oliko se 9 hv lisää keskialueelle. Lupaavaa.

Yleisellä ajoalueella melkein 20 hv Multin hyväksi. Akran race vaimennin luvattiin vielä oliko se 9 hv lisää keskialueelle. Lupaavaa.

Korkeammalle kiertävän fighterin kone mahdollistaa niin paljon lyhyemmät välit, jotta multin suorituskyky kalpenee taatusti.

Korkeammalle kiertävän fighterin kone mahdollistaa niin paljon lyhyemmät välit, jotta multin suorituskyky kalpenee taatusti.
Muistuu mieleen vertailu jonka tein vuosia sitten omasta Hondan CBF1000:sta. Sehän oli tehty pudottamalla Firebladen teho sataan hevosvoimaan. Teho oli käyttöalueella Firebladea korkeampi, mutta kun CBF1000 alkoi hyytymään repi Fireblade tehot vielä aivan omille lukemille. Ei siitä 100 hv:sta oikein kiksejä saanut mutta oli "järkipyörä".

Hyvin ovat saaneet kuitenkin tehoa matalille kierrosalueille. Kuitenkin V4 Multia rokottaa 44 kiloa suurempi paino mikä ei ole vähän, kun vielä muistan oman -2015 1200:n Multin joka oli 10 kg kevyempi.

Viimeksi muokattu:
Paljonko fighteri kulkee ykkösellä? Kilokyykyt taitaa mennä 150-160...pitkiltä sellaiset välit kuulostaa. Tehot löytyy ykköselläkin vasta 110-120 paikkeilta, siis jos nyt noin suurta määrää ylipäätään pystyy alle 200 vauhdeissa käyttämään.

Muuten, aika isoilla kierroksilla multia kierrätettiin tuubivideoissa, ei ihme jos soppa maittaa. Johtuu varmaan ainakin osaksi siitä että kone kuulostaa levolliselta kiireisemmässäkin menossa, toisin kuin screamer-rivinelonen.

Tuosta CBF:stä, 100 kaakkia ei kyllä säväytä asvaltilla, eikä oikein junttiasvaltillakaan.

Viimeksi muokattu:
Paljonko fighteri kulkee ykkösellä? Kilokyykyt taitaa mennä 150-160...pitkiltä sellaiset välit kuulostaa. Tehot löytyy ykköselläkin vasta 110-120 paikkeilta, siis jos nyt noin suurta määrää ylipäätään pystyy alle 200 vauhdeissa käyttämään.
Puhuvat että SFV4:lla alkaa hurja meno 7000:lla kierroksella. Se tarkoittaisi 65 km/h ykkösellä. Mutta totta puhut eihän noissa tehoissa ole mitään järkeä. Kuitenkin...

Viimeksi muokattu:
Joo ei siitä ole epäilystä mikä on nopeampi. Mutta ei sitä viitsi joka tilanteessa kierrättää yli 7000 rpm vaikka välitys sen salliikin. Siksikin tykkään paljon Kawan ahdetuista moottoreista kun niissä tapahtuu paljon jo alempaa. V4:ssäkin vähemmän voi olla enemmän. Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?

Puhuvat että SFV4:lla alkaa hurja meno 7000:lla kierroksella. Se tarkoittaisi 65 km/h ykkösellä. Mutta totta puhut eihän noissa tehoissa ole mitään järkeä. Kuitenkin...
Voihan se noin olla, mutta paperilla nuo käyrät näyttää turhan(kin) ”kliinisiltä”, Bang efekti loistaa poissaolollaan?! :paikallatuulee:

Joo ei siitä ole epäilystä mikä on nopeampi. Mutta ei sitä viitsi joka tilanteessa kierrättää yli 7000 rpm vaikka välitys sen salliikin. Siksikin tykkään paljon Kawan ahdetuista moottoreista kun niissä tapahtuu paljon jo alempaa. V4:ssäkin vähemmän voi olla enemmän. Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?
Saattaisi toimia hyvinkin, kumpaakaan en ole päässyt ajamaan. Oma sf on kovin ylävireinen, se räyhää 7500-9500, sitten rajoitin puuttuu peliin. Kiirettä pitää vaihtaessa, laajempi huipputehon kierrosalue olisi käytännöllisempi.

Viimeksi muokattu:
Kehtaan sanoa, että jos minun pitäisi valita Streetfighter V4 niin ottaisin sen ennemmin tuolla Multin koneella. Kuulostaako aivan hullulta?
Ehkä vähän. Itse olin hieman pettynyt noihin V4 Multin lukuihin. 170hv/10500 rpm ja 125Nm/8750 kun oman 1200 Multin arvot olivat 160hv/9250 ja 130Nm/7500. Olisi kiva nähdä vertailukäyrät, mutta jotenkin tuntuu että on hukattu huipputeho, mutta ei ole saatu riittävästi parannusta verrattuna entiseen Multiin. Mutta nuo teholuvut nyt on tuollaisessa pyörässä vähän sivuseikka. Muissa ominaisuuksissa uusi Multi päihittää kyllä varmasti vanhan (ehkä painoa lukuunottamatta).

Viimeksi muokattu:
Back